Ja mám Bike Kuotu a mám ho osadení sadou Sh 105 a stred mám Bb30 a je to bezproblemové :) Klukymám od karbonové od Sramu ale ide to pod značkou kuoty a neni problém :)
27.08.2012 - 21:04:18
00
Serus, mám menší problém...
Keďže mám taký boží dar všetko na bicykli zničiť - minulý rok som zohol veľký prevodník Ultegry 6600 - tak sa mi dnes v Hainburskom kopci podarilo ufajčiť aj jednu z piatich skrutiek - alebo ako to nazvať - čo držia kľuky a prevodníky dokopy.
Kadejako to rapoce a nedá sa s tým samozrejme dlhodobo jazdiť. Ak je strhnutý závit, čo - ak sa dobre pozerám - tak asi je, vraj treba nové kľuky (aj tak mi bolo povedané na tieto, že sú mäkké na mňa).

Tak som pozeral, a objavil som Sram Red GXP, tie staršie, v akcii (snáď tie ani neohnem, ani neodtrhnem...)
Dĺžka kľúk je ale 170mm - na moju postavu vo výške 189cm, ešte k tomu s dlhšími nohami, neviem či je to to najlepšie.

Ale hlavne - ako som tak počítal, tak prevod je logicky s kratšími kľukami ťažší. Menšia páka, t.j. pedál prejde menšiu vzdialenosť voči stredu na rovnakom prevode = ťažší prevod.


Viete mi niekto vyvrátiť/potvrdiť na to, čo sa pýtam? (hlavne vhodnosť dĺžky kľúk k mojim nohám)

Díky :)
11.04.2013 - 20:47:44
00
1. ta skrutka ma z druhej strany "maticu" - staci to proste vymenit (stoji to par eur) a mas to opravene :) na samotnych klukach a prevodnikoch ziaden zavit nie je takze tam nie je co strhnut
2. nekupuj 170mm kluky za to ze su lacne, ty by si mal mat minimalne 175ky... moze ti to sposobit len problemy
11.04.2013 - 21:09:35
00
ice29: to som si tiež myslel.. ale veď vieš, že ten prevod ak je ťažší bárs aj o pár stotín, tak mi to pomôže.
A v podstate nevidím jediný dôvod, prečo mi je výhodnejšie robiť väčší okruh nohou?

O to či nejaké alebo nie teraz nejde, pretože aj tak asi bude treba vymeniť stred aj s kľukami.
11.04.2013 - 21:27:36
00
Prevod je stále rovnaký, nezáleží od dĺžky kľúk. Na dlhších kľukách je väčšia páka a väčšia páka potrebuje buď pri rovnakom prevode trochu menej výkonu, alebo pri rovnakom výkone utiahneš trochu ťažší prevod. Tí, čo si pamätajú trochu viac z fyziky, by ti mohli vyrátať, koľko to robí.
Pri dlhších kľukách musí noha otočiť trochu väčšiu kružnicu a preto nedosiahneš takú kadenciu pedálovania ako pri kratších kľukách. Na druhej strane, kratšie kľuky rýchlejšie roztočíš a utočíš väčšiu kadenciu (neviem, či to pochopiteľne píšem).
Ak chodíš na preteky a máš tendenciu vyhrávať v špurtoch (alebo sa aspoň do špurtov zapájaš), prípadne nečakane útočíš, tak sú vhodnejšie kratšie kľuky ako optimálne, lepšie sa s nimi zrýchľuje. Ak skôr jazdíš tempo, vyhovujú ti kopce, ktoré sa jazdia rovnomerne, jazdíš silovo - tak sú vhodnejšie dlhšie kľuky ako optimálne. Ak chodíš na kritériá a chceš sa na nich umiestňovať, tak potrebuješ čo najkratšie kľuky - skôr môžeš pedálovať v zákrutách ako s dlhšími a na slušnom kritériu treba nastupovať a zrýchľovať štyrikrát v každom okruhu.
11.04.2013 - 22:57:55
00
Co sa tyka poctov - to je mi jasne, to som si vyratal (to mi ide, narozdiel od kopcov)

Tazsim prevodom som myslel mensiu kadenciu, samozrejme :)

Dakujem za to, co si mi napisal, v podstate by to pre mna znamenalo skoro same plusy.

Ked uz sme pri tom, ake su vyhody/nevyhody toho skleneho (ci z coho to je) stredoveho zlozenia od SRAMu? Stoji to skoro tolko ako Dura-Ace, tak neviem teda.

Dik
11.04.2013 - 23:14:34
00
tiež sa mi podarilo stratiť tú spojovaciu skrutku, dokonca dve, jednoduchý a rýchly spôsob je použiť kvalitné sťahovacie pásky a poriadne to utiahnuť...aj keď som potom skrutky objednal, jazdil som z páskami skoro celú sezónu...stále som mal na výmenu čas a nakoniec som zistil, že už je zima :wasntme: :lol:
12.04.2013 - 11:37:28
00
chcem sa spytat niekoho z vas,kto ma skusenost alebo vedomost.. ci sa da prisposobit elektronicka ultegra DI2 s VNUTORNYM vedenim kablov na VONKAJSIE vedenie -ako by to bolo mozne z hladiska funkcnosti aj estetiky.. bateria je u oboch prichytena pod kosik..
DAKUJEM!
28.04.2013 - 20:39:27
00
v nitre mi povedali ze sa to da,tiez som sa na to pytal
28.04.2013 - 20:57:53
00
Da sa to, len to vypada neesteticky, kedze tie vonkajsie kabliky budes musiet nejak prichytit k ramu aby ti neplandali (napr poprilepovat paskou).
Taktiez musis niekde na ram v oblasti stredu pripevnit Junction Di2 krabicku, kde sa ti stretaju 4 kabliky z presmyku, prehadzovacky, radenia a baterie.
Za mna externe vedenie Di2 ee ;-)

Kazdopadne by som navrhol najskor skusit nahodit na ram s aktualnym mechanickym setupom nejake kabliky o priemere 2-3mm (od prehadzovacky, presmyku, baterie a radenia), este pred kupou tej Di2, aby si vedel ako to bude vo finale vyzerat a aby si nebol zbytocne sklamany :-)
29.04.2013 - 09:19:18
00
dakujem !nestoji to za taku upravu-tak najlepsie dat original..prave ta krabicka tam moc nesedi.. ok-vdaka!
29.04.2013 - 09:29:36
00
Konecne predajne ceny priamo vo webshope:
http://r2-bike.com/sram-red-2012
http://r2-bike.com/Road-Force-22
Bude to zaujimava volba, ak sa potvrdi 22 pouzitelnych prevodov. Aj vahovo.
29.05.2013 - 17:46:47
00
ma tu niekto uz skusenost s 22kou od Sramu? :) stve ma jeden problem na mojich Force klukach, tak rozmyslam ci to postupne prehadzovat na Force/Red 22 alebo racej Ultegru 6800 di2 ked bude na jar :)
uz som prehodil povodny Force presmykac za novy 22kovy s Yaw a je to paradny rozdiel v radeni :)
14.08.2013 - 21:15:40
00
Cojaviem, nie radsej Red? :)
Inak ako sa ti s tym radi? Ani som sa ta este nepytal.
14.08.2013 - 23:04:10
00
Alebo Dura Ace 9000
14.08.2013 - 23:05:23
00
keyboard_arrow_up