Skôr by som použil slovo "upraviť" MTB na jazdu po asfalte a nie prerobiť. Keďže jazdím len cestu, tak mám tiež takto upravený MTB stroj. Hladké slicky, vzadu cestná 9-rýchlostná
kazeta , pevná vidlica , 130mm predstavec otočený nadol , rovné riadítka a krátke rohy. Keď nemám chuť vybehnúť na
cesťáku a ani na fitness biku, tak jazdím na tomto hybride po okolitých cestách ( aj s menej kvalitným asfaltom kde by som už cesťák a fitness nebral ).
Pri takejto úprave sa stretneš s mnohými problémami (krátky a vzpriamený posed, nedostačujúce MTB prevody, ak budeš meniť aj kľuky (napr. namiesto MTB dáš crossové) tak budeš meniť aj stredovú osku (na 4-hran) ktorú bol tiež problém "trafiť" tú správnu (lebo na MTB ide iná než na crossové ) a trošku vrásky na čele mi urobil po výmene odpruženej vidlice za pevnú "padnutý" predok a tým padol nadol aj stred s kľukami čo zapríčinilo väčšie priblíženie sa pedálov k asfaltu ( v spodnej polohe ).