Na váhe možno ani nenabral, len ju zreálnili. Váži +/- rovnako ako môj Xelius SL, treba si uvedomiť, že má hydraulické brzdy, ťažké kolesá (well, ľahšie ako moje RX31 asi o 300 g) a ťažké plášte, alu kokpit. Ak mám ja (Xelius SL je najľahší, vrchársky
rám od LP) na hydraulickej Ultegre 9,15 kg (80 g
košíky na lahwe, vysunutý držiak Garminu, Garmin SPD senzor, Favero Assioma
pedále niečo pod 300, fizik blikačka, svorka na topeakovský saddlebag navyše oproti katalógovej, údajne 8,5 kg dodávke) tak tá hmotnosť je úplne reálna.
Obrovská hmotnosť, okolo 300 g ak si dobre spomínam (!!!) môže byť skrytá v radiacich pákach, nové Dury a Ultegry vážia asi polovicu (len neviem, či som to už neporovnával s plánovanými, ešte ľahšími Di2 pákami). Plášte sú tiež z tých ťažších, ak je ten contík v drôte a nie sú tam (a to nebudú) ľahšie duše, tak len výmenou za kevlarový plášť a ľahšiu dušu ďalších asi 200 g off, 105ka je všeobecne ťažšia ako Ultegra (tu rozdiel neviem, ale rozdiel Dura/Ultegra na kľukách je +/- 10 dekov, obávam sa, že 105 vs Ultegra bude skoro nepozorovateľné). Možno aj prasce sú o málo ťažšie (toto sú "105", ale reálne non-series - na druhej strane mám pocit, že aj na nové prasce sa len namaľuje názov série a vnútorne žiadna zmena, viac som sa v tom nerýpal, len porovnal hmotnosti). No a potom klasika, middle/lower class kokpit a sedlovka a sedlo v nejakom základnom prevedení, aby veľa nestálo, aj to robí pri troche smoly pár sto (zhruba ten "pár" aj sedí) g oproti tomu, na čo sme zvyknutí z váženia pro bikov. Ktoré sú v reáli tiež ťažšie, ako si myslíte (málokto sa strefuje k 6,8, to si môže dovoliť krpatý Quintana s Skovým rámom a aj jemu radšej prihodia, aby pri kontrole nepodliezol pod pravidlá).