Je možné kúpiť gravel s rovnými riaditkami? Zatiaľ som to nikde nenašiel. Mám už vyše 60 rokov a vobec nemám chuť sa krčiť nad baranmi.
04.01.2021 - 13:36:54
00
Hladaj fitnes bike
04.01.2021 - 13:56:58
01
Ja mám Meridu Speeder na Ultegre s hydro brzdami a carbone. Pozri, či je ešte v ponuke.
04.01.2021 - 14:15:26
00
Urcite sa da kupit, staci pouzit internetovy vyhladavac a najde kopec. Aj zoznamy najlepsich pre rok 202. Pravdepodobne si len nehladal.

Z tych o ktorych viem ma flat bar gravel biky Commencal, Specialized, Norco, Marin

Dalsia moznost su fitness biky co je ale skor ziletka s flat rajdami, cross bicykle, pripadne na nejake ht s pevnou vidlicou hodit prevody a tensie plaste.

S tymito informaciami to uz zvladnes dohladat ;-)
04.01.2021 - 18:06:55
01
Pozri toto specialized divergo Evo je to parádny gravel rovnými riaditkami
04.01.2021 - 18:17:16
00
Zdravím, ked už je tu táto téma, tiež by som si rád nejaké veci objasnil. Zvažujem si zaobstarať nejaký slušný Gravel a tiež dosť zvažujem dať si nanho rovné riaditka. Skúšal som kamošov gravel (normálny s baranmi) v ľahšom teréne, nestabilné to bolo, nevedel som to stým dobre, asi to nechcem. Ale úplne sa tomu nebránim, vyskúšam a uvidím. Gravel chcem celkovo za účelom rýchlych presunov po cestách/spevnených cestách a aby to zvládlo aj nejaké tie poľné cesty a výnimočne ľahší terén. Nechcem cesťák a tiež nie trekingový/hybrid/crossový. Chcem sa opýtať, ak by som prerobil na nejakom gravel bajku riadidlá z baranov na rovné (na normálnom gravely, ktorý bol navrhnutý s baranmi), fungovalo by to dobre? Geometria gravelu je robená špecificky tak, že májú tam byť barany? Rám je o niečo kratší, kedže barany pozíciu jazdca v podstate predlžujú? Ak by som tam dal rovné riadidlá, bolo by potom treba aj o hodne dlhší predstavec? Ten specialized divergo Evo som pozeral, moc ma nezaujal, jeho geometria aj celkovo vypadá moc ako MTB HT. Tiež chcem carbon a ten je iba AL. Tiež som uvažoval nad fitnes bike typu TREK FX a Specialized Sirrus, dosť som o tom čítal, je to iný rám - iná geometria, je to dosť iné ako gravel. Ked už gravel, tak ozaj nech je to gravel! Velmi sa mi pozdáva Specialized Diverge, Sport, alebo Comp. Máte ho tu niekto, je ten future shock dobrá vec, citeľne to zvýši comfort jazdy? TREK Chcekpoint sa mi tiež pozdáva, má ten ISO speed. Sú iné značky, ktoré majú niečo podobné na gravely? Vopred vďaka za všetky rady.
10.01.2021 - 23:18:05
00
Lepsie kupit gravel s rovnymi rajdami ako menit barany za rovne rajdy. Jednak ako pises ten ram je o dost kratsi pri baranoch vacsinou uz s dlhym predstavcom. Ono dost sa tu radi brat taku a taku velkost ramu a upravit to dlzkou predstavca ale casto sa zabuda na to ze to neovplyvnuje len posed ale i celkove ovladanie bicykla. Dalej by si musel menit i brzdove paky a s nimi dokupovat i radenie. gripy su samozrejmost. Ono i ta zmena posedu na tej geometrii spravi svoje a to ovladanie vysledneho biku uz nebude asi moc dobre. Moze sa ti to napriklad viac stavat na zadne koli kratsej zadnej stavbe. Vsak si porovnaj geometrie na diverge a uvidis ze tam rozdiel je, asi vedia preco.
11.01.2021 - 12:04:42
00
Vďaka za upozornenie. Pozrel som si tie geo. Ano, ten nový Diverge Evo - gravel s rovnými rajdami má rám o cca 3 cm dlhší ako normálny Diverge. Majú trochu iné geometrie, uhol vidlice, celkovo geometria je prispôsobená typu riadítok. Aj takúto stránku som našiel: https://www.cyclingabout.com/best-flat-bar-gravel-bikes-2021/ najlepšie gravely s rovnými. Ešte uvidím. To čo ma odradilo ked som šiel na tom kamošovom gravely, je to jeden z prvých gravelov (jemu sa to zapáčilo hned ako došli na trh) a riadidlá má v podstate cestné, fakt úzke. Možno to skúsim, že dám nanho nejaké "gravel specific" široké 60-70cm a možno hned pribudne istota. Ajtak ma stále láka spraviť tú výmenu baranov na normalnom gravely. Pozeral som rámy fitnes bajkov a vôbec niesu dlhšie od gravelov a predstavce majú 9-10cm. Možno na tom gravely by to spravil extra dlhý predstavec. Je mi jasné, že to bude dosť prácne, menil by som aj brzdy komplet s pákami. S tým rátam. Aj môj aktuálny MTB som si v podstate celý poskladal. Do istej miery to skladanie ma ja baví, mám potom lepší pocit ked idem na tom čo som si sám porobil ;) Zvážim a uvidím čo vezmem, nechcem sa unáhliť, zima je ešte dlhá.
12.01.2021 - 23:15:09
00
Ono tie riaditká sú v pohode, len si treba na ne zvyknúť. Ja som mal CTM Koyuk a tam majú barany šírku 440mm. Po pár jazdách úplne v pohode. Ono 600mm barany sú už dosť široké a môže byť už nepohodlné mať v takej polohe tak ďaleko ruky od seba. Tak isto, na baranoch zvykne byť o niečo dlhší predstavec a to mení správanie sa samotného biku na točenie.
14.01.2021 - 22:52:29
00
Vďaka za info. Určite tie barany poriadne vyskúšam pred tým ako by som to prerábal. Možno si zvyknem, uvidím. Našiel som gravel od spoločnosti Basso, model Tera. Ten gravel ponúkajú s baranmi aj s rovnými - na tom istom ráme. Podľa toho čo píšete aj mne logicky vychádza, že by to nemalo moc dobre fungovať, tým pádom jazdec bude viac vystretý, značne v inej polohe ako ked sú tam barany. Ten rám je rovnako dlhý ako všetky gravely, som si pozrel rozmery veľkostí. https://www.bassobikes.com/shop-en/bikes/gravel/tera.html
16.01.2021 - 22:34:43
00
Takto, ak nedajú iný predstavec, tak rovná časť baronov pri predstavci bude rovnako vzdialená ako pri rovných riaditkách. Tam sa vzdialenosť nemení aspoň čo si na to dal link. Výhoda baranov, máš 3 možnosti úchopov, kým pri rovných riaditkách len 1 typ úchopu, čo je výhoda pri dlhších trasách. Nevýhoda baranov, treba si na ne zvyknúť. Ak pohľadáš na YouTube, isto nájdeš ľudí na graveloch, čo s tým jazdia na trailoch, kde by si ty asi išiel krokom. Na hocijakom biku. Za mňa, určite barany na gravel sú lepšia voľba. Ak kamoš bude ochotný, nech ti ten gravel požičia na taký týždeň-dva a skús aktívnejšie jazdiť. Za chvíľu si zvykneš, uvidíš.
17.01.2021 - 00:39:04
00
Ak mas rovne rajdy sirsie ako barany tak sa ti to zmeni
17.01.2021 - 17:12:15
00
Za predpokladu, že predstavec je rovnaký, tak ak má barany neviem 400-440mm či koľko sa teraz dávajú, a bude mať rovné rajdy, tak dopredu natiahnutý nebude, len bude o pár mm mať nižšie ramená, ak tak budú nejaké 700-760mm rajdy, keďže úchop bude v jednej línii a ruky bude mať tak do 150mm na každú stranu.
Pre človeka, čo sa cítil neistý s baranmi :) https://youtu.be/zy_LZQ1sxzI
21.01.2021 - 06:02:03
00
Nefunguje to uplne tak ako si myslis. Ta tvoja teoria ma par nedostatkov. Za prve ak mas dlhy predstavec a si s nim na gravely natiahnuty dopredu tak sirsimi rajdami budes dopredu natiahnuty este viac. To co pises by platilo ak by si mal uz uzsie rajdy viac pod sebou, ale tiez nie v takom rozsahu ako si myslis - vyskusaj si to doma. Za druhe ak das 760 rajdy na rovnaky predstavec tak ani to zatacanie nebude uplne pohodlne. Takze tak ci tak budes potrebovat kratsi a vyssi predstavec a i tak to ovladanie nebude podobne. Vidno to i na tom diverge ze skracuju predstavec, davaju ho vyssie a predlzuju reach. To ze tam su dalsie rozdiely, nielen s polohou riadidiel, ukazuje napriklad rozdielny razvor.
21.01.2021 - 08:36:43
00
Ako nemyslel som zase 13cm predstavec, ale taký do 8cm... Samozrejme, že dĺžka predstavca ovplyvňuje otáčanie rajdami. Pokiaľ neplánuje jazdiť veľmi technické trate s veľkým počtom zákrut, ale prevažne rovinky, dĺžka predstavca a otáčanie nie je až tak podstatné. Ako zase 760mm rajdy sú už pomaly štandard na MTB, hlavne trailových, ale nejaké 600-660mm by určite stačili. Možno som sa zle vyjadrili, ale napríklad pri baranoch veľa ľudí jazdí tak, hlavne v pohodovon teréne, že sa drží za tú rovnú čas baranov, čo je uchytená do predstavca. To znamená, že teoreticky plus mínus autobus, ak si v tej rovine predĺžime tie barany o 100mm ako keby tam bol flat bar na každú stranu (čo je tak cca šírka dlane plus 2-3cm navyše) tak uhly na chrbte a výšky ramien atď. ostanú veľmi pôvodné. Teda si to môže teoreticky vyskúšať, či by mu tá poloha vyhovovala. Samozrejme, najlepšie by bolo mať bike, ktorý už je navrhnutý na ten typ rajd, či baranov, teda aj geometria je tomu uspôsobená. Pokiaľ na tom nemieni dávať každý druhý deň vkuse 100km a sedieť na tom hpdiny, ale tak čo ja viem, ráno do roboty 15-20km, či menej a po obede z roboty to isté, že na tom nesedí dlhšie ako 30-60 minút vkuse, tak ako nejak extra riešiť to veľmi nemá zmysel. Aspoň z môjho pohľadu.
21.01.2021 - 10:37:55
00
keyboard_arrow_up