Spravne, ti ta budu len ignorovat a nie nadavat ti 🙂
29.12.2020 - 23:00:16
10
scarinko napísal:
lapaloma my to zazivame furt, tak aspon mozes pochopit frustraciu. Ak si siel na bajku len ako transport tak ti to moze byt fuk.

frustrácia z brzdenia a následne strateného KOM-u musí byť neskutočná... :lol:
29.12.2020 - 23:12:00
04
Ale no tak, ak si nemate do coho kopnut, kupte si loptu. Trening a trening moze byt rozdiel, ak trenujes na cyklokros mozes ist kludne aj cez pesiu zonu s bikom na chrbte, aj start/stop je dobry trening :tmi: . Kazdopadne, ale vacsina ludi co trenuje na cestne preteky. trenuje nieco ine. Robia intervaly. kde potrebuju urcitu dobu dorzat urcity vykon, bez prestavok, bez akceleracii. Alebo ak robia taky threshold test, tak jedno zastavenie v tych 30 min znamena, ze si to peklo mozes o dva dni zopakovat. Ale ved co sa divim, ze sa na slovensku na sportovcov kasle. Sagan je zazrak co sa na Slovensku mozno ani pochovat nenecha a ostatni sportovci sa zacinaju od slovenska distancovat, nie ze tu netrenuju, nechcu ani vlajku na drese. Zatial co v zahranici sa pravidelne organizuju sportivs a GF pre verejnost na uzavretych cestach, alebo s asitenciou policie, u nas spravime aj s tych malo usekov, kde sa da legalne trenovat (neporusujes dopravne predpisy) promenadu.


Naposledy upravil Kenai dňa 30.12.2020 - 02:29:22, celkovo upravené 1 krát.

30.12.2020 - 01:34:58
01
media.giphy.com
30.12.2020 - 02:11:29
02
https://www.sportisimo.sk/lotto/bl-fb500-lzg/138511/ Len 7 Eur
i.sportisimo.com
30.12.2020 - 02:33:49
00
žís márja, nemal som ten príspevok písať. Za prvé nemyslím si, že scarinko trénuje na cestné preteky, jedine keby si ho Ivan tréner zobral do parády .. za druhé ... to naozaj na cyklotrasách na hrádzach by mal niekto trénovať intervaly? za tretie nechcem do vás kopať, ja som na vás naozaj s láskou myslel, že dúfam, že tadeto nepôjdete aby ste mali kľudné sviatky
30.12.2020 - 08:09:32
07
Nič v zlom, ale v meste trénovať?
30.12.2020 - 10:44:58
02
Napisem len sam za seba.
Netrenujem na cestne preteky, ale drzim sa strukturovaneho treningoveho planu. Pokrocilej verzie tohoto https://www.britishcycling.org.uk/zuvvi/media/bc_files/sportivetrainingplans/sofa_to_50km/8_WEEK_SOFA_TO_50_KM_PLANS_2017.pdf
Nejdem ho sme vesat lebo je plateny, ale su to skoro vzdy 2-3 intervalove treningy a 1 vytrvalostny s nejakymi intervalmi uprostred v ramci jednoho tyzdna. Tiez kazdych 8 tyzdnov Threshold test, aby si vedel stanovit hodnotu vykonu a pulzu na dalsich 8 tyzdnov.
Na koko nemam cas travit denne 2-3 hod na biku, musim natrenovat za 60-80 min a to inak ako intervalmi nejde. Na moje stastie nebyvam v meste, ale keby som byval nepojdem autom hodinu mimo mesta a hodinu spat, aby som trenoval 80min. To je ekologicka, ekonomicka a aj casova katasatrofa. Tiez nestravim 5-6 hod tyzdenne na trenazery, ked je vonku pekne. Robim to viac menej cely rok a aj tak nemam najazdene km co i len slusneho amatera. Je to tak 8000km/rok Amater jazdiaci preteky potrebuje natrenovat tak 2x toko, aby bol konkurencie schopny. (sudim podla ludi co sledujem na strave v zahranici, v zime jazdia do 100km denne) Tak ake ma moznosti niekto, co chce efektivne trenovat ak byva v meste a ma aj civilne zamestnanie a rodinu ?
30.12.2020 - 16:46:02
01
Trenovat slalom :lol: .. eventualne https://www.csfd.cz/film/278539-expresni-zasilka/prehled/ :D
30.12.2020 - 16:57:46
02
Kenai, nič v zlom, ale cyklotrasy ako po petržalskej strane od Lafranconi, cez Viedenskú cestu, po hrádzi až po bufety U kapitána, či Vyza sú veľmi populárne a vždy je tam vysoká hustota ľudí. Tak isto opačná strana Dunaja. Tak isto Cesta mládeže po Biely kríž a okolie. Za pekného počasia tam je milión ľudí. Ale stále sú to cyklotrasy a nie pretekárske dráhy. Chápem, nedostatok času, peňazí, ale stačí vyliezť trocha mimo mesta a počet ľudí už je veľmi malý a tam už sa dá trénovať. Áno, nie je to optimálne, každý by chcel mať dráhu pod oknom, ale nie je to tak. To je ako keby sa Matej Tóth sťažoval, že nemôže dobré trénovať, lebo na Obchodnej je veľa ľudí, či Usajn Bolt, že na Time Square nemôže poriadne šprintovať. Mne tiež vadia blúdiace ovce kade tade, ale tak žiaľ musím prispôsobiť svoju rýchlosť aktuálnej situácii. V lete za pekného počasia mi cesta domov z roboty bikom trvá tak o 5-6 minút dlhšie ako ráno (a to som ráno prispatý a trvá mi to o tak 1-2 minútky dlhšie, ako keď idem po obede a je prázdna cesta), lebo je tam milión ľudí všade.
30.12.2020 - 22:39:33
00
Jano1987 Ano, ale ludi len pribuda. Este pred 5 rokmi si na useku Otocka Gabcikovo alebo Flinstone Gabcikovo nemal problem. Dnes ked je pekne a je to vikend tak je problem s chodcami aj tam. Tiez to nie su C8 cize tam v podstate byt mozu. Ludi bude len pribudat a preto je nutna regulacia. Inak budeme musiet chodit trenovat na Slovakiaring, ak tam nepovedia, ze je to pre motoristov. Bud nech C8 zrusia nech zakazu cyklosport, tak ako sa snzia zlikvidovat strelecke discipliny. Ale potom nech nikto nebluzni o podpore sportu a kecoch typu zober loptu nie drogu. Alebo nech umoznia rozvoj sportu, a vytvoria podmienky. Kde je cyklostadion ? Ke je XC okruh ? Kde su DH trasiy na urovni svetoveho pohara ? Triatlonisti chodia autom na Berg a trenuju v AT. Mali by ale aj AT potom reprezentovat, lebo tam im zjavne vytvorili lepsie podmienky. Bezci su pekny priklad, ako to ze sa nenalozia do auta a nejdu behat tiez mimo mesto, Nie oni kludne behaju po chodnikoch a cestickach pre cyklistov. Ako to ? Korculiari, detto. A preco ked niekto trenuje psa je v poriadku ze to robi pred domom? Tiez by mal ist niekde kde ten pes nebude nikomu zavadzat, nie ? Ja tiez nepraktizujem sportovu strelbu z balkona. Aj ked viem ze nikoho omylom netrafim. Ale uz som zazil rodinku na prechadzke cez strelisko na strelnici. :swear:
Tiez nech nehovoria, ako maju ludia dochadzat na biku, lebo ak mas ist 20km do roboty nemozes ist metodou start/stop hodinu a pol. Ak nie je realistickcych aspon 25km/h ci uz na vlastny pohon aleobo ebike tak tie cyklotrasy su akurat pre rekreaciu. Ja proste nechapem ten dvojity meter. Ak by si niekto vysiel na prechadzku po ceste tak ho vytrubia, policajti ho odvedu za branenie plynulosti cestnej premavky. Ak ide auto bezdovodne pomaly, tak ho spokutuju a ak to nepomoze odstrania ho z cesty. Ako to ze chodci mozu beztrestne obmedzovat premavku na cestickach pre chyklistov ? Cyklista je sucast cestnej premavky a vyhlaska mu uklada uzivat hlavne cesticky pre cyklistov., ktore uzivaju chodci, psickari a kocikovaci. Ty mu radis sadnu do auta a pouzit cestu aby potom sadol na bike. Pritom vsetky tieto skupiny maju vyhradne priestory na svoje aktiviy.

Som OK s konstatovanim, je na hovno byt cyklistom na Slovensku. Je to proste tak vyrovnaj sa s tym. OK, len mi nehovorte, ze vadny som ja.

Jano1987 Na aku vzdialenost dochadzas ?
31.12.2020 - 00:15:58
05
Ja, ja, ja, jenom ja 🤦‍♂️
31.12.2020 - 00:48:51
01
noo este ze trenujes len na bajku a nie na aute... to by bolo potom ze: musim trenvat v meste, lebo ist 30km na okruh je strata casu

vyhovorky typu nemam nieco pod nosom tak mam dovolene si to nahradit ako chcem su prinajmensom divne. ale roia to tak vsetci. nemam volne miesto na parkovanie tak parknem na hulvata lebo susedne parkovisko kde je volne je o 20m dalej a to by som uz neprezil. treba sa z mierit s tym ze nieco je tak ako je a nevymyslat. ja by som tiez chcel mat vedla baraku 2000+m kopec ale nemam.

asi preto je napr viac lyziarov v norsku nez v afrike... prosta hlavne to co maju poblizko. ak to niekomu nevyhovuje, stale sa da prestahovat
31.12.2020 - 01:18:15
00
Kenai niečo okolo 10km do roboty.
Chápem, nad čím sa sa rozčuľuješ, proste ľudia sa správajú ako ovce a robia, čo nemajú. Žiaľ je to výsledok toho, že kompetentný neriešia ten problém. Pred 5 rokmi nebolo veľa cyklistov, čo by chodilo na biku do roboty v BA. Tento rok ich dosť pribudlo. Okrem biku som aj šofér auta, či chodec. Ale keď vidím, čo sa deje či už zo strany cyklistov aj chodcov a všetci to ignorujú a zodpovednosť sa hľadá u šoférov vozidiel. Nedávno zase nejakého cyklistu zrazilo auto. Za tmy, cyklista celý v čiernom, bez odrazky a šiel na červenú. Verejnosť v diskusii išla roztrhať šoféra, že čo to je za vraha. Stránka doplnila informácie a viete aká bola reakcia ľudí? Dokonca aj tých, čo chceli ukrižovať obrazne šoféra auta? Že mal predvídať šofér. Cyklista ani blbú 10€ pokutu za jazdu na červenú nedostal. A to je problém spoločnosti. Polícia vyhlási akciu zameranú na cyklistov a dodržiavanie predpisov a Cyklokoalícia (uznávam ich za snahu o cykloprojekty a podobne, ale žiaľ je dosť vecí s ktorými nesúhlasím, hlavne s ich ťažením proti vozidlám tvrdením, že len šofér je za všetko zodpovedný) ako aspoň v BA a okolí jedna z najviac rešpektovaných a najväčších organizácií ohľadom cyklistov vydá zase 5 článkov, ako Polícia SR buzeruje cyklistov, že radšej má ísť merať rýchlosť vozidiel, kontrolovať mobily v autách, alkohol za volantom, jazdu na červenú atď, nech cyklistom dajú pokoj. Podľa štatistík nemeckej polície, už dlhodobo cca 5-8 rokov nehoda cyklista-auto, tak v cca 55% prípadov je vinný cyklista a v ďalších cca 30% prípadov cyklista dopomohol nehode aspoň 50%. Najčastejšie prípady, zrážka v noci, keď cyklista šiel po hlavnej a auto z vedľajšej a nedalo prednosť cyklistovi. Logicky vinný je šofér auta, ale cyklista nebol osvetlený, nemal reflexné prvky a nebolo ho vidno. Alebo obľúbené aj v Nemecku jazda chodník/cesta a cez prechody, čo sa mi hodí aj podľa semaforu a podobne. Rovnaký problém je aj na Slovensku, ale keď na to poukážete, tak verejnosť aj organizácie ako Cyklokoalícia vás idú ukrižovať, lebo cyklisti nikoho neohrozujú a koľko ľudí už zabil cyklista predsa, kto to kedy videl (za minulý rok umrelo podľa štatistiky na cestách 14 cyklistov. Podľa policajných vyšetrovaní, za 10 úmrtí cyklistov mohol samotný cyklista, teda cyklisti zabili 10 ľudí za rok 2019, celkový počet mŕtvych bol 245, ak teda rátam, za 4% mŕtvych mohli cyklisti štatistiku trocha skresľuje havária autobusu, kde umrelo 12 ľudí v autobuse) a iné smiešne argumenty, že oni sú slabší účastníci premávky a šoféri majú predvídať, že podľa štatistík na nejakej ceste, kde je povolená 50, tak priemerná nameraná rýchlosť je 55km/h atď. Aj keď im poviete, no ok, ale ako to rieši problém cyklistov, čo nedodržiavajú predpisy? Za rok 2018 v Nemecku (je ich 80 miliónov, ale číslo nehôd je aj tak obrovské) bolo niečo cez 10 000 nehôd cyklista-auto a 55% z nich zapríčinil cyklista a v 30% mal aspoň 50% aktívnu účasť. Taká Cyklokoalícia to hodí do autu a povie, že autá sú zlé. Ale reálne, môžu za problémy cyklistov šoféri vozidiel? Kto ich teda viac ohrozuje? Autá? Či samotný cyklisti. Však v cca 85% prípadov cyklisti ohrozovali samí seba. Len to žiaľ už nezapadá nejak do politiky daných organizácií. Cyklisti sú nedotknuteľný, tak isto aj chodci, za všetko môžu autá. Toto sa premieta aj do práce ako polície, tak aj ľudí. Cyklista, či chodec na červenú? No bože, je to cyklista, či chodec, čo také sa stane, koho ohrozí? V lete v Košiciach si kvôli takému cyklistovi zalietalo v autobuse nejak 90 ľudí, 4 ľudia si pri tom zlomili ruku či nohu, 9 otrasov mozgu a pani v 8. mesiaci tehotenstva predčasne porodila. Ale to už sa nehovorí. Ale prejde auto na červenú? Už je označovaný za masového vraha. Sú to ojedinelé extrémne príklady, ale nedisciplinovanosť je tu obrovská a ignoruje sa.

Dám teraz príklad, známy mi hovoril, že niekde u nich v hore v lese majiteľ lesa chcel spraviť si tam spraviť bike park. Žiadne lanovky, spraviť altánky na oddych, normálne cestičky a rôzne typy zjazdov a trailov, od vyslovene enduro/downhill až po flow traily. Malo to byť nejaký dohromady 90-100km prepojených trás. Keďže údržba nie je lacná ani zadarmo, chcel vstupné 5€ na deň. Všetci naokolo keď sa to dozvedeli, ho začali hejtovať, že to má byť zadarmo a že chce na nich ryžovať, je to nenažrané prasa a podobne. Tak sa na to vykašľal. Ale za sviňu je aj tak, keďže za posledné 3 roky miestnym zrušil a zničil 7 nelegálnych trailov a vymáha si peniaze za spôsobené škody. Keďže ako majiteľ lesa má svoje povinnosti. Nejak podobne by to dopadlo aj v BA. Postavíme cyklistický štadión? Omg tie svine budú chcieť platiť vstupné. Postavíme bike park? Ako za to môžu pýtať peniaze omg. Síce to nie je BA, ale názorná ukážka ako si ľudia nevážia, ak sa pre nich niečo vybuduje https://www.biker.sk/43171/turzov-flow-trail-je-uzavrety-pretoze-cyklisti-nerespektovali-podmienky-majitela-pozemkov/ a pritom majiteľ až tak veľa toho nechcel, len mali dodržiavať jednoduché pravidlá. Alebo netreba ísť ďaleko, Cesta mládeže, na časti kade chodia aurobusy, je tam normálne 30tka. Pomaly každý druhý cyklista si to tam valí dole kopcom aspoň 40tkou. To pre veľa cyklistov problém nie je. Pre nich je problém ten, že autobus tam ide 32km/h.

Problémov je niekoľko a závažných. Prvý a najväčší je dodržiavanie pravidiel a tolerancie. Bez toho, aj keby spostavili cyklotrasu širokú ako D1 medzi BA-TT, tak tam budú rovnaké problémy ako na súčasnej hrádzi. Aj na tej širokej nepoužívanej ceste pod hrádzou medzi Petržalkou a Čunovom som bežne videl ľudí jazdiť v protismere, či 6 vedľa seba a kecať a podobne. Ďalší problém je mentalita. Všetko niečo stojí a áno, niekde to je zadarmo, ale aj tak sa o to niekto musí starať. Na Slovensku, ak je to zadarmo, tak väčšina sa správa, že z cudzieho krv netečie. Pretože ľudia buď nepoznajú hodnotu toho, alebo im to je úplne ukradnuté. Keď sa toto vyrieši, hneď sa bude lepšie žiť.
31.12.2020 - 02:54:30
14
toto bude na dlho...idem si urobiť pukance... :lol:
31.12.2020 - 08:51:25
05
keyboard_arrow_up