Mirec_K- kazeta 11-28 by bude stačiť, vzhľadom na tvoj tvoju kilometráž a najazdené vm, prevod 34-28 je na cesťáku dostatočný.
08.03.2019 - 10:25:46
00
PetoPeto21 napísal:
https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-ultra-105-af--id_8529249.html

Ja by som bral tento... Dobra sada aj kolesá!!!

Kolesa za 120 eur ktore vazia niekde okolo 1900g su dobre kolesa? Nepochybne funguju a budu ok, ale neoznacoval by som ich za nic extra. Sada dobra, ale ten ram vyzera jak z roku 2000. Cena relativne ok, ale len relativne.
08.03.2019 - 11:13:27
00
Jimmi Moze byt, nemusi. Zalezi aj od dlzky kluk.
PetoPeto21 Pred 3 rokmi som ten bike poriadne prezeral. Kolesa su ako napisal Hack3r ram je tazky. Vidla je akoze karbon, je na nej tolko hlinika ze ten karbon je len do letaku, inak ju mohli urobit radsej hlinikovu celu. Ale to najhorsie je kvalita kompletizacie. V nasom decatlone to skladaju asi pokladnicky. Na tom novom biku nebolo rovno hadam nic, omotavka sa odlepovala este na pulte. Vedenie laniek uplne nespravne o nastaveni brzd klatikov, alebo prehadzovaca nemoze byt ani rec. Ja by som cloveka co to skladal nenechal na moj bike pozriet ani z 2m, nie to kupil vysledok jeho prace. Geo je dost race orientovana, ale bike je tak turista kategoria, tak neviem co tym celym mysleli.

edit: preklepy

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai


Naposledy upravil Kenai dňa 08.03.2019 - 12:17:35, celkovo upravené 1 krát.

08.03.2019 - 11:25:57
00
Na to, ze ide o bike zo sportoveho diskontu, Mavic Aksium su tam ako dobre prve kolesa. Nie su sice najlahsie, ale aspon nemaju noname rafik a naboj a maju priemyselne loziska.

Hack3r A tie brzdy! Ved su ako z minuleho storocia. Kto to kedy videl davat este rafikove brzdy v 21. storoci! (len zartujem, na margo tvojej poznamky k dizajnu ramu :lol:)


Kazdopadne, s miernym priplatenim, by sa dalo zohnat aj nieco lepsie od direct-sale alebo v zlave od velkych a znamejsich vyrobcov.
08.03.2019 - 11:56:01
00
Ked ste nacali temu kotucove vs rafove brzdy. Mne zo skumania vyslo ze rozhodovanie je na urovni budem jazdit karbonove kolesa ? Ak ano, urcite kotuc, ak nie urcite rafove.
Z mojho pohladu

+ raf:
mensia vaha
menej servisu
lacnejsie na obstaranie
lacnejsie na prevadzku
nemaju tendenciu byt tak citlive pri transporte
bezpecnejsie pri padoch
pevnejsie koleso teoreticky (sirsi vyplet)
moznoist kupit lacnejsiu sadu a tym padom lacnejsi cely bike na 1km jazdy
moznost centrovat kolesa v rame podla brzd
bez problemu ide menit kolesa bez nutnosti prestavovat brzdy max povolit utiahnut napnutie lanka
brzdna sila (tu sa strhne flame, ale nan MTB 29er s deore a 180mm kotucom predne koleso na asfalte nezablokujem, ten isty stav aj na XTR u kolegu na 27.5 a 203mm kotuc, ale na rafovych brzdach som to dal na kazdom biku v pohode)

- raf:
Nici drahe karbonove kolesa
problem vybrat klatiky na karbonove kolesa
lokalne prehrievanie karbonoveho rafu a moznost poskodenia ako rafu tak duse
horsie davkovanie brzdnej sily, ak je fer porovnavat systemy z radovo odlisnou cenou
chytaju strk za mokra a deru raf
zmensuju max sirku pasta ktoru ide obut
Treba silne prsty pri dlhych zjazdoch
mozu suchat pri naklonoch biku, ale to aj kotuc
budes za dinosaura

+kotuc
perfektne davkovanie brzdnej sily prijemny pocit z chodu. (u hydrauliky)
netreba vyvyjat velky tlak na paky pri brzdeni - pohodlne pri dlhych zjazdoch
neneici rafy
nechyta tolko bordel
neobmedzuju sirku plasta
pozityvne body u snobov a imagerov

-kotuc
drahsie na obstaranie
udrzba = minimalna ale odvzdusnovanie pracne
Nutne vlastnit odvzdusnmovaci set
pakaren pri demontazi vidlice komplykacie pri transporte s demontovanym kolesom, riziko zavzdusnenia, vytlacenia valcekov
prevadzkove naklady, cena oblozenia, kotucov je uplne inde ako klatikov na 1km
pri vymene kolies je nutne mat rovnake kotuce a peve osy. Lebo s QR to nikdy nesadne tak, ze netreba doladovat strmen aby nesuchal.
vecia hmotnost
iba pre drahsie sady (draha prevadzka celeho biku)
nutnost chcranit platnicky proti mastnote, zabudnite na maziva v spejoch
obvykle hlucne
uzsi vyplet musi sa tam vojst aj kotuc (menej tuhe koleso - teoretiocky)
moznost zvlnenia kotucou teplom pri prenrzdeni, nerovnomernym obrzdenim
nevies na ktoru stranu bike opriet, na jedej prehadzovac na druhej kotuce

K mechanickym kotucom sa vyjadrovat nejdem, nemam s nimi skusenost.

Zabudol som na nieco ?


edit: na zaklade pripomienok v diskusii vypustene skrivenie kotuca z nevyhod, u cestnych kotucov nepravdepodobne
Upresneneie niktorych vyjadreni a oprava preklepov

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai


Naposledy upravil Kenai dňa 12.03.2019 - 21:13:02, celkovo upravené 5 krát.

08.03.2019 - 12:59:07
00
servis hydrauliky = nocna mora, krivenie kotuca v aute, vytlacenie valcekov pri transporte ked je koleso dole su vykonstruovane nezmysly. Vyjadrujes sa k veciam, o ktorych nemas sajn resp. dostatok praktickych skusenosti. Dost nahovno ak taky clovek potom "radi" inym.

https://www.strava.com/athletes/21813786

08.03.2019 - 13:14:08
08
Hack3r napísal:
Kolesa za 120 eur ktore vazia niekde okolo 1900g su dobre kolesa? Nepochybne funguju a budu ok, ale neoznacoval by som ich za nic extra. Sada dobra, ale ten ram vyzera jak z roku 2000. Cena relativne ok, ale len relativne.



No lebo no name kolesá sú ľahšie v tej cenovej kategórii bicyklov? Nemyslím si
08.03.2019 - 13:32:35
00
Jimmi napísal:
Mirec_K- kazeta 11-28 by bude stačiť, vzhľadom na tvoj tvoju kilometráž a najazdené vm, prevod 34-28 je na cesťáku dostatočný.

fuuuha co ti ja viem... pre niekoho kto - jeho slovami - "podľa meradiel fóra nespadá ani do kategórie "hobík"" bude 32z pastorok ovela prijemnejsi ako 16z...

a to (pre mna) plati aj pre bratislavsko - karpatske vozenie sa kde najdlhsi kopec ma 20minut... a ani nehovorim o kopcovitejsich castiach slovenska.
08.03.2019 - 13:42:37
01
mate niekto skusenosti s https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/cestne-bicykle/kellys-arc-50-model-2019.html

    https://www.strava.com/athletes/5192771

    08.03.2019 - 14:04:03
    00
    Kenai Tie minusy su ozaj mimo pri kotucoch. Mam 2 sady kolies rozne naboje a prasiat sa nemusim chytat. Jedine co som za poslednych 12000km robil ze som parkrat vymenil platnicky. Pri cene spalkov na karbonove kolesa neviem ci je nejaky rozdiel. Sada spalkov ma stoji rovnako co sada platniciek. S bikom som letel v krabici a na mieste som ho len zlozil a siel. Vobec to nieje tak nachylne ako si myslis ,ten kotuc sa tak lahko neohne.

    Pri rafikovych brzach tiez nevidim problem hlavne u nas, tu nemame kopce kde by si to uvaril.
    08.03.2019 - 14:06:57
    02
    jachmel napísal:
    servis hydrauliky = nocna mora, krivenie kotuca v aute, vytlacenie valcekov pri transporte ked je koleso dole su vykonstruovane nezmysly. Vyjadrujes sa k veciam, o ktorych nemas sajn resp. dostatok praktickych skusenosti. Dost nahovno ak taky clovek potom "radi" inym.


    Urobil si presne to co mi vycitas. Vyjadril si sa k veci o ktorej nemas ani sanjn. Nemas tusenie o tom ake mam s tym skusenosti.
    Servis hydrauliky si robim sam vyse 2 rokov na 2 bikoch. Sice MTB ale nevidim v tom rozdiel. Deore a Alivoio
    Kotuc som uz narovnaval lebo pri ceste na vyjazd 2 bicykle v kombiku jeden sa asi nejako dostal ku kotucu toho druheho v zatacke.
    Ja osobne podstivo davam do strmena tu plastovu rozperku aby sa piestik nevytlacil von pri nahodnom zachyteni brzdovej paky, ale kamaratka to napriek upozorneniu neurobila. Pol hodinu sme sa snazili dostat piestik psat, aby sme mohli nasadit koleso. Robi sa to uzasne zvlast ked mas len nudzove naradie na vyjazd.
    Zavzdusnenie systemu je riesene dokonca aj v navode, nemas otacat bike pakami dole a strmenmi hore. Ja to nerobim, ale uz som videl zavzdusnene brzdy po transporte.

    Ak si sa s nicim z toho nestretol, mam pocit ze chybaju skusenosti tebe.

    Edit: preklep

    "We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
    Survive with Confidence.
    https://www.confidence.sk
    https://www.strava.com/athletes/kenai


    Naposledy upravil Kenai dňa 08.03.2019 - 15:53:37, celkovo upravené 1 krát.

    08.03.2019 - 15:10:25
    00
    stalky000 napísal:
    Kenai Tie minusy su ozaj mimo pri kotucoch. Mam 2 sady kolies rozne naboje a prasiat sa nemusim chytat. Jedine co som za poslednych 12000km robil ze som parkrat vymenil platnicky. Pri cene spalkov na karbonove kolesa neviem ci je nejaky rozdiel. Sada spalkov ma stoji rovnako co sada platniciek. S bikom som letel v krabici a na mieste som ho len zlozil a siel. Vobec to nieje tak nachylne ako si myslis ,ten kotuc sa tak lahko neohne.

    Pri rafikovych brzach tiez nevidim problem hlavne u nas, tu nemame kopce kde by si to uvaril.


    Mas tie kolesa na QR ? Ak ano tak to hodnotim ako zazrak. Lebo ja ked vyberiem zadne z mtb co ma este QR a dam ho spat, vzdy nieco suchoce. V predu kde je pevna 15mm os to problem nieje. I ked, obcas to chce dva pokusy, aby to bolo ticho.
    Pri cene spalkov na karbonove kolesa neviem ci je nejaky rozdiel.

    Jasne ako som pisal na zaciatku na karbonove kolesa jasne kotuce. Ja som to porovnaval s cenou pri hlinikovych rafoch. A tam si trufnem povedat ze tie klatiky vydrzia skoro navzdy. 25000km mam na jednych co stali 3.80Eur a nevyzera ze by ich bolo treba menit.

    Vobec to nieje tak nachylne ako si myslis ,ten kotuc sa tak lahko neohne.

    Ja som ohol ale na mtb SM-RT54 160mm CL Je pravda ze ceste mozu byt odolnejsie predsa len maju niktore lepsiu konstrukciu a su mensie. Ale maju aj troska inu cenu. Ale akceptujem a vyhadzujem zo zoznamu.

    "We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
    Survive with Confidence.
    https://www.confidence.sk
    https://www.strava.com/athletes/kenai

    08.03.2019 - 15:20:13
    00
    Kdeze QR som ani nechcel, 12mm osky. Kotuce mam Sram CenterLine X na hlinkovom unasaci, takze pri tensom a lacnejsom kotuci to moze byt nachylnejsie. Ale co som ich meral po 10000km mali 1.8mm a nove maju 1.9. Takze to nieje zla investicia.
    08.03.2019 - 15:25:37
    01
    Velmi zalezi aky kotuc a ake platnicky. Ja som na MTB SM-RT54 160mm v predu dokazal upiect v MK. A ked vravim upiect tak myslim upiect, cierno zlatavy kotuc dym z platniciek brzdna sila ziadna. Po vychladnuti to brzdilo tak zle, ze som sa bal ist cez 30km/h. Po vymene za SM-RT68 180mm s dural jadrom bolo po probleme. V zadu stale preziva SM-RT54 160mm. Spotrebu oblozenia neriesim, lebo v terene s vodou a prachom to zerie neuveritelne. 500km a set rezinov je v tahu.

    "We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
    Survive with Confidence.
    https://www.confidence.sk
    https://www.strava.com/athletes/kenai

    08.03.2019 - 15:35:59
    00
    Ale viac ma zaujima, kto ste dokazali na kotucoch bloknut predne koleso na suchej, cistej, rovnej asfaltke. A tym nemyslim urobit endo, ale vaha v zadu za sedlom, paty dole, proste mod panicke brzdenie. A nie v rychlosti chodze, ale tak v 25-30km/h.

    "We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
    Survive with Confidence.
    https://www.confidence.sk
    https://www.strava.com/athletes/kenai

    08.03.2019 - 16:49:09
    00

    Výber z produktov

    Prejsť do shopu
    keyboard_arrow_up