Ešte potom poprosím JoKa (a kto má skúsenosti) o popis rozdielu jazdných vlastností plášťov a plášťoviek. :nod: :bow:

Skúsim sa zhrnúť rozdiely medzi plášťami, plášťovkami a galuskami.
Galuska je cyklistická klasika... V minulosti to bola duša zašitá v plášti, v súčasnosti je to jeden šlauch, v ktorom sú zvulkanizované rôzne vrstvy materiálu, ktoré majú dávať galuske čo najlepšie vlastnosti. Galuskový ráfik je spojený s galuskou lepidlom, takže tvoria jeden celok a nevznikajú medzi nimi žiadne pohyby a trenia, ktoré by znižovali výkon. Galuska sa dá viac natlakovať, čím sa znižuje jej valivý odpor. Galuskový ráfik je výrobne jednoduchší a aj ľahší ako plášťový, rovnako aj galuska. Nevýhodou, a to veľkou je nutnosť lepiť galusku na ráfik, čo spôsobuje problémy pri defektoch na výjazdoch bez mechanickej pomoci. Rieši sa to tmelmi do galusky, čo však zvyšuje valivý odpor a použitím lepiacej pásky. Pri použití lepiacej pásky je výmena galusky rovnako rýchla ako výmena duše, možno aj rýchlejšia.
Obrovskou výhodou galusky oproti plášťom sú defekty pri pretekoch. Galuska sfúkne pomalšie a aj na sfúknutej galuske sa dá ešte chvíľu jazdiť, kým nepríde mechaničák s rezervným kolesom. Plášť sfúkne okamžite a pretekár musí zastaviť, pretože hrozí styk ráfika s asfaltom, čo je životu nebezpečné...

Výhodou plášťa je jednoduchá výmena pri defekte, možnosť jednoduchej výmeny alebo zalepenia duše. Nevýhodou je, že set sa skladá z ráfika, pásky, duše a plášťa, ktoré nie sú pevne spojené, takže pri odvalovaní vznikajú medzi týmito prvkami mikropohyby, čo znižuje výkonosť plášťa.

Plášťovky sú vlastne galusky s navulkanizovaným pásikom gumy, ktorý drží plášťovku na plášťovom ráfiku. Odpadá duša aj páska, avšak ten pásik gumy váži cca 100 g, čo je viac ako úspora na duši a páske. Plášťovku však netreba na ráfik lepiť. Set je tak najťažší - používa sa ťažší ráfik a aj plášťovka je ťažšia ako galuska. Výmena plášťovky je veľmi jednoduchá, už som vymenil plášťovky na obidvoch kolesách za cca 10 minút - aj s fúkaním na 10 barov. Jeden mechanik sa mi chválil, že dokáže vymeniť plášťovku za jazdy v mechanickom aute, čo pri plášti ani galuske nedokáže.

Osobne som došiel na prázdnej plášťovke raz z Pezinka do Bratislavy (cez 20 km), druhý raz od bufetu Oprátka tiež do Bratislavy (18 km).
14.07.2010 - 23:53:51
02
Veľmi pekne ďakujem. :bow:
15.07.2010 - 10:12:27
00
dnes som zistil ze som uplny dement.........na horskom ked som dostal defekt tak som dusu vymenil za par minut........vcera som dostal defekt na novom cestnom a neviem ani za toho boha vlozit spravne dusu aby mi neodskakovalo koleso.........na hanbu sveta idem zajtra do servisu nech mi to ten clovek ukaze ako sa to robi aby plast pekne zapadol do rafika na vsetkym miestach rovnako...vidite aj takyto dementi ako ja su medzi vami.... :D
22.07.2010 - 19:48:07
00
Neviem ale pokial dobre založíš dušu tak by mal plášť sedieť. :o
22.07.2010 - 20:13:09
00
nesedi hlavne tam kde je ventil ...... tak je to aj 2 mm nad rysku ulozenia a zas na druhej strane kolesa to je 1mm pod rysku......... na horskom som nasadil trosku nafukal trosku pobuchal po kolese nech sa dusa ulozi a dofukal doplna a bolo....
22.07.2010 - 20:19:49
00
tam kde mas ventil musis zatlacit dusu do vonkajsej strany k plastu, nie smerom k rafu, potom mozes smelo fukat a ventil sa sam pekne vysunie. Odskusane a facha to.
22.07.2010 - 21:13:58
00
JoKO: konecne som pochopil rozdiel medzi galuskami a plastovkami xD dakujem...aj ked ostavam na MTB verny plastom ( asi nemam na vyber velmi )
22.07.2010 - 21:34:17
10
nesedi hlavne tam kde je ventil ...... tak je to aj 2 mm nad rysku ulozenia a zas na druhej strane kolesa to je 1mm pod rysku......... na horskom som nasadil trosku nafukal trosku pobuchal po kolese nech sa dusa ulozi a dofukal doplna a bolo....


Treba jazdit galusky ;)
Konfortnejsia jazda a v kopci neskutocny rozdiel.
23.07.2010 - 09:31:57
00
Hej je to ako píše rrart treba dušu pri ventilke vtlačiť do plášťa,tam je akoby hrubšia a tvrdšia a preto nepustí plášť k ráfiku.
23.07.2010 - 12:24:45
00
NO a pred fukanim hlavne nezabudnut povolit ten kruzok, ktorym sa pritahuje ventil k rafiku... uz sa mi podarilo pri fukani ako sa dusa roztahuje v plasti a ventil chce ist kusok hore, ze som ho kvalitne vytrhol z duse a isiel som svinskym krokom do obchodu pre novu :-D
16.08.2010 - 18:46:27
00
Keby si ten krúžok nepoužíval, tak nemusíš chodiť svinským krokom...
16.08.2010 - 21:44:59
00
Nuz stara skola... najlepsie sa naucis an vlastnych chybach... :-D teraz uz viem...
17.08.2010 - 05:01:07
00
Tak už mám kúpené nové plášte - Continental Ultra sport, kevlar, čierne. :inlove: Pôvodne som chcela Grand prix 4000, ale boli veľmi drahé - za cenu jedného GP boli dve Ultra sport a jedna duša. Duše som kúpila Micheliny, prezúvať sa bude v priebehu nasledujúcich dvoch týždňoch, som už veľmi zvedavá. :f:

Mimochodom, chcela som s farebnými pásmi - v ponuke boli štyri rôzne, ale... kupovala som v predajni, ktorá sa na svojej stránke hrdí nápisom: "kde budete v opatere profesionálneho personálu, ktorý Vám s radosťou poskytne poradenský ako aj technický servis" a ani jeden z dvoch maníkov mi nevedel odpovedať, či je rozdiel v materiáli a jazdných vlastnostiach, ak je plášť z dvoch farieb, ani aké sú Continentaly v porovnaní z mojimi Maxxismi, dokonca ani to, ako sa chovajú na vode, ani koľko vydržia - v podstate mi len tvrdil, že sú kvalitné a určite budem spokojná, lebo sú to dobré gumy...iba jeden z maníkov vedel aspoň čosi o GPčkach, ale v podstate nič, čo by som nevedela tu od vás a čo som naštudovala cez net... :tmi: Srdečný pozdrav a mnoho zákazníkov im prajem. :bow:
17.08.2010 - 09:04:24
00
Od minuleho tyzdna nahodene GP 4000S, najazdene cez 200 km a citelny rozdiel oproti michelin dynamic. Zatial spokojnost 8) .
17.08.2010 - 09:26:00
10
GP 4000S onedlho tiež poputujú na Madone. A duše Michelin používam aj ja, cena/výkon veľmi slušný
17.08.2010 - 09:50:12
00
keyboard_arrow_up