Dost ma oslovil tento tip bicykla a to hlavne na sezonu na ktorú je hlavne určený jesen zima. Ale chcel by som ho vyuzit aj v lete na asfaltové výjazdy. Tak sa chcem spytat ci má niekto s týmto tipom bicykla skusenosti (lesné zvažnice bez problemov nieje tam tendencia ničenia rafiku resp investovat do kvalitnych rafov pri tomto biku ) a v čom je horší ako cestný o kolko je pomalsi na ceste. Odporúčate minimalne karbonovú vidlicu ? Tu je aj video aký je rozdiel tohto bicykla oproti ostatným. https://www.youtube.com/watch?v=y51h6d4hiIg
03.12.2016 - 11:01:39
00
Temu si nazval "gravel" a video si dal o CX bajku. Takze ktory vlastne chces? :)

Ja by som siel do CX, je vhodnejsi do terenu.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

03.12.2016 - 11:51:10
00
Praveže som z toho jelen. lebo CX bicykel je skor na závody ale lepšie toči a lepší je do blata čo by som potreboval na druhej strane ma vyssie stredove zloženie menší hlavový uhol a prevody ktoré neutiahnem. Gravel je komfortnejsí nižšie položený stred, dva prevodníky kotučové brzdy v základe a hrubsie plaste.. Na dlhsie výjazdy a kopce odporúčajú práve tento na druhej strane viac terenu znesie CX aj lepsie zatáča.. Keby tu je niekto kto testoval aj CX aj Gravel. Mne by viac vyhovoval podla tohto gravel ale hodili by sa mi vlastnosti aj z CX bicykla:) Plášte do blata by sa napr. lahsie menili ako napr. kazeta a prevodníky na CX biku pre mna.
03.12.2016 - 13:16:21
00
Mňa celkom oslovil tento http://mtbs.cz/clanek/specialized-sequoia-nezmar-do-kazdeho-pocasi/kategorie/preview/rubrika/bike-technika?page=1#.WEK6hPnhDIW čo sem dával Martis do vysnívaných. Tiež mám trochu dilemu, rád by som predal FX-ko a zvažujem či kúpiť cesťák, cyklokrosku, prípadne niečo takéto. Ten Spešlík ma celkom oslovil, bol by to podľa mňa ideálny bajk na cykloturistiku, kde sa potrebuješ aj dosť nabaliť a takýto bajk by toho mal zniesť celkom dosť. Ale na bežné vozenie bez záťaže by som ho asi nebral, kvôli vyššej hmotnosti ako napr. pri cyklokroske, tá sequoia má hmotnosť 12 kg, čo nie je najmenej, keď si to porovnám napr. zo svojim fitness. No bude to aj pre mňa dilema, aj keď asi skôr medzi cesťákom a cyklokroskou :) tak želám veľa šťastia a pevné nervy pri rozhodovaní :) ale tiež som zvedavý čo tu ešte skúsenejší bajkeri popíšu :)
03.12.2016 - 13:42:01
01
Je to pravda že tých 12kg nieje zas najlahšich,ale nevadí :) starý bike čo som mal tak ten mal 16,4kg a vláčil som ho po kopcoch,teraz mám bike čo má 12,5kg a je to lepšie,takže som zvyknutý :) ale zas tá cena,komponenty maju svoju váhu a aj to že rám je Cr-mo oceľ,takže žiadny hlinik,iba top model má carbonovú prednú vidlu,ale neviem nájst akú má váhu. Ale zas cena 3500€ to je už moc. A našiel,takže 10,9kg, a pridám aj +/- z testovania na istej stránke.

https://www.specialized.com/us/en/116168


PROS:
Adventure Geometry dialed for light trail work, long saddle days, and loaded riding.
Fork cage mounts … applause!
Sawtooth and Cruzero tubless tire/wheel combo seems solid and well thought out.
Details such as the fact that the front and rear have a single spoke length… ideal for emergency prep.
Minimal paint and graphics are eye-pleasing.
The Phenom Comp saddle is surprisingly comfortable.

CONS:
Carbon seatpost is super light and comfy, but not ideal for a clamp mounted seat pack, such as their own Stabilizer Seatpack or Porcelain Rocket’s Mr. Fusion.
The Gearing is too high for loaded, hilly bikepacking; a 36t or 38T ring up front would be a welcome addition.

Prílohy:

Specialized-Sequoia-Expert.jpg
Specialized-Sequoia-Expert.jpg 190.26 KiB thumb_up1thumb_down

03.12.2016 - 17:29:00
00
Myslím, že v komforte veľký rozdiel medzi Cr-mo a karbónovou vidlou nebude, no na váhe bude karbónová pri rovnakej pevnosti ľahšia, ale al vidlu by som nechcel, tam už bude rozdiel v komfort dosť značný. Inak objavuje sa teraz toľko nových kategórii a pomenovaní pre rôzne bajky, že ani niekedy neviem ako napr gravel a ten adventure, no myslím že je to to isté, či je tam nejaký rozdiel? Lebo niekedy už mám z tých pomenovaní guláš :)
03.12.2016 - 18:37:07
00
Mi hovor :) no ja by som chcel jednoducho povedané dačo medzi cestným a xc bikom,aby zvládol aj polne cesty,popripade dajake tie zvažnice keby dačo,a to bude asi tá Gravel kategória,aj ked sa mi zdá že cyklokroska má lahšie prevody.

Inak toto je tiež paráda,ale zas tie ceny :)

http://www.ninerbikes.com/rlt9steel

Prílohy:

RLT9Steel_3_938x540.jpg
RLT9Steel_3_938x540.jpg 185.89 KiB thumb_up0thumb_down

03.12.2016 - 19:46:21
00
:) Gravel a adventure bike su podla mna len inak pomenovane CX biky s vyssou hlavovou trubkou a casto maju uchyty na nosice, teda mali by mat. No, ale aj keby nemali tak niektore mensie nosice su aj take co daju dat na bike aj bez speci uchytov. V prevodoch az taky rozdiel nebude.. Rozdiel moze byt je v plastoch, ze CX ma viac dezenu a tie sa lahko daju vymenit.
Inak planetx.co.uk ma dobre CX a adventure/gravel biky. Ja som kupoval model London Road (hlinik) pre priatelku.
03.12.2016 - 20:06:34
00
sa to tu nejak rozbehlo :-D len ma provokujete :-)
na FB na dlho otravovala reklama na tento typ bicyklov - americka znacka ale nepamatam si nazov a neviem sa uz k tomu ani dopatrat
tak sa mi to podarilo najst
http://co-motion.com/bikes/bikes-grid-all-singles

bike je najlepsia droga - pretoze kazdy trip je uplne iny

03.12.2016 - 20:14:03
01
to su zase ceny. Ja tak max do 2tis eur, Gravel ma praveže lahšie prevody ako cyklokros. Mal by byt urecny na dlhsie vyjazdy a nie na zavody. Plaste ma viac na cesto to by som pripadne vymenil
03.12.2016 - 23:07:35
00
ak neplánuješ nejakú viacdňovú turistiku nabalený x taškami na nosičoch, tak by som o tom gravel biku ani neuvažoval... kúp si čisto CX rám a vyskladaj si to podľa seba, kľudne aj na dvojplacke, nech je dostatočný rozsah prevodov aj do pomala aj do rýchla..
03.12.2016 - 23:19:27
00
možno niekomu pomôže toto http://road.cc/content/buyers-guide/206885-buyer’s-guide-gravel-and-adventure-bikes-plus-16-best ale súhlasím s tým, že sú to bajky na cykloturistiku, na bežné použitie sú zbytočne ťažké
03.12.2016 - 23:29:14
00
Dal si výborný webový odkaz. Je tam slušný prehľad, popis ako i ceny Gravel Bikov.
04.12.2016 - 10:21:03
02
vďaka, mysím že tie bajky aj celkom dobre vyzerajú, určite si nájdu svoju klientelu, mne sa celkom páči ten Specialized Diverge a cena tam je u nás 800 € čiže dosť dostupný bajk :)
04.12.2016 - 11:25:41
00
Len ta vybava...
04.12.2016 - 11:44:32
00
keyboard_arrow_up