Zas nie vzdy je tubeless rychlejsi ako tubular. Vacsina porovnavacich testov ide tlakom iba do 100 psi, co je uz pri niektorych tubelessoch cez maximalny tlak ale zas pod minimalny niektorych galusiek. Ak nafukam galusku na 160 psi (mam aj galusky s min. 145 psi), tak bude mat na hladkom povrchu alebo testovacom valci mensi odpor ako tubeless ekvivalent pri 80 psi. Na realnej asfaltobetonovej ceste to uz ale rozdiel bude.
26.05.2022 - 20:24:12
00
To fakt fukas tak vela? Ja fukam tak max 8 bar co je asi 120psi aj to len ked viem ze pojdem dobry asfalt a nejake sprinty. Inak na bezne jazdenie tak 7 az 7,5 bar. 25ky gatorskin galusky
26.05.2022 - 20:47:07
00
vie mi niekto povedat ako velky je rozdiel v citlivosti na bocny vietor pri kolesach s neakou beznou 25 mm vyskou rafu oproti 35-40 mm ?
26.05.2022 - 21:15:48
00
Zigo napísal:
Zas nie vzdy je tubeless rychlejsi ako tubular. Vacsina porovnavacich testov ide tlakom iba do 100 psi, co je uz pri niektorych tubelessoch cez maximalny tlak ale zas pod minimalny niektorych galusiek. Ak nafukam galusku na 160 psi (mam aj galusky s min. 145 psi), tak bude mat na hladkom povrchu alebo testovacom valci mensi odpor ako tubeless ekvivalent pri 80 psi. Na realnej asfaltobetonovej ceste to uz ale rozdiel bude.

Otázkou je kde využiješ tak vysoký tlak. Úplne hladké cesty podobné dráhe sa u nás skôr chýbajú. V reálnom svete a na našich cestách je vysoký tlak kontraproduktívny. Už bolo viac krát dokázané, že nižší tlak a objemnejšie plášte sú rýchlejšie ako v minulosti natvrdo hustené úzke galusky.
26.05.2022 - 21:17:20
00
scarinko galusky na cestu fukam 100-120psi, na drahu kolko mojou pu,pou dokazem, vacsinou 140-150 co je ich minimum. Tubelessy 25mm fukam 80-90psi.
Kristina otazka je co je podla teba hladka cesta? Ak porovnam cementobetonovu drahu v Presove so "slusnejsimi" asfaltobetonovymi cestami I. triedy, tak tie su podla mna hladsie/rovnejsie. Celkovo si nemyslim, ze by u nas boli cesty drsné (mimo poruch). Do obrusnych vrstiev sa najcastejsie pouzivaju zmesi AC 11, teda s kamenivom do 11 mm, pricom este tretina kameniva ma mat menej ako 0,5mm. Subjektivne by som povedal, ze mame hladsie cesty ako Chorvati alebo Taliani (opat mimo poruch).
26.05.2022 - 22:26:14
00
s tym vysokym tlakom v galuskach je to okremj cesty aj otazka pevnej vidlice a ramu. Ak mam super tuhy ram a vidlu aj s pripadnym tlmenim (vid clanok o karbone - Timebicycle), znesie mi aj drsnejsiu cestu bez rezonancie. Ak mi vsak zacne vidla drncat - rezonovat , tak valivy odpor ide znacne hore....
26.05.2022 - 22:34:40
00
Zigo napísal:
scarinko galusky na cestu fukam 100-120psi, na drahu kolko mojou pu,pou dokazem, vacsinou 140-150 co je ich minimum. Tubelessy 25mm fukam 80-90psi.
Kristina otazka je co je podla teba hladka cesta? Ak porovnam cementobetonovu drahu v Presove so "slusnejsimi" asfaltobetonovymi cestami I. triedy, tak tie su podla mna hladsie/rovnejsie. Celkovo si nemyslim, ze by u nas boli cesty drsné (mimo poruch). Do obrusnych vrstiev sa najcastejsie pouzivaju zmesi AC 11, teda s kamenivom do 11 mm, pricom este tretina kameniva ma mat menej ako 0,5mm. Subjektivne by som povedal, ze mame hladsie cesty ako Chorvati alebo Taliani (opat mimo poruch).


Gone are the days of simply pumping up your road bike tyres to the maximum pressure permitted and hoping for the best. Not only are excessively high pressures uncomfortable, they’ve also been proven to slow you down.
"Very high tyre pressures might feel fast, but they’re not."
https://www.bikeradar.com/advice/workshop/road-bike-tyre-pressure/
26.05.2022 - 23:10:30
00
Nechapem preco si vybrala cast textu o "nadmerne vysokych tlakoch" pri reakcii na moj prispevok, v ktorom som pisal, ze galusky na drahe vozim na ich minimalnom tlaku (145 psi) a rovnako ako bikeradar, ze tlak treba prisposobovat o.i. aj povrchu/vozovke. Tlak pre bezduse som pisal tiez zhodny s clankom co si postla.
Rovnako v clanku pisu "If you’re riding on a perfectly smooth velodrome, higher pressures are faster. However, on imperfect surfaces, like roads, very high pressures simply increase vibrations and can slow you down. As roads get rougher, with bigger holes and bumps, the optimum tyre pressure decreases further." Hole a bumps chapem ako poruchy vozovky- vytlky a nerovnosti. Vozovka z asfaltobetónu s jemnozrnnym kamenivom a relativne vysokym obsahom asfaltu a bez poruch ma proste blizsie k hladkej drahe ako anglickej vidieckej ceste s vytlkmi a nerovnostami.
26.05.2022 - 23:51:41
00
Co mas pls za galusky?
27.05.2022 - 00:28:17
00
one4one napísal:
vie mi niekto povedat ako velky je rozdiel v citlivosti na bocny vietor pri kolesach s neakou beznou 25 mm vyskou rafu oproti 35-40 mm ?


Každý milimeter je cítiť. Rozdiel 50 mm voči 35 mm bol markantný, teraz mám 40 mm a je to tak akurát, asi by som nešiel to vyšších. Záleži ale dosť na ráme, šírka riaditiek, atď. Aj tie 50-ky na Cinelli Pro Estrada boli v pohode, na Specialized Roubaix to bolo v bočáku dosť nepríjemné.
27.05.2022 - 09:03:29
00
ehvie napísal:
Každý milimeter je cítiť. Rozdiel 50 mm voči 35 mm bol markantný, teraz mám 40 mm a je to tak akurát, asi by som nešiel to vyšších. Záleži ale dosť na ráme, šírka riaditiek, atď. Aj tie 50-ky na Cinelli Pro Estrada boli v pohode, na Specialized Roubaix to bolo v bočáku dosť nepríjemné.

no ja jazdim 37 mm a príde mi to na hrane , casto s tym mam problem , ked ma naraz vetra naozaj dost rozhodi . tak rozmyslam o nizsich , len neviem posudit benefity a hlavne negativa ktore mi z toho vyplynu .
27.05.2022 - 09:29:24
10
one4one napísal:
no ja jazdim 37 mm a príde mi to na hrane , casto s tym mam problem , ked ma naraz vetra naozaj dost rozhodi . tak rozmyslam o nizsich , len neviem posudit benefity a hlavne negativa ktore mi z toho vyplynu .


Bora One 35 mm boli na tom Roubaix už v pohode.
Ten bicykel ale ešte používam ako zimák, teraz sú tam Campy Eurus, asi 24 mm a teda tiež je to cítiť, v bočáku úplne bez problémov. Nemáš príliš úzke riaditká? Rozdiel napr. 40 vs 42 je v tomto smere dosť cítiť.
27.05.2022 - 09:32:39
01
one4one napísal:
vie mi niekto povedat ako velky je rozdiel v citlivosti na bocny vietor pri kolesach s neakou beznou 25 mm vyskou rafu oproti 35-40 mm ?


neda sa takto zovseobecnovat, velmi zavisi od sirky a tvaru rafku. moje campy 50mm su v silnom narazovom vetre takmer neovladatelne, mam dalsiu sadu kolies s 58mm vyskou, U-ckovym profilom rafku a pri tych istych podmienkach su citelne kludnejsie. Napriklad som mal aj 25mm rafky od bontrageru (paradigm comp) a tie boli velmi citlive na silny bocny vietor, nahodene na tom bajku su teraz 56mm moderne a siroke rafky a vo vetre su velmi bezpecne.

Cize vo vseobecnosti siroke rafky s profilom v tvare U do vysky 55-60mm budu aj vo vetre ok.
27.05.2022 - 09:34:51
01
Kristina napísal:
Fakt, že sú plášte rýchlejšie ako galusky je známy už dávnejšie. Rozvojom tubeless sa postupne galusky s profi pelotónu vytrácajú

A aky velky je rozdiel? Uz cca mesiac rozmyslam nad tym preco mam priemerne rychlosti na mojich treningovych okruhoch vyssie ako doteraz. Vymenil som bike Scott Foil s 50 mm karbonovymi galuskovymi kolesami Carbon SLR (6,9kg) za Canyon Aeroad so 62 mm plastovymi kolesami DT Swiss ARC 1400 (7,6kg). Galusky som pouzival Tufo Hi-Composite 25 mm a plaste mam Conti GP 5000 25+28mm zatial s dusami. Pri cca rovnakom NP na 60 km okruhu s 500 vyskovymi metrami mam teraz AVG speed o cca 3 km/h vyssi ako na starom Foile. Moja hmotnost je uz roky rovnaka a vykonnost sa za posledne roky uz velmi nezvysuje, takze tymto faktorom by som to nepripisoval. Moze to byt novym bikom, vyssimi rafkami na kolesach, kvalitou kolies DT Swiss, pripadne to bude plastami? Alebo kombinaciou vsetkych zmien. Stary Foil bol tiez aero ram aj ked Aeroad je co sa tyka aerodynamiky urcite na vyssej urovni.
27.05.2022 - 11:22:06
01
Zaznamenávam to už niekoľko rokov. Tony Martin bol jeden z prvých priekopníkov, ktorý už pre X rokmi jazdil plášte s latexovými dušami na časovky. Na webe je taktiež veľa odkazov na štúdie a merania, že plášte s latexovými dušami a tubeless plášte sú rýchlejšie ako roky využívané galusky.
Tu je napríklad vysvetlené, že ani na veľmi kvalitnom a hladkom asfalte nie sú vyššie tlaky v plášťoch prínosom.
https://www.renehersecycles.com/myth-16-higher-tire-pressure-is-faster/
https://www.cyclist.co.uk/in-depth/8131/can-wider-tyres-and-lower-pressures-make-you-faster
Toto je článok z roku 2017
https://www.cyclingweekly.com/videos/cycling-tech/clinchers-tubulars-tubeless-tyre-system-fastest-video
"Why is tubeless the fastest? Having spoken to engineers, the explanation is to do with friction.
In a tubular system there is friction in the glue layer and between the tyre tread and inner tube. In a clincher you don’t have the glue layer, but you still have the friction of the inner tube.
A tubeless system removes the tube and a large chunk of the friction in the process.
Some tubeless tyres have a thicker carcass, which can be slower, however the Vittoria Corsa Speed has just 1.7mm thickness compared with 2.4mm for the Vittoria Corsa G+.
This is less of a problem as the sealant can prevent flats."
27.05.2022 - 12:32:44
00
keyboard_arrow_up