MartinNydr Ja by som ti odporucil vyberat hlavne podla geometrie ramu. Ak to chces prioritne na pohodlne vozenie tak s endurance geo chybu neurobis, ale ak mas napriklad dlhe ruhy, dlhy trup, kratke nohy, dobru pohyblivost. Tak ten posed na endurance bude pohodlny, ale rozhodne nie aerodinamicky. Predpokladam, ze cestak chces aj pre to, aby si bol rychlejsi a poloha tela robi vacsinu dragu na cestom bicykli.
Idealne by bolo aby ti niekto urobil aspon staticky fitting, to sa da dokonca aj na dialku ak sa zvladnes sam pomerat a odpovedat na dotaznik. Moze ti to usetrit vela penazi vo finale, lebo kupis bike co ti bude sediet na tvoje potreby.
Hlavne sa neriad radami predavacov, to mava z mojich skusenosti katastrofalne nasledky. Potom s klientom riesime seknute jedno, bolave druhe...

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

11.02.2021 - 13:19:52
00
Prosím vás, mám cestný bike, vzadu už mám na uchytenie kolies také tie háčiky či ako to nazvať, nie na štýl Favorit, taká tá dlhá skoro vodorovná dráha, kde sa to dalo posúvať. Koleso som dával centrovať (skúšal som tam aj iné), tak pri spodnom ramene zadnej stavby mám koleso trocha vyosené, na hornom ramene to ide pekne v línii rámu. Dá sa to nejak nastaviť? Či nie je šanca?
11.02.2021 - 13:46:13
10
Kenai Ďakujem za info. Asi ideálne by bolo pojazdiť na jednom a potom na druhom nejaké kilometre a potom by sa asi lepšie vyberalo, ale to je nereálne, keďže každý predajca je z iného mesta a behať hore dole moc nejde. Ten Cube mi vychádza po zadaní výšky a vnútornej dĺžky nôh presne 58 ako je aj na predaj. Ten statický fitting - tam čo treba? čo sa tam vypočíta?
ďakujem
11.02.2021 - 18:46:30
00
Jano1987 Mal sompodobny problem. V Civisport mi postavili nove koleso a ked som ho nahodil bolo sice krasne vycentrovane ale cca 4mm mimo os ramu. Otocil somho a bolo 4mm na druhu stranu.Skus to aj ty ak to bude tento pripad proste mas zle urobeny flange na kolese. Ktokolvek ho skladal ho zle postavil. Pozri ci mas podlozky na naboji, cokolvek co sa da posunut z jednej strany na druhu. Ak nepochodis tak len precentovat koleso.
Ak ale je koleso na jedneu stranu ramu bez ohladu na to ako ho otocis, tak je krivy ram. Ak je to ocel ide to narovnat, napis mi poradim ako, uz som to robil. Ak mas ale AL alebo nebodaj karbon, tak konecna. Mozes to skusit narovnat na AL apred tym ako to vyhodis, ale je to aj tak o pruser lebo to moze prasknut neskor pocas jazdy.

MartinNydr Fitting jestvuje staticky a dinamicky. Staticky je o zisteni mier, moznosti, schopnosti, cielov jazdca a podla toho sa urcia miery jeho buduceho ramu, alebo dokonca konkretny ram. Potom by sa mal urobit dinamicky fitting kde posadis jazdca na jeho novy bicykel a nechas ho na trenazery sliapat pri roznych intenzitach. Zaznamenas si ako sa pri tom jazdec pohybuje a dalej donastavis bicykel tak, aby dosiahol cele, ktore ma. ( vacsi vykon, pohodlie, viac aero, odlahcit chrbat, vyrovnat nejaku asymetriu pohybu, ....)

Tu je video ako sa meraju miry, ale samozrejme musis zistit aj pohyblivost.... https://www.youtube.com/watch?v=6_-zpSXQzsA&list=PL08DACA65C8790EFC&ab_channel=CompetitiveCyclist

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

11.02.2021 - 19:16:09
00
vacsi treba zobrat urcite lepsie ako mensi ram ked tak na vacsi das 90mm predstavec a hotovo, kluky, sirka riaditok to sa da poriesit na bazare predas/kupit za par korun
11.02.2021 - 19:53:10
00
mjanek007 napísal:
vacsi treba zobrat urcite lepsie ako mensi ram ked tak na vacsi das 90mm predstavec a hotovo, kluky, sirka riaditok to sa da poriesit na bazare predas/kupit za par korun



Nie je to náhodou pri cestnom bicykli naopak, menší rám + dlhší predstavec ?
11.02.2021 - 20:21:25
00
pri mensom bude sedlovka viac hore tak ak chce clovek prist o chrbat. Mne by tiez skor bola 58 ako 56 co mam potom to blbo vyzera ked mas krk a podlozky pod predstavcom.
11.02.2021 - 20:26:52
00
Pri voľbe veľkosti bicykla viem zadať výšku a vnútornú dĺžku nôh a z toho mi vychádza pri CUBE tá 58, pri Kellys, len podľa výšky tam je to L maximálne. Ostatné miery neviem ako zužitkovať pri výbere veľkosti bicykla, prípadne pri nastavovaní komponentov.
12.02.2021 - 13:44:44
00
Ja som to riesil tie, ale az po kupe biku. Kedze som nikdy nemal cestak, tak som si len nieco pozrel a neriesil to neako, ved predsa mam horsky uz niekolko rokov tak hadam budem vediet. No zial kupil som 54 cm M. Ale to bola sedlova trubka a nie horna ramova, tu mam 56,5. a to je na mna dlhe, Takze som bol nuteny kupit kratsi predtavec an posunut sedlo dopredu. Dalo sa, jednu sezonu som pochodil vpohode ale vedel som ze je velky, Teraz ho predavam a uz mam kupeny novy. pravdu povediac este som na nom nesiel ale je kratsi, CUBE peloton SL. 53cm kde horna trubka je 54cm. Kratsi predstavec je viac nervoznejsi pri zatacani hlavne ked mas kratky riaditka 40-42 cm ,je to citit...Takze tot moja skusenost.
12.02.2021 - 15:38:36
03
Update 2021 DuraAce

Kenai napísal:
Ked ste nacali temu kotucove vs rafove brzdy. Mne zo skumania vyslo ze rozhodovanie je na urovni budem jazdit karbonove kolesa ? Ak ano, urcite kotuc, ak nie urcite rafove.
Z mojho pohladu

+ raf:
mensia vaha
menej servisu
lacnejsie na obstaranie
lacnejsie na prevadzku
nemaju tendenciu byt tak citlive pri transporte
bezpecnejsie pri padoch
pevnejsie koleso teoreticky (sirsi vyplet)
bez problemu ide menit kolesa bez nutnosti prestavovat brzdy max povolit utiahnut napnutie lanka
brzdna sila (tu sa strhne flame, ale na MTB 29er s deore a 180mm kotucom predne koleso na asfalte nezablokujem, ten isty stav aj na XTR u kolegu na 27.5 a 203mm kotuc, ale na rafovych brzdach som to dal na kazdom biku v pohode)
(update 2021) 4piest a 203mm kotuc uz koleso zablokuje.

- raf:
Nici drahe karbonove kolesa
problem vybrat klatiky na karbonove kolesa
lokalne prehrievanie karbonoveho rafu a moznost poskodenia ako rafu tak duse
horsie davkovanie brzdnej sily,
chytaju strk za mokra a deru raf
zmensuju max sirku pasta ktoru ide obut
Treba silne prsty pri dlhych zjazdoch
budes za dinosaura update 2021 alebo za fanusika Chrisa Frooma

+kotuc
perfektne davkovanie brzdnej sily prijemny pocit z chodu. (u hydrauliky)
netreba vyvyjat velky tlak na paky pri brzdeni - pohodlne pri dlhych zjazdoch
neneici rafy
neobmedzuju sirku plasta
pozityvne body u snobov a imagerov

-kotuc
drahsie na obstaranie
udrzba = minimalna ale odvzdusnovanie pracne
nutne vlastnit odvzdusnmovaci set
pakaren pri demontazi vidlice
komplykacie pri transporte s demontovanym kolesom, riziko zavzdusnenia, vytlacenia valcekov
prevadzkove naklady, cena oblozenia, kotucov je uplne inde ako klatikov na 1km
pri vymene kolies je nutne mat rovnake kotuce a peve osy. Lebo s QR to nikdy nesadne tak, ze netreba doladovat strmen aby nesuchal.
vecia hmotnost
nutnost chcranit platnicky proti mastnote, zabudnite na maziva v spejoch
obvykle hlucne
uzsi vyplet musi sa tam vojst aj kotuc (menej tuhe koleso - teoretiocky)
moznost zvlnenia kotucou teplom pri prenrzdeni, nerovnomernym obrzdenim
Bezne problmy s nerovnomernym chodom piestov

K mechanickym kotucom sa vyjadrovat nejdem, nemam s nimi skusenost.


edit: na zaklade pripomienok v diskusii vypustene skrivenie kotuca z nevyhod, u cestnych kotucov nepravdepodobne
Upresneneie niktorych vyjadreni a oprava preklepov


Pohlad od najlepsich z najlepsich na top techniku.
thumb_up0thumb_down

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

14.02.2021 - 00:38:54
01
MartinNydr napísal:
Pri voľbe veľkosti bicykla viem zadať výšku a vnútornú dĺžku nôh a z toho mi vychádza pri CUBE tá 58, pri Kellys, len podľa výšky tam je to L maximálne. Ostatné miery neviem ako zužitkovať pri výbere veľkosti bicykla, prípadne pri nastavovaní komponentov.


Zuzitkovat ostatne miery znamena mat za sebou par rokov skusenosti a studia problematiky. Mozes sa zverit nejakyemu online SW, ktor to akoze vie zratat, ale myslis, ze ak ty aj ja mame rovnake miery, mame jazdit rovnaku geo? Alebo ak Sagan a ja mame rovnake miery mame jazdit rovnaky bike ? Tiez si treba polozit otazku, rovnake miery mam 3/4 zivota, ale inu geo budem jazdit ako aktivny sportovec, ked mam 25 a inu ako 55 rocny rekreacny jazdec s bolavym chrbtom.
Ak sa vies pomerat, mozem sa ti na to pozriet.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

14.02.2021 - 01:04:06
00
Zdravím

V tejto sekcii je to asi 100x omielana tema, ale rovnako ako XY ludi predomnou aj ja uvazujem nad doplnenim horskej cyklistiky o zazitky z cesty. Teda ako z napisaneho vyplyva, som laik v problematike cestnej cyklistiky, preto sa obraciam na profikov z brandze.

Moj rozpocet je cca 2000e. V ramci mojho zamerania hladam skor nieco pohodlnejsie na dlhe jazdy a nie kratke, intenzivne vyjazdy zamerane na cas. Viem, ze je doba pandemicka a na idealny stroj sa caka dlho, preto som si urobil mensi prehlad a vyslo mi z neho:
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/cestne-bicykle/kellys-urc-30-model-2021.html.

Moja vyska je 176cm, cize asi patrim do kategorie M, ale rad si necham poradit od vas.

Vdaka

    20.02.2021 - 09:44:49
    00
    No zrovna urc nie je bicykel s velmi pohodlnou geometriou a pokial si dobre pamatam, jeden chalan vravel, ze urc predal kvoli tomu, ze ten ram bol nanho prilis tvrdy. Ak chces s pohodlnou geometriou skor tieto: giant defy, scott addict ( bacha nie rc), specialized roubaix (ak chytis akciu), cannondale synapse, canyon endurance, wilier gtr, fuji ma tusim granfondo..
    20.02.2021 - 09:59:21
    01
    Arthas napísal:
    Moj rozpocet je cca 2000e. V ramci mojho zamerania hladam skor nieco pohodlnejsie na dlhe jazdy a nie kratke, intenzivne vyjazdy zamerane na cas.
    Moja vyska je 176cm, cize asi patrim do kategorie M, ale rad si necham poradit od vas.
    Vdaka


    Presne takto som ja pred dvoma rokmi prechadzal po 15 rokoch z MTB na cestu a mal som rovnake poziadavky a aj cenu. Skoncil som nakoniec u Canyon Endurace Disc 8.0 co bolo vtedy za 2500 minus DPH. A bol to super vyber. Dokazal som na nom odjzadit napr 1000km za 3 dni alebo 500km solo nonstop, uplne spolahnutie sa, super pohodlnost ale aj stale sportovy bajk (bez jedineho problemu pocas roka a pol a cca 11 500km a nasledne som ho aj rychlo predal za ok cenu a chalan je asi spokojny kedze sa neozval ani raz :) ). Nasledne som isiel do upgrejdu vo vybave ale ramu som ostal verny. Cize za mna tento bajk mozem len doporucit ale nemam skusenosti s nicim inym, ale ludia si velmi pochvaluju napr Trek Emonda co je rovnaka kategoria. Kazdopadne zakladna otazke dnes je, ci si chces bajk vyberat a cakat alebo chces na nom jazdit este tento rok a potom musis hladat cielene nieco co je skladom resp mas aspon aku taku zaruku ze aspon do leta skladom bude...
    20.02.2021 - 10:37:32
    00
    Arthas Alebo pozri bazar. Napriklad tu: sice sportovejsia geo, ale trochu ina masina ako ten KLS, komplet na ultegre za paradnu cenu. A navyse, budes sa citit ako sagan :D https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/cestne-bicykle/446432/specialized-tarmac-sl6-comp-disc.html

    Cube Cross Race SL 2019

    20.02.2021 - 10:55:08
    00

    Výber z produktov

    Prejsť do shopu
    keyboard_arrow_up