Kristina napísal:
Váha plášťov alebo galusiek musí byť predsa čo najvyššia. To musí byť predsa každému jarné :) Aby mali vaše kolesá čo najväčšiu zotrvačnosť. Opýtajte sa odborníkov v téme World Tour ;)



toto mi este nedalo. musim ti odpisat.
vaha plastov a galusiek a vysokych rafikov - versus aerodynamika

preco je vlastne vyrobenych tolko profilov rafikov s rozdielnymi vahami???
aj 30 profil je AERODYNAMICKY, aj 40, 5O, aj 80
preco na rovinate etapy sa pouzivaju co najvyssie rafky??? sak su o polovicu tazsie

https://eshop.dema.bike/product/94556-cestne-kolesa-vision-metron-30-sl-clincher-2018
https://eshop.dema.bike/product/91622-cestne-kolesa-vision-metron-40-sl-clincher-2017
https://eshop.dema.bike/product/90731-cestne-kolesa-vision-metron-55-sl-clincher-2017
https://eshop.dema.bike/product/91694-cestne-kolesa-vision-metron-81-sl-clincher-2017

a k teme galuska -versus plast:
galuska je odolnejsia na seknutie na nasich dierach (a nezvlecie sa pri defekte z rafika), ale takisto aj plastovka na plastovom rafiku voci plastu.
a tym aj rafik na galusku je odolnejsi ako plastovy pri seknuti.
06.01.2018 - 17:45:19
00
Ked uz sa tolko vypytujem. Kolesa sa predavaju v glossy, tj lesklom prevedeni a matte, matnom.
Ma prevedenie rafika aj nejaky prakticky vyznam (napr. odolnost proti skrabancom) alebo ide o cisto esteticku zalezitost?

Tiez by ma zaujimal vas nazor pokial ide o vysoke rafiky 44mm na endurance ramoch. Moja Derosa Idol je na 35 mm, ale bicykle v tejto kategorii sa predavaju skor s rafikmi do 30mm. Jazdim obcas aj riadne tankodromy pripadne ma neznalost trasy zavedie na nejaku nespevnenu cestu. S vyskou rafiku umerne stupa moznost jeho znicenia v terene?
06.01.2018 - 18:55:54
00
Praveze ten vyssi rafik bude tuhsi ako ten nizsi.
06.01.2018 - 19:18:55
02
no ja neviem. mozno zase rozputam nejaku diskusiu, alebo vysmech.
ale ja by som to zatial takto s urcitostou netvrdil.
zalezi v akom smere budu posobit tlaky. ci normalna jazda v sedle, alebo v stoji zo sedla.
na ten vyssi profil v stoji budu posobit velke tlaky, a potom by som netvrdil, ze je tuhsi ako nizzsi rafik.
to je ako v stavebnictve posobenie tlaku na joklovy, alebo I profil.
06.01.2018 - 20:09:30
00
No ale v stavebníctve su zatazovane inak asi nikto ich tam nekruti do kolesa. tak isto struktura materiálu je ina pri "železe" a karbone v karbone mas prekladane vlákna pri zeleze idu len jedným smerom. Koleso s vyšším rafikom je tuhsie aj pre to lebo ma kratší vyplet cize aj pri stoji z bicykla ten rafik tak krútit nebude.
07.01.2018 - 08:10:33
00
zaujimava debata... :)... hlavne niektore "dobre" mienene rady od sluzobne starsich matadorov a matadoriek... :) Ale pridam moje vlastne postrehy poznatky. Mam niekolko sad kolies v podstate z celeho spektra vratane oboch extremov. Moj najlahsi (kolobezkovy) galuskovy set dvoch kolies ma bez obutia neuveritelnych 915 gramov. Idelany na casovku do vrchu, minimalna zotrvacnost, okamzite zrychlenie... ale nepouzitelne v zjazdoch. Ktokolvek na hocicom ma v klesani jednoducho opali, pretoze zotrvacna energia tejto sady kolies je uplne miziva...! Druhym extremom su dizajnove 88mm aero rafiky. Tazke ako prasa, ale ak sa raz rozbehnu, idu ( a hucia.. :)) ako lokomotiva. Do kopcov nepouzitelne, v rychlom zjazde vitazi. Ale nakolko maloktore preteky su len hore ci len dole, nastava cas pre kompromis. A tu je priestor pre naozaj siroku paletu produktov s vyskou profilu od 30 az po 60mm, ktore su na trhu. Kazdy si zvoli ten svoj... ja mam napriklad tuto kategoriu zastupenu ceskymi low endovymi, 50 mm Equatormi (prepletene na kotuc), ktore su univerzalne tak trochu aj do kopca, trochu aj do zjazdu... a sk_wizard... pravdpodobne mas "vlaknami v zeleze" na mysli smer valcovania plechov, z ktorych sa potom vyrabaju profily...? A vo vseobecnosti su vyssie rafiky pevnejsie, aj ked rafik s nizsim profilom a hrubsou stenou moze byt v urcitom ohlade pevnejsi ako vyssi profil s tenuckymi "papierovymi" stenami....
07.01.2018 - 11:35:38
01
sk_wizard ale karbonovy vysoky rafik, ked zatazis naklananim v stupani, alebo v sprinte je presne tak zatazovany a nachylny na destrukciu ako ten profil v stavebnictve. keby tam bola v strede rafika vystuha, bolo by to o inom. a je ine, ked ho zatazi a namaha 50kg chrt a 100kg chlap pozri na fotke kde je nachylny na zlomenie.

ddemo a presne toto som chcel pocut v inej teme, kde sa riesila zotrvacnost tazsich, resp. rozdiel vacsie, mensie koleso.

ddemo napísal:
....... Ale pridam moje vlastne postrehy poznatky. .... Moj najlahsi (kolobezkovy) galuskovy set dvoch kolies ma bez obutia neuveritelnych 915 gramov. Idelany na casovku do vrchu, minimalna zotrvacnost, okamzite zrychlenie... ale nepouzitelne v zjazdoch. Ktokolvek na hocicom ma v klesani jednoducho opali, pretoze zotrvacna energia tejto sady kolies je uplne miziva...! Druhym extremom su dizajnove 88mm aero rafiky. Tazke ako prasa, ale ak sa raz rozbehnu, idu ( a hucia.. :)) ako lokomotiva. Do kopcov nepouzitelne, v rychlom zjazde vitazi..... A vo vseobecnosti su vyssie rafiky pevnejsie, aj ked rafik s nizsim profilom a hrubsou stenou moze byt v urcitom ohlade pevnejsi ako vyssi profil s tenuckymi "papierovymi" stenami....
07.01.2018 - 12:53:12
00
No už viem ako to myslíš. A nebude pri vyššom ráfiku ta sila rozložená na väčšiu plochu ako pri nízkom?
07.01.2018 - 14:17:11
00
este teda upresnim tie kolesa:

dal som to aj v predchadzajucom prispevku a ani som si neuvedmil, ze vlastne take podobne mam doma. teda moja polovicka, ale nie az taky extrem ako popisujem. ma len Token T38.

a tie su fajn.

je tam teda este to ale, co som napisal v predchadzajucom prispevku: keby tam bola v strede rafika vystuha,......
tu obsahuju kolesa so zapustenymi niplami v rafiku. je tam teda este jedna stena (dokreslil som do obrazka) a take kolesa su teda omnoho pevnejsie, ako s vonkajsimi niplami (co som dal Vision, a dalsie)

IMHO kolesa s tak vysokimi rafikmi a vonkajsimi niplami bez vnutornej vystuhy, tak take by som nechcel ani zadarmo.

a este teraz pozeram, ze ta kocka zlomila tusim kolesa s vnutornymi niplami.

Prílohy:

P1050867a.jpg
P1050867a.jpg 328.39 KiB thumb_up0thumb_down

07.01.2018 - 20:58:20
00
Ktoré kolesa obsahujú takú vnútornú vyztuhu ako si nakreslil? som sa s ničím takým nestretol. Vnútorne niple su navrhnuté na použitie podľa priloženého obrázku

Prílohy:

BEACB9DD-FB49-44CA-B60E-38AC2C1247FC.png
BEACB9DD-FB49-44CA-B60E-38AC2C1247FC.png 82.1 KiB thumb_up0thumb_down

07.01.2018 - 21:12:31
01
No nieje tam ziadna vystuha navyse...ten nipel je dnu ale otoceny naopak a opiera sa priamo o stenu rafku...
07.01.2018 - 21:14:12
00
Who is kocka ?
07.01.2018 - 21:22:14
00
Mal som také ráfiky , kde išli klasické niple a boli schované vnútri . Boli to ráfiky od remerxu tuším , ale hliníkové a tam výstuha bola a v nej boli osadené niple . 30 mm vysoké a boli dvojkomorové na 36 špicov. Karbónové som zatiaľ také ešte nevidel . Aj na tom zlomenom kolese sú také niple ako dal obrázok Raver.
07.01.2018 - 22:07:39
00
ked teda ta vystuha nieje na karbonovych rafikoch, tak teda by som ich vacsie ako 40 urcite nechcel, ked je nipel na vnutornej stene.

ale ked ste nevideli s vystuhou, neznamena ze niesu.

tie kolesa Token T38, T50 maju na vonkajsej stene rafika 2-steny, je tam este aj vystuha na vnutornej stene rafika a nipel je uchyteny hore. nie oko dal Raver

je to patent Token.

alebo by som teda radsej volil kolesa typu Mavic Cosmic, Token C55 a pod. ktore su Al/carbon, tvaria sa vysoke a spic je uchyteny az hore. tie niesu nachylne na taku destrukciu.
08.01.2018 - 01:40:37
00
hento ale nemá nič spoločné s karbónovými kolesami, sú to obyčajné hliníkové kolesá a karbónové je tam len to aero oplášťovanie. čiže to nemá žiadne pozitívne vlastnosti karbónových kolies, je to ťažké a ešte to aj vydáva samé škrípavé zvuky
08.01.2018 - 08:16:06
08
keyboard_arrow_up