ty nemáš deti, že? Vedz, že "Ked si da kazdy pozor na seba a svoje ratolesti, budu v bezpeci vsetci" by bolo možné asi len ak by si ratolesť mal na krátkom vodítku alebo ak by bolo vychované na povel ako pes
04.12.2020 - 07:11:14
02
Vzdy a vsade mas brat ohlad na inych a ich zdravie. Ked neberies, najdes sa v niektorom z nedbanlivostnych trestnych cinov. A nie je to len o tom, ze si rychlejsi. Predpoklada sa tiez, ze si o nieco rozumnejsi ako 3r, alebo kabelkova somarina na voditku, alebo 200kg diviak. Ci ty ked vidis znacku pozor zver, chystas sa ako na nich nakricis ze ti pod kolesami nemaju co robit? :))
04.12.2020 - 07:44:13
02
Ak niekomu nevyhovuje formulacia, ze by mal brat ohlad na ostatnych, staci povedat, ze si ma davat pozor na seba, svoje zdravie a majetok.Efekt to ma ten isty. Na Ccku pobehuju deti ? To, aby som spomalil a daval pozor, ved co ak mi vletia do kolesa a skoncim na zemi rozbity a bicykel so mnou..:-D
04.12.2020 - 08:12:31
01
Na začiatok trocha čísel. Rýchlosť bežného chodca je 3km/h, 5km/h je už slušná rezká chôdza. Rýchlosť bežného cyklistu je 15km/h. Cyklista, čo dokáže jazdiť nad 20km/h a dokáže to udržať na rovinke po dlhší čas, patrí do cca 5% populácie. Teda to sú čísla, z ktorých sa vychádza pri navrhovaní. Ak zoberieme ad absurdum, Matej Tóth má priemernú rýchlosť na 50km trati okolo 13,5km/h, dá sa povedať, že on rýchlejšie chodí, ako dokáže väčšina populácie bežať, alebo bicyklovať. Maratónci bežia 42km trať za cca 2 hodiny a niečo. Priemerná rýchlosť je okolo 20km/h a to už je čas, ktorý dosahuje len 5% populácie na bicykli. Na Tour de France je priemerná rýchlosť okolo 41km/h, čo je rýchlosť, ktorou sa väčšina populácie bojí spustiť dole kopcom a pri cca 35km/h už pribrzďuje.

Teraz niečo k legislatíve, chodí/jazdí sa po pravej strane chodníka/cyklotrasu. Ak to šírkové parametre dovoľujú, môžu ísť aj 2 vedľa seba. Ďalšia dôležitá vec, šofér má prispôsobiť svoju rýchlosť stavu a povahe vozovky a aj svojím schopnostiam. Týka sa to aj cyklistu, je to vodič nemotorového vozidla. Ak chce cyklista predbiehať, môže len vtedy, ako môže bezpečne predbehnúť, platí to isté čo pri autách.

Sú tu 2 roviny čo sa týka pravidiel. Na jednej strane, rodič je zodpovedný za svoje dieťa, teda by mal dbať na to, aby dieťa bolo v bezpečí a dodržiavalo pravidlá. To že dieťa lieta po celom chodníku hore-dole aj v protismere je zlyhanie rodiča, hlavne ak sa bavíme o cyklotrase. Ak sa nejaký rodič tvári, že však je to malé dieťa, čo mám robiť, nebudem ho predsa obmedzovať, tak by mal vrátiť dieťa. Už 3 ročné dieťa má byť schopné rozlišovať pravú a ľavú stranu, a chápať základné pojmy. Keď som bol malý, otec s nami chodil bikom na výlety, vždy išiel posledný a ja a moji 2 súrodenci pred ním. Každý z nás dokázal dokázal ísť vpravo. To že 3 ročné dieťa lieta ako šarkan na chodníku hore dole sa dá z privretými očami tolerovať, ale keď začne vrážať do ostatných ľudí, už veľmi nie. K tomuto patrí aj to, že dospelý ľudia, či cyklisti, chodí jazdí sa po pravej strane, ak je nejaký problém, snažím sa uhnúť na stranu, aby som neobmedzoval ostatych. Padla mi reťaz na hrádzi? Stáva sa. Ale nebudem ju opravovať uprostred hrádze, ale odtlačím ten bike nabok, nech neblokujem ostatných. Druhá strana cyklista. Nemá určené rýchlostné limity. Nikto mu ani nezakazuje trénovať, ale v sobotu cez deň keď je krásne počasie napríklad z Bieleho Kríža na Partizánsku lúku nie je veľmi vhodné si to valiť 60kou dole kopcom, keď viem, že tam je milión ľudí (dokonca v časti kde jazdí MHD je rýchlosť obmedzená na 30km/h značkou), alebo jazdiť v balíku 10+ ľudia po hrádzi od Starého mosta po Čuňovo. Nech si jazdia v balíku za Čuňovom, kde už jazdí málo cyklistov, ale ak pôjde niekto oproti nim, nech sa stiahnu, keďže tá deliaca čiara nie je pre srandu králikov. Tento rok som si všimol, že sa začali vytvárať skupinky tak 10-20 cestných cyklistov, väčšinou sa stretávali buď pod Mostom Apollo, alebo pri Starom moste, či Lafranconi a išli jazdiť. Väčšina z nich išla čo som videl aj zažil dosť agresívne, keď vo veľa prípadoch obiehali keď nemali, zabrali pomaly celú šírku hrádze, nie raz sa im museli ľudia uhýbať a brzdy boli pre nich neznámi pojem. Ako som písal vyššie, nemám problém so športovou jazdou, ale jazdiť v balíku po hrádzi, nábreží Dunaja 30+km/h nie je zrovna niečo, čo by som podporoval. Hlavne na frekventovaných trasách.

Reálne, ak bude netolerancia ďalej pokračovať a rásť, jedného dňa príde zlom v podobe nehody a nastanú obmedzenia, ktoré sa nikomu páčiť nebudú. Najnovší príklad z Nemecka. Za rok 2019 boli cyklisti účastníkmi dopravnej nehody auto-cyklista v cca 11 000 prípadoch, v 54% prípadov bol na vine cyklista, v 32% bol síce za vínneho uznaný vodič auta, ale cyklista sa výraznou mierou podpísal pod danú nehodu svojim správaním (napríklad bol neosvetlený, nedal znamenie o zmene smeru, prudko zmenil smer, atď). Presná štatistika zrážok chodec-cyklista neexistuje, keďže koho by napadlo kvôli tomu volať políciu, ale nejaká organizácia vyhrabala štatistiku, že okolo 14 000 ľudí bolo ošetrených po tom, ako boli účastníkmi nehody s cyklistom. Koľko bolo cyklistov a chodcov sa presne nevie. Bavíme sa o tom, že je to číslo, čo sa približuje k počtu zraneným pri automobilových nehodách. Ďalším problémom, čo vyskočil v posledných rokoch sú oslepujúce predné svetlá, kde už Nemecko zaviedlo, že od istého výkonu svetla musí mať lúč istý tvar, aby neoslňoval oproti idúcich. Niečo podobné sa deje už aj na Slovensku, napríklad na hrádzi už koľkokrát reálne som oslepený a nevidím a to aj ako šofér auta idúci po Dolnozemskej. Ďalšia vec, čo vyskočila v posledných 2-3 rokoch, e-biky. Aby predtým človek dokázal ísť 25km/h sa sa musel snažiť. Teraz to až taký problém s e-bikom nie je. Je to síce ilegálne, ale upraviť e-bike aby zvládal aj viac ako 25km/h a bez šľapania až taký problém nie je. Dokonca veľa výrobcov predáva tzv. zabrzdený motor s výkonom 250W, pritom ľahkou softvérovou úpravou zrazu máme 1-3kW motor. Polícia to nekontroluje, ani reálne nemá ako. Zrazu, človek čo mal problém jazdiť 20km/h na biku (tomu odpovedali aj jeho zručnosti, napríklad schopnosť brzdiť) môže bez problémov jazdiť 30+ a jazdia tak aj v meste po chodníkoch, cyklotrasách a ohrozujú ostatných. K tomu sa ešte prirátajú agresívne cyklisti s agresívnou rýchlou jazdou. Veľa hlavne komunálnych politikov kvôli týmto problémom začína poukazovať na nedostatočnú legislatívu a potrebu regulovania, hlavne v zastavaných oblastiach miest a cyklotrasách s vysokou intenzitou, kde sa hovorí, že by mohla byť obmedzené rýchlosť na 15, či 20km/h aj pre cyklistov. Na ironickú otázku jedného redaktora z nemeckého cyklomagazinu, že ako má cyklista vedieť, že ako rýchlo ide, odpovedal miestny politik, že v súčasnej dobe smart telefónov, smart hodiniek, GPS prístrojov, klasických tachometrov nevidí žiaden problém s tým, že by cyklista mal problém zistiť, ako rýchlo ide. Pri e-bikoch do už koľkokrát priamo samotný biky ukazuje na displeji.

Ozaj sa chceme svojou netoleranciou, porušovaním pravidiel dostať až tak ďaleko? Napríklad, keď ráno chodím bikom do roboty v teplých mesiacoch, na hrádzi stretnem tak 5 ľudí a môžem ísť koľko chcem. Po obede keď idem z roboty je tých ľudí obrovské množstvo a cesta mi kvôli tomu trvá o 5 minút dlhšie. Ozaj sa chceme dopracovať k tomu, že niekto povie, že na hrádzi bude obmedzená rýchlosť napríklad na 15km/h, keď bežne jazdím okolo 25-30 ráno, keď tam skoro nikto nie je?
04.12.2020 - 09:18:28
05
zmazal som povodny text, lebo by som jednou vetou urazil Kenai aj Scarinko. ale neda mi to... pani az budete mat vlastne deti, snad sa niektore vase postoje a nazory zmenia. Dufam,,,
04.12.2020 - 10:37:38
14
lapaloma napísal:
ty nemáš deti, že? Vedz, že "Ked si da kazdy pozor na seba a svoje ratolesti, budu v bezpeci vsetci" by bolo možné asi len ak by si ratolesť mal na krátkom vodítku alebo ak by bolo vychované na povel ako pes


Nemam deti, ale bol som dieta, nikdy ma rodicia nemuseli dat na spagat, par krat ma zrubali varechou ked som nepsosluchal na slovo a bol poriadok. Raz som prebehol pred auto uz ako ziak ZS vodic zastavil vynadal mi a viac ma ani len nennapaslo nieco take skusat. Ked som opustil bez dovolenia zastup v skolke, vychovavatelka ma nechala stat v kute a rodicia mi to este dovysvetlili. Ked sme sa mohli hrat dostali sme rozchod na mieste kde bol medzi nami a cestou plot, alebo s prikazom na cestu nie. Vedel som, ze loptu si nesmieme kopat pri ceste, ze na ceste sa nehra a kym sa rozbehnem mam sa obziriet.
Ine riesenie spoliehajuce na druhych len caka na jedneho sofera nejakeho papalasa alebo sfetovaneho/ozrateho za volantom, ktory proste nezastavi.
04.12.2020 - 12:05:04
01
cokupit napísal:
Vzdy a vsade mas brat ohlad na inych a ich zdravie. Ked neberies, najdes sa v niektorom z nedbanlivostnych trestnych cinov. A nie je to len o tom, ze si rychlejsi. Predpoklada sa tiez, ze si o nieco rozumnejsi ako 3r, alebo kabelkova somarina na voditku, alebo 200kg diviak. Ci ty ked vidis znacku pozor zver, chystas sa ako na nich nakricis ze ti pod kolesami nemaju co robit? :))


A sme doma, berme ohlad ne bezohladnych. To nie je o rozume, aj pes sa da vycvicit aby na cestu nebehal, ak sa to neda s clovekom tazko hovorit o rozume. A diviak, ano aj taki su medzi nami co zrazia srnku a vinia polovnikov ze to mali vystrielat. Proste vzdy je na vine tan druhy, nie ja.
04.12.2020 - 12:08:12
02
user_id napísal:
Ak niekomu nevyhovuje formulacia, ze by mal brat ohlad na ostatnych, staci povedat, ze si ma davat pozor na seba, svoje zdravie a majetok.Efekt to ma ten isty. Na Ccku pobehuju deti ? To, aby som spomalil a daval pozor, ved co ak mi vletia do kolesa a skoncim na zemi rozbity a bicykel so mnou..:-D


Riesis nasledok nie pricinu. Ale to je choroba celej spolocnosti. Problen sa vola na C pobehuju deti. Nie na C ide cyklista.

Keby ta na C dobehol vlciak a natrhol ti zadok, povies ze si si mal na seba davat pozor a ist 50km/h aby ta nedobehol? Nie, povies preco sakra niekto necha velne behat nevychovaneho psa. Dieta je to iste.
04.12.2020 - 12:11:50
01
Ja nic neriesim, a hlavne to, co nemozem ovplyvnit, nieto este cez cykloforum. :-)
04.12.2020 - 12:20:26
01
kenai, zbytočne si ideš svoje. Nemáš brať ohľad na bezohľadných, máš riešiť seba aby bolo dobre a neriešiť prečo iný robí ničo iné. A o tých deťoch ja nikde nehovorím, že môžu všetko a budem to ospravedlňovať. Ja len hovorím, že ty NESMIEŠ predpokladať, že niekto iný a tobôž nie dieťa bude robiť to čo by si na jeho mieste robil ty. HOWGH

S vami múdrymi nemá zmysel diskutovať.

p.s. analýzy zákonov a pravidiel rob ďalej, síce často nesúhlasím s tvojimi závermi, je fajn sa na to pozrieť s rôzneho aj extrémneho uhla pohľadu
04.12.2020 - 12:21:30
06
Kenai nema vyznam to tu riesit. Kazdy tu ma svoju pravdu a nezmenis to. Len sa zbytocne rozculis.
04.12.2020 - 12:29:22
02
Jano1987 napísal:
Na začiatok trocha čísel. Rýchlosť bežného chodca je 3km/h, 5km/h je už slušná rezká chôdza. Rýchlosť bežného cyklistu je 15km/h. Cyklista, čo dokáže jazdiť nad 20km/h a dokáže to udržať na rovinke po dlhší čas, patrí do cca 5% populácie. Teda to sú čísla, z ktorých sa vychádza pri navrhovaní. Ak zoberieme ad absurdum, Matej Tóth má priemernú rýchlosť na 50km trati okolo 13,5km/h, dá sa povedať, že on rýchlejšie chodí, ako dokáže väčšina populácie bežať, alebo bicyklovať. Maratónci bežia 42km trať za cca 2 hodiny a niečo. Priemerná rýchlosť je okolo 20km/h a to už je čas, ktorý dosahuje len 5% populácie na bicykli. Na Tour de France je priemerná rýchlosť okolo 41km/h, čo je rýchlosť, ktorou sa väčšina populácie bojí spustiť dole kopcom a pri cca 35km/h už pribrzďuje.

Teraz niečo k legislatíve, chodí/jazdí sa po pravej strane chodníka/cyklotrasu. Ak to šírkové parametre dovoľujú, môžu ísť aj 2 vedľa seba. Ďalšia dôležitá vec, šofér má prispôsobiť svoju rýchlosť stavu a povahe vozovky a aj svojím schopnostiam. Týka sa to aj cyklistu, je to vodič nemotorového vozidla. Ak chce cyklista predbiehať, môže len vtedy, ako môže bezpečne predbehnúť, platí to isté čo pri autách.

Sú tu 2 roviny čo sa týka pravidiel. Na jednej strane, rodič je zodpovedný za svoje dieťa, teda by mal dbať na to, aby dieťa bolo v bezpečí a dodržiavalo pravidlá. To že dieťa lieta po celom chodníku hore-dole aj v protismere je zlyhanie rodiča, hlavne ak sa bavíme o cyklotrase. Ak sa nejaký rodič tvári, že však je to malé dieťa, čo mám robiť, nebudem ho predsa obmedzovať, tak by mal vrátiť dieťa. Už 3 ročné dieťa má byť schopné rozlišovať pravú a ľavú stranu, a chápať základné pojmy. Keď som bol malý, otec s nami chodil bikom na výlety, vždy išiel posledný a ja a moji 2 súrodenci pred ním. Každý z nás dokázal dokázal ísť vpravo. To že 3 ročné dieťa lieta ako šarkan na chodníku hore dole sa dá z privretými očami tolerovať, ale keď začne vrážať do ostatných ľudí, už veľmi nie. K tomuto patrí aj to, že dospelý ľudia, či cyklisti, chodí jazdí sa po pravej strane, ak je nejaký problém, snažím sa uhnúť na stranu, aby som neobmedzoval ostatych. Padla mi reťaz na hrádzi? Stáva sa. Ale nebudem ju opravovať uprostred hrádze, ale odtlačím ten bike nabok, nech neblokujem ostatných. Druhá strana cyklista. Nemá určené rýchlostné limity. Nikto mu ani nezakazuje trénovať, ale v sobotu cez deň keď je krásne počasie napríklad z Bieleho Kríža na Partizánsku lúku nie je veľmi vhodné si to valiť 60kou dole kopcom, keď viem, že tam je milión ľudí (dokonca v časti kde jazdí MHD je rýchlosť obmedzená na 30km/h značkou), alebo jazdiť v balíku 10+ ľudia po hrádzi od Starého mosta po Čuňovo. Nech si jazdia v balíku za Čuňovom, kde už jazdí málo cyklistov, ale ak pôjde niekto oproti nim, nech sa stiahnu, keďže tá deliaca čiara nie je pre srandu králikov. Tento rok som si všimol, že sa začali vytvárať skupinky tak 10-20 cestných cyklistov, väčšinou sa stretávali buď pod Mostom Apollo, alebo pri Starom moste, či Lafranconi a išli jazdiť. Väčšina z nich išla čo som videl aj zažil dosť agresívne, keď vo veľa prípadoch obiehali keď nemali, zabrali pomaly celú šírku hrádze, nie raz sa im museli ľudia uhýbať a brzdy boli pre nich neznámi pojem. Ako som písal vyššie, nemám problém so športovou jazdou, ale jazdiť v balíku po hrádzi, nábreží Dunaja 30+km/h nie je zrovna niečo, čo by som podporoval. Hlavne na frekventovaných trasách.

Reálne, ak bude netolerancia ďalej pokračovať a rásť, jedného dňa príde zlom v podobe nehody a nastanú obmedzenia, ktoré sa nikomu páčiť nebudú. Najnovší príklad z Nemecka. Za rok 2019 boli cyklisti účastníkmi dopravnej nehody auto-cyklista v cca 11 000 prípadoch, v 54% prípadov bol na vine cyklista, v 32% bol síce za vínneho uznaný vodič auta, ale cyklista sa výraznou mierou podpísal pod danú nehodu svojim správaním (napríklad bol neosvetlený, nedal znamenie o zmene smeru, prudko zmenil smer, atď). Presná štatistika zrážok chodec-cyklista neexistuje, keďže koho by napadlo kvôli tomu volať políciu, ale nejaká organizácia vyhrabala štatistiku, že okolo 14 000 ľudí bolo ošetrených po tom, ako boli účastníkmi nehody s cyklistom. Koľko bolo cyklistov a chodcov sa presne nevie. Bavíme sa o tom, že je to číslo, čo sa približuje k počtu zraneným pri automobilových nehodách. Ďalším problémom, čo vyskočil v posledných rokoch sú oslepujúce predné svetlá, kde už Nemecko zaviedlo, že od istého výkonu svetla musí mať lúč istý tvar, aby neoslňoval oproti idúcich. Niečo podobné sa deje už aj na Slovensku, napríklad na hrádzi už koľkokrát reálne som oslepený a nevidím a to aj ako šofér auta idúci po Dolnozemskej. Ďalšia vec, čo vyskočila v posledných 2-3 rokoch, e-biky. Aby predtým človek dokázal ísť 25km/h sa sa musel snažiť. Teraz to až taký problém s e-bikom nie je. Je to síce ilegálne, ale upraviť e-bike aby zvládal aj viac ako 25km/h a bez šľapania až taký problém nie je. Dokonca veľa výrobcov predáva tzv. zabrzdený motor s výkonom 250W, pritom ľahkou softvérovou úpravou zrazu máme 1-3kW motor. Polícia to nekontroluje, ani reálne nemá ako. Zrazu, človek čo mal problém jazdiť 20km/h na biku (tomu odpovedali aj jeho zručnosti, napríklad schopnosť brzdiť) môže bez problémov jazdiť 30+ a jazdia tak aj v meste po chodníkoch, cyklotrasách a ohrozujú ostatných. K tomu sa ešte prirátajú agresívne cyklisti s agresívnou rýchlou jazdou. Veľa hlavne komunálnych politikov kvôli týmto problémom začína poukazovať na nedostatočnú legislatívu a potrebu regulovania, hlavne v zastavaných oblastiach miest a cyklotrasách s vysokou intenzitou, kde sa hovorí, že by mohla byť obmedzené rýchlosť na 15, či 20km/h aj pre cyklistov. Na ironickú otázku jedného redaktora z nemeckého cyklomagazinu, že ako má cyklista vedieť, že ako rýchlo ide, odpovedal miestny politik, že v súčasnej dobe smart telefónov, smart hodiniek, GPS prístrojov, klasických tachometrov nevidí žiaden problém s tým, že by cyklista mal problém zistiť, ako rýchlo ide. Pri e-bikoch do už koľkokrát priamo samotný biky ukazuje na displeji.

Ozaj sa chceme svojou netoleranciou, porušovaním pravidiel dostať až tak ďaleko? Napríklad, keď ráno chodím bikom do roboty v teplých mesiacoch, na hrádzi stretnem tak 5 ľudí a môžem ísť koľko chcem. Po obede keď idem z roboty je tých ľudí obrovské množstvo a cesta mi kvôli tomu trvá o 5 minút dlhšie. Ozaj sa chceme dopracovať k tomu, že niekto povie, že na hrádzi bude obmedzená rýchlosť napríklad na 15km/h, keď bežne jazdím okolo 25-30 ráno, keď tam skoro nikto nie je?


Ďalšia dôležitá vec, šofér má prispôsobiť svoju rýchlosť stavu a povahe vozovky a aj svojím schopnostiam.

Ak odhliadnem od toho, ze je to pravna snaha, ako sa vyvinit zo zodpovednosti ako prevadzkovatel komunikacie a tvorca legislativy, tak to znamena, ze kym si nesposobil skodu, tak si prizposobil. Cize aj ak ides nad povolenuu rychlost, podla tohto paragrafu si v poriadku.

Inak plne suhlasim a kludne by som sa pod to podpisal. Ludi je proste privela a na to aby mohli fungovat na tak malom priestore sa musia a budu musiet stale viac a viac obmedzovat. V nemecku padol navrh na osadenie ECV na bickle. Presne z dovodov co pises.

E-bike je lahhko riesitelny. Staci osveta v podobe: Ak jazdite na odomknutom e-biku tak ste podla legislativy motocykel. V pripade nehody budete stihany ako vodic motocyklu bez homologizacie, ECV, vodickeho opravnenia, PZP, TK motoprilby. To je fakt podla zakona, akurat nikto o tom nevie! Tiez by som pridal zdravotne osterenie vam nebude hradene z poistenia, na kolko poskodenia zdravia vzniklo vedomim porusenim zakona.

Druhy bod je kontrola obchodnikov a vyrobcov a ich tvrdy postih, tak ako je to v pripade predaju auta nesplnajucich predpisy. Tych obchodov a vyrobcov zase nie je tak vela. A stacil by jeden, ktory by dostal likvidacnu pokutu a bol by poriadok.


Naposledy upravil Kenai dňa 04.12.2020 - 13:03:41, celkovo upravené 1 krát.

04.12.2020 - 12:41:23
00
fokel napísal:
zmazal som povodny text, lebo by som jednou vetou urazil Kenai aj Scarinko. ale neda mi to... pani az budete mat vlastne deti, snad sa niektore vase postoje a nazory zmenia. Dufam,,,


Ovela lepsie pre spolocnost by bolo, ak by sa nase nazory nezmenili a priemietli sa do vychovy deti. Aj moja macka pozna nesmies, sadni zostan. A kto cvicil macku, vie ze dieta nemoze byt narocnejsie :-D

Bez snahy o urazku len vedecky fakt. Rodicom sa meni vnimanie deti (hlavne tych ich vlastnych) a to pretvara cely rebricek hodnot sposobom nutnym pre zachovanie rodu. Je to prehistoricky pud, za cias jaskynnych medvedov nevyhnutny. Ale v racionalnej spolocnosti absolutne zhubny.


Naposledy upravil Kenai dňa 04.12.2020 - 13:26:56, celkovo upravené 1 krát.

04.12.2020 - 12:47:17
00
lapaloma napísal:
kenai, zbytočne si ideš svoje. Nemáš brať ohľad na bezohľadných, máš riešiť seba aby bolo dobre a neriešiť prečo iný robí ničo iné. A o tých deťoch ja nikde nehovorím, že môžu všetko a budem to ospravedlňovať. Ja len hovorím, že ty NESMIEŠ predpokladať, že niekto iný a tobôž nie dieťa bude robiť to čo by si na jeho mieste robil ty. HOWGH

S vami múdrymi nemá zmysel diskutovať.

p.s. analýzy zákonov a pravidiel rob ďalej, síce často nesúhlasím s tvojimi závermi, je fajn sa na to pozrieť s rôzneho aj extrémneho uhla pohľadu


Suhlasim s tebou, to nie je o tom co predpokladam ja osobne. To ma chapes zle, ja vzdy ratam s najhorsou variantou a ked chces pozri moju stravu uvidis moje casy a aj kedy som ich urobil. To iste plati v aute a na motorke. Jazdim rychlo mnoho krat aj velmi rychlo ale minimalne 3 detom som uz zivot zachranil za volantom a som presvedceny ze keby tam sedel iny vodic v inom aute tak je to nemocnica alebo marnica. Volam po zodpovednosti vodicov a tvrdim ze maju byt plne zodpovedny za vsetko co sposobia.
Problem mam ale s ochranou obmedzeniami. To je chore. To mozeme zakazat alkohol pre ochranu ludi proti alkoholizmu. Ako to "pomohlo" si mozeme pozriet v dejinach USA a ZSSR. A tak mozeme is dalej, cigarety, promiskuitu, nezdrave potraviny, pracu nad cas :-) Kazdy nech robi co je podla neho pre jeho zivot najlepsie a Darwin ukaze ci mal pravdu. Aj tak je nas prilis vela. Oklamanim prirodzeneho vyberu sme si dali slucku na krk ako zivocisny drh. Neviem ake je riesenie, ale so stale vacsim poctom ludi bude musiet byt zakazane vsetko okrem dychat pracovat a platit dane. Priestor na osobnu slobodu sa zasadne zmensuje s kazdym zhustenim populacie.
04.12.2020 - 12:56:15
00
no s týmto súhlasím bez výhrad, tiež som zástanca vzdelávania namiesto prikazovania/zakazovania
04.12.2020 - 13:43:17
10
keyboard_arrow_up