veslar niekde pisal ze isiel tusim aj viac ako 10km na sfuknutej galuske domov. ak nie on tak to bol JoKo
24.07.2015 - 13:03:05
00
a je jedno ci je to hlinikovy alebo galuskovy rafik.

Tu si sa trochu preklepol, Janko


Dakujem Peto, to som nepostrehol. A ja som uz normalne nechapal, ze co to ten chlapec stale pletie a to ja som mal preklep.

Opravujem: Hlinikovy alebo karbonovy rafik.
Pardon maestro canopus :)
24.07.2015 - 13:08:31
00
tiez nechapem co tu este kto riesi :) su len 2 druhy kolies - klasicke plastove (clincher, drahtreifen) - celohlinikove, karbony s hlinikovou brzdnou plochou alebo celokarbony a galuskove (tubular, schlauchreifen, colé), ktore su taktiez celohliniky, polokarbon alebo celokarbon... samozrejme sa neda dat plast/plastovka na galuskove kolesa. Plus klasicke plastove kolesa mozu byt "tubeless ready", avsak teoreticky nemusia, bezdusaky by sa mali dat spravit z hocjakych kolies, dolezitejsia je "kompatibilna" pneu... avsak nie vzdy to funguje cely cas spravne, ale zavisi aj ako kvalitne to kto spravi
na sfuknutej galuske sa da prejst ak sa neodlepi :) co sa kludne moze stat ak je naprd nalepena alebo je teplo (videl som zvliect sa galdu v zakrute v zjazde rovnako ako plast). Na cyklokrose sa to moze stat este lahsie ze sa zvlecie hehe
24.07.2015 - 13:40:58
01
Tubules ready maju inu konstrukciu.skus si navliect plast na normalny a tubules ready a pochopíš
24.07.2015 - 13:51:23
00
pohoda, len bezdusak som mal problemy pochopit ze co to je Janiiik poznal som iba to,co pise ice29
chalosi,vsak forum je na to,aby sa to pochopilo a ozrejmilo viacerym... a nie posielat zistovat si to na google, casom ked toto niekto bude citat,bude mu to zrejme

peace!!!
24.07.2015 - 14:04:36
00
pedal no asi zavisi od vyrobcu - osobne som videl nazivo len bontrager tubeless ready kolesa a tam to nie je ziaden problem - dokonca oni uz ine ako TLR (tube-less ready) kolesa pre plaste nepredavaju :)
24.07.2015 - 14:05:33
00
ano lenze bontrager su klasicke kolesa a na to aby boli TLR potrebujes tu ich gumovu pasku s ventilmi ktora vytvori TLR profil v rafiku. Inak je to obycajny rafik ako aj ine- bez profilu a s dierami po niploch. Patky maju inac TLR aj obyc plaste plusminus rovnake. Rozdiel je hlavne v hrubke bocnic. Plastovka nema patku ale ma gumovy profil ktory zapadne do rafiku a tlakom sa on zaprie.
No kazdopadne ten kto pisal ze tomu bezdusaku pri cestaku veri, ved nech skusi brnknut po ventilku na cestnom nafukanom napr na 9bar a na MTB nafukanom na 2bar. Na MTB tlak nepoklesne vobec. Na cestaku je hned o 2bary menej. Tmel to za taku dobu nestihne zapchat, nema sancu. A k tomu ze plast s dusou vydrzi rovnako- to ano. Ked chytis klinec tak si rozbijes hubu aj na klasike. Ale tolko krat som rozrezal plast a cez dieru este trcala dusa... Pri bezdusaku by som uz bol na rafiku, tmel by tie boky ajtak nezalepil..
A situaciu by nezachranil ani TLR profil rafiku, v ktorom su patky pevne ukotvene na mieste, pri takych silach by sa tam ajtak neudrzali :)
24.07.2015 - 15:04:01
00
Inac nedavno som skusal vyjst na cestaku kopec plny kamenov - taka cesta skor pre horske bicykle, niekde pred koncom som dostal defekt a tmel to nejako nechcel zalepit, tak som isiel domov 30km s defektom na plastovke.. Z toho mozno 7 km po blbej ceste plnej kamenov, zvysok uz bol asfalt. Cestou dole sa roznymi narazmi plastovka dost natiahla a vyzula, tak som kusok ponicil koleso za 50 eur, ktore mam inac na trenazer.. Myslim, ze na rovinke by sa to mozno az tak nevyzulo.. ale v pohodicke sa dalo ist s defektom okolo 25km/h... :-)

Prílohy:

plastovka-s-defektom.jpg
plastovka-s-defektom.jpg 189.07 KiB thumb_up0thumb_down

24.07.2015 - 15:25:39
00
naparadu
24.07.2015 - 20:26:42
01
tak to ze da ist na defekte je jasne, asi kazdy mysli tak aby si nezdemoloval rafik. Keby si tu plastovku zhodil, mohol si ist este rychlejsie :)
24.07.2015 - 20:53:14
01
ozvite sa mi vsetci,co ste v pohode dosli na sfuknutej galde domov, rad sa s Vami stretnem osobne a mozeme si to na priklade aj ukazat...


A nie raz...Co si tak spomínam, tak spoza Passau až do Rakúska, do Nierranny (cca 25 km) - ale po Passau som párkrát dofukoval, potom som to vzdal a išiel na prázdnej - zadnej.

V Chorvátsku sme sa dávali dohromady po zjazde, čakali sa na krizovatke. Potreboval som si cvrknúť, tak som oprel bicykel o značku a odskočil si za kríky (boli tam aj dámy). Keď som zobral bicykel, tak som počul slabe fučanie - v prednom kolese bol v bočnici zapichnutý tŕň. Na prazdnej galuske som došiel asi 16-17 km až do hotela.

Na Okolo Slovenska niekde zjazde v kopci dostal nejaký pretekár v prvej skupine defekt. Balík bol roztrhaný na sračku, vpredu som bol len ja s hlavným rozhodcom a neutrálny mechaničák. Ten ostal s tým pretekárom. Potom dostal defekt Broniš. Plápolal na konci skupiny a rozhodca dovolil pustiť dopredu ich mechaničák. O kúsok ďalej dostal defekt ďalší pretekár - ten okamžite ostal stáť. Rozhodca opäť povolil pustiť dopredu tímový mechaničák. Samozrejme, kým mechaničáky došli k pretekárom, tak to chvíľu trvalo... Broniš na galuskách došiel do cieľa v prvej skupine, ten druhý na plášťoch prišiel v tabaku...
24.07.2015 - 22:50:44
00
Tiež potvrdzujem, ze som na pochnutych galuskach došiel viac krát domov, ked bola mala diera tak v galuske vačšinou zostal ešte nejaký maly tlak a aj samotna galuska celkom dobre drzi tvar (tufo). Ked mi ale vyvalilo bočnicu na tých specializedoch, tak sa splostili na ráfik, takze bez poškodenia, ale zasekli sa v zadnej stavbe, kde mi pobrali kúsok ľaku.
25.07.2015 - 08:57:21
00
ja pisem o sfuknutej galde
JoKo no mne sa to tak nezdalo: poskodit karbonovy rafik som nechcel,tak som volal zakonitu :( mozno myslime to,ze sfuknuta alebo mliekom zatmelena,nie? a ten Bronis mal v peeecku ci znici alebo neznici tie kolesa,kedze neboli jeho, aj tak je to ptakovina,ze sa na da na sfuknutej galde na 800-1000 eurovom karbonovom kolese da 20km prejst domov,bez toho aby si ho znicil, taketo bachorky by mali byt okamzite mazane z tohoto a aj vsetkych for ;)
25.07.2015 - 10:54:10
00
Nemal som tam tmel a aj tak tam zostal stále kúsok tlaku, ked to bola mala diera, takze sa na tom fakt dalo bez problémov dôjsť, a aj keby tam nezostalo nič, tak stále ti zostane cela galuska nad rafkom, čo je úplne dostačujúce na dobrom asfalte pri malej rýchlosti. Treba ale dávať pozor na diery, lebo tam si viem predstaviť, ze to môže buchnúť uz ten ráfik.
25.07.2015 - 11:30:30
00
Vlastna skusenost: cca pred 2 mesiacmi som dostal defekt vzadu na Tufo plastovke, z Bezenye som na vyfucanej dosiel pomalicky do Cunova, v bufete na Obratke som v klude aplikoval tmel. Vypil kavicku a pokracoval domov. Tu plastovku jazdim doteraz, kolesa su Campa Bullet a vobec nic im nie je.
Ver, ci nie.... :)
25.07.2015 - 18:21:03
01
keyboard_arrow_up