Nejdem tu citat tie cele vylevy, ale aby som povedal, preco zakazdym varujem pred karbonovymi kolesami a plastami/plastovkami:
Hlavne pri zjazdoch, sa brzdna plocha rafika neskutocne prehrieva (neodporucam skusat rukou).
Problem nastava hlavne pri pouziti karbonovych clincher kolies (na plast, plastovku). Galuska ma iny tvar v priereze a vdaka tomu dovoluje spravit hrubsi rafik v mieste brzdnej plochy, takze to teplo sa odvadza aj tam a hlavne sa to neprebori.
Okrem velkeho tlaku zo strany brzdovych spalkov (nasledneho tepla z nich a v lete aj tepla z duse) tam z druhej strany tlaci patka plasta, takze na brzdnu plochu karbonoveho rafiku tlacia v jednom momente dve obrovske sily (a ked to mas prave naklopene, tak je ta sila este vacsia na jednu stranu rafika), navyse pri vysokej teplote a ten tenucky karbon to v tak namahanom mieste proste nevydrzi.
V pripade drvivej vacsiny karbonovych plastovych kolies (hlavne rozne ciny, nech uz to ma nalepku akukolvek) nastava zborenie rafika vplyvom tepla a tlaku, kedy sa karbon doslova roztecie+roztrhne a co nasleduje dalej nemusim hovorit.
Ten material (karbon pouzivany vacsinou znaciek na ich kolesa) nie je prisposobeny na taky napor tepla a mechanickej sily, preto tam napr. Mavic vklada hlinikove obruce (cosmic carbone 40 c), ktore by mali zaistit pevnejsi rafik v mieste brzdnej plochy.
Na druhu stranu, pocul som, ze toto riesenie ale vobec nebrzdi (na tom hliniku je nalepeny nejaky prapodivny "karbon", ktory uz od oka vyzera velmi smyklavo, aj ked na pohlad su tie kolesa pekne...).
Preto najvacsiu istotu poskytuju galuskove kolesa a ked plastove, tak vzdy s hlinikovou brzdnou plochou (nech uz su to celohlinikove kolesa, alebo hlinik-karbon ako napr Mavic Cosmis SLS).
13.08.2015 - 14:46:17
06
aby som to upresnil,lebo je to zavadzajuce: na sfuknutej galuske sa neda dojst domov,len aby sa vedelo: je to mytus: nakolko je sfuknuta a preco je hadanka pre janika

nalievat mlieko? nie vsetci nalievaju, nosia pri sebe tufo tmel biely resp. extreme cerveny .... podla praxe je najlepsie pouzivat stannotube, nie kazdy vie ze klasickym Tufo tmelom sa da znicit aj galuska,kedze na 90% malokto kupuje latexaky..... ;)

toto vytesat do kamena, davat plast na tubulary je hovadina!!!!!!!!!!!!!!


ja som mythbusters :D 35km, totálne sfúknutá. Síce som išiel cca. do 12km/hod. všetko možné aj nemožné ma naokolo predbiehalo, ale došiel som domov, odlepil starú, úplne dokatovanú galdu, nalepil novú a na kolesách jazdím doteraz.
13.08.2015 - 20:20:12
00
Nejdem tu citat tie cele vylevy, ale aby som povedal, preco zakazdym varujem pred karbonovymi kolesami a plastami/plastovkami:
Hlavne pri zjazdoch, sa brzdna plocha rafika neskutocne prehrieva (neodporucam skusat rukou).
Problem nastava hlavne pri pouziti karbonovych clincher kolies (na plast, plastovku). Galuska ma iny tvar v priereze a vdaka tomu dovoluje spravit hrubsi rafik v mieste brzdnej plochy, takze to teplo sa odvadza aj tam a hlavne sa to neprebori.
Okrem velkeho tlaku zo strany brzdovych spalkov (nasledneho tepla z nich a v lete aj tepla z duse) tam z druhej strany tlaci patka plasta, takze na brzdnu plochu karbonoveho rafiku tlacia v jednom momente dve obrovske sily (a ked to mas prave naklopene, tak je ta sila este vacsia na jednu stranu rafika), navyse pri vysokej teplote a ten tenucky karbon to v tak namahanom mieste proste nevydrzi.
V pripade drvivej vacsiny karbonovych plastovych kolies (hlavne rozne ciny, nech uz to ma nalepku akukolvek) nastava zborenie rafika vplyvom tepla a tlaku, kedy sa karbon doslova roztecie+roztrhne a co nasleduje dalej nemusim hovorit.
Ten material (karbon pouzivany vacsinou znaciek na ich kolesa) nie je prisposobeny na taky napor tepla a mechanickej sily, preto tam napr. Mavic vklada hlinikove obruce (cosmic carbone 40 c), ktore by mali zaistit pevnejsi rafik v mieste brzdnej plochy.
Na druhu stranu, pocul som, ze toto riesenie ale vobec nebrzdi (na tom hliniku je nalepeny nejaky prapodivny "karbon", ktory uz od oka vyzera velmi smyklavo, aj ked na pohlad su tie kolesa pekne...).
Preto najvacsiu istotu poskytuju galuskove kolesa a ked plastove, tak vzdy s hlinikovou brzdnou plochou (nech uz su to celohlinikove kolesa, alebo hlinik-karbon ako napr Mavic Cosmis SLS).


Plastovka by nemala tlacit na boky ale na stred rafku.tak to aspon tufo pise
13.08.2015 - 20:49:06
00
Sego takto si testoval karbonove kolesa? Naparadu...nikdy by som toto Zippom nedovolil
Acake kolesa to mas?
13.08.2015 - 21:10:51
00
ešte mesiac, nejaká bazarová China :) , ale na dvojku budú ešte až moc dobré
14.08.2015 - 10:42:31
00
Mam prvy cestak, kolesa su karbonove DT s kotucovou brzdou, plast je tam aktualne specialized dajaky OEM 700x25 aky plast si mam ako zaciatocnik kupit dopredu? Stacia tie lacnejsie napr http://suncycle.sk/sk/produkt/plast-schwalbe-lugano-kevlar-cierny/5704 alebo mam pozerat po niecom drahsom?
15.08.2015 - 21:06:09
00
zalezi na tvojich poziadavkach, ale kevlarove lugano je v pohode podla mna, slusna vydrz, grip aj cena.. pokial nejdes na gramy a nejazdis na limity je to pohodicka
15.08.2015 - 21:08:25
00
No prave toto je problem. Este som nejazdil. Na bajku som dosiel akurat domov. Plast je v zlom stave (bajk je bazarovka) a bal som sa hocico skusat. Na gramy (zatial) nejdem. Dakujem
15.08.2015 - 21:13:49
00
Odfot ten zly stav a Lugano... No, neviem neviem, mna uplne nenadchlo :)
16.08.2015 - 10:23:45
00
Je potrhana bocnica. Od stretu s rafom v cca 1mm sirke sa trha bocnica. Nudzovo sa da jazdit, ale predpokladam, ze dlho nevydrzi. A ak nie Lugano, aky potom?
16.08.2015 - 10:27:49
00
Asi sa ti nechce citat predosle prispevky co?
16.08.2015 - 10:44:57
00
Precital som par stran dozadu. Mna sa problem s prehrievanim rafika netyka, kedze mam kotucaky
16.08.2015 - 10:48:37
00
čaute má niekto obuté 23

http://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-trekking/cestne-plaste/schwalbe-marathon-original-greenguard-cestny-plast-drot-622113.html
16.08.2015 - 11:11:11
00
110mat110 Ak chces absolutnu spolahlivost a najvacsiu odolnost proti defektom/preseknutiu tak ber Continetal gatorskin, ked chces aj nejake pohodlie, dobru odolnost a grip tak ber napriklad Continental GP4K/Vittoria open pave, ked si chces naozaj uzit jazdu tak ber daco na sposob Veloflex open corsa/Vittoria open corsa cx, vsetko v rozmere 25.
16.08.2015 - 11:16:26
01
práveže ...chcem úzke....teraz mám na zadnom 20 siatku...ale vätšinou ako pozerám majú 23jky
16.08.2015 - 11:18:20
00
keyboard_arrow_up