Téma k OziExploreru na http://www.gpsforum.sk : http://www.gpsforum.sk/index.php/topic,956.0.html
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%


Program OZIEXPLORER - otázky a odpovede

... ako si ho prepnem do slovenciny, dako to tam neviem najst. Treba tiez k tomu nieco

stiahnut?


K tej Slovenčine: Pri inštalácii ti ponúklo nainštalovanie ďalších jazykov. Bolo treba zaškrtnúť jazyky, ktoré chceš inštalovať. Ak si to neurobil, nainštaluj si OziExplorer ešte raz. Potom pri prvom spustení ti ponúkne výber jazyka. Neskôr si jazyk meníš cez menu Súbor-Change language.


Naposledy upravil laco dňa 28.11.2011 - 11:05:44, celkovo upravené 3 krát.

04.07.2010 - 18:41:03
00
Ked chcem aby mi ukazal ku tracku vyskovy profil, musim mat nainstalovanu aj nadstavbu 3D, alebo si aj samotny zakladny Ozi vie stiahnut vyskove data? .......

....... Tak som sa trochu zase posunul. Nainstaloval som si 3D, a aj ked je len trial, do Oziho sa mi pridal modul 3D/Elevation. Stiahol som si potom 3D data. Ked si nasledne vyklikam daky track, pekne mi k nemu zobrazi aj profil. Problem je ked si inportujem track zo suboru gpx, k nemu mi uz profil nezobrazi.
Kde robim chybu?



Pri vyklikávaní tracku ti Ozi do tracku vkladá výškové dáta vtedy, ak máš zaškrtnutú možnosť "Použiť výškové dáta".

img12.imageshack.us

K tomu súboru GPX: Tvoj súbor GPX neobsahuje výškové dáta. Získal si ho nejakým vyklikaním na nejakej webovskej stránke. Tá ich do tracku nepridala (aj keď by kľudne mohla). Môžeš si ich do tracku pridať podľa návodu nižšie.

Tento postup môžeme použiť aj vtedy, keď chceme niekedy aj veľmi nepresné výškové dáta z gps prijímača nahradiť presnejšími SRTM výškovými dátami.

img710.imageshack.us
04.07.2010 - 18:47:16
00
chcel by som sa spytat na ten oziexplorer- da sa stiahnut iba trial s urcitymi obmedzeniami ak dobre viem- teda registracia uz nieco stoji alebo ako to je ? diki
27.11.2010 - 14:53:36
00
Áno, z oficiálnej stránky http://www.oziexplorer.com/ sa dá stiahnuť trial verzia, ku ktorej po zakúpení SW (75 €) obdržíš registračné údaje. Ale ako aj pri iných softvéroch, ani OziExplorer sa nevie ubrániť pirátstvu.
27.11.2010 - 15:41:42
00
Zverejním jednu komunikáciu súkromnými správami. Možno niekomu pomôže, alebo niekto k tomu bude mať čo povedať, resp. to niekto doplní.

CITÁCIA ZO SS:
Mam Ozi 3.95.4m a skompilovane rastrove VKU mapy (nie tie Vase,ale s inou projekciou Pulkovo 1942) do ozfx3 a ogf2.Pouzivam symbian smartcomgps a PC Ozi.SK map imidze su rozbite do styroch A-D 25-27k X 36-38k (vid moj map file A) listov.Tieto mapy mam v svojej 16c palete,bez toho sedeho tienovania,cize su mimoriadne vidielne v terene.Stiahol som si LC v plt subore,avsak aj na mojom dualcore PC s 2GB ram to trva vacnost.
Q1 Ktoru moznost mi poradis,aby to bolo rychlejsie?Ano tusim odpoved zabudovat ich do ozfx3 imidzov,ale ma to hacik.Ako mozes vidiet moje mapy niektore lesne cesty uz tam existuju vyznacene prerusovanou sedou ciarov,ked tam pridam vrstvu LC,tak sa to prekryva (vid foto).Chcel by som vypinatelny layer a rychlost nacitavania:)
Q2 Potrebujem aj polovnicke chodnicky,ale tie vidim iba v mape Lesne cesty.ozfx3 s MTB.Mame plt s nimi?Bohuzial som nenasiel.
Q3 Ako sa da hybat z celkovym offsetom?Ked som na strednom slovensku,tak moje tracky su globalne strelene na juh na zapad,je to na akomkolvek mieste.Viem VKU znacky nesedia na chlp.Viem,ze je nejaky parameter False Easting a False Northing mam v map file.Projekciu mam dobru.
Q4 chcel by som si skompliovat ortofotomapu SK s lesnymi cestami,ale zda sa,ze koluje len medzi clenmi fora.Nevies poradit zdroj?
Q5 Moje zdrojove mapy mam v tiff,ked ich zacnem nacitavat s Img2ozf tak dostavam takuto chybu Xresolution:rational with zero denominator (num=0) a potom Yresolution:rational with zero denominator (num=670).Preskocim to a aj napriek tomu dostanem ozfx3 subor ktory ide otvorit.Nevies co je to za chyba a ci to ma vobec efekt na vyslednu konverziu?Ozfx3 sa zda byt ok po konverzii z Tiffu.


Njprv tie PLT súbory lesných ciest a chodníkov: http://lacop.gpsteam.eu/vektory/LC_nove-PLT.rar Téma k tomu je tu: gps-navigacia-mapy/nova-mapa-lesnych-ciest-mapy-a-zvektorizovane-lesne-cesty-t23391.html



Mám podozrenie, že máš vadný OziExplorer. Po nete sa potulovali vadné cracknuté verzie práve 3.95.4m. Vada sa prejavovala aj pri práci s trackmi. Najprv treba vylúčiť vadu OziExplorera.

PLT súbory lesných ciest nie je problém načítať aj na slabších PC. Treba si uvedomiť, že sú to státisíce až milióny trackpointov a po ich načítaní je práca s oziexplorerom, alebo aj inými programami veľmi diskomfortná.

PLT súbory s lesnými cestami sú dobré práve na to, aby si si mohol vyrobiť mapu s vloženými a zobrazenými vektormi lesných ciest. Dá sa to v OziExploreri - uložiť mapu ako obrázok (PNG). Viac sa hodí development verzia Oziho, dajú sa zvoliť aj typy čiar lesných ciest (napr. čiarkované), nielen farba. A ešte lepšie sa to robí programom GlobalMapper. Tam sa to dá uložiť aj napr. do formátu GeoTIFF (8bit colour, packbits) alebo ECW.

Vypínateľná transparentná vrstva s lesnými cestami asi nie je dobrý nápad. OziExplorer ani SmartComGPS nedovoľujú otvoriť dve mapy nad sebou. Nie je však problém vyrobiť si dve skoro rovnaké mapy (jednu s vloženými LC a jednu bez) a medzi nimi sa prepínať.

Vektory lesných ciest (link vyššie) sú veľmi presné. Na mapách sú najpresnejšie zakreslené hlavné cesty pre motorové vozidlá. Musí sa to perfektne kryť. Ak sa to na tvojej mape nebude kryť, chyba je v mape (kalibrácia, dátum elipsoidu, projekcia a jej parametre, ... ???).

"Hýbanie s offsetom"? Treba odstrániť príčinu a nie od oka upravovať následky. Príčinou je zlá mapa. Buď ju opraviť, alebo viac nepoužívať. Ak je chyba v kalibrácii mapy iba to, že sa jedná o malý severo-južný alebo východo-západný posun, to sa dá riešiť doinštalovaním programu OziDat, potom sa v OziExploreri mapou voči nejakému tracku dá po pixeloch hýbať a novú kalibráciu uložiť. Samozrejme je to použiteľné iba vtedy ak je posun rovnomerný na celej ploche mapy.

Formát TIFF a Img2ozf - neviem nestretol som sa stakým problémom, o ktorom píšeš. V každom prípade platí, že pokiaľ má OziExplorer pracovať s TIFF obrázkom stránkovane (nenačítava do pamäte celý, ale iba to, čo potrebuje), potom by mal mať ten obrázok 8 bit farebnú hĺbku (niekde som čítal, že novšie verzie Oziho znesú aj 24 bit) a kompresiu packbits alebo žiadnu.

Čo na záver? Viem, že človek si na používanie nejakej mapy dokáže zvyknúť a bráni sa inej, možno lepšej a novšej. Skús sa pozrieť na túto tému: gps-navigacia-mapy/sasplanet-a-mobac-dva-programy-na-jednoduchu-vyrobu-map-t24405.html Pomocou programov MOBAC alebo SASPlanet si na pár klikov a rýchlo dokážeš vyrobiť aktuálne mapy s bezchybnou kalibráciou. Aj s vloženými lesnými cestami a chodníkmi. Aj s tieňovaním, aj bez. Aj ortofotomapu z google maps. Aj s vloženými vrstevnicami. Alebo turistickými značenými trasami (TZT), vloženými turistickými rozcestníkmi, vloženými lesnými cestami ...
29.11.2010 - 21:22:33
00
"Hýbanie s offsetom":
Tiez si myslim, ze najprv treba vylucit cracknutu verziu OziExplorera, ta robi psie kusy.
Tu je opisany postup pouzitia OziDAT na korekciu posunu: http://www.gpsforum.sk/index.php/topic,529.msg5190.html#msg5190
30.11.2010 - 18:49:43
00
V prvom rade by som sa chcel v tomto poste podakovat Lacovi,ktory stravil nad mojim problemom nejaky ten cas a objasnil mi niektore nejasnosti.

Bogi co sa tyka verzie Oziho,mali ste pravdu,sprava sa to vyrazne lepsie,program je rychlejsi (scrolling,zooming atd.)
Cez vikend sa pohram s OziDat.Zatial som zmenil parameter v map file projection setup.North falsing bol 100.0 a zmenil som ho na 0.0 a zda sa,ze konecne vidim,ze som isiel po pravej strane vozovke,v tracku so 150km jazdy (zapad-vychod,juh-sever).
Podotykam toto je situacia s OZI PC.
Pouzivam hlavne smartcomgps na symbian nokii s rovnakymi map fajlami.Som zvedavy,co sa stane,ked pouzijem nastavenie north falsing nula aj tam.
Neviem ci je to presnostou zakreslenych vozoviek (asi sa na to nemozem spoliehat,ale Laco tvrdi,ze je to to najpresnejsie),alebo GPS prijmac ustrelil,ale v niektorych usekoch som mimo aj 50-100 metrov a na inych to sedi na chlp (rozlisujem,ze idem po pravej strane) aj v celom 10km useku.
Moja projekcia je Pulkovo 1942 (1) a niekde som sa nechal pocut,ze smartcomgps-e nie je moc stastne naimplementovana :(

Este otazka,vie mi niekto vysvetlit,preco na niektorych ponukanych mapach na fore ( napr. LesneCesty-SK.ozfx3) su fonty popisov citatelne len na zoom leveli 100% a na ostatnych zufalo skostrbateju?Je to vec preco odmietam vacsinu ponukanych map. Su necitatelne za pochodu. Da sa tomu predist pri vyrabani map? Na mojich oblubenych rastrovych mapach tento problem nemam.
02.12.2010 - 00:37:30
00
Este otazka,vie mi niekto vysvetlit,preco na niektorych ponukanych mapach na fore ( napr. LesneCesty-SK.ozfx3) su fonty popisov citatelne len na zoom leveli 100% a na ostatnych zufalo skostrbateju?Je to vec preco odmietam vacsinu ponukanych map. Su necitatelne za pochodu. Da sa tomu predist pri vyrabani map? Na mojich oblubenych rastrovych mapach tento problem nemam.

Laco robil tie ozfx3 este predtym, nez sme z NLC ziskali specialne pre nas upravenu online mapu, ktora nema kurzivove texty, ma upravene farby a hrubky ciar. Vyzera to takto:
http://cmaps.gpsteam.eu/index_svk.html?lon=17.10410&lat=48.18629&zoom=15&layer=NLC_SK
Ked si z jej najvyssieho zoomu spravis mapu v Ozi formate, mapu budes moct v pohode zoomovat a texty budu citatelne. Postup na vyrobu mapy pre tebou zvolenu oblast + instalacne balicky najdes v Lacovej teme gps-navigacia-mapy/sasplanet-a-mobac-dva-programy-na-jednoduchu-vyrobu-map-t24405.html
02.12.2010 - 08:13:53
00
Zdravim ta Bogi,Laci

skusil som MOBAC.Skutocne je to jednoduchy sosaci program na vyrobu surovych map suborov.Obcas sice skoncil z Java exception (problem zapisat do nejakho adresara,ale po resume sa to rozbehlo dalej.)
Vsetko fungovalo,az na to,ze som asi prepiskol velkost mapoveho uzemia (v zoom leveli 14 som dostal 17000 tehliciek-tils).Po dokonceni konverzie na png som dostal stvorec 32000x32000.
Samozrejma Img2ozf s tym ma problem a iba zaplace hlaskou uknown error,failed to create ozf2 file.
V help-e som sa docital v limitations,ze na WIN32 XP je jedinym limitom virtualna (ruka v ruke z operacnou) pamat v pripade loadovania nestrankovaneho PNG vstupu pre ozfx3.Pred spustenin Img2ozf mam k dispozicii 1.5GB RAM tzn asi 3G virtualnej,co si myslim je dost,kedze png ma iba 500MB

Q1 Myslite si,ze tato chyba suvisi s nedostatkom pamate na PC kde sa robi konverzia?

Q2 Ak je to tak,potom ako odhadom spravne naladit velkost spravneho uzemia pri ohranicovani v MOBAC,aby to bol rozumny pocet pixelov v PNG?

Q3 Co je rozumna pixel matica?Je to 15k x15k (250M) pixel ako pri exporte oozfx3-> png?Je to trocha v rozpore s tymi limitations popisanych v helpe img2ozf.V kazdom pripade,ako tvrdi laco nie je problem mat vystupny ozf2,alebo ozf3x aj 2GB.Len tak pre ostatnych info (ja viem,ze Tiff je strankovany), s konverziou tiff-u 35k x 32k pixelov nema img2ozf problem.

Q4 Chcem mat v jednom ozfx3 uzemie celeho stredneho slovenska asi 100x100km.Je to realisticke?

Q5 Ak nie poradte mi hint ako to rozbit na viac stvrcov,ktore budu bezosve tzn. budu susedia presne na jeden pixel

Vdaka
04.12.2010 - 14:43:02
00
A1: Nie. Problém je veľkosť mapy v pixeloch.

Odporúšam urobiť konverziu do TIFF (8 bit farebná hĺbka, kompresia packbits alebo žiadna). Ja som to robieval v Corel PhotoPaint. Najprv si urobíš konverziu na 8-bitovú farbu (odporúčam zvoliť optimalizovanú paletu) a potom výsledok uložíš do TIFF (vyberieš kompresiu packbits). Ešte ostáva upraviť v textovom editore MAP súbor. V treťom riadku musí byť presný názov súboru obrázku aj s príponou, napr. mapa.tif. Teraz ti ho už img2ozf načíta. Druhým riešením je na prevod do TIFF použiť GlobalMapper. V GlobalMapperi je možný aj prevod do ECW (odporúčam zvoliť kompresný pomer 5:1). Img2ozf nemá problém ani s veľkými ECW súbormi, sú tiež stránkované.

POZNÁMKA: Ako vyrobiť "veľkú" mapu pre OziExplorer programom MOBAC je popísané v ďalšom príspeku.

A2: V MOBAC si vieš ohraničiť územie príslušnými rovnobežkami a poludníkmi. Potrebuješ vedieť vzdialenosti medzi nimi a rozlíšenie tvojej budúcej mapy v m/pixel. Potom ľahko vypočítaš veľkosť strán budúcej mapy v pixeloch. Rozlíšenie v m/pixel udáva údaj nazvaný MM1B v MAP súbore vytvorenom MOBACom.

A3: Ak chceš obrázok mapy v PNG otvárať v OziExploreri alebo v Img2ozf,
potom je hraničná veľkosť mapy niečo cez 250 000 000 pix (15 000 x 15 000 je v limite). Väčšie mapy sa dajú vyrobiť podľa postupu popísanom v A1 alebo spájaním menších máp pomocou Map Merge Utility for OziExplorer.

A4: Áno. Pri rozlíšení napr. 3m/pix je to vždy len mapa veľká cca 33 000 x 33 000 pixelov.

A5: Odpoveď je v nastaveniach MOBAC. Settings - Map Size Prečítaj si, čo tam píšu.
04.12.2010 - 17:14:42
00
Ako vyrobiť "veľkú" mapu pre OziExplorer programom MOBAC.

Program MOBAC nám dokáže vyrobiť mapu pre OziExplorer iba vo formáte PNG, ku ktorému je priradený kalibračný MAP súbor. Pokiaľ je obrázok PNG väčší ako cca 15000 x 15000 pixelov, OziExplorer (ani Img2ozf) ho nenačíta. Riešením je vo vhodnom grafickom editore skonvertovať PNG do tzv. stránkovaného formátu TIFF s 8-bitovou farebnou hĺbkou a kompresiou packbits.

Iná a veľmi jednoduchá možnosť je použiť free program OziMapTrans, ktorý je určený na konverziu mapových atlasov pre TrekBuddy do formátu OziExplorera. Vie výslednú mapu uložiť aj do TIFF s 8-bitovou farebnou hĺbkou a kompresiou packbits. Program je v prílohe na stiahnutie, prípadne na TrekBuddy fóre.

Ako na to:
- v programe MOBAC si vyrobíme TrekBuddy tarovaný atlas (format - TrekBuddy Tared Atlas)
- v programe OziMapTrans si tento atlas prekonvertujeme do mapy pre OziExplorer vo formáte TIFF s 8-bitovou farebnou hĺbkou a kompresiou packbits (načítame tarovaný atlas a spustíme konverziu). Predtým si v nastaveniach programu nastavíme TIFF kompresiu na packbits a zaškrtneme automatickú redukciu 24 bitovej farby ako je to znázornené na obrázkoch v prílohe.

Prílohy:

1.jpg
1.jpg 114.29 KiB thumb_up0thumb_down

2.jpg
2.jpg 107.94 KiB thumb_up0thumb_down

OziMapTrans_1305.zip [737.9 KiB]

04.12.2010 - 20:22:51
00
Dovolte par praktickych skusenosti,ktore mozno pomozu ostatnym.Cize na vyrobu vlastnych finalnych OZI map su defacto tri postupy

1. sosnut MOBACom prislusne uzemie a ulozit do PNG. Skonvertovat PNG do Tiff 8-bit palety s kompresiou packbits grafickym editorom (Corel Paint). Tuto moznost som zavrhol, nemam sharewarovy Corel/vykonny stolny PC (iba dualcore 2Ghz laptop s 2GB RAM) a mam zlu skusenost, ze tieto obsiahle SW zasvinia cely Windows a maju obrovske diskove naroky pri mojom vyuziti na 5%.BTW skusal som irfanview a opensource GIMP. Bez sance,vytuhne to. Png subor je prilis velky (1.3GB zoom level 15, 0.6GB mensi vyrez)

2. Png z mobacu naimportovat (rectify geoimagery function) do Globalmapper-u(GM).
GM sa zda byt velmi profesionalny SW, na skontrolovanie map file,kalibracnych bodov a milion dalsich GIS funkcii.Tento sposob som si zvolil,ale tu chcem upozornit vsetkych nasledovnikov.
- ubezpecte sa,ze mate volne aspon 10GB priestoru na disku,kde je instalovany GM!, pokial idete spracovavat subor vacsi ako medzi 0.5GB a 1GB. GM si spravi temp file pri nacitavani mapy,ktory ma bezne cez 3GB.Len loadovani png do tohto Temp fajlu je cca 15 min a to mam SATA disk. Dolezite nepustajte sa do toho ak nemate disk naformatovany v NTFS.Len NTFS (nie FAT32) podporuje niekolko GB velkosti suborov.Nastastie GM si spravi check pred samotnym importom.

Q1b Mal som png vo velkosti 1.3GB,stale som pri nacitavani GM dostaval hlasku nedostatok miesta na disku i ked som mal 10GB volnych! Teraz som zmensil vyrez oblasti aby som sa dostal pod 1GB png.Neviete mi poradit,kolko volnych GB potrebuje GM na bezproblemovy chod?

3.MOBACom sosnut uzemie z prislusneho mapservera a ulozit ako v trekbuddytar-e formate a cez konvertor utilitu to zmenit priamo na ozfx3.V buducnosti vyskusam,zda sa to byt najednoduchsia (i.e.najrychlejsia) moznost.

Q2b Mapy LC_gpsforum sa priblizuju mojim poziadavkam na 60% (presnost,citatelnost,podrobnost,rozsiahlost etc.).Co my tam este chyba je morfologia tzn. brala, vyznamne miesta, prirodne vytvory, turisticke chaty, ubytovne atd. V podstate ich mam vo VKU mapach mozem ich prepinat medzi doma ogf2 verziami. Ale laka ma mat dokonalu all-in-one rastrovu mapu s podrobnostou VKU a presnostou/aktualnostou NLC map:)

Q3b Myslim,ze niekde sa daju stiahnut aktualne turisticke cesticky TKZ ako plt tracky. Ked ich naimportujem do OZI a dam ich vyexportovat tradicnym sposobom na LC mape,nebude to citatelne.Pretoze mnoho lesnych ciest koliduje s turistickymi chodnickami a ked to spolu prelozim bude to cudesne.Aka by bola rada tu?Zabudnut na rastrove mapy a orientovat sa na vektorove,kde si budem zapinat layers podla chute?

P.S Podtrzeno secteno, pocas celej procedury mozete ist na obed,alebo kavu (cca dve hodiny aj z obsluhou) :) Z 650MB png (40k x 30k pixel) vznikol 325MB tif a z toho napokon 250MB ozf3x.
Len nacitavanie png do globalmappera je vacsnost a nemaze si po sebe obrovske temp fajly:(

Q4b S vytuzeny TIF-om v uvedenej velkosti ma zase problem ogf2tool,po kliknuti na konverziu (do png,tiff atd) pada. Laci myslel som, ze limit 15k x15k plati len png rastre. Myslim, ze isteho casu si pouzival 2GB ofg2 mapy na tvojej E66. Akym postupom sa ti podarilo vytvorit take mamutie ofg2??
05.12.2010 - 11:39:08
00
"Hýbanie s offsetom":
Tiez si myslim, ze najprv treba vylucit cracknutu verziu OziExplorera, ta robi psie kusy.
Tu je opisany postup pouzitia OziDAT na korekciu posunu: http://www.gpsforum.sk/index.php/topic,529.msg5190.html#msg5190


Este k tejto teme.Zistil som zaujimavu vec.Rovnaky mapovy raster prevedeny bud do ozfx3,alebo ogf2. V map fajle je false northing 0, v OZI to sedi na chlp.Ked tam ten isty map fail (len zmeneny nazov suboru map fajlu) do smartcomu 1.56 tak je mapa ustrelena o 100 metrov konstantne na sever.Takze musim tam mat false northing 100.Potom to sedi. Zda sa,ze smartcom ma nejaky bug.
06.12.2010 - 00:46:24
00
Nemusi to byt bug, skus pozriet, ci elipsoid pre prislusny datum, ktory v map subore pouzivas, ma rovnake parametre v oboch aplikaciach. V Ozi to najdes pod View -> Datum list. Smartcom nepoznam, ale musi to mat niekde definovane.
06.12.2010 - 07:38:06
00
Dve veci ma napadaju po tom, co som si precital vasu diskusiu.

1) Velkost map

Rozdelil som si Slovensko do pohori. Nepotrebujem mat cele stredne Slovensko v jednom kuse. Mozno u cestneho cyklistu by to mohlo byt potrebne, ale na horskom nikdy nebudem pocas jedneho vyletu v Zapadnych Tatrach aj Rudohori, alebo na Kralovej holi a aj v Malej Fatre. Takze z praktickeho hladiska sa mi javi byt malo zmysluplne tolko energie a casu venovat vyrabaniu tak obrovskej mapy. Mam kolekciu map rozmeru do 15k x 15k a takto mi to staci.

2) Mapa lesnych ciest versus VKU

Osobne najviac pouzivam kombinaciu Shocart + vrstva lesnych ciest. Skalne utvary su v mape Shocart zaznacene, tiez rozne chaty a ine body zaujmu. Na vyrobu takejto kompozicie mozes pouzit Lacovu upravenu instalaciu MOBAC alebo SASPlanet. Vrstva lesnych ciest mi nerobi prakticke potiaze v tom, zeby zakryvala podkladovu mapu.

Mapu lesnych ciest pouzivam najma v PC, ci uz pri planovani vyletu, alebo po vylete, ked si presly track pozeram na podklade roznych mapovych zdrojov. Okrem lesnych ciest ma vyhodu v podrobnych miestnych nazvoch a v podrobnosti a presnosti malych tokov (potokov). Pre program SASPlanet existuje free vrstva TZT, ktoru ide polozit na Mapu lesnych ciest. TZT su v tejto vrstve ciarkovane, su dobre odlisene od inych ciar. TZT sa od leta intenzivne aktualizuju na gpforum.sk, zaciatkom buduceho roka hodlam aktualizovat cache s TZT, na ktoru SASPlanet dokaze pristupovat. Ako vyzera rok stara vrstva TZT na Mape lesnych ciest, si mozes pozriet na Palovej online aplikacii http://cmaps.gpsteam.eu/index_svk.html. Vpravo hore je take male plus a dalej uz vies sam.
07.12.2010 - 20:20:10
00
keyboard_arrow_up