alebo si skôr zadováž HT a obuj to na "cestnejší" dezén... ono ani tá pevná vidla na stále pomerne úzkych pneu nebude bohvie ako pohodlná..
06.12.2016 - 14:36:12
00
Asi je len otazka casu, kedy na gravel bike zacnu montovat cestnu odpruzenu vidlicu. A neskor odpruzenie aj dozadu, ale iba take decentne a objavia tak znovu softail :lol: Potom sa tento stream rozdeli na 2 prudy .. jeden smerom viac do MTB, druhy viac smerom na cestu a Ramon1 bude musiet dokupit dalsiu garaz, lebo to nebude mat kde parkovat :D

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

06.12.2016 - 15:02:43
00
Ja mám GT Grade ako zimák primárne na cesty. Teraz mám na ňom CX plášte (33mm) a 45mm blatníky. Je to parádny univerzál, v lete na 28mm slikoch je na rovine rýchly ako normálny cesťák, do kopcov je ťažký. Veľmi pohodlné vozenie po ceste, alebo rovných hlinených trailoch. Ale zasa MTB to v žiadnom prípade nie je, číže korene, kamene alebo rolety pekne vytrasú. O pevnosť by som sa nebál. Čiže ak primárne terén, šiel by som do HT. Ak chceš bike s cestným posedom na horšie cesty alebo 'lepšie' traily/šotolinku, tak toto je super
06.12.2016 - 15:21:58
00
Ja mám Author Ronin http://sk.author.eu/adventure/author-ronin-2016-ua42871501 a milujem ho... Mne sa super na ňom jazdí - cesty, pole, les, aj kamenisté cesty. V lete som na ňom prešiel Vtáčnik, Inovec, Štiavnické vrchy a skoro denne i do roboty na ňom jazdím po cestách a poliach. Nie som nejaký špecialista na bajky, ale Ronina môžem len odporučiť, keď niekto premýšľa nad takýmto štýlom bajku. Ped tým som mal mtb a to čo som jazdil s ním, prejdem aj na Roninovi a na cestách som rýchlejší.
Aj do roku 2017 ho plánuje Author vyrábať, len už nemá takú peknú farbu ;)

Keď je bajk pripravený, pocit slobody príde...

06.12.2016 - 15:26:13
01
Dakujem za pripomienky ale chcem opak toho co mám, kedze nemám miesto ani peniaze na dalsích 5 bikov:) Primarne to chcem na cesty stým,že nieje problém jazdit po zvažniciach a v blate a zaroven byt rýchly na ceste. práve preto ma gravel zaujal. Tie dvoje brzdy je asi dobrý nápad aj vyskúšať nejaky CX bike ale tie sú primárne nastavené na race ako na pohodlné výjazdy. Hlavne pre mna treba testnut kedze naposledy som sedel na bicykli s baranmi na otcovom favorite v 99:) Inak hovorí sa medzi cyklistami keď ta to z hory ťaha na cestu starneš ale tak dúfam,že až tak nie v mojom prípade:) Inak neviem ci nieje lepšie presunut temu do cestných a cx bicyklov.
06.12.2016 - 16:01:54
00
však povedz na rovinu že chceš komy aj na ceste naháňať :D ak si nemáš od koho takýto bike na dlhšie požičať, tak by som porozmýšľal o ceste kúpy bazárového hliníkového ceťáku, to tak do 300€ zoženieš pomerne slušné a skúsil by som sa na tom povoziť a sám uvidíš ako ťa to bude baviť... lebo primárne myslím, že ti ide o jazdenie na ceste do terénu predsa výbavu máš. okrem iného aj klasický cesťák veľa znesie v teréne, aspoň tak na demonštráciu toho že ako sa ti bude jazdiť s pevnou vidlou a baranmi
06.12.2016 - 16:21:51
02
hádam v Cube ako vernému zákazníkovi požičajú. Poznám sa a ver tomu že ten cesták by trpel:)
06.12.2016 - 16:29:42
00
Som zvedavý koľko ťa to na tom vytriasači chrbtice na tých zvažniciach bude baviť. Potom ich začneš zase jazdiť na fulle a prikúpiš čistokrvný cesťák :D
06.12.2016 - 16:31:37
03
Clovek sa najlepšie učí na vlastných chybách:) Možné to je ale tunak chalani horevyššie si nestazuju alebo nejazdili ešte na fulle:)
06.12.2016 - 16:48:36
00
určite je to od toho závislé, že čo jazdíš prioritne, ja som prioritne vytrasený z cesty, keď občas presadnem na HT tak si koľko krát zabudnem aj vidlu odomknúť, lebo som na to trasenie naučený... fulla som nejazdil, ale viem si predstaviť ako to musí pekne žehliť, tým pádom to pre teba bude veľký skok keď behneš na niečom neodpruženom do terénu.. ale aj tak najlepšie raz skúsiť ako sto krát počuť..
06.12.2016 - 17:07:16
00
Ja som to urobil ako pisal Bikejoring, a k AM fulle kupil za 400 evri hlinikovy cestak. Ze starnem, je pravda. A teraz citam fora ako je toto, a rozmyslam, ze cestak posuniem dalsiemu kandidatovi na zmenu a kupim nieco taketo https://www.canyon.com/cs-sk/road/inflite/inflite-al-slx-9-0-pro-race.html. Dam tomu pripadne 32mm plaste. Hlinikovy cetak na 21mm galde je - slusne povedzme nepohodlny. Tuto by bola pohodlna sedlovka, tlste plaste a moznost ist bez strachu o galdy trebars aj po dost zlych cestach.
Je len otazka, ci by nebol lepsi karbonovy sup s horsou vybavou za tu cenu.

Začneme naplno, a pomaly pridávame!

06.12.2016 - 17:15:21
01
Keď si raz zvyknutý na full tak ti to stále bude len kostitras. Smejem sa tu na tom preto, lebo som si to sám skúsil. Chcel som CX, požičal som si, skúsil a rovno zobral klasický cesťák :D. Nejaký veľký rozdiel v pohodlí som tam nebadal.
06.12.2016 - 18:58:50
01
Tak to je riadny kanón :) paráda, pri pohľade naň som myslel že je to karbón, hmm za 3000 € by som ale už radšej chcel karbón, ktorý bude pohodlnejší aj keď výbava bude nižšia, je lacnejšie upgradnúť časom nejaké komponenty, ako meniť rám, prípadne kupovať nový bajk :)
06.12.2016 - 19:01:08
00
karbón má snáď vo všetkom navrch proti hline, okrem ceny
06.12.2016 - 19:10:40
02
volodaj napísal:
Som zvedavý koľko ťa to na tom vytriasači chrbtice na tých zvažniciach bude baviť. Potom ich začneš zase jazdiť na fulle a prikúpiš čistokrvný cesťák :D

Nad týmto som tiež uvažoval, najmä kvôli chrbtici, tiež ma lákal nejaký cyklokros, prípadne aj ten Gravel, no na nejakú cykloturistiku na viac dní asi chodiť nebudem, možno raz 2 x do roka, no asi ani to nie, takže bajk by bol asi nevyužitý, teda mimo svojho primárneho zamerania a na zvažnice asi radšej s fullom a na cesty klasický cesťák, ktorý bude ľahší - mne by sa páčil Trek Madone, no to už je do inej témy... :)
06.12.2016 - 19:18:15
00
keyboard_arrow_up