ten 2mm rozdiel medzi 23 a 25 plastami je v sirke alebo vyske?
23.01.2014 - 14:45:32
00
myslim že 120kg jazdec by neriešil valivy odpor... :-)



ale brontooo....sak vidis ze riesim... :!:

Janiiik....Akoze ja som nereaaalny??..
23.01.2014 - 14:53:00
00
Tu http://www.gps-routes.info/index.php?name=News&file=print&id=17 tvrdia, ze sirsia guma sa stlaci viac do sirky a menej do dlzky a valivy odpor zavisi od dlzky gumy dotykajucej sa cesty od stredu dotyky dopredu.
Sirsia guma zvykne mat vacsi polomer, co vraj tiez znizuje odpor. Takze pri dvoch gumach rovnakej kvality s rovnakym dezenom nafukanych na rovnaky tlak je nizsi valivy odpor u sirsej gumy.
F = d /r * m * g
F sila odporu
d polovica dlzky stlacenia gumy
r polomer gumy
m hmotnost
g gravitacia

Podla tabulky spomenutej vyssie www.slowtwitch.com/Products/Things_that_Roll/Tires/Continental_GP_4000_S_II_3946.html
je pri 8 baroch odpor 23 mm gumy o prakticky 18 % vyssi ako u 28 mm gumy ? Nejako sa mi to nezda.
0.46 / 0.39 * 100 = 117.95
23.01.2014 - 16:53:39
00
preco nezda, vsak vysledok to potvrdzuje. netreba zabudat, ze vysledok jedneho je ako celok cize 100%. nasledne rozdiel je 18% :)
ako som uz niekde pisal, presiel som z 23mm na 25mm a rozdiel citim. najviac v zjazdoch, na mokrej vozovke, po rozbitych krajniciach atd. ovela lepsia prilnavost pri rovnakom tlaku. keby mi vidlica a zadna stavba umoznovali pouzit 28mm, zimne gumy by boli take. potom na jar by som zmenil na letne 25mm. takto menim iba dezen, nie sirku.
24.01.2014 - 06:33:45
00
To ako guma drží v zákrutách je záležitosť adhézie čo len okrajovo súvisí s valivým odporom. Samozrejme to akú silu musíme vynaložiť na rozhýbanie kolesa nie je to isté ako valivý odpor, ale vstupujú tam aj iné veličiny, napr. odpor vzduchu, podtlak, hmotnosť kolesa a neviem čo ešte. Keby to bolo len o valivom odpore, tak najrýchlejšie by boli gumy z traktora. Vyzerá to tak, že pri súčasnom stave technológií je už výhodnejšie mať o 2mm širšie gumy ako to bolo pred 10+ rokmi.
24.01.2014 - 13:41:36
00
Myslím si, že propaganda v prospech úzkych plášťov je kvôli gramárskym fetišistom. Tí dajú radšej čo najužšie a najľahšie a toho sa držia aj predajcovia, lebo je väčší záujem o úzke gumy. (teda myslím si to :-) ). "Ťažítka" s menším valivým odporom a s vyššou priľnavosťou predsa nepoužijú aj keď prinášajú celkovo viac výhod a k tomu aj trošku komfortu navyše = pohlcovania viac nerovností a poskytujú väčšiu deformačnú zónu pri neželanom prejazde cez nerovnosti a znižujú riziko preseknutia plášťa (duše) či deformácie ráfku, čo je na našich kvalitných cestách oveľa dôležitejšie ako v nedávnej minulosti. Aj preto som z 20tok prešiel na 23 - predné a 25 - zadné koleso). Alebo sa mýlim? :-)
26.01.2014 - 12:37:57
00
Ja už asi 15 rokov vozím na prednom kolese 20-tku plášť a doteraz som nemal najmenší problém(len 1x defekt na prednom kolese),preto som si aj na ďalšie sezony kúpil Vittoriu open corsa 20mm,ale vzadu som skúšal od 20mm až po 25mm,tam je pravda, že aj pri mojom rekreačnom vození,by som menej ako 23mm neriskoval a keďže som nepostrehol nejaký brutálny rozdiel medzi 23 a 25 na zadnom kolese,ostal som pri 23mm,ale pre objektivitu treba napísať,že v zime a tiež za mokra nejazdím,za týchto okolností by bol ten širší plášť vzadu logický...
26.01.2014 - 14:52:02
00
25mm plast ma mensi valivy odpor ako 23 mm.asi o 5%. strata energie je pri 23 mm vyssia kvoli vacsej deformacii a velkost kontaktnej plochy nehra az taku velku ulohu (ako to tu uz niekto nadomnou napisal). v zasade plati ze sirsia guma je rychlejsia. ak teda nejdes nejaky zavod do kopca a zalezi na kazdom grame, kde by vyhoda nizssej hmotnosti mohla prevysit vyhodu valiveho doporu. do toho este vyhoda 25mm kvoli komfortu a mame tu jasneho vitaza :) uz sa tesim kedy zoderiem tu moju 23 :)
28.01.2014 - 20:52:18
00
Ja na tento rok obujem 23/25, conti 4000 S, asi nič nepokazím ... :)
28.01.2014 - 21:04:32
00
Keď sa tu riešia tak malé percentá netreba zabúdať aj na to, že širší plášť bude mať aj väčší odpor vzduchu... :D
28.01.2014 - 22:09:31
00
preto treba kupovať bontrager, ten má taký špeciálny falc na zníženie aero odporu v mieste napojenia na ráfik. :)
28.01.2014 - 22:14:18
00
Hodíš si na pupek níder a aerodynamiku dorovnáš a máš to :lol:
28.01.2014 - 22:16:47
00
Lenže ten špeciálny falc nezmenší tlačenú plochu vzduchu :) Tie percentá čo sa tu riešia sú dosť zanedbateľné, preto som spomenul aj ten odpor :D
28.01.2014 - 22:22:26
01
ak realne poznas rozdiel tlaceneho vzduchu medzi 23 a 25 tak si BOH :D
28.01.2014 - 22:25:57
00
Veď píšem, že všetky tie percenta a odpory sú úplne zanedbateľné :)
28.01.2014 - 22:27:16
00
keyboard_arrow_up