Zdravím

Hľadám si nový bike najradšej do 900€, ideálne okolo 800€, je možnosť ísť ešte aj o trochu vyššie, ale to bude už priveľký šok pre moju peňaženku :D. Som cyklista amatér, jazdil som predtým rekreačne na nejakom neznačkovom biku a chcel by som sa presunúť na cesťák. Hodlám ho používať v okolí Bratislavy/za hranicami v Rakúsku. Mám 190cm, 70kg. Uvítal by som vaše názory na to či je cesťák vôbec dobrý nápad pre mňa a aký kus by mi vyhovoval

P.S. som úplný amatér v oblasti bikov tak vás poprosím objasnite svoje skratky :).
31.07.2014 - 16:34:55
00
Cestak je velmi dobry napad, ak chces bicyklovat po normalnych cestach, t.j. kvalitnych asfaltkach. Ide sa na nom ovela lahsie, ako na trekovom aj ked das uzsie gumy. Najvacsi vyrobcovia cestnych sad (prehadzovac, presmykac, brzdy, packy, kluky, retaz, kazeta) su: talianske Campagnolo (najlepsie hodnotene na strankach mtbikera - kvalita, spolahlivost, trvacnost), japonske Shimano, americky SRAM. Treba sa zorientovat na strankach tychto znaciek, ake sady robia od najlacnejsich po najdrahsie a pre nejake sa rozhodnut. Medzi nie najdrahsie, ale kvalitne sady patri Campagnolo Chorus, SRAM Force a Shimano Ultegra. Ale aj Campagnolo Athena a Shimano 105 su z relativne lepsich. Vyssie sady maju 11 kolo, nizsie 10 kolo, najnizsie menej ako 10. Pre najvyssie sady sa robia aj elektricke prehadzovacky (SRAM taku pripravuje), tie su tazsie, o dost drahsie a aj ked ich chvalia, ze lepsie prehadzuju, je otazne ako je to s ich zivotnostou, poruchovostou, narokmi na udrzbu v porovnani s mechanickymi. V cene do 900 EUR bude treba vybrat nejake lacnejsie sady alebo pripadne kupit nejaky par rokov stary zlacneny model.
http://www.campagnolo.com/WW/en/
https://www.sram.com/sram/road/products
http://cycle.shimano-eu.com/#
V sade mozu byt na vyber rozne dlhe kluky - 170, 172.5 a 175 mm. Ak kupujes zmontovany bicykel asi nebudes mat moznost vyberu, budu tam kluky, ktore da vyrobca podla velkosti ramu. Standard pre predne kolecka je 53 a 39 zubov. Lahsia verzi, tzv. kompakt ma 50 a 34, co staci aj na rovine, ak clovek nie je profik a nepotrebuje trhat rekordy. Pre niektore sady existuje aj 3 kolecko 52,39,30 alebo 50,39,30 zubov, bezne ale cestaky v ponuke s 3 sajbou nebyvaju. Niektore modely mozu mat v ponuke na vyber kompakt alebo 53,39. Zadna kazeta bezne ma 11 az 25 zubov. Pre jazdu v kopcoch moze byt do 28 zubov. A ked clovek nechce takze prevody, moze zacat od 12 alebo viac zubov. Pri kupe cez predajnu by sa asi dala dohodnut v pripade zaujmu vymena kazety.
Carbonove ramy by mali byt o nieco lahsie a pohodlnejsie ako hlinikove. Najlacnejsie karbonove cestaky ale stoja okolo 1000 EUR, napr. www.wilier.cz Pri vyvoji cestnych ramov je snaha, aby boli dostatocne pevne, pohodlne a aerodynamicke. Existuju ramy specialne vyvijane na zavody po kockach, ktore su pohodlnejsie, napr. Specialized Roubaix alebo Bianchi Infinito CV
http://www.specialized.com/sk/cs/bikes/road/roubaix
http://www.bianchi.sk/index.php?src=katalog/cestne-bicykle-2
Ramy sa robia vo viecerych velkostiach a niektore modely sa robia vo viacerych farbach. To ale neznamena, ze budu aj v peknych. Napr. Pinarello robi viac farebnych kombinacii, ako ine znacky, ale naposledy mali prijatelne farby v roku 2012, minuly rok, tento aj buduci rok robia vsetky modely v strasne skaredych farbach. Vyrabaju iba na objednavku, starsi nepredany nepouzivany model asi nezozenies.
Velmi dolezita cast na cestaku su kvalitne kolesa. Dost casto sa predavaju cestaky z dovodu znizenia ceny s relativne lacnymi kolesami. Napr. Cannondale Super Six Evo za 4300 EUR s kolesami Mavic Ksyrium Equipe za nieco vyse 300. Alebo Bianchi Infinito bolo pred par rokmi za 3200 s kolesami Fulcrum 7 za 150. Pri zmontovanych bicykloch byvaju na vyber rozne kolesa iba zriedka. Ak kupis ram a nechas si poskladat bicykel s komponentami, ktore si sam vyberies, asi to bude drahsie, ako kupa hotoveho bicykla. Samostane sa ramy predavaju obvykle iba pri drahsich modeloch, napr. ram za okolo 3000 EUR. Lahke kolesa s nizkym rafikom su dobre do kopcov. Tazsie s vyssim rafikom na roviny. Vysoky rafik moze byt problem pri bocnom vetre. Kolies je na vyber velke mnozstvo od roznych vyrobcov v cenach aj nad 2000 EUR. Pri bicykli do 900 kolesa moc nenavyberas.
V obchodoch je vyber cestakov znacne obmedzeny, takze treba prezriet stranky vsetkych moznych vyrobcov a vybrat nejaky model vyhovujuci farbou, designom, vybavenim, cenou. V poslednej dobe sa ramy robia prevazne cierne, takze ak ti to nevyhovuje - problem, mozes vyberat aj niekolko rokov, kym najdes najaky vyhovujuci. Ked mas cestak vybraty, treba zistit, ci je na stranke vyrobcu uvedeny distributor pre Slovensko, resp. zistit ktora predajna predava danu znacku a objednat ho cez predajnu. Kupa cez predajnu ma vyhodu, ze ti samozrejme budu robit servis.
01.08.2014 - 11:36:49
00
Za tie prachy by som ho aj ja kupil: http://www.sadesport.sk/bicykle/3342-focus-cayo-tiagra-ltd-20-spd.html

Velmi slusne a za slusnu cenu s moznostou neskorsieho upgradu, aj ked nie je treba.
01.08.2014 - 16:40:58
00
ten focus si oporucil minimalne 3 krat, vratene mojej temy. avsak nikde si nerozobral, ze preco je to taka vyhodna kupa pre nas zaciatocnikov co sa nevynzame. takze ak budes mat trochu casu, tak by si nas uricte potesil :)
01.08.2014 - 17:31:07
00
Vseobecne vsade spominane vyhody carbonu: nemakne ako hlinik, pohlcuje vibracie, jazdia na nom profici :-D tieto vyhody su relativne a niekto na ne nepride. Ja som to pohlcovanie pocitil oproti hliniku. Pride mi to "lepsi" material oproti hliniku. Momentalne keby kupujem bike tak bud carbon alebo titan. Ked chces top bike tak kupis za 7000 eur hlinik? Taky asi ani nenajdes. To je to top co sa dava a nie hlinik, tak ked chcem to najlepsie za svoje peniaze tak hladam to co sa priblizuje k tomu najlepsiemu. Na hlinik napr nedam Duru, to mi pride scifi. A za 1000 eur carbon, este ktomu cely bike na novej tiagre je podla mna super cena. Iba moj ram ma vysiel tolko :-) konkretne tento som videl cez tyzden v TN nazivo a vyzera naozaj pekne. Ja ale nikoho nepresviedcam, len viem ze aj ja ked som zacinal a chytilo ma to tak som hned chcel nieco lepsie a takto mozes usetrit prachy ked budes chciet potom predat hlinik a prides o prachy pri predaji.
01.08.2014 - 20:42:59
00
ked niekto pyta bike za nejake prachy, tak sa snazim odporucit to najvyhodnejsie co sa da.
01.08.2014 - 20:44:05
00
hej ale nie je drahsi hlinik viac ako lacny karbon? kto vie z coho je to robene a tak dalej...
01.08.2014 - 23:24:44
00
Preto carbon len od renomovanej znacky kde je aka taka zaruka.
02.08.2014 - 00:07:55
00
ja hlavne ten bike neviem najst na ich stranke domacej... a aj ten popis v obchode mi pride nedostacujuci
02.08.2014 - 00:25:06
00
Je to ich LTD - limited edition, kazdy rok maju taketo edicie mimo standardnych rad. Najded ho aj na ceskych eshopoch, aj s realnymi fotkami, hod ho do googlu
02.08.2014 - 00:30:48
00
uz som si to nasiel, dik. a otazka ramu. na 195cm bude ok skorej 60 ako 58 predpokladam a ako vyzera potom ten vyssi predsavec? nejaku ilustracnu fotku, ak mate >)
02.08.2014 - 00:44:11
00
Tieto Ltd sú doslova pozliepané zvyšky z ich skladov.
A s tou zárukou to nie je až také ružové ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať... :-(
02.08.2014 - 08:36:56
00
Hej hej, sak ten ram sa opakuje hadamkazdy rok :) preto som pisal " aka taka " zaruka.
02.08.2014 - 14:39:51
00
no tak dajme tomu, ze by som si ten focus zobral, co ta velkost/zvyseny predstavec? 58 maju skladom, 60 na objednavku
02.08.2014 - 15:35:11
00
Hlavne si na nejaky sadni aby si sa vedel odrazit. Potom porovnas geometrie. Najdem nejaku obrazkove vysvetlenie toho predstavca. Daj mi cas som na mobile a po 85km treningu :)
02.08.2014 - 15:56:19
00
keyboard_arrow_up