Neviem prečo stále riešite na čom každý jazdí a aký ma posed. Veď asi len on musí vedieť akú ma hlbokú peňaženku a aj to ako sa mu sedí na bicykli. Nie každý si môže dovoliť bicykel za 5-10k€ aby si mohol kúpiť značku bicykla ktorá profituje hlavne z názvu firmy. V cenových hladinách do 3000€ je tak či tak všetko na jedno kopyto sú to nižšie triedy a žiadny výrobca svoj najvyšší model za toľko nedá. Napíšem to ešte raz a naposledy aj tak najlepšia značka je TREK :D
24.02.2015 - 09:23:26
00
trek sport? :-)
24.02.2015 - 09:39:11
00
Konečne ste sa to naučili :D
24.02.2015 - 10:54:22
00
... treba si nastudovat technicke detaily a nie subjektivne pocity ludi ktori skusaju kombinovat taketo prasaciny :n:
... neber to ze sa chcem silou mocou hadat, ale to ze to funguje ako tak obstojne (subjektivne pocity ludi) neznamena ze to je 100% kompatibilne...

OK. Chápem, že môže byť niekedy problém uveriť tvrdeniu nejakej neznámej na fóre, ktorá navyše nabúrava tvoje rokmi zažité presvedčenie. Keď už nechceš uveriť mne, ani iným, ktorí to testovali pre tento účel a publikujú na webe na svojich stránkach takže asi by sa nechceli strápniť nepravdivými tvrdeniami. Takže možno by si si mal TY naštudovať technické detaily. A možno by napríklad stačilo zistiť aké náhradné kolesá so sebou vozí neutrálny servisný motocykel počas pretekov ;) Čo myslíš? Aké kolesá (s akými kazetami) a koľko so sebou teda na Mavic motorke vozia? Väčšina ľudí nemá známych, ktorí skutočne majú osobné skúsenosti so zabezpečovaním servisu na pretekoch vyššieho rankingu a bohužiaľ je aj lenivá hľadať na webe. Moje tvrdenia sa práve opierajú o skúsenosti kamarátov, ktorí tieto skúsenosti osobne majú a navyše nie som ani lenivá hľadať na webe :) Takže sa vrátme k neutrálnej motorke Mavic s náhradnými kolesami. Je schopná odviezť minimálne 4 koliesá vzadu na nosiči a 2 môže ešte držať spolujazdec v rukách. Vozia sa dve šírky ráfkov. Úzke a široké, kvôli brzdám. A teraz to hlavné. Vozia sa už iba 11speed kolesá. A vozia sa iba kolesá s kazetami Shimano a Sram. Myslíš, že profíci a šéfovia tímov by súhlasili s tým, aby im neutrálne servisné vozidlo montovalo v prípade defektu kolesá, ktoré nie sú kompatibilné? Hlavne keď má Campagnolo v profi pelotóne oveľa väčšie zastúpenie ako napr. Sram?

http://cyclingtips.com.au/2015/01/tour-of-flanders-to-trial-disc-brakes/

Currently the neutral spares motor can carry four wheels on the rear, and possibly two in the hand of the support person on the bike. The neutral spares moto carries the following wheelsets as a minimum:
- One standard sized front/rear rim width
- One wide front/rear rim width.
Both rim sizes are required because of brake set-up. Note that only 11-speed Shimano/SRAM cassettes are carried but these work fine with Campagnolo running gear.
24.02.2015 - 11:38:25
03
Kristina neutralne vozidlo je tam na to aby pretekar nemusel cakat na svoje servisne..ak je niekde o hodne dalej... nikto netvrdi ze nebude fungovat ani jeden prevod...
ALE shimano celok a campa kazeta alebo opacne NEFUNGUJE v celom rozsahu spravne! ultegra 6800 s campa kazetou nesla vyladit v celom rozsahu tak aby vsetky prevody fungovali spravne...

dala si zly argument pretoze profikovy staci ak mu bude radit 9 z 11 prevodov ak to znamena ze nestrati kontakt s pelotonom....a ked sa naskytne prilezitost switche to za origo svoje kola..(lebo aj to sa deje) :)
24.02.2015 - 11:51:42
02
Presne ako vravi Misopetrovic, keby to tak bolo nevyrabala by campa svoje kolesa aj zo shimanackymi orechmi.
24.02.2015 - 12:00:38
00
OK. Chápem, že môže byť niekedy problém uveriť tvrdeniu nejakej neznámej na fóre, ktorá navyše nabúrava tvoje rokmi zažité presvedčenie. Keď už nechceš uveriť mne, ani iným, ktorí to testovali pre tento účel a publikujú na webe na svojich stránkach takže asi by sa nechceli strápniť nepravdivými tvrdeniami. Takže možno by si si mal TY naštudovať technické detaily. A možno by napríklad stačilo zistiť aké náhradné kolesá so sebou vozí neutrálny servisný motocykel počas pretekov ;) Čo myslíš? Aké kolesá (s akými kazetami) a koľko so sebou teda na Mavic motorke vozia? Väčšina ľudí nemá známych, ktorí skutočne majú osobné skúsenosti so zabezpečovaním servisu na pretekoch vyššieho rankingu a bohužiaľ je aj lenivá hľadať na webe. Moje tvrdenia sa práve opierajú o skúsenosti kamarátov, ktorí tieto skúsenosti osobne majú a navyše nie som ani lenivá hľadať na webe :) Takže sa vrátme k neutrálnej motorke Mavic s náhradnými kolesami. Je schopná odviezť minimálne 4 koliesá vzadu na nosiči a 2 môže ešte držať spolujazdec v rukách. Vozia sa dve šírky ráfkov. Úzke a široké, kvôli brzdám. A teraz to hlavné. Vozia sa už iba 11speed kolesá. A vozia sa iba kolesá s kazetami Shimano a Sram. Myslíš, že profíci a šéfovia tímov by súhlasili s tým, aby im neutrálne servisné vozidlo montovalo v prípade defektu kolesá, ktoré nie sú kompatibilné? Hlavne keď má Campagnolo v profi pelotóne oveľa väčšie zastúpenie ako napr. Sram?

http://cyclingtips.com.au/2015/01/tour-of-flanders-to-trial-disc-brakes/

Currently the neutral spares motor can carry four wheels on the rear, and possibly two in the hand of the support person on the bike. The neutral spares moto carries the following wheelsets as a minimum:
- One standard sized front/rear rim width
- One wide front/rear rim width.
Both rim sizes are required because of brake set-up. Note that only 11-speed Shimano/SRAM cassettes are carried but these work fine with Campagnolo running gear.


nikde som nenapisal ze to nefunguje (treba citat s porozumenim), ale ak podla teba 40,1 = 39,6 a 5,5 = 5,62 tak v tom pripade mas pravdu a je to 100% kompatibilne a ospravedlnujem sa :)
24.02.2015 - 12:06:54
01
nikde som nenapisal ze to nefunguje (treba citat s porozumenim), ale ak podla teba 40,1 = 39,6 a 5,5 = 5,62 tak v tom pripade mas pravdu a je to 100% kompatibilne a ospravedlnujem sa :)

A už si skúšal jazdiť 10speed reťaz na 9speed kazete, alebo 11speed reťaz na 10speed kazete? Funguje úplne bez problémov. Ospravedlnenie sa prijíma :)
24.02.2015 - 12:10:41
01
dala si zly argument pretoze profikovy staci ak mu bude radit 9 z 11 prevodov ak to znamena ze nestrati kontakt s pelotonom....a ked sa naskytne prilezitost switche to za origo svoje kola..(lebo aj to sa deje) :)

Áno, máš pravdu. Profík, ktorého kariéra a budúcnosť a finančné hodnotenie je závislé na výsledkoch je ten posledný, kto by chcel aby mu bajk fungoval bez problémov :D
24.02.2015 - 12:13:43
00
Rozdiel 0,5 mm dokopy na 11 prevodoch je tak zanedbatelna odchylka, ze to nemoze mat absolutne ziadny vplyv na funkcnost. To uz opotrebenie zubov na kazete a opotrebenie retaze po par preradeniach v zabere sposobi snad väcsiu odchylku ako tych 0,045 mm medzi jednotlivymi pastorkami. A aj prejazd nejakou blatovou kaluzou na Paris - Roubaix a zasranie retaze a ozubeni jemnym blatom sposobi väcsiu nepresnost v radeni. Prevody nie su navrhnute tak, ze pri odchylke 0,5 mm medzi krajnymi polohami kazety nastane zhorsenie presnosti / funkcnosti.
24.02.2015 - 12:25:33
01
Áno, máš pravdu. Profík, ktorého kariéra a budúcnosť a finančné hodnotenie je závislé na výsledkoch je ten posledný, kto by chcel aby mu bajk fungoval bez problémov :D


preto je docela beznym javom ze profik nahodi koleso z mavic neutralneho vozu a ked k nemu doleti jeho servisak tak prehodi kolo za svoje vsak? asi to nerobi len tak zo srandy...

a prepac ale profik ktory sa tym zivi si nemoze dovolit stratit peloton takze radsej nahodi kolo hned aj ked funguje len vacsina prevodov a nie vsetky (ale stale sa dokaze dotiahnut do pelotonu) kde nasledne pocka na servisne vozidlo svojho teamu a prehodi koleso na svoje..

ako by mal hned cakat na svoje a stratit moznost vratit sa do pelotonu...

Jezus mas cestak? s 11 rychlostnou sadou? alebo zase len teoretizujes?
ultegra 6800 nevie byt vyladena na 11speed campa kazetu tak aby fachcali vsetky prevody bez problemov....mam to vyskusane na svojom bajku vzdy sa najde prevod ktory hapruje...
24.02.2015 - 12:34:43
02
V praxi ide hlavne o to ,ze rozdiel sa nerata od stredu kazety prevody dolu 0.25 mm a od stredu hore 0.25mm ale rozdiel sa kumuluje od zaciatku kazety.
Takze pri vyladeni na super radenie , ktore by nemalo byt ani prilis hlucne(to zn. neopotrebovavat kazetu), v prvej polovici kazety, urobi v jej hornych prevodoch rozdiel a potom radenie nieje az take presne a tiche.
Profik naozaj potrebuje v prvom okamihu koleso, ak by mal trochu problem s prevodmi pri mechanickom radeni dokaze dany prevod doladit aj za jazdy mikroskrutkami na bowdenoch alebo na vstupoch do ramu.
24.02.2015 - 12:43:05
03
Jezus mas cestak? s 11 rychlostnou sadou? alebo zase len teoretizujes?
ultegra 6800 nevie byt vyladena na 11speed campa kazetu tak aby fachcali vsetky prevody bez problemov....mam to vyskusane na svojom bajku vzdy sa najde prevod ktory hapruje...

Však nikto ani Campa kazetu na Shimano nedáva. Preto sa aj na servisných vozidlách vozia Shimano kazety a nie naopak :) A v tom 0,5mm na celej kazete to fakt nie je.
24.02.2015 - 13:16:13
00
nejak sa v tom stracas....

Ani nemusel byť Shimano orech. Pretože 11speed kazeta Campa je plne kompatibilná s 11speed Shimanom alebo Sramom ;)
24.02.2015 - 13:22:15
01
eh, poznam tuna ludi co spokojne jazdia 11spd shimano/sram sady aj s campa kazetami a radi to proste normalne, nikto sa nestazoval... mozno problem v nastaveni? :)
idem kupovat na jar Force22 paky (zvysok sady ostava zo stareho force kedze u Sramu vsetko je prakticky rovnake medzi 10 a 11spd) a rozmyslam nad "upgrade" kolies na campa orech kvoli 12-29 Campa kazete - neskutocne ma stve ze Shimano ani Sram nerobia normalnu 11spd 12-28/30 kazetu (okrem dura, ale ta cena je mimo)... preco doprdele vsetko zacina na 11z nepochopim :) (okrem 12-25 ale 25z mi je malo :P )
24.02.2015 - 13:26:52
00
keyboard_arrow_up