Este cakam,ze sa tu budu porovnavat dopingy kedysi a dnes. :headbang:
03.02.2013 - 18:49:53
00
vodka vs EPO
03.02.2013 - 19:29:01
00
Zaujímavá téma. Samozrejme vo vývoji, technológiách a aerodynamike bicykle nedosiahli úplný strop. Posun za posledných 10 rokov je značný. V rokoch 1965-1990 bola určitá stagnácia v technológiách a materiáloch, čo vyriešil nástup karbónu. Vzhľadovo pomerne fádne a rovné tvary rámov, striktne sa ich drží tuším ešte Colnago a Cannondale (Super Six Evo), vystriedali pre mňa modernejšie-oblúkovitejšie rámy Pinnarello, Trek, Specialized, Bianchi atď. Z vlastnej skúsenosti: rámy najvyšších modelov týchto značiek majú skvelú aerodynamiku a naozaj neviem ako to nazvať prítlak-stabilitu pri rýchlostiach od 70km a viac. Zvlášť som to ocenil pri jazde na karbónových kolesách, bočnom vetre, a tesnom predbehnutí kamiónmi. Tiež určitý progres nastal pri riešení drobných aerodynamických vlastností kolies. Vrúbkovanie, drážkovanie ráfikov pri odtekaní vetra, zoslabovanie účinkov bočného vetra atď. Nástup elektroniky za posledné roky je krokom vpred. Čo sa týka výkonov v cyklistike je to podobné ako v atletike, kde niektoré dopingové rekordy zostali z 80. rokov dlho neprekonané - napr. Jarmila Kratochvílová. Niekto tu už uvádzal časy. Zaujímavé sú časy niektorých klasických stúpaní Alpe d"Huez, Ventoux atď. od obdobia nástupu generácie EPA začiatkom 90. rokov končiac Pantanim a Armstrongom. Tie časy sú vynikajúce. Opätovne dobré časy jazdil aj clenbuterolový Contador a "čistí" Schleckovci. Takže tak.
04.02.2013 - 22:53:46
00
kedze dopyt po bikoch rapidne stupol myslim ze mozeme ocakavat vela noviniek a vychytávok od vyrobcov bikov. v porovnani s 80-90timi rokmi bolo v tedy naozaj malo bikerov ci v lesoch alebo cestnych. teraz sa do vyvoja vklada urcite viac financii a usilia co je aj viac vidno.
05.02.2013 - 08:30:39
00
04peter, ak sa pýtaš, či sa za pár posledných desaťročí cestné bicykle posunuli výrazne dopredu, tak odpoveď je jednoznačná: NIE. Aspoň čo sa týka ich "rýchlosti", tak určite sa žiadny výrazný skok nekonal. Za posledných 30 rokov sa hodinový rekord takmer vôbec nevylepšil. Dnešné cestné bicykle sú ľahšie, komponenty presnejšie a lepšie. Ale biedna aerodynamika je aj naďalej achilovou pätou klasickej konštrukcie bicykla. Pravda je taká, že čo sa týka rýchlosti, klasický cesťák sa už nemá kam posunúť. Už totiž dosiahol svoj limit.


chlapci, nerozumiete tomu...toto si treba prečítať ;) :D
05.02.2013 - 08:34:43
00
a mr.velomobil .. este stale ho to drzi
05.02.2013 - 09:36:46
00
To si konštatoval, alebo sa pýtaš?
05.02.2013 - 22:25:24
00
to som uz volakde cital, ze za starych cias zavodnici na TdF pili konak ci brandy, kludne pred aj pocas zavodu. neviete preco?
06.02.2013 - 00:15:27
00
aby otupil tu bolest v kopcoch neskor to bol cocain , inak poculi ste uz nieco o lietajucom skotovy ??
06.02.2013 - 08:45:34
00
nie, iba o lietajúcom Slotovi ;) ale ak myslíš Graema Obreeho, tak áno, ale neviem čo to má s tým spoločné :)
06.02.2013 - 09:02:53
00
no co asi , on bol hlavne konstrukter bicyklov a na jednom z nich spravil svetovy rekord v hodinovke v pozicii superman ale potom to skvela UCI zrusila ....
06.02.2013 - 09:13:46
00
a potom sa zrútil a zistil, že je gay...a za to všetko môže tá zlá UCI... :D ale je mi divné, že ty čo máš profi peloton v malíčku, si o takýchto veciach nevedel ;)
06.02.2013 - 09:27:37
00
odstran si posledny prispevok a to honem ...lebo budem ziadat druheho moderatora
06.02.2013 - 11:59:33
00
prečo by som to robil, však to čo som tam napísal je pravda ;) http://www.bikeradar.com/news/article/graeme-obree-reveals-he-is-gay-29111/

však píšem, že ma prekvapilo, že máš takéto nedostatky ;)
06.02.2013 - 12:15:33
00
mna skor trapi druha cast tvojej vety to ci je niekto gay alebo nie ma naozaj nezaujima ibaze by mal aids a chcel by pretekat ...
06.02.2013 - 13:25:55
00
keyboard_arrow_up