Mám spŕšku takých začiatočníckych otázok:
Keď pretekári na veľkých pretekoch zjazdujú, niektorí skĺznu zo sedla až na hornú rámovú trúbku.

1. Aká je stabilita pri takomto posede vo veľkých rýchlostiach? Napríklad keď trafí výmoľ - je bicykel pri takomto zjazde natoľko stabilný, že sa borec nevyseká?

2. Ako to zvláda karbónový rám? Narážam na to, že asi tam pretekár nelevituje, ale "sedí" - nedeformuje sa nejakým spôsobom rám? Lebo moje hliníkové chúďa dokázal deformovať tuhšie pritiahnutý pavúk aj cez ochrannú izoláciu. ( :fubar: )

:bow:
31.03.2011 - 11:33:39
00
1. Horsia ako pri normalnom. Ale vo Francuzsku a Taliansku vymole snad ani nemaju. Tu to pri zjazde z Bieleho kriza do Race radsej neskusaj. :)

2. Ram to zvlada v pohode bez ohladu na material. Co si mam predstavit pod pojmom "tuhsie pritiahuty pavuk" netusim, ale rozhodne to nebola chyba ramu, ale Tvoja chyba resp. chyba toho, kto to mocne a zahadne zariadenie s nazvom pavuk montoval. :lol:
31.03.2011 - 11:41:18
00
V čom je teda prednosť takéhoto "posedu", ak to mení stabilitu k horšiemu?

Pavúk je ten smiešny guma na koncoch s háčikmi, ktorými sa finálne upevňujú naložené bicykle na nosiči/ vozíku.
31.03.2011 - 11:47:34
00
Posúvaš ťažisko výrazným spôsobom dopredu. Potom sa ti horšie zatáča, pretože "hlavná geometria" je vlastne za tebou. O stabilite takéhoto posedu ani nemá zmysel debatovať. Cyklista si musí veľmi veriť keď sa rozhodne zjazdovať takto.
Nuž a prednosť je v znížení aerodynamického odporu.
31.03.2011 - 11:56:19
00
Robert: Buď si veľmi veriť, alebo už veľmi zúfať. ;) Tento posed použil napríklad Andy Schleck pri poslednom zjazde v etape, v ktorej mu spadla reťaz.

Tá zlepšená aerodynamika ma zaujíma. Celkovo Schleck sa na tú trúbku neuveriteľne poskladal, ale nemôže sa asi tak predkloniť, ako keď sa prikrčí pri normálnom posede. Ako to zníženie odporu funguje?
31.03.2011 - 12:12:46
00
Odpor vzrastá so štvorcom rýchlosti. Už si ten vzorec presne nepamätám, určite by sa dal niekde nájsť, ale to nie je teraz podstatné. Podstatné je, že čím ideš rýchlejšie, tým je vyšší odpor na danú plochu. Keď sa ti podarí zmenšiť plochu, odpor klesne, ty pôjdeš rýchlejšie. Fyzika.

Neviem, či to "poskladanie" je tak účinné, nemám odvahu to vyskúšať, akosi sa mi nechce padať v rýchlosti 60+. Ja to zvyknem riešiť tak, že posuniem zadok za sedadlo a vlastne bruchom naľahnem na sedlo. Akosi mám pocit, že bike vtedy ešte ako tak ovládam. Myslím, že čelná plocha je taká istá, alebo porovnateľná, ako keby som ľahol na riaditká. Ale zjazdy 90+, ktoré občas vidieť
pri prenosoch, povedzme, z Tour, neviem posúdiť. Asi by mi hodne lepilo...

Už som to aj našiel:

http://sk.wikipedia.org/wiki/Odporov%C3%A1_sila
31.03.2011 - 12:21:47
00
Robert napísal:
Neviem, či to "poskladanie" je tak účinné, nemám odvahu to vyskúšať, akosi sa mi nechce padať v rýchlosti 60+. Ja to zvyknem riešiť tak, že posuniem zadok za sedadlo a vlastne bruchom naľahnem na sedlo.


To azda na cesťáku :sweat: ... kua to by som sa zabil ešte len pri tom posúvaní zadku za sedlo :lol:
31.03.2011 - 13:02:41
00
Zani napísal:

2. Ako to zvláda karbónový rám? Narážam na to, že asi tam pretekár nelevituje, ale "sedí" - nedeformuje sa nejakým spôsobom rám? Lebo moje hliníkové chúďa dokázal deformovať tuhšie pritiahnutý pavúk aj cez ochrannú izoláciu. ( :fubar: )

:bow:


Urcite pri tom sposobe jazdy nesedis na hornej ramovej trubke. Nie len ram by to nemusel zvladnut.. :tmi:
31.03.2011 - 14:41:37
00
Za 6 dni som spravil 219.96km môj čas bol 5:09:06 a priemerná rýchlosť bola 24.5km/h.čo myslite môžem sa vám aspoň trocha rovnať???
01.04.2011 - 18:06:20
00
Nájdi si na nete nejaký denník a tam si ukladaj dáta o jazdení. Sú tam grafy kde uvidíš či sa lepšíš a môžeš aj porovnávať s ostatnými. ;)
Pre inšpiráciu: http://www.trm.sk/index.php
http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/mytreneek/
01.04.2011 - 18:55:04
00
Ja som si to vitvoril vo worde a tam to je tiez celkom dobre
01.04.2011 - 19:04:31
00
Už som sa tam zaregistroval.Teraz musim požiadat o vzatie do nejakeho tymu aby mi to pocitalo alebo ako to je mam v tom nejaky zmatok. :sweat: :sweat:
01.04.2011 - 19:14:23
00
Nemusíš byť v žiadnom týme.Každý výjazd si zapíš a je to.
01.04.2011 - 19:17:21
00
O.K tak som sa uspesne zaregistroval aj zapisal svoj prvy vyjazd.Už stači len trenovat aby som mal :muscle: na nejaký ten maličký zavodik
01.04.2011 - 19:36:40
00
...ako je to s bikom v mhd ?
01.04.2011 - 20:40:42
00
keyboard_arrow_up