To geroy
Mapy som si oskenoval sám. Mám A4 scaner. Lepší by bol väčší, ale nemal som možnosť sa k nemu sostať. Dobre je aby sa ti okraje minimálne prekrývali. No a na prácu s mapamy používam Ozi Explorer. Sú aj iné programy, ale Ozi je asi najlepší. Tam si mapu spracujem, nakalibrujem. Preto sú dobré tie
mapy s
GPS súradnicami, lebo tam kde sa súradnice krížia máš úplne presný kalibračný bod. Ak budeš mať demo verziu Oziho, tak sa to dá tuším kalibrovať dvoma, možno troma bodmi. Ak ju máš s licenciou, tak sa kalibruje na 9 bodov, čo je podstatne presnejšie. A ešte jedna vec. Ak máš slušný pc existuje program na spájanie máp. (jeden z dôvodov, prečo je dobré scanovať tak, aby sa mierne prekrývali) Ale sú to potom dosť veľké súbory a načítanie mapy je na slabšom pc dosť pomalé. Ten program sa volá PanaVue ImageAssembler. Pospája to automaticky, alebo aj ručne. Keď je to dobre naskenované, pokojne sa spoľahni na automatiku.
Ale pozor. Zo začiatku je to dosť pracné, dosť sa nadrieš, kým to všetko pripravíš, hlavne keď nevieš presne ako by to celé malo fungovať. Všetky potrebné programy nájdeš na nete. Češi sú vpredu. Videl som niekde na ich stránkach, že sa dali objdednať už hotové naskenované mapy. Názov firmy si nepamätám, ale mala sídlo v Č. Budejoviciach. Možno sú aj iné firmy.
Tak skúšaj, hľadaj. Keď to budeš mať pripravené, potom je radosť s tým robiť. Nie iba pripravovať si tracky, ale aj spätná kontrola prejdenej trasy so všetkými možnými údajmi o jazde. A už posledný tip. Program Trackan. Výborný ako doplnok Oziho. Práve na vyhodnotenie prejdenej trasy. Všetky možné údaje o vzdialenosti, výške, klesaní, časoch, percentách atď atď.