a najjednoduchsie a najlacnejsie vymenit.
09.11.2019 - 15:38:33
00
beriem všetky argumenty pre a proti v prípade kolies pre ráfikové a kotúčové brzdy. Každý si má možnosť vybrať podľa svojich preferencií a charakteru jazdenia. Zaujíma ma váš názor na problém s prehrievaním karbónových ráfikov s klasickými brzdami - nie je riziko prehriatia rafika a jeho deštrukcie teplom predsa len nižšie v prípade bezdušovej úpravy?
09.11.2019 - 15:58:54
00
marp napísal:
... bezúdržbové čeluste...

really? bezúdržbové?
na brzdy Xeliusu som od jeho kúpy nesiahol, predný kotúč som menil preto, lebo som ho zničil pri páde (JoKo fičal z Hegyeshalomu okolo, keď som sa zbieral zo zeme)
mať ráfkové, tak by už bolo niekoľko výmen gumičiek a min. 1x ročne výmena bovdenov
09.11.2019 - 16:23:57
00
gumičky som napr od juna min.roka ako som presiel na karbony a galdy este nemenil a to mam na nich cez 10k. Bowdeny raz za 5 rokov ? ani neviem
09.11.2019 - 16:31:57
00
tulenik napísal:
mať ráfkové, tak by už bolo niekoľko výmen gumičiek a min. 1x ročne výmena bovdenov

Skoro docent... a este k tomu plutvonozec! Tak sa necuduj, ze mas taku spotrebu materialu.

Za 15 rokov som na Wilierovi najazdil cca 60 tis. km a mam tam tretiu sadu gumiciek. A druhe bowdeny, pri pade som znicil paku, s novymi pakami boli preventivne vymenene aj bowdeny a lanka.

V Hegyeshalome som nebol uz viac ako dva roky.
09.11.2019 - 16:53:59
02
Však to som sa zdrbal krátko po tom, ako som ho kúpil - 2 roky dozadu viacmenej presne.
09.11.2019 - 20:23:25
00
palof67 napísal:
nie je riziko prehriatia rafika a jeho deštrukcie teplom predsa len nižšie v prípade bezdušovej úpravy?

nikto nedal odpoved...tak skusim ja. Podla mna to ci mas duse ci bezduse neovplyvni az tak prehrievanie rafika. Ak brzdis dlho, intenzivne a neprerusovane tak rafik sa prehreje tak ci tak, Mozno tak drobny detail ze rafik je v jednom pripade viac "izolovany" vrstvou gumy ale ci to budu vobec meratelne rozdiely? Pripajam jedno starsie video, z ktoreho je jasne vidiet ze aj medzi karbonovymi rafikmy su co sa tyka brzdenia dost podstatne rozdiely.
10.11.2019 - 11:18:46
00
Aké ráfiky by ste dali? DT Swiss RR411 alebo R460? Rozdiel vo výške profilu len 2mm (21mm vs. 23mm), vnútorná šírka u oboch 18mm, taktiež možné použitie bezduší. Nejde mi o žiadne aero (či ako tomu vravíte), ide mi, dá sa povedať, hlavne o hmotnosť.

https://www.suncycle.sk/sk/produkt/rafik-dt-swiss-rr-411/2264
https://www.suncycle.sk/sk/produkt/rafik-dt-swiss-r-460/6731
16.11.2019 - 22:10:00
00
ja mam 460 vzadu a nevidim vyznam kupovat 411 kvoli 30 gramom
16.11.2019 - 23:18:57
01
Výhoda vyššieho ráfika nemusí byť len v aerodynamike, ale aj v tuhosti , čo ale nemusí byť vždy pravda, záleží aj od materiálu. daj 460 a aj ušetríš :-)
16.11.2019 - 23:23:47
00
Veď to, čo sa mi nepáči je ten viac ako dvojnásobný rozdiel v cene...
17.11.2019 - 09:54:59
00
Čaute možno blbá otázka ale ako zistím ze ráfik je možné použiť ako bezdušový?
21.11.2019 - 21:43:44
00
Keďže je to dnes selling point, tak to je uvedené v špecifikáciách. Na stránke výrobcu. Ak je to ťingťong, samozrejme nastane problém.
21.11.2019 - 23:56:09
00
Je to remerx ale neviem tuším to nemali nikde napísané
22.11.2019 - 05:43:04
00
no ale Remerx robi kvantum rafikov :) daj presny model alebo link. vseobecne ale plati ze bezdusovy rafik ma vnutorny pravy uhol, nie zosikmenie ako klasicky rafik a ma tam zubok vid obrazok /to som len na rychlo spackal/, ten zubok tam ale nedavaju vsetci vyrobcovia no to je naj co moze byt aby sa plast pri nizkych tlakoch nezosmykol z patky.

Prílohy:

Standart vs. Tubeless rim.jpg
Standart vs. Tubeless rim.jpg 90.94 KiB thumb_up0thumb_down

22.11.2019 - 08:04:21
00
keyboard_arrow_up