Existuje karbonovy
rafik pre GALUSKU a karbonovy rafik pre pouzitie plastov. Pokial mas rafik pre pouzitie plastov mozes tam pokojne dat aj plastovku /pokial je dostatocne siroky resp. uzky) a je jedno ci je to hlinikovy alebo galuskovy rafik.
Pri pouziti plasta na karbonovom rafiku vznika riziko prehriatia brzdnej plochy, tym padom destrukciu bocnej steny rafika vzhladom na tlak, ktorym na nu posobi nafukany plast. Tieto rizika eliminuje prave plastovka, ktora je konstrukcne riesena podobne ako galuska. Len tam uz nevidim zmysel kupovat si karbonove
kolesa v prevedeni pre pouzitie plastov, nakolko su tazsie. Zaroven samotna plastovka je tazsia ako galuska. Takze by si mal vlastne "galuskove kolesa" len omnoho tazsie. Osobne ale nepoznam nikoho, kto by mal spominany problem s destrukciou bocnej strany rafika pri plastovej verzii.
V pripade defektu ma vyhodu galuska, ze aj na spustenej vies dojst domov, nakolko tam na rafiku nie su tie vyvysene bocne steny. No pri plastovom kolese, by som jazdu na vyfucanej plastovke urcite neriskoval.