No, test Giant TCX na tejto stranke potvrdzuje volodaj-ove slova. https://cyclingtips.com/2015/05/giant-tcx-advanced-pro-0-review/
It’s a very comfortable bike to ride, but don’t confuse this with “all-day comfort” — it’s not a Gran Fondo bike. Takze ak pohodlny cetak, tak asi CX nie - tam je ten fun faktor.
06.12.2016 - 19:37:15
01
double: a preco nechces klasicky 29er HT s pevnou vidlicou ? Ked na to nahodis CX plaste, tak to pojde v terene aj po asfalte, brzdy normalne kotucovky.
06.12.2016 - 19:48:03
02
Nejak sa nám táto téma rozbehla. Ako som si všimol, väčšinou tu teoretizujú tí, čo Gravel nejazdili. Ja ho už rok jazdím. Môj osobný názor je, že Gravel nie je ani ryba ani rak. Zase nám výrobcovia a obchodníci masírujú mozgy a ponúkajú akože niečo výnimočné. Nie preto, aby zákazníkov uspokojili ale aby na nich zarobili.
Moje postrehy po cca. 4000 km. Na kvalitnom asfalte priemerka o niekoľko km nižšia. V stúpaní na asfalte problém s ťažkými kolesami. V teréne to z vás vytrasie aj opekance z vlaňajších Vianoc. (a to do terénu beriem krosové gumy široké 1,35, na asfalte deriem pôvodné l,28 sliky)
Dnes by som ho už veru nekúpil, resp. nechcel ani zadarmo. Na zimný tréning po asfalte postačuje ojazdenka a na nej odolnejšie pneumatiky.
Lepšie je mať v stajni dva plnokrvníky (MTB+žiletka) ako jedného bastarda.(Gravel)
06.12.2016 - 21:26:57
09
Ok to som potreboval pocut. vyskusam cestak, gravel a ht a uvidim a podla toho sa rozhodnem
06.12.2016 - 21:34:56
00
Da sa ist cestnym aj po rozbitejsich cestach? toho sa bojim najviac. Alebo daju sa tam dat nejake odolnejsie plaste. Ten Pariz Ruben jazdia nacom
06.12.2016 - 21:39:11
00
Takze ak už sme tak ďaleko ze mám dať nejaké 2 biky z môjho portfólia ... volím novú CX mašinu Cannondale Super X 105 edition 2017 a Scalpel 29-Er na 100/100 mm ... nic iné by som cely rok nepotreboval . A ak sa rozhodujete a nie ste "batiožkar" berte CX na dvojpile , dozadu dajte kazetu 11/32 a budete vysmiaty ... Canyon ten hore som mal v merku aj ja ... no len dovtedy kým som nezbadal , ze je v hline ... sprevodovany skôr do lesa na krátke trasy a preteky , a v komforte ho nespasí ani ta sedlovka a karbon rafy . Pružnú zadnú stavbu v karbone to nenahradí ... ale je to len môj názor
06.12.2016 - 21:40:47
03
Co prispevok to iny nazor:)
06.12.2016 - 21:50:58
00
GaliPet napísal:
Nejak sa nám táto téma rozbehla. Ako som si všimol, väčšinou tu teoretizujú tí, čo Gravel nejazdili.)
máš asi pravdu, no teorizujú asi aj taký, čo o ňom uvažovali, alebo uvažujú, prípadne sú nerozhodný ;) ale dobre si to napísal aj ďalej a myslím že dosť ľudom to pomôže a dosť ich to aj odradí-myslím to v dobrom a radšej kúpia napr. nejaký cesťák :)
06.12.2016 - 21:54:27
00
double napísal:
Da sa ist cestnym aj po rozbitejsich cestach? toho sa bojim najviac. Alebo daju sa tam dat nejake odolnejsie plaste. Ten Pariz Ruben jazdia nacom


Ak vieš po anglicky, tu to máš rozpísané do podrobností :-)
http://www.cyclingweekly.co.uk/cycling-weekly/paris-roubaix-tech-roundup-166424

A toto je (aero) bicykel tohtoročného víťaza
http://www.bikeradar.com/road/gear/article/paris-roubaix-matthew-haymans-scott-foil-46798/
06.12.2016 - 22:01:36
00
Hm, ja furt lietam medzi cx a endurace bikom s 28/32 plastami. Pravda, s tym canyonom by som to nevyhral, ale tie prevody bez smyku by mi stacili, Vymenil by som pilu za 44. Uz som rozmyslal, ze ak ho daju o chlp lacnejsie, tak ho kupim na suciastky. Po rokoch v horach ma cesta chytila za gate, a po straveni asi 2000 km na hlinikovej ziletke ma srdce taha k niecomu ako toto

http://14761-presscdn-0-15.pagely.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/sites/3/2016/04/Cervelo-C5-1-1140x760.jpg

a cx to nie je
06.12.2016 - 22:15:12
02
stefan64 máš dobrý vkus na bajky, :y: ten Canyon bol super, no toto je ešte väčšia pecka, také niečo by sa páčilo aj mne, no som viac mtb-čkár a hľadám skôr niečo dostupnejšie, tak do 1000 €, ale som zvedavý čo nakoniec vyberieš :)
06.12.2016 - 22:32:55
00
inak o cx bajku sa hovorí, že sú aj drahšie od cestáku, pretože sú tam údajne zdokonalené uloženia ložísk a veci okolo toho, aby to bolo odolnejšie vzhľadom k tomu v akom prostredí sa cx bajk prioritne používa - vlastnú skúsenosť s tým ale nemám. otázka teda je, že či je to tak aj pri gravel biku
06.12.2016 - 22:37:35
00
Na marketing dlabem, nekupujem podla toho co je v mode ci momentalne v ponuke ale to co chcem a myslim si ze vyuzijem. A to ze teraz prichadzaju gravel biky k nam (v US uz ficia nejaku dobu) je len dobre, mame vacsi vyber.
Podla mna gravel si najde svojich zakznikov. Beriem to ako dalsi bike niekde medzi CX a endurance cestakom, s tym ze v terene zvladne viac ako cestak, ale menej ako CX a na ceste zase lepsi ako CX a hlavne celkovo bude pohodlnejsi na dlhe vyjazdy ako oba menovane. Samozrejme, ak niekto ocakavava ze gravel plne nahradi aj cestak aj HT bike tak bude sklamany.
V podstate podobne sa da popisat EN bike. :-) Lepsie zvlada tazky teren a dolekop ako XC ci trail a zaroven je lepsie slapave do kopca ako DH. Aj enduro bolo a je silno tlacene marketingom ale myslim si ze nam to len prospelo. Na trhu je obrovsky vyber, pritiahlo to ludi k bicyklovaniu aj geometria sa vyrazne vylepsila a to nie len na EN bikoch ale aj na XC a trrail.
06.12.2016 - 23:39:52
00
Cyklokrosový bike a Gravel na mňa pôsobí rovnakým dojmom a nebál by som sa tvrdiť že je to to isté čo sa týka ,pre víkendového alebo hobby jazdca, pohybu v teréne. Cyklokroska má len v minime prípadov slopovaný rám,kvôli prenášaniu. Na cyklokrose som sa niečo najazdil a voľajaké extra technické vymoženosti oproti klasickému cestnému bicyklu som nezbadal,teda samozrejme okrem inej geometrie a bŕzd. Nepodliehajte marketingu a nerobte si hlavu z vecí ktoré sú v podstate jednoduché.
07.12.2016 - 07:58:20
00
Filip80: az na to, ze marketing pretlacil pojem EN tak , ze to v skutocnosti nie je EN, ale byvale AM :) .. slapavy AM bajk bol kedysi (ked prisiel na trh) oznacovany napr. Giant Reign, dnes je to vraj EN :lol: .. lenze co som ja videl chalanov na Garde, co jazdili na EN bajkoch, tak to slapave nebolo ani trochu. Teda dalo sa na tom slapat, (na DH nie), ale len teoreticky, kedze sa dala vytiahnut sedlovka. To bol asi tak cely rozdiel (este jednokorunka). Marketing je v tom, ze tie moznosti si mal aj predtym,len sa to takto nevolalo :)
07.12.2016 - 08:17:35
00
keyboard_arrow_up