Pre Ramon1: no, rozkyval si mi podu pod nohami hodne - teda.
Furt ked sa kuknem bars na cannondale super X a synapse, alebo giant tcx a defy, tak mi vychadza, ze synapse aj defy su pohodlnejsie ako super x a tcx, vzhladom na geometriu.
Ale neskusil som, - asi bude treba.
Co Ta vedie k horeuvedenemu prehlaseniu? Fakt by si dal super X pred cykel a la Froome?
No, asi budem musiet zdvihnut zadok, a a ist niekam, kde by si to overil sam, co mu je lepsie.

Začneme naplno, a pomaly pridávame!

07.12.2016 - 08:25:24
00
Keď sa tu objavila táto téma, dosť som spozornel. Jazdím pomerne dosť v tej našej podunajskej rovine, občas na gabčíkovskej hrádzi, štrkové poľné cesty vylepšené mlákami, lesné trasy v ramenách, spojovacie úseky ciest 2. a 3. triedy, z ktorých sa snažím zdrhnúť pri prvej príležitosti - na tento účel sa mi zdá gravelbike alebo nejaké príbuzné zviera ideálne. Okruh okolo Neusiedlersee, štrkové hrádze popri Morave, to by mal byť priestor, kde ho využijem, ale ani zďaleka nie je rozhodnuté čo mám chcieť.

https://instagram.com/pali65/

07.12.2016 - 08:30:22
00
[quote="stefan64@1187801"]Pre Ramon1: no, rozkyval si mi podu pod nohami hodne - teda.
Furt ked sa kuknem bars na cannondale super X a synapse, alebo giant tcx a defy, tak mi vychadza, ze synapse aj defy su pohodlnejsie ako super x a tcx, vzhladom na geometriu.
Ale neskusil som, - asi bude treba.
Co Ta vedie k horeuvedenemu prehlaseniu? Fakt by si dal super X pred cykel a la Froome?...

Pinarello je na ceste pre mna super vyhovujúce ... písal som " ze keby si mam vybrať dva biky "... vybral som univerzálne stroje s ktorými pokryjem celé spektrum výjazdov a trailov/ ciest kt. ja preferujem...

A áno športový " strih " ziletiek mojich aj CX Cannondale super X mi geometriou plne vyhovuje .
07.12.2016 - 09:22:12
00
Zakladna otazka je co chapat ako gravel a podla toho aj treba vyberat. Povodny koncept gravelu je o tom, ze ma umoznit komfortnejsie zvezenie aj na nespevnenych cestach. Cize nie je urceny do terenu. To si treba uvedomit pri vybere vhodneho typu bajku. Sice jednotlivi vyrobcovia rozdiely medzi kategoriami stieraju tym ako navrhuju geo a maximalnu pouzitelnu sirku plastov pri jednotlivych modeloch, ale vo vseobecnosti stale plati nasledovne urcenie:

cestak = asfalt
gravel = asfalt a kvalitnejsie polne a lesne cesty
CX = asfalt, polne a lesne cesty, lahky teren

P.S. Ja by som celu tuto problematiku prirovnal k rozmerom kolies. Gravel je len modny hype rovnako ako 27,5. Neprinasa nic podstatne, len chce vytiahnut peniaze z ludi kedze trh je saturovany. Bud je OK 26" / cestak, alebo potom rovno 29" / cyklokros. Ako sa hovori z hovna bic neupleties a to je to, co sa snazia urobit pri gravel bajkoch. GaliPe to vystihol - ani ryba, ani rak. A ak by sme sa bavili o pouziti primarne v terene a presun po cestach by mal byt len na nevyhnutne potrebny cas, tak potom by som neuvazoval ani o jednom z uvedenych a rovno zvolil 29" MTB HF :) (hard full) s 2,0+ plastami a normalnym uchopom (o tom zjazdovani na baranoch v terene som uz pisal).

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

07.12.2016 - 09:43:24
02
Anglicky slovnik tvrdi, ze gravel je strk alebo piesok. Ale na take cesty je asi lepsi fatbike, tak teraz neviem .. bude Fat Gravel ? :lol:
Inak by ma zaujimalo kedy sa to zlomilo .. kedze gravel prezentacia tu bola uz davnejsie, podobne aj 29er boli davno,pradavno, aj 650b .. len nejaky moment sposobil nahle prelomenie , nasledne debaty a nakupy a pripadne presadenie.

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

07.12.2016 - 10:06:31
00
Rozdiel medzi gravel bike a CX je geometria (pohodlnejšia, stred nižšie) a prevody (CX má prevody na race, gravel klasické cestné). To je podľa mňa všetko, netreba z toho robiť vedu. Ide vždy len o bajk, čo sa najlešie hodí. Napríklad pre mňa je to ideálny zimák, pretože má kotúčovky a viem tam dať CX plášte a dlhé blatníky. Preto aj mám AL rám a Tiagra výbavu - plne mi to stačí. V lete ho jazdím, keď je mokro - tiež s baltníkmi a 28mm plášťami. 95% asfalt, občas hlinená/štrková cestička
07.12.2016 - 10:54:01
02
Neviem, ci to uz patri do tejto temy. Nezameral som sa na gravel. Tiez si myslim, ze gravel sem gravel tam...vnimam to ako marketing. Ja som sa tu zapojil preto, ze som presiel ako spominal Jezus, z MTB 26"/cestak na Full 29"/(a co teraz?). Cesty, ktore chcem v ramci " ziletky" jazdit su 4 az 24 triedy, kopce, obcas prechod cez pole. Nie je to typicky CX teren, a o zvazniciach ani neuvazujem. Preto CX alebo Endurace z 28mm plastami. A tato tema tomu bola najblizsie.
Ak by som kupil CX ako super X, ktory ma sportovejsi strih, dal by som tam aj tak hladsie plaste 32(28).

Som rad, ze sa tu popretriasalo co mozno najviac.

Začneme naplno, a pomaly pridávame!

07.12.2016 - 10:55:43
00
Skúsim prebudiť toto vlákno, možno mi pomôžete.
Chcel by som si zariadiť nový bike v tejto kategórií a celkom sa mi zapáčila zostava na Diamondback Haanjo Comp 2016 v hliníku s karbónovou vidlicou.
Je tam 105ka, mechanické kotúče, Kenda Happy Medium 700x40 za (podľa mňa) priaznivú cenu 1200USD + pošta z USA, keďže nemajú EU zastúpenie.

Myslíte že by to bola dobrá voľba? Rád by som niečo z priameho predaja na Slovensku (EU prípadne), ale cenové relácie sa mi zdajú niekde inde.

Príloha:
2016 Diamondback Haanjo Comp.jpg
2016 Diamondback Haanjo Comp.jpg 29.48 KiB thumb_up0thumb_down

31.01.2017 - 09:21:08
00
1200 je už vrátane cla a DPH?

https://instagram.com/pali65/

31.01.2017 - 09:50:02
00
Nie samozrejme, 1200 je obchodná cena.
31.01.2017 - 10:52:18
00
Mne sa napr teraz celkom paci http://www.biker-boarder.de/shopware/NS-Bikes-RAG-2017-black-Rennrad_detail_130420_1146.html
Mas tam uz hydrauliku, vies tam daj aj mtb kolesa a cenovo si myslim +- rovnako ked zaratas clo a dan.

Edit: pozeram ze vypredane
31.01.2017 - 11:49:59
01
obrázky pohyblivé :d:
2016 Dirty Kanza 200 - 200+ Gravel miles in Emporia, Kansas! - Available in HD! thumb_up1thumb_down


The Perfect Gravel Race Bike thumb_up1thumb_down

...away from the cops, the cars and the concrete.

07.03.2017 - 01:07:59
00
keyboard_arrow_up