Moja otázka na začiatku debaty ale neznela či je nejaký rozdiel vo vynaloženej sile u ťažšieho a ľahšieho ráfku pri rozbiehaní ale o vynakladanej sile počas jazdy. Ak sú tieto sily - pri rozdielnych váhach ráfkov - rozdielne, nebude vyšší ráfik len zisk a zisk ale zisk aj strata. Teda je otázka, či bude aero zisk vyšších, ťažších ráfkov v 9,3 % kopci /Chalet Reynard/ väčší ako strata rotujúcimi ťažšími ráfkami oproti ultra ľahkým.
22.02.2020 - 16:59:46
00
Ešte,že toto nečítal Nairo. Radšej by ani nenastúpil
22.02.2020 - 17:27:38
00
Nastúpil raz a vyhral. Nikto sa ho neudržal.
22.02.2020 - 17:38:23
01
ivan napísal:
Moja otázka na začiatku debaty ale neznela či je nejaký rozdiel vo vynaloženej sile u ťažšieho a ľahšieho ráfku pri rozbiehaní ale o vynakladanej sile počas jazdy. Ak sú tieto sily - pri rozdielnych váhach ráfkov - rozdielne, nebude vyšší ráfik len zisk a zisk ale zisk aj strata. Teda je otázka, či bude aero zisk vyšších, ťažších ráfkov v 9,3 % kopci /Chalet Reynard/ väčší ako strata rotujúcimi ťažšími ráfkami oproti ultra ľahkým.

Ešte raz. Cyklistika nie je iba o jednom jedinom kopci. Potrebuješ sa k tomu kopcu aj nejako dostať. A veľa krát sa na ten kopec dostaneš až po 100km v rovinatom alebo zvlnenom teréne pri priemerke viac ako 40km/h.
22.02.2020 - 19:43:46
00
Tu sa ale nebavíme o celej cestnej cyklistike. Rozoberá Nairov výkon v 9,3 % kopci na bicykli s vyššími ráfkami -
,,Odhad Quintanovho výkonu na tomto stúpaní: 6.8 W/kg for Quintana’s time of 28:05 up to Chalet Reynard,,.
,,takze stale tieto reci o vysokych rafikoch a akychkolvek brzdach su irelevelantne,,.
,,Nie sú irelevantné. Sú IMHO v každom ohľade výhodou,,.
22.02.2020 - 19:58:52
00
Výkon W/kg nemá s výškou ráfkov IMHO nič spoločné. Buď ten výkon podáš, alebo naň nemáš. Lepšie kolesá ti potom tvoj výkon môžu pomôcť previesť na vyššiu rýchlosť.
Problém je v tom, že v tomto prípade nepoznáme skutočný výkon NQ a ani jeho reálnu hmotnosť. Udávaný výkon 6,8W/kg iba odhadovaný výkon vypočítaný z dosiahnutého času na konkrétny segment.
22.02.2020 - 20:11:16
00
Aký výkon vo W/kg ? Bavíme sa o výkone 28:05 min v 9,3 % kopci. S ultra ľahkými ráfkami vdaka menšej rotačnej hmotnosti mohol byť výkon 28:00 minút. Odkiaľ vieš, že boli vysoké ráfky v takomto kopci jednoznačnou výhodou ?
22.02.2020 - 20:17:59
00
Pre profi jazdca je 40km rýchlosť v pelotóne záťaž z1 až z2... Takže úplná pohoda...
22.02.2020 - 20:18:09
00
Saga pokračuje. Kristína maš môj obdiv.
22.02.2020 - 22:12:54
06
Je to márne, je to márne, je to márne :)
23.02.2020 - 07:53:23
05
Hosť napísal:
Pre profi jazdca je 40km rýchlosť v pelotóne záťaž z1 až z2... Takže úplná pohoda...

Nezdalo sa mi vo včerajších dojazdoch v Andalúzii (priemer 40km/h) a Volta ao Algarve (priemer 39km/h), že by jazdci išli "z1 až z2" :?:
23.02.2020 - 08:22:21
00
Samozrejme myslím rovinu 150km a potom záverečný kopec...

Pozri kde im konci z3, to je ešte pohodova jazda pre tak trenovaneho človeka...

385W to stačí pri sólo jazde na rovine bez vetra na rýchlosť cca 42km/h a nie ešte v pelotóne!!!!

Prílohy:

Screenshot_20200223_082946_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20200223_082946_com.android.chrome.jpg 189.92 KiB thumb_up0thumb_down

23.02.2020 - 08:31:46
00
PetoPeto21 Oprav ma ak sa mýlim, ale mám taký dojem, že táto diskusia bola o výhodách vyšších ráfkov (Nairo Q. - Shimano C40) práve v kopcoch a nie na rovinách.
23.02.2020 - 08:49:51
00
Som reagoval na toto

veľa krát sa na ten kopec dostaneš až po 100km v rovinatom alebo zvlnenom teréne pri priemerke viac ako 40km/h.
23.02.2020 - 08:52:32
00
Kristina napísal:
PetoPeto21 Oprav ma ak sa mýlim, ale mám taký dojem, že táto diskusia bola o výhodách vyšších ráfkov (Nairo Q. - Shimano C40) práve v kopcoch a nie na rovinách.


Opravím ťa. Táto debata začala Ma_Jom o Nairovom výkone 28:05 min. v 9,3 % kopci /smerom nahor/ kde vyššie ráfky a kotúčové brzdy nie sú výhodou. Je to márne x 4.
23.02.2020 - 09:31:53
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up