V poslednej dobe veľmi často zažívam situáciu, že tovar objednaný z Nemecka vráti prepravca (konkrétne DHL, UPS, SPS) obratom nazad. Zákazník nedostane žiadne upozornenie (sms, mail, telefón) iba si prečítate na tracking webstránke, že tovar "nie je možné doručiť, lebo chýba adresa".
Dôvod je, že kvôli ochrane osobných údajov nemecký internetový obchod neposkytuje prepravcovi telefónne číslo zákazníka, a ten ho tým pádom nevie kontaktovať. Zažil som to opakovane práve s bike-components.de, taktiež s r2-bike.com. V UPS sa mi podarilo dovolať a dať im moje telefónne číslo, ale v DHL a SPS moje maily s adresou zostali odignorované, a tovar vrátili aj tak do Nemecka. Dokonca som narazil na doručovaciu spoločnosť ktorá mi tvrdila, že ja im svoje číslo síce môžem nadiktovať, ale oni ho nesmú použiť, a mám kontaktovať predajcu a on im ho musí poslať...
Tiež mi prišla takto zasielka ale cez DPD, potom som bol pre ňu v rozoyovom centre, stažoval som sa na to , povedeli mi že ak nie je zasielka doručená, tak tam ešte čáka na návrat (do Nemecka)2 týždne. Tak tu je určitý spôsob vyzdvihnutia. (Samozrejme že by mal dať do schránky rozvozca info, že ste neboli zastihnutý, čo asi nerobia...)