Zdravím

Hľadám si nový bike najradšej do 900€, ideálne okolo 800€, je možnosť ísť ešte aj o trochu vyššie, ale to bude už priveľký šok pre moju peňaženku :D. Som cyklista amatér, jazdil som predtým rekreačne na nejakom neznačkovom biku a chcel by som sa presunúť na cesťák. Hodlám ho používať v okolí Bratislavy/za hranicami v Rakúsku. Mám 190cm, 70kg. Uvítal by som vaše názory na to či je cesťák vôbec dobrý nápad pre mňa a aký kus by mi vyhovoval

P.S. som úplný amatér v oblasti bikov tak vás poprosím objasnite svoje skratky :).
31.07.2014 - 16:34:55
00
Cestak je velmi dobry napad, ak chces bicyklovat po normalnych cestach, t.j. kvalitnych asfaltkach. Ide sa na nom ovela lahsie, ako na trekovom aj ked das uzsie gumy. Najvacsi vyrobcovia cestnych sad (prehadzovac, presmykac, brzdy, packy, kluky, retaz, kazeta) su: talianske Campagnolo (najlepsie hodnotene na strankach mtbikera - kvalita, spolahlivost, trvacnost), japonske Shimano, americky SRAM. Treba sa zorientovat na strankach tychto znaciek, ake sady robia od najlacnejsich po najdrahsie a pre nejake sa rozhodnut. Medzi nie najdrahsie, ale kvalitne sady patri Campagnolo Chorus, SRAM Force a Shimano Ultegra. Ale aj Campagnolo Athena a Shimano 105 su z relativne lepsich. Vyssie sady maju 11 kolo, nizsie 10 kolo, najnizsie menej ako 10. Pre najvyssie sady sa robia aj elektricke prehadzovacky (SRAM taku pripravuje), tie su tazsie, o dost drahsie a aj ked ich chvalia, ze lepsie prehadzuju, je otazne ako je to s ich zivotnostou, poruchovostou, narokmi na udrzbu v porovnani s mechanickymi. V cene do 900 EUR bude treba vybrat nejake lacnejsie sady alebo pripadne kupit nejaky par rokov stary zlacneny model.
http://www.campagnolo.com/WW/en/
https://www.sram.com/sram/road/products
http://cycle.shimano-eu.com/#