Podelim sa o skusenosti s pouzitim Tufo Extreme (teraz Tufo Carbon) v terene. Zacnem tym, ze raz som vybral
cestak z garaze a zistil som, ze zadna galuska je spustena, taky pomaly defekt, kedze po poslednom vyjazde som nic nepozoroval. Tak som v zmysle pokynov vyskrutkoval ventil, pretrepal tmel, striekol asi 1/3, zaskrutkoval ventil, zatocil kolesom, nafukal. Vsetko v pohode, jazdil som na tom stovky km az to prislo, defekt na ceste - prerezana galuska o ostry kamen v strkovom zasype priecneho prekopu cesty. Vybral som ventil, pretrepal tmel, vsunul sosakom do rurky po ventile a chcel natlacit, Neslo! Stlacal som flasticku ako to slo, stale neslo. Vsimol som si, ze sosak je upchaty (asi od predchadzajuceho pouzitia). Nejak som som tu zatku vytlacil palickou dovnutra flasticky a skusil znova. Stale neslo, asi kusok "zatky" ostal vnutri ventilovej rurky. Co teraz? Kamarat radi, zober palicku a vysparaj. Sparal som sparal, az sa palicka zalomila uplne zarovno s hrdlom ventila. Sme v riti. Poslal som ho po pomoc (ihlu, spendlik) do nedalekych chat. Tak som spozoroval dve mlade mamicky iduce po ceste a napadlo mi sa spytat, ci nemaju ihlu, spendlik alebo sponku do vlasov (este aj drotova vystuz z podprsenky by sa dala pouzit, ale to som sa radsej hned nepytal
). Mal som stastie, mali sponku. Sponkou som vybral zalomeny kusok konarika z ventila, prespral ventil, aby bol priechodzi. Potom dalej to uz bolo jednoduche, vstriekol asi 1/2 tmelu, kuskom papierovej vreckovky vytrel vnutorny zavit, naskrutkoval ventil, zacal fukat. Dier(k)a bola relativne dost velka a blizko rafku, tmel zacal vytekat, naklonili sme cely
bajk (koleso nebolo vyberane), aby sa dierka ocitla v najnizsom bode, tmel zafungoval, ale nefukali sme radsej vela. Po 10 minutach som trochu prifukol a absolvoval cely vyjazd.
Ponaucenia:
- mat so sebou sponku, alebo nieco podobne na uvolnenie upchateho sosaka tmelu alebo ventila;
- dobre padne kusok spilky dlzky Tufo flasticky na rozmiesanie tmelu, ktory casom vo flasticke sedimentuje (pretrepanie nestaci);
- do vybavy som si pridal tiez na polovicu prestrihnute "uchošťoury" (tampony na cistenie usi) na rychle vycistenie zavitu ventilu po aplikacii tmelu;
- pri oprave defektu galusky je lepsie hned vybrat
koleso z ramu, aby sa s nim pohodlnejsie manipulovalo (naklonenie
kolesa dierkou dole).
Vyssie uvedene drobnosti nezaberaju fakticky ziadne miesto v kapsicke a vyznamne pomozu, ked treba.
tiez som mal rovnake ponaucenie, doma obcas skontrolujem ci nie je velmi zaschnuty tmel, skontrolujem aj ten sosacik odkial sa pretlaca tmel a nosim so sebou drotik pre istotu, keby to zaschalo, ale ja som mal minule zase problem, ze som nedokazal povolit ventil prstami, az doma kombinackami, som mal stastie, ze som bol blizko domu