Zdravím,

mám crossový bicykel, ale jazdím prevažne po cestách. No problém je v tom že pri dlhších výjazdoch nevyhovuje vzpriamený posed. Neskôr by som to chcel riešiť kúpou cestného bicykla, ale zatiaľ premýšľam o nejakých baranoch z bazáru ktoré by som chcel dať na ten cross. Neviem si predstaviť ako by to vyzeralo a preto sa chcem spýtať na Vaše názory.

Ďakujem
13.10.2013 - 16:52:29
00
A ako by si riešil uchytenie brzdových páčok a radenia na tie barany ?? Tiež som v minulosti špekuloval urobiť to isté,ale nakoniec som to (našťastie) nechal tak. Cesťák z crossa nikdy neurobíš, ale dá sa tomu trošku pomôcť : otoč predstavec, prípadne založ dlhší + rovné úžšie riadítka, pevná vidlica, cestné plášte 23mm alebo 25mm (aj 28mm pekne odsýpajú a sú komfortnejšie, jazdil som tak ).
13.10.2013 - 19:47:09
00
Ďakujem za odpoveď. Nejde mi o to meniť celý na cesťák, ale ide mi iba o ten vzpriamený posed, no a to práve neviem ako by som riešil radenie.
13.10.2013 - 20:14:20
00
Užívateľ yngwiedio má tiež klasický cross prerobený na taký cestný fitness bike a mne sa tá jeho prerábka veľmi páči, tak popozeraj foto jeho stroja v jeho profile, možno niečo pochytíš ;) .
13.10.2013 - 20:22:44
00
OK vďaka určite pozriem
13.10.2013 - 20:26:38
00
a co tak namontovat tam casovkarske nadstavce? nepomohlo by to? ale to ma len teraz tak napadlo bo kukam v telke cyklo :D
13.10.2013 - 21:18:33
00
Teoreticky ti nic nebrani ani nahodit tam cestne riaditka :) len budes musiet kupit cestne dualy a to sa moze predrazit (ale bazar to moze vyriesit)
Pokial si dobre pamatam tak 9spd Shimano prehadzovace dokazu spravne fungovat s 10sp cestnymi pakami, ak mas 10spd zadny prehadzovac uz to nepojde... plus problem s V-brakmi, musel by si vymenit za mini-V (do 20e za obe)
14.10.2013 - 09:09:48
00
Ďakujem za odpovede, ešte by som sa chcel spýtať že aký najužší plášť by som mohol dať na ráfik 622x20 :) možno hlúpa otázka ale radšej sa spýtam ako kúpiť a nebude to dobré :)
14.10.2013 - 17:41:49
00
Ja som mal do isteho casu tiez nieco take, ale skoncil som na prvodoch 1x8 (42z - 11-30z) vprdu hydrakotuc, vzadu V-brake
Kolesa som si vyplietol sam na 14mm rafky

Mal som uzke plaste (23x700) aj na 19mm rafe ale casto som maval defekty preto som prepletal... Potom som cely bicykel predal a kupil cestak...
22.10.2013 - 20:27:34
01
Ja by som sa chcel opýtať. Mám cross Kellys Coach Helix s kľukami SHIMANO M131 (48x38x28), riadením SHIMANO ST-EF65-8 EZ-fire Plus, s prešmykačom SHIMANO M191 (31.8mm), meničom SHIMANO Acera M390 a pastorok SHIMANO CS-HG31-8 (11-34), teda všetko originál a chcem sa opýtať, dala by sa kúpiť na daný bicykel kľuka aby v predu mal len jednu rýchlosť bez prešmykača a vzadu aby pastorok originálny spolupracoval s ním? Teda by som mal len osem rýchlostí namiesto 24. Odkaz na môj bicykel je tu: http://shop.kellysbike.com/sk/cross/32160-kellys-coach-helix.html
25.11.2013 - 11:07:09
00
Najjednoduchšie by bolo zhodiť z kľúk dva prevodníky, napr. najväčší a najmenší. Ale tvoje kľuky (Shimano FCM 131) maju prevodníky prinitované.
Takže kúp si kľuky na štvorhran, na ktorých sú prevodníky priskrutkované, a dva z nich by si len zhodil.
napr. tieto : http://www.koloshop.cz/sk/kliky-trekove-314/shimano-alivio-st-m431-trekove-kliky-cerne-akce/.
25.11.2013 - 21:36:07
00
mam rovnaky zamer, prerobit MTB na cestny, a zrusit priamy posed. Sedlo teda hore a trup dolu. Ano, dokupit cestne dualy - iba hole palice, a nech radenie a brzdy zostanu tam kde boli, ved brzdi sa az v cieli. A ano vymena vidlice, pri MTB je vysoka pre perovanie 8 alebo 10 alebo 12cm. Su dostat aj 26" vidlice ktore su vyssie a reflektuju geometriu odpruzenej MTB vidlice, ale aj obycajne (vsetky ostatne), no a potom aj vidlice 28". Os sedla na tria-bicykli je vzriamenejsie, to by odpovedalo zameru vybrat kratsiu vidlicu, ktoru teda doporucite? Odbornici varuju ze pri zmenenej geometrii vidlice sa jazdne vlastnosti bicykla mozu dramaticky zmenit. Dakujem !
21.09.2015 - 12:23:33
00
Skôr by som použil slovo "upraviť" MTB na jazdu po asfalte a nie prerobiť. Keďže jazdím len cestu, tak mám tiež takto upravený MTB stroj. Hladké slicky, vzadu cestná 9-rýchlostná kazeta , pevná vidlica , 130mm predstavec otočený nadol , rovné riadítka a krátke rohy. Keď nemám chuť vybehnúť na cesťáku a ani na fitness biku, tak jazdím na tomto hybride po okolitých cestách ( aj s menej kvalitným asfaltom kde by som už cesťák a fitness nebral ).

Pri takejto úprave sa stretneš s mnohými problémami (krátky a vzpriamený posed, nedostačujúce MTB prevody, ak budeš meniť aj kľuky (napr. namiesto MTB dáš crossové) tak budeš meniť aj stredovú osku (na 4-hran) ktorú bol tiež problém "trafiť" tú správnu (lebo na MTB ide iná než na crossové ) a trošku vrásky na čele mi urobil po výmene odpruženej vidlice za pevnú "padnutý" predok a tým padol nadol aj stred s kľukami čo zapríčinilo väčšie priblíženie sa pedálov k asfaltu ( v spodnej polohe ).
21.09.2015 - 21:12:36
00
Ja som tento problém (zmena geometrie) riešil tak, že som namiesto 26" odpruženej vidlice (100 zdvih) nasadil 29" pevnú. Vyzerá to možno čudne, ale geometria ostala zachovaná, bez zmeny. Pri nineroch to už bude problém... Ostatné veci som riešil presne ako winter78...
21.09.2015 - 21:32:48
01
Ahoj...potreboval by som poradiť...mam bajk cube nature 2015 a jazdím na 90% cestu tak som prehodil pôvodné plášte za continental contact 2 -32-622 ale cítim že ráfik je trochu velký na tieto plášte...preto by som dal na pôvodné kolesá pôvodné plášte a na tieto continentaly by som potreboval poradiť nejké slušné kolesá na kotúčove brzdy...ďakujem za rady...
13.04.2016 - 21:36:55
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Krosové)
keyboard_arrow_up