Kliknutím prejdeš na
rockmachine.sk
Reklama
:D berúc do úvahy, že by šlo o zlomky, max. jednotky W, je to celkom milá ukážka placebo efektu :D

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

17.05.2019 - 12:40:52
tymy zlomkami W by som si nebol tak isty. To mozno u nas co jazdime 30 po hradzi. Uvedom si, ze ti jazdci v baliku idu po rovine casto okolo 45-50 a su schovani v baliku skoro cely zavod (lidri). Tam sa ten pomer strat valivy odpor/aero odpor znacne meni. Domaca uloha: kolko W je potrebne vynalozit na prekonanie valiveho odporu na galdach pri 50km/h? (ak by to bolo 100W+ nedivil by som sa)
17.05.2019 - 14:23:17
Tu sa ale nebavime o absolutnej hodnote, ale o rozdiele medzi nejakou top galuskou a top tubeless plastom, a ten rozdiel bude maximalne v jednotkach wattov.

“Power transfer” is one of those BS catchphrases like “laterally stiff but vertically compliant “ or “we're going to build a wall, and have Mexico pay for it”.
https://www.strava.com/athletes/racheljak

17.05.2019 - 14:39:20
O absolutnej hodnote sa ale treba bavit. Pretoze pri strate napr 80 alebo 100W uz je z coho "ukrajovat" ak sa pouzije lepsia technologia plasta...
staci si pozriet testy https://www.bikeradar.com/features/10-of-the-best-performance-road-tires-lab-tested/
merali top galusky a prve cestne tubeless plaste (ktore su len v plienkach co sa tyka vyvoja) rozdiely medzi vsetkymi typmi obutia na jedno koleso pri 40 km/h su v rozpati 6W. Pri 60 km/h na 2 kolesa by to bolo 18W. To uz su cisla ktore pociti aj hobik a nehovoriac o tom ked take cisla "setria" na niekolkohodinovom zavode...
V tom teste najlepsie dopadol bezdusak sch. pro one a to je jeden z prvych bezdusakov na cestu medzi rokmi ostrielanymi top galdami.
17.05.2019 - 15:07:57
Ja absolutne suhlasim s tym, ze galusky patria do kosa, o tom mna presviedcat nemusis, takze sme na jednej lodi :D
Neuvedomil som si vsak, ze zijes v iluzii, ze Jakobsen doteraz jazdil na nejakych shitoch á la Clement LCV (nehovoriach o tom, ze zjavne jazdi na ToC s priemerkou 60km/h, aj ked taky Egan Bernal vyhral minulorocny ToC s priemernou rychlostou 40.629 km/h). Vobec nechapem, preco sa pozeras na najhorsi plast v teste vs najlepsi. Produkty roznych znaciek a este aj z rozneho segmentu. Pravdepodobne to nebude ten druh zmeny, ktory zaziva Jakobsen:) Mal by si zvazovat rozdiel medzi top galdou a top bezdusakom, v idealnom pripade top galda a bezdusak od toho isteho vyrobcu, a z toho vyvodzovat zavery.
Zabavna vec na teste, ktory si nalinkoval je, ze v nom porovnavaju velmi zaujimavu mnozinu produktov. Uz fakt, ze od Continentalu je v teste Continental Grand Prix 4000 S2, co je taka "ludova volba" gumy, vo svete, kde existuju produkty ako Continental Grand Prix TT (Supersonic radsej nespomeniem), mi hovori, ze to chce nejaku lepsiu databazu. Predsalen, GP 4000s2 a Schwalbe Pro One Tubeless su pomaly produkty z ineho segmentu. Podla mna https://www.bicyclerollingresistance.com je velmi dobry zdroj dat. Treba sice vziat do uvahy, ze typek testuje pri rychlosti 28.8 km/h a hmotnosti 40 kg, preto hodnoty su vyrazne nizsie, no nepouziva hladky bubon, a nakolko je jeho databaza relativne velka, dava dobry obraz o tom, ako to vlastne vyzera na trhu s plastami vseobecne. Taky Tom Anhalt extrapoluje vo svojich datach rovno na realnu hmotnost 85kg jazdec+bicykel (http://bikeblather.blogspot.com/2013/02/tire-crr-testing-on-rollers-chartand.html) a v jeho spreadsheete vyjadruje hodnoty aj pre 30/40/50 km/h, tiez super zdroj dat.

“Power transfer” is one of those BS catchphrases like “laterally stiff but vertically compliant “ or “we're going to build a wall, and have Mexico pay for it”.
https://www.strava.com/athletes/racheljak

17.05.2019 - 16:02:58
Da sa zistit na akych galdach Jakobsen jazdil pocas jeho kariery ak ta to velmi zaujima skus to spravit. Mna to nezaujima. Som si isty, ze toho stihol pojazdit dost. Aj tak nevieme na ake bezdusaky presedlal, kedze je to prototyp. Priame porovnanie tak skoro nehrozi. Preto som nastrelil tento test ktory porovnava topendove galusky z ktorych viacere, div sa svet, jazdia aj profici na Tdf. (to asi dobre vies ak nie pozri napr sem: https://www.bikeradar.com/features/tires-of-the-tour-de-france/) Zrovna aj o tom Clement LCV, ktory tak hanis sa autor clanku, ktory ich jazdil aj na zavodoch vyjadruje celkom pochvalne. Takze tvrdenie proti tvrdeniu... :) Jazdil si tu gumu vobec alebo len kecas? Jedna vec je lab test a druha spravanie v terene a to tu predovsetkym ide. Ale ak sa vratime este k testu, vyplyva z neho ze aj medzi top galdami co jazdia profici su tie rozdiely na urovni co, 5-10W na 2 kolesa pri 60/kmh? Vysvetli mi teda preco by ten rozdiel nemohol byt este citelnejsi ak porovnavas tieto galdy a tubeless plaste, ktore su technologicky uplne odlisne... No a profici jazdia 60 km/h v baliku s malym odporom vzduchu uplne bezne takze tie rozdiely v obuti citia viac ako ktokolvek iny. Na to nemusia byt ani Bernal a mat 40 priemerku pocas celej tour :) To skor Bernal tieto veci nemusi riesit kedze je lahky a valivy odpor ma mensi co do absolutnych hodnot. Skratka nepaci sa mi tento skepticizmus ked to nemas cim podlozit. O gp4000s2 a Schwalbe pro one tubeless mi pisat nemusis jazdil som obe obutia roky takze mam porovnanie a aj na zaklade neho mi to co tu pistete pride ehm ....kecanie ;)
18.05.2019 - 08:26:07
Namerane hodnoty valiveho odporu existujucich plastov/galusiek su dostatocne relevantnym dokazom, v akych hodnotach sa skutocne odpory pohybuju. Rozdiely medzi spickovymi plastami/galuskami su cca. 1W pri 30W celkom. Vzhladom na existujuce technogicke moznosti a realny predpoklad, ze spickovy vyrobcovia maju podobny pristup ku technologiam nie je realne predpokladat, ze novy produkt bude vybocovat z tejto statistiky nameranych hodnot. Takze zlepsenie o 1W pri sucasnej spicke 29W je zlepsenie o 3.4%. Moze to citit? Bez merania wattmetrom na stejnom useku za stejnych podmienok a pri zmene plastov, s ktorymi sa porovnavaju si myslim, ze skor nie. Ale verim tomu, ze on to citil, lebo margetingovi manazeri mu to prikazali (taka je realita, profici robia reklamu znackam, na ktorych jazdia, netreba po priklady chodit daleko...).
Neobuvaj sa do diskutujucich, ze kecaju, uvadzaju nejake fakty, na zaklade ktorych si vytvaraju nazor. Na rozdiel od Teba ...
18.05.2019 - 10:44:15
Prosím ta, co znamená pri 30W celkom?

http://www.mtbiker.sk/mojbazar/3187/wladix

18.05.2019 - 13:29:54
Vo vyssie uvedenom linku http://bikeblather.blogspot.com/2013/02/tire-crr-testing-on-rollers-chartand.html je za konkretnych podmienok merania cca 30W hodnota za par pre najlepsie plaste (konkretne je tam 29 a 31W medzi prvymi dvoma). Rozdiely medzi najlepsimi su cca 1W pri tomto stratovom vykone. Vztiahol som 1W ku 30W vo vypocte %. Samozrejme pri vyssej rychlosti bude vyssia strata vo W, ale % zmeny, ktore treba "rozpoznat", ostane zachovane. Mozno nie najstastnejsia formulacia z mojej strany, ale snad je to teraz jasne.
18.05.2019 - 19:21:25
na margo bezdusakov, dnes som siel prvy vyjazd na Schwalbe Pro One a musim objektivne povedat ze to naozaj lepsie odvaluje a hlavne je jazda ovela pohodlnejsia. mal som Tufo plastovky, potom len v predu a vzadu Vittoriu Corsu a dnes tieto bezdusaky na DT Swiss R460 rafkoch a naozaj to islo maslovejsie. na to ze som bol od rana na nohach a boli sme na kopci opekat som bol uz dost unaveny podvecer, no aj napriek tomu mi tie plaste pomohli sa citit na biku silnejsi :) za mna bezduse na cestak velky palec hore
18.05.2019 - 21:18:34
Hack3r, je to uz davno ale mal som tusim podobne pocity ako popisujes po prechone na Pro one TL po rokoch jazdenia na galdach. Hned na 1. vyjazde s TL popadalo aj vela PR hlavne v zjazdoch kde som predtym siel hadam 200-krat. ale menil som vtedy aj ine veci takze nedovolim si to pripisovat TL plastom :) Ked teraz pozeram tu databazu bicyclerollingresistance.com co postoval Rachela tak s novymi Contikmi GP5000TL by sa pri tlaku 5.5 bar (ja Pro one TL davam na 5 bar) a rychlosti 28km/h malo dat usetrit dalsich 6W co su u mna 2-3 mesiace treningu. Asi ich vyskusam ked sa zoderu lastovicky. S nim som inak po 14k km nadmieru spokojny co sa tyka jazdnych vlastnosti a mal som len 2 defekty co nezalepil tmel - prierazy zboku plasta -> chyba jazdca a experimentovanie s nizkymi tlakmi. Inak vsetky defekty, a bolo ich fak pozehnane, zalepil tmel.
19.05.2019 - 07:52:32
A to tie prvé Pro One TL - ak si skúšal už tie - boli trochen na pikaču oproti dnešným, a to celkom citeľne.

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

19.05.2019 - 10:23:53
Uz som jazdil kadeco, aj ked vela samozrejme este nie, no fakt musim povedat ze tie plastu su zatial moje naj
19.05.2019 - 10:35:21
To isté povedal ešte jeden kamarát, že čo doteraz mal tak PRO ONE TLE sú top. Ja mám teraz GP 5000 , ale s dušou a tiež to ide lepšie v porovnaní napríklad so setom GP ATACK+FORCE :-)

https://www.strava.com/athletes/17960631

19.05.2019 - 14:15:22
Využijem tému: Hľadám odolnejšie plášte ktoré budú na Campy Eurus na b-čkovom cesťáku s blatníkmi. 25 mm, niečo čo znesie posyp po zime, ale slušne odvaľuje a nie príliš ťažké. Hranica je povedzme 330g / plášť.
Kolesá budú príležitostne používané aj na a-čkovom cesťáku.
Continental GP4 seasons nechcem lebo sa z toho stále párajú nite, uvažujem o Schwalbe Durano DD.
Nejaké skúsenosti s nimi?
Prípadne niečo iné?
20.05.2019 - 19:30:55