raver: vies mam jednu kolegynu v praci , ktora ti bude svato svate tvrdit a bit sa do prs ze trava je modra ... je tak trochu zaostala a retardovana a tusim ze v zdravotnej karte bude mat zapisanych par mentalnych defektov ....

to len na margo tvojho tvrdenia, strasne mi ju pripominas.
Lebo tvrdit ze zalapenu galusku pomerne silnym lepom / paskou , je mozne rovnako rychlo a lahko zhodit ako prazdnu a uvolnenu dusu , to o nieco vypoveda ...

tak snad pochopis ze od dnes ta volam Evicka ;)
20.09.2014 - 17:25:18
01
Odhliadnuc od tvojej infantility a toho, ze nevies odlepit galusku nalepenu na Tufo pasku alebo lep za 1-2minuty. A pritom staci taka malickost - rozmyslat u toho ;)
20.09.2014 - 17:48:55
00
Peterg,ten nizsi valivy odpor pri nizsich tlakoch plati pri plastoch so vzorkom a len na nespevnenom povrchu.Na asfatlte stale plati vyssi tlak,nizsi valivy odpor.Merania pred par rokmi robil niekto zo Schwalbe,tusim ako rocnikovu alebo diplomovu pracu...

Tu pracu s plastami Schwalbe pre MTB poznam. Ale vravel som o jazdeni na asfalte, sirsie plaste a nizsi tlak, doporucujem pozriet
http://janheine.wordpress.com/2010/10/18/science-and-bicycles-1-tires-and-pressure/
a este aj meranie Rolling resistance vo wattoch na rozne sirokych plastoch Schwalbe Durano
http://velonews.competitor.com/2012/03/bikes-and-tech/technical-faq/tech-faq-again-bigger-tires-roll-faster_209888
S tymto nazorom sa stretavam velmi velmi casto aj na roznych zahranicnych forach, kde som hladal nejake info o karbonovych kolesach. Faktom vsak je, ze aj ked valivy odpor je podla merani mensi, zo sirsimi plastami sa zvysuje aerodynamicky odpor, takze v praxi zalezi od toho, ktory prevlada.
20.09.2014 - 17:51:11
00
Ja len k tomu vsetkemu by som pridal postreh z jazdenia galusiek. Urcite by som nedaval preventivny tmel. Aj tak prd zalepi a zbytocna hmotnost v kolese, ktora sa nerozlozi rovnomerne. Mne to len rozhadzalo koleso. Tufo tmel extrene zalepil aj vacsiu dieru bez problemov, len treba postupovat podla navodu /dat tmel, natocit koleso dierou dolu, troska prifuknut, nechat chvilku posobit a az potom dofukat a ist dalej/

co sa tyka vahy tak su aj plaste pri ktoych sa v pohode dostanes na 200gr aj vratane duse = cca podobna hmotnost ako galuska
napriklad pri plasti conti gp4000sII mam rovnako dobry pocit z jazdy ako pri galuskach TUFO ELITE RIDE /valivy odpor, drzanie v zakrutach, na vode/
20.09.2014 - 18:14:30
02
Nie je 200g plast + dusa trochu extrem? Najlahsie butylove duse su cca. 52g vazenych (Conti Supersonic), na plast zostava 150g. Su vobec take v sirke 23 - 25mm? Moje Schwalbe One EVO 25-622 vazia 218.7 a 236.7g. Pre porovnanie, Tufo Elite Ride 25mm u Matta 290g, Tufo Elite Pulse 22mm, 230g.
20.09.2014 - 18:29:11
00
isheep si ma dobre pobavil, ovecka :-)

A este jednu vec ti poviem. Pouzivam Tufo pasky a nikdy som k jej odstraneniu nepouzil ziadny benzin ani nic podobne, aj pritom staci len rozmyslat ;-)

A lepit galusku pod sedlo? To fakt moze napadnut len teba.
20.09.2014 - 19:06:04
00
Nie je 200g plast + dusa trochu extrem? Najlahsie butylove duse su cca. 52g vazenych (Conti Supersonic), na plast zostava 150g. Su vobec take v sirke 23 - 25mm? Moje Schwalbe One EVO 25-622 vazia 218.7 a 236.7g. Pre porovnanie, Tufo Elite Ride 25mm u Matta 290g, Tufo Elite Pulse 22mm, 230g.


Mas pravdu, sekol som sa. Plast 215gr + Dusa 70gr a som na vahe ako Tufo Elite Ride.
Este mozeme polemizovat vaha pasky v rafiku vs lepiaca paska - ale to uz nikoho nezaujima :)
20.09.2014 - 19:30:52
00
A este jednu vec ti poviem. Pouzivam Tufo pasky a nikdy som k jej odstraneniu nepouzil ziadny benzin ani nic podobne, aj pritom staci len rozmyslat ;-)


s tym zhodenim starej galusky suhlasim ze sa to da za 1--2 minutky (prvykrat mi to trvalo dobru pol hodinu), staci zobrat plastovu montpaku a ked sa snazis tu galusku strhnut dole tak pomalicky tou pakou oddelovat ten lep, staci, 10-15cm a potom ju uz v pohode strhnes (ak ma niekto lepsi postup tak sem s nim).
Juraj mal by si viac masturbovat nech mas silnejsie paprcky, pojde ti to lahsie :D :D :D

S tym cistenim mi chces povedat ze lepis novu galusku na tie zvysky lepidla a vlakien, ktore tam ostanu z tej starej pasky? Ja to vzdy najprv vycistim az uplne docista a potom lepim novu....
20.09.2014 - 20:07:16
01
Mas pravdu, sekol som sa. Plast 215gr + Dusa 70gr a som na vahe ako Tufo Elite Ride.
Este mozeme polemizovat vaha pasky v rafiku vs lepiaca paska - ale to uz nikoho nezaujima :)

JJ, ale keby predsa len niekoho, zlta paska NoTubes 21mm, 2x obtocena, 12.1g, paska do rafku Zipp 18-622 18.9g, Veloplugs asi 5 - 6g (neoverene vazenim) :) . Ked som sekol dusu (4 diery), vzduch unikal tak relativne pomaly, ze som presiel asi 100m, kym sa to prejavilo. Vysvetloval som si to tak, ze rafik nemal ziadne otvory vnutri pre niple (Mavic) a plast pod tlakom tesnil na rafik tak dobre, ze vzduch nemal kadial rychlo uniknut ani z prerazenej duse. Tak u kolies s dierami pre niple som radsej zvolil zltu pasku NoTubes pre zatesnenie rafku. Zivot ukaze (alebo radsej nie ;) ) ...
20.09.2014 - 20:10:42
00
... S tym cistenim mi chces povedat ze lepis novu galusku na tie zvysky lepidla a vlakien, ktore tam ostanu z tej starej pasky? Ja to vzdy najprv vycistim az uplne docista a potom lepim novu....

Nemam skusenost s touto konkretnou paskou, ale tipujem, ze ked ju zacnej sulat palcom pozdlz rafku, tak sa vlastnou adheziou bude nabalovat na seba (rolovat) a cisto pojde dole. root, mylim sa?
20.09.2014 - 20:14:21
00
hoši pecky tie vaše bajky :D
20.09.2014 - 20:16:25
00
Nemam skusenost s touto konkretnou paskou, ale tipujem, ze ked ju zacnej sulat palcom pozdlz rafku, tak sa vlastnou adheziou bude nabalovat na seba (rolovat) a cisto pojde dole. root, mylim sa?


ano ide to tak ako vravis ale nejde to tak lahko ako sa zda :D treba na to strasne tlacit a kym obides cele koleso tak mas pekny pluzgier na prste, preto ten technicky benzin, ide to potom o dost lahsie
20.09.2014 - 20:19:31
00
A skusal si aj priebezne fukat/nahrievat fenom? ;)


Naposledy upravil peterg dňa 20.09.2014 - 20:28:56, celkovo upravené 1 krát.

20.09.2014 - 20:23:38
00
A skusal si aj priebezne fukat fenom? ;)


toto ma sice nenapadlo (najblizsie to urcite skusim ;) ) ale boli sme pri tom, ze niekto dokaze strhnut galusku aj s paskou len s montpakou v pripade defektu niekde vonku, pochybujem, ze niekto nosi so sebou akumulatorovy fen :D :D :D :D
20.09.2014 - 20:28:17
00
Hahaha, maly a lahky propanbutanovy "torch" horak Ti nenapada namiesto akumulatoroveho fenu? :D
Ked uz srandujeme, tak doplnim pre predstavu, ak by niekto chcel vyskusat (bez zaruky :) ) http://www.dx.com/p/honest-flame-jet-torch-tool-54418#.VB3InBaqL1U
20.09.2014 - 20:31:12
00
keyboard_arrow_up