Pôvodne som chcel dať tento príspevok k téme HFX9 odvzdusnovak, kde jednému bikerovi skôr poškodili bike v servise ako opravili, ale myslím si že je to dosť háklivá a stále diskutovaná téma tu na fóre, tak si myslím, že si zaslúži svoje vlastné vlákno.

:arrow: Čo sa týka servisov, tak ich služby som využíval minimálne a aj budem využívať minimálne. Nie preto, že by som bol nadpriemerne zručný a šikovný, ale pokým na Slovensku nebude prevádzkovanie servisu bicyklov viazaná živnosť buď na výučný list alebo na nejakú certifikáciu (preškolenie s certifikátom) nebudem využívať služby servisákov bicyklov, ktorých osobne nepoznám.
Dnes si môže servis bicyklov otvoriť hocikto, bez akýchkoľvek znalostí a skúseností v tejto oblasti. Potom sa tu na fóre objavujú také príhody ako popisujú niektorí diskutujúci.

Mne osobne sa asi pred rokom stala tiež jedna taká príhoda. Kúpil som nové kluky s osou a ložiskami v tých drahých miskách (Shimano XT). Potreboval som skontrolovať stredovú mufnu na ráme, či nie je vyosená a či závity v nej sú oproti sebe rovnobežné. Prišiel som do jednej nemenovanej predajne so servisom a poprosil som ich, či by mi na mojom ráme nemohli skontrolovať stredovú mufnu, či nie je vyosená a prípadne to frézou zarovnať.
Servisák sa ma spýtal čudnú otázku: A TO MUSÍ BYŤ ???
Stačilo mi, slušne som sa poďakoval a odišiel z predajne. Tam by som si tuším nedal opraviť ani defekt na kolese.
Nevravím, že tú frézu musia mať v každom servise. Je to dosť drahé, ako mi to povedal iný mechanik, ktorý mi to potom robil a nepoužíva sa to každý deň v servise. Myslím, ale že každý mechanik by mal mať aspoň znalosti o servise bikov, keď už nemá na to náradie.

Ale sú určite medzi mechanikmi aj skutoční odborníci, ktorí sú zavalení kopcom roboty na bikoch a určite nemajú čas prispievať sem na fórum, a tiež sa im určite nechce ešte večer doma zaoberať bikami, keď prídu z práce....... :roll:
02.04.2009 - 08:36:59
00
fuha... pekny pristup k zakaznikovi.
no ani sa ti necudujem ze si sa na pate otocil a isiel prec.
spravil by som to iste.

nastastie mam dobreho technika, ktoreho to nielen ze bavi, ale vie aj co robi. takze bike davam jedine jemu... pokial je to teda nieco, kam moje zrucnosti a znalosti nesiahaju.
02.04.2009 - 12:03:22
00
no ja zatial setko doma ,,akurat ked mi menili zdvih na rebe ked som ju kupil,som bol u mechanika ale uz si ju rozoberam a menim olej sam....
ostatne veci niesu problem obcas treba kupit nejake naradie ale ide to....zaklepkam na drevo....tuk tuk :mrgreen:
02.04.2009 - 12:39:09
00
Chlapci, a čudujete sa?
Dnešný servis bikov je okrem iného o ovládaní minimálne angličtiny, prípadne aj nemčiny, taliančiny či francúzštiny (aj keď asi každý výrobca je schopný vyprdnúť rozumný preklad technickej dokumentácie aspoň do jedného z dvojice jazykov angličtina/nemčina). Taký mechanik zasa asi nie je bohvieako kvalifikovaná pracovná sila, disponujúca jazykovými schopnosťami, znalosťou odbornej strojárskej terminológie v 1-2 cudzích rečiach, ochotou a schopnosťou si technickú dokumentáciu dohľadať a zvládnuť. No a samozrejme je to aj o vybavení servisu, ktoré obsahuje pár šťavnatejších položiek, pokiaľ sa majú niektoré činnosti dať zrealizovať (tá fréza napr.).
02.04.2009 - 13:19:32
00
a potom sa ludia cuduju, ze je servis taky drahy
02.04.2009 - 13:25:03
00
mne sa asi pred 2 rokmi stalo v jednom nemenovanom obchode v karlovke, ked som chcel dotiahnut kluky Hol2, sa ma opytali ci som to kupil u nich, samozrejme, ze nie, tak dovi - dopo. Bolo to v sobotu pred obedom, a nestihal som ist inde, a ku LX klukam shimano nedodava ten kluc, tak som cakal do pondelka a isiel inde. Nakoniec som si nejake to naradicko kupil a dlabem na servis, okrem vidlice.
08.04.2009 - 07:26:03
00
keyboard_arrow_up