Ked pises o hmotnosti na obvode, robi dnes niekto kolesa s niplami na nabojoch, ako malo shimano WH-R550?
17.02.2019 - 13:08:01
00
Nejako ma táto konštrukcia nezaujímala , keďže som si všetky kolesá čo som mal plietol sám a v tom prípade sú možnosti výberu z takej konštrukcie nábojov značne obmedzené , alebo či vôbec nejaké sú :-) Pri hliníkových niploch to už asi môže byť jedno, tie majú minimálnu hmotnosť a aj pri centrovaní a montáži tam je minimálny manipulačný priestor , pri ktorom už asi aj bude treba špecialne náradie . Sú ešte s takou konštrukciou, ale je ich veľmi málo :-) No a keď ich tam nechceš mať pri obvode z hľadiska aerodynamiky , tak sa dajú schovať do ráfika , čo sa mi z hľadiska údržby tiež bohvieako nepáči . Minule som tak jednému kamošovi preplietol koleso s vnútornými niplami. Robilo sa mi s ním dobre, ale ak by mu napríklad strelil špic, alebo by len trebalo docentrovať , tak zas musí ísť dole galuska a to je zas ďalšia robota naviac.
Tá klasická konštrukcia je z môjho pohľadu najpraktickejšia :-)
17.02.2019 - 14:18:39
02
od vnútorných niplov sa dosť odstupuje, prínos zjavne neprevýšil otravnosť
17.02.2019 - 15:10:50
01
interesting

What is the aero penalty for using smaller rims? If the 64 mm stock wheels were replaced with 50 or even 40 mm how would climbing and aero be affected?


We ran the performance calculations for EF-Drapac p/b Cannondale pros and the deeper rim is faster in all conditions, even climbing, even climbing above the tipping point, even on a lightweight non-aero climbing bike. The weight gain is pretty small, and the aero drag reduction more than cancels it. Deep rims are faster: this is why our Knot rims are 64mm deep.

However, what's not in the performance calculations is handling in cross winds. Obviously, deeper rims have more side area, and according to our wind tunnel testing, the different models are pretty uniform in their increase in side force, which closely follows side area, regardless of rim cross section shape. This is one of the reasons we recommend training and racing on your deep wheels, so you have plenty of time to practice your reactions so they become reflexive. On the other hand, some riders just don't like to deal with sideforce, and are free to choose shallower wheels if they like.

Bottom line: if you can handle them, deep wheels are faster even on the steepest climbs.
22.02.2019 - 11:47:22
01
B-rh-positivo a tulenik dakujem zrejme ste trafili klinec po hlavicke. Dnes su najvacsim nakladom clovekohodiny a teda asi by to bolo neadekvatne drahe. Ale ak by som si staval kolesa sam, asi to budem zvazovat. Mam jeden set WH-R550 a komplet som ich precentroval a vyvazil pnutie a bola to sice horsia robota ako na klasike, ale zase nie o moc (maju malo spicov) :) Vnutorne niple budu asi este o stupen nepraktickejsie zvlast, ak sme v dobe TL.
22.02.2019 - 12:04:56
00
stax Co je este zaujimavejsie a nie az tak do oci bijuce, je ze podla specialized, cim ides pomalsie, tym je mnozstvo usetreneho casu vplyvom aero komponentov vacsie. Sice je to podivna uvaha, lebo usetris menej energie. Ale kazdopadne zaujimava mysleinka.
22.02.2019 - 13:07:41
00
V podstate je to tak ze sice ide pomalsie, ale urcitu vzdialenost ides dlhsie, takze na rovnaku vzdialenost "vraj" usetris vyse pri vyssej rychlosti. Neviem ale ci to iste plati aj cloveka. Sice dokazem ist konstatntne 2h 25km/h, cim prejdem 50km, ale nedokazem ist 1h stale 50km/h, kde tiez prejdem 50km. Takze zase iba nieco co vyzera dobre na papieri a povedane pekne, len nepovedia aj druhu stranku. :) Ale to je tak pri kazdom marketingovom zvaste.
22.02.2019 - 13:31:13
00
V zasade si napisal to co si myslim aj ja. Nie je to odpoved na jednoduchu otazku, ma zmysel riesit aero kolesa ak moja priemerka je okolo 24km/h ? Lebo pre sprintera v sprinte do ciela aj ked trva 10 sec to zmysel ma. V podstate v tom videu povedali : Ak sprint na pasku ma 300m a Sagan pojde 60km/h a ja 30 km/h, Saganovi to bude trvat 18s mne 36s. Ak si obaja kupime super ultra hyper aero kolesa tak Sagan usetri povedzme 0,5s a dorazi do ciela za 17.5s a ja usetrim 1s a dorazim do ciela za 35s. Co z toho vyplyva? Ze sice usetrim 2x tolo casu ako Sagan, ale Sagan zase vyhra a ja zasa skoncim posledny, aj ked mam tie naj aero kolesa :) A nepomoze mi ani keby mal Sagan Fat bike, na nasom poradi to nic nezmeni. Alebo inak povedane, ak je moja vykonnost tak zla, ze jazdim priemer 24km/h tak mi pomoze k lepsim vysledkom jedine motor, nie aero komponnety. Lebo ich benefit je marginalny oproti dopadu mojej zlej kondicie. Naopak, ak je moja vykonnost porovnatelna s ostatnimi pretekarmi, moze mi aero komponent pomoct na tolko, ze poskocim o par priecok v poradi na nejakej sutazi. Pre mna je z toho odpoved jasna #aeroisNOTeverything treaning is. :lol:
22.02.2019 - 14:40:22
02
OMFG
22.02.2019 - 15:23:40
01
tulenik Vdaka bohu, mozes nam to prosim vysvetlit cez vzorce. Preco pomlasi jazdec usetri aerokomponentom skoro tolko isto casu ako rychlejsi na tej istej dlzke trate? Teda, ak to tak je, samozrejme.
22.02.2019 - 15:59:42
00
Kenai: Kludne si to mozes rovno overit na roznych verejne dostupnych kalkulackach rychlosti, ktore zohladnuju aj CdA. Skusme to napr s touto: https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html (btw.: pytal si sa na vzorec, je uvedeny dole na stranke).

Nechajme vsetky hodnoty defaultne a menme len hodnotu Cd z 0.63 na 0.53 (zlepsime CdA a teda "aerodynamicky koeficient"). Pri hodnote Cd 0.63 a vykone 200 wattov ideme rychlostou 33.5 km/h a pri vykone 300 wattov rychlostou 39.01 km/h.
Pri tychto rychlostiach prejdeme 40 kilometrovy usek za 4298.51 a 3691.36 sekund.

Ak znizime CdA na 0.53, dosahujeme pri 200 wattoch rychlost 35.33 km/h a pri 300 wattoch 41.19 km/h. Pri tychto rychlostiach zvladneme 40 km za 4075.86 sekund a 3495.99 sekund.
A teda cyklista tlaciaci 300 wattov pri znizeni koeficientu aerodynamickeho odporu o 0.1 usetri na 40 kilometroch 195.37 sekund, zatialco cyklista tlaciaci 200 wattov usetri 222.65 sekundy.
22.02.2019 - 16:34:01
08
Well done.
22.02.2019 - 17:08:35
00
Rachela napísal:
Kenai: K
A teda cyklista tlaciaci 300 wattov pri znizeni koeficientu aerodynamickeho odporu o 0.1 usetri na 40 kilometroch 195.37 sekund, zatialco cyklista tlaciaci 200 wattov usetri 222.65 sekundy.

Ako by taketo porovnaie vyslo, ak nebude fixna vzdialenost, ale fixny cas. Dajme tomu hodina... :)
22.02.2019 - 17:11:39
00
Máš to tam predsa napísané, čo tak asi znamená kilometer ZA HODINU?
Hašišmárja...
22.02.2019 - 17:15:57
00
Ja si myslim, ze ddemo tomu rozumie a skor chcel poukazat na to, ze ked sa na to pozries cez vzdialenost a nie cez cas, tak to je ten vztah opacny, a teda, ze rychlejsi cyklista predlzi tu vzdialenost o viac nez pomalsi. To je ta magia toho, co je v citateli a co v menovateli...
22.02.2019 - 17:24:04
01
keyboard_arrow_up