paušálne toto platí do nejakých 4-5 tisíc ... vyššie už viac peňiažkov nemusí priniesť ani tuhosť ani menšiu hmotnosť ale občas len exkluzivitu prípadne bod 4
07.08.2017 - 14:09:21
01
V prípade sady je to ešte o indivindi preferencii Di2/EPS/eTap vs mechanika a ráfikové brzdy vs hydraulika, a aj tam je to tak +500-2000. A ako som už spomínal, odmenou za to je okrem lepšieho radenia aj to, že do smrti smrťúcej už nebudeš potrebovať meniť bovdeny a podobné pravidelné mechanické "dolaďovanie".
Plus si treba uvedomiť, ktoré časti HW sú na odstrel (na staré MTB kolesá s 9speed shimano orechom 11spd nedostaneš, že? +/- o toto ide) a trochu plánovať.
07.08.2017 - 14:56:34
00
Narazil som na celkom zaujímavé video, ktoré by tu mohlo pasovať:
What is the most expensive worst value road bike? (according to science) thumb_up0thumb_down
10.08.2017 - 17:32:23
01
velmi zaujimave, pohrabem sa v tom
12.08.2017 - 01:22:44
00
tu bol lower bound asi stofka (ale berme to ako sekáč), upper bound zhruba 5 tisíc:

rozdiel pretty significant
23.10.2017 - 02:42:43
03
Pekny test, ale skor hovori o porovnani novy vs stary. Nie lacny vs drahy. Porovnavat kotuce na novych pneu so zodratymi rafikovimi, zle nastavenymi a absolutne nekvalitnymi klatikmi na starych pneu je proste zavadzanie.
GCN nikdy nemoze urobit objektivny test dvoch novych bikov, lebo sponzor by ich velmi nepochvalil. Vsetky ich porovnania su postavene na porovnavani neporovnatelneho, muzealne exponenty vs najnovsia technika. Pri podrobnom pozreti je kazdemu jasne, ze vzdy musi byt novy super bike naj, lebo nabuduce by nemali co testovat. A tam, kde vysledky nevychadzaju podla ocakavania, tam ich proste nezverejnia a nahradia nejakym subjektivnym konstatovanim.
Vcera som predaval manzelkin MTB na Acera sade. Mal najazdene 2km. A ked som sa na nom previezol a porovnal to ako vsetko funguje ako idu naboje, radenie, riadenie, brzdy.... s mojim na Deore tak by som povedal ze Acera je subjektivne o 5 tried hore. Ale realita je taka, ze moj MTB ma o 1000 km viac najazdene a mal za sebou 50km vyjazd v blate.
23.10.2017 - 12:12:44
01
tie klatiky v stupani dostali pekne nazrat...
23.10.2017 - 12:42:44
00
stax asi som celkom nepochopil co tym chces povedat, jasne tam odznelo ze najvacsi rozdiel bol v brzdach.... preto som reagoval hlavne na tuto cast testu. Pri jazde do stupania rozhoduje vaha sustavy bike + jazdec a to ako mas bike fitnuty. Ostatne je zanedbatelne. Takyto test ako robi GCN je cista show, nema to nic s objektivnym posudenim. Je to cisto na pocite z jazdy. Ale to je extremne subjektivne. Som presvedceny, ze ked ti dam moje sedlo na tvoj bike tak urobis cas podstatne horsi ako zo svojim, a to aj ked to moje bude lahsie. Proste ta bude tlacit zadnica. To nie je test to je pocitove porovnanie. Pokus o tes bol tu.... akosi radsej nezverejnili ciselne vysledky. Proste vystrihli tak data, aby neboli porovnatelne.
How To Climb Faster - Light Bike Or Light Body? thumb_up0thumb_down

Ak by sme pouzili len holu fyziku, tak zaver by bol uplne rukolapny. To jest, ze je jedno, kde tu vahu uberies, ci na biku, alebo na jazdcovi. Tiez je vtipne, ze top bike s dvomi flasami vody, naradim, rezervnou dusou, telefonom je +- to iste ako lacnak, ked si nic nevezmes. :D Pozdravujem najma tych co zo sebou nosia aj 3 nahradne vrstvy oblecenia a cely obsah mensieho bufetu. A o obsahu nevyprazdnenych criev a mechura ani nehovorim :lol:
23.10.2017 - 13:03:04
00
Kenai napísal:
[To jest, ze je jedno, kde tu vahu uberies, ci na biku, alebo na jazdcovi.

som zvedavy kde chces ubrat 4kila na cloveku co ma 5% tuku a BMI pod 20.
23.10.2017 - 15:45:50
00
stax Tusim nehovorime rovnakym jazykom, alebo som nejak pribrzdeny. Ked ma niekto BMI pod 20 tak jeho posledny problem je uberanie vahy na nom samom. Jeho hlavny problem by mal byt, liecba anorexie. Alebo ak je vrcholovy atlet, tak urcite neriesi sprostosti typu, ci sa mu oplati kupit bike za 500 alebo 15 000. Dostane ho od sponzora a jazdi to co mu sponzor nariadi. A vlastne vobec neviem, kde si prisiel na to, za ja chcem na niekom uberat vahu. Ja som len napisal, ze z hladiska fyziky je to jedno. Lebo vykon sa rovna praca za cas a praca je hmotnost presunuta po vertikalnej drahe.
23.10.2017 - 16:51:41
00
OFF TOPIC:A este sem napisem jednu kacirsku myslienku: Ked sme tak posadnuty pomerom vydana energia k dosiahnutemu casu, preco si nekupit e-bike ? Na 300W svojej energie by sme predsa urobili o hodne lepsi cas, ako na tom naj cestaku. A ak nam ide o trening a jeho zdravotne benefity, nieje absolutny cas na useku vobec dolezity. V takom pripade mozeme jazdit absolutne cokolvek, co nam urobi radost a mozeme sa vykaslat na vahu a parametre. Nie je jedno ako tu energiu vymlatime, pokial je to zabava ? JEDINE, ZE BY ISLO O IMAGE !
23.10.2017 - 17:12:13
00
otazka znela ako chces uberat vahu na hobbikovi ktory nie je vyzraty jak prasa nech to napisem tvojim jazykom. a ze takych je relativne vela a tu tvoja teoria fyziky ide do teplych krajin lebo tito vahu zhadzovat uz nemaju velmi z coho teda bicykel lahsi o 4kg bude lepsi. bez debaty.

over & out

edit: len pre info nech si aspon trochu v obraze. 5% tuku je ocakavana hodnota u cyklistov u sportoveho lekara - bmi potom primerane rozpatiu vrchar vs sprinter.
23.10.2017 - 20:42:20
00
stax
Negative
Este raz zopakujem, prosim citaj dosledne a nevkladaj mi do us co som nenapisal.
stax...Ak by sme pouzili len holu fyziku, tak zaver by bol uplne rukolapny. To jest, ze je jedno, kde tu vahu uberies, ci na biku, alebo na jazdcovi....

stax... vobec neviem, kde si prisiel na to, za ja chcem na niekom uberat vahu. Ja som len napisal, ze z hladiska fyziky je to jedno. Lebo vykon sa rovna praca za cas a praca je hmotnost presunuta po vertikalnej drahe.


Kenai napísal:
Moj osobny nazor je: Ak mas mnozstvo tuku v tele po 7% zacni setrit na vahe biku. ...



Este raz teda po lopate: 80 kg jazdec a 10 kg bike je uplne to iste, ako 84kg jazdec a 6kg bike z hladiska fyziky. 4 kg su stale 4 kg je jedno, kde ich uberies. Samozrejme mozes uvazovat rotacnu vahu, ale to je vec akceleracie, pri rovnomernom ustalenom pohybe to nema vplyv. To skor ma vplyv vaha stehien jazdca, lebo tie neustel zrychluju a spomaluju ked sliapes. Teda z tohto pohladu je paradoxne lepsie mat lahke nohy, ako lahky bike :lol:

P=W/t
W=m.sin(alfa)
m=m1+m2=(m1-4kg)+(m2+4kg)=(m1+4kg)+(m2-4kg)
m1=hmotnost jazdca
m2=hmotnost bicykla
m=hmotnost sustavy to jest jazdec + bicykel
alfa=sklon stupania
ostatne premenne verim, ze vsetci poznaju zo ZS
To je Newtonovska fyzika, nie moja teoria ak ti to nie je jasne odporucam nastudovat, patri to k zakladnemu vzdelaniu.

Do you read me? over
23.10.2017 - 21:44:19
01
.


Naposledy upravil dizi dňa 01.03.2018 - 08:11:37, celkovo upravené 1 krát.

27.10.2017 - 14:38:09
01
Hosť napísal:
5% tuku je ocakavana hodnota u cyklistov u sportoveho lekara

toto je fakt - to nie je vymysel. a ze na to netreba zasadne diety a uz vobec nie steroidy je prikladom kopa hobbikov mna vratane bez akychkolvek zdravotnych nasledkov
27.10.2017 - 14:52:06
00
keyboard_arrow_up