Ahojte. Chcem využiť dopredaje 2015 modelov a a obstarať si svoj prvý cesťák. Potreboval by som usmerniť v niektorých dôležitých bodoch:
1) výber veľkosti - mám 80 kg a 186cm - podľa tabuliek by som sa mal sústrediť na veľkosť 560-580, ale keď som naposledy vyberal cross podľa tabuľky, tak som si kúpil 21' rám a ten mi je veľký trochu. Preto by som potreboval seriózne typy ako odskúšať veľkosť a podľa čoho (okrem pocitu) určiť, či mi bike sedí, prípadne obchod kde je fakt dobrý ochotný personál čo vie dobre poradiť (kdekoľvek na Slovensku).
2) výber samotného biku - chcem hneď na začiatok kúpiť kvalitný stroj, čo toho veľa znesie a nerozpadne sa po prvých 1000km. Primárne chcem jazdiť stredné a dlhšie trasy 50-200km po bežných cestách, okolo 5000-8000km ročne, iba v dobrom počasí (na zlé a sneh mám cross), mierne zvlnený terén - napríklad trasa BA-ZV po hlavnom ťahu, časom plánujem nejaké horské prémie. Jazdím takmer výlučne sám, takže možno aj nejaká aerodynamika. Zišla by sa možno nejaká rada ohľadom počtov zubov pre kopce a pre rovinu.

Naštudoval som si aktuálnu ponuku a zhromaždil som si základné požiadavky:
rám, vidlica: komplet carbon, celková váha pod 8,5 kg aj s pedálmi
pohon: komplet ultegra, sram force, alebo niečo v tejto lige
kvalitné kolá na slovenské cesty - zatiaľ som čítal pozitívne komentára na Mavic Aksium S alebo Ksyrium, ale nemám dobrý prehľad
Cena: do 2500 eur
Nemám nejakú osobnú preferenciu konkrétnej značky, skôr mi záleží na najkvalitnejšej výzbroji v danej cene.

Zatiaľ som našiel s týmito parametrami LAPIERRE XELIUS EFI 400 CP 2015 , LAPIERRE AIRCODE 300 CP 2015, CANNONDALE SuperSix EVO Carbon Ultegra GRN 2015, TREK Domane 5.2 2015.

Viem, že väčšina si myslí, že na prvý bike kupovať carbon s ultegrou je nezmysel, ale chcel by som mať aspoň na 2 roky okrem bežnej údržby pokoj. Prosím o nejaké konštruktívne rady a názory. Ďakujem.
14.12.2015 - 23:03:47
01
S takým rozpočtom to máš jednoduché. Hlavne si dobre vybrať veľkosť.
15.12.2015 - 13:27:40
00
mne tu chýba základna otázka, a to akú kategóriu cestného bicykla chceš. Lebo vo výbere máš napr. endurance Trek Domane a potom tam máš zas Cannondale SuperSix čo je zas športovejší cesťák.

toto by som si ujasnil hneď na začiatku či chceš niečo pohodlnejšie, vzpriamenejší posed atď. alebo skôr niečo viac závodne orientované kde si natiahnutejší, máš väčší drop atď.

Čo sa týka najlepšieho pomeru cena/výbava tak pokiaľ nenarazíš na nejakú zaujímavú zľavu tak vychádzajú najlepšie internetové značky ako je canyon, radon, rose

napr. taky Rose Xeon CDX 3000 síce stojí 2700 € ale carbon,endurance geometria, ultegra, hydraulicke kotucove brzdy, 7,5kg za tu cenu asi inde nezozenies
15.12.2015 - 17:54:53
02
Nexus vďaka za odpoveď, vynorila sa mi kopa dôležitých pojmov ktoré asi musím ešte ujasniť:
Kategória - to by si ma mohol ty alebo niekto iný skúsený usmerniť, čo je vhodnejšie - predpokladám že endurance kategória je asi vhodnejšia na môj typ využitia, tých 50-200 km na jazdu, každodenné jazdenie v lete... dajú sa také trasy jazdiť aj na športovom? je tam citeľný rozdiel pokiaľ (zatiaľ :) ) nie som výkonová kategória profi súťažných jazdcov?

Brzdy - má zmysel tlačiť sa do kotúčových? viem že sú účinnejšie, dobre brzdia za každých podmienok a keď sa raz dobre nastavia tak vyžadujú minimum údržby, ale ak neplánujem úmyselne jazdiť aj na mokrom, stojí to za tú vyššiu váhu, cenu a komplikovanejšie nastavenie?

Rám - pozerám že tie Rose majú pod 8 kg aj hliníkové rámy, má karbón toľko výhod proti hliníku? Z toho čo viem, tak karbón sa lepšie správa mechanicky, pohlcovanie vibrácií, tuhosť, ale je naozaj o toľko lepší?

Značky - určite pozriem tie značky čo si písal, ja som pozeral čo je k dispozícii v slovenských obchodoch kde som to odfiltroval najprv podľa ceny, ale vidím, že tie Rose s rovnakými parametrami sú tam aj s lepšími cenami. Predpokladám že keďže je to v rámci EU, tak by s prípadnou kúpou nemali na colnici robiť problémy a pýtať nejaké ďalšie clá čo by mi neúmerne zdvihlo cenu. Je nejaká značka, ktorá kvalitatívne vyčnieva medzi ostatnými? Lebo viem že každá značka má fanúšikov čo sa za ňu budú biť na život a na smrť, ale je nejaká všeobecne uznávaná v pomere cena/kvalita?

Sorry že sa toľko pýtam, ale chcem čo najviac informácií, aby som potom neľutoval vyhodenie polovice úspor...
16.12.2015 - 10:19:20
00
v tom rozpočte by som pre seba asi staval ...
RB RR rám na mieru, 11tková Ultegra alebo 105, Fulcrumy Zerá (1) alebo karbony 50mm ...

Zvyšok dal do karbonových dielov, sedla oblečenia a tretier .. :)
16.12.2015 - 11:43:23
01
04peter na custom si moc netrúfam, nevyznám sa v súčiastkach tak dobre aby to všetko ladilo, to by mi musel pomôcť niekto, kto sa fakt vyzná.
16.12.2015 - 12:53:37
00
Skladaný bike je vždy drahsi, ako kupovany v celku.. Zas mas, ale vyhodu, ze tam máš to, co chces a co sa ti páči..
16.12.2015 - 13:22:11
03
na začiatok by som mohol uviesť, že moje rady treba brať s určitou rezervou lebo zatial cesták nemám žiaden, ale v poslednej dobe som tiež riešil kúpu cestáku tak mám toho dosť naštudované :). Tento mám objednaný Canyon Endurace CF 8.0

1. Kategória - najlepšie je zájsť osobne do nejakého obchodu a vyskúšať si aj aj. Endurance sú všeobecne pohodlnejšie, určené na dlhšie trasy, zmestia sa tam väčšie plášte (28mm). Ja som osobne išiel do endurance po tom ako som mal možnosť sa previesť na oboch typoch tak ten športovejší posed mi vyslovene nesedel a nevidel som dôvod prečo ísť do niečoho menej pohodlného.

2. Brzdy - tak ako píšeš sú účinnejšie atď ale zatiaľ za cenu väčšej váhy a ceny. Ja som pôvodne chcel ísť do kotúčových ale zatiaľ sú buď moc drahé alebo zas moc ťažké, tak som išiel do klasických.

3. Rám - v tejto cene by som išiel určite do karbónu, keď už nie kvôli váhe tak kvôli tým výhodám čo si písal.

4. Objednávanie z internetu - DPH ani CLO platiť nemusíš kedže je to v rámci EU, takže treba rátať len s dopravou čo býva cca 50 €. Nevýhoda je, že si ho nemôžeš vyskúšať a často je dlhšia doba doručenia.
16.12.2015 - 13:28:38
01
Odporucam karbon, sadu ultegra a kolesa aspon za 250€ a viac...takáto kombinacia ti vystačí roky...Canyon CF SL 9.0 ma najlepsie komponenty za tu cenu, kolesa za 630€!! a je na sklade, dlho by si necakal
16.12.2015 - 13:36:12
01
Federer tou poslednou vetou si si isty? ;-)
16.12.2015 - 14:16:43
00
super, ďakujem za rady... ten CANYON CF SL 9.0 som akurát obzeral keď si to napísal, má fakt skvelú výzbroj na tú cenu...

FEDERER aj ostatní, aké máte názory alebo skúsenosti s kotúčmi na cesťáku? Má to zmysel alebo nie? Lebo aj ten Rose Xeon CDX 3000 čo písal Nexus vyzerá dosť dobre, len je trochu drahší ako by som chcel...

Skočím do nejakého obchodu ešte a odskúšam si veľkosti. Ak mi sedí veľkosť pri jednej značke, je to dobrý znak že by mi v tej veľkosti sedel aj od iného výrobcu, ktorý si nemôžem vyskúšať?
16.12.2015 - 14:29:24
00
Mať najnovší DuraAce na bicykli je určite paráda, ale pre tvoje využitie to je zbytočnosť a šiel by som radšej do Ultegry (možno aj 105), v čom reálny rozdiel asi ani nespozoruješ..
A za rozdiel buď priplatil na kolesá alebo na oblečení :) ..
16.12.2015 - 14:35:24
01
co sa tyka brzd, tak by som zatial moc nespekuloval, kludne klasicke. Su lacnejsie, jednoduchsie na udrzbu a lahsie. A hlavne rokmi odskusane a vyladene, co sa zatial o cestnych kotucovych brzdach povedat neda. s velkostou pozor. kazda znacka to moze inak oznacovat lisi sa to aj kategóriou bicykla. Ine pomery dlzok bude mat endurance geometria a ine racing. velkost Ti u vacsiny znaciek oznacuje dlzku sedlovej trubky (u Cubu dokonca ani to nie, ten co som mal ja mal oznacenie velkosti 58 a vysku sedlovej trubky 54 cm). cize je velmi dolezite porovnat si celkovu geometriu. Take hlavne tri parametre su vyska hlavovej trubky (cim dlhsia tym vzpriamenejsi posed), dlzka hornej ramovej trubky (cim dlhsia tym natiahnutejsi posed) a vyska sedlovej trubky (urcuje kolko budes mat vytiahnutu sedlovku, cim kratsia sedlova trubka a viac vysunuta sedlovka = vacsi drop).
16.12.2015 - 14:41:18
01
Mameluch napísal:
Federer tou poslednou vetou si si isty? ;-)



No ked je na sklade, tak hádam do 2 týždňov to vedia dodať, nie?
16.12.2015 - 14:56:58
00
Momentalne ani moc nie. Uz viac ako dva mesiace vladne po prechode na SAP v Canyone dost slusna anarchia. Staci ist pozriet do temy "Canyon objednavka".
16.12.2015 - 14:59:09
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up