Zdravim Vas,
chcem sa opytat, neviete niekto ako je to s ochranou baterie pocas tropickych letnych dni? Napr ked jazdim cez obed a slnko pecie cez 30 stupnov? Netreba ju zabalit napr do nejakeho bieleho uteraka? Lebo som nechal bike trochu odstaveny, ked som sa siel napit, pieklo na neho slnko a bateria bola dost tepla az horuca? Moze ju to poskodoti nejako? Vsade sa pise iba o mrazoch pod 0, ze to moze skratit jej zivotnost, ale extrem slnku nikde moc nic nie je? Inak bateriu mam Bosh PowerPack500. Vdaka vopred za Vsetky rady.
16.06.2021 - 08:13:38
00
V Bosch mauáli k baterkám sa píše o operačnej teplote -5°C až 40°C... Ďalej je tam uvedené, že batériu je potrebné chrániť pred prudkým slnkom - riziko explózie, aj keď neviem za tie roky o nikom, komu by sa také niečo stalo... Taktiež má každá Bosch batéria tepelný snímač, ktorý stopne príjem energie počas nabíjania pri teplote batérie nad 40°C, myslím si, že to isté platí aj pri výdaji... Takže podľa môjho názoru stačí nenechávať ebajk (baterku) stáť dlhšie na priamom slnku a nebude problém...
16.06.2021 - 09:38:02
02
No ja robim na tom Ebiku Wolt - Kuriera, cize jazdim cez obed od 11 do 16:00 cca, co znamena ze ked jazdim tak v podstate na slnku je stale, a ked idem odovzdat donsku niekedy ho necham stat aj viac ako 15 min na slnku ked nie je moznost tiena. Pisem to preto, ze čo presne z toho pohladu, znamena Tvoja odpoved - "dlhsie" na slnku??
Diki
16.06.2021 - 09:54:50
00
Ja by som povedal 30 min. plus... Ale priznám, že keď robíme demo akcie, alebo eventy, tak máme baterky veľa krát na slnku celý deň (často iná možnosť nie je), a zatiaľ (klopem na drevo) nijaký problém... Na školeniach Bosch som už započul, že v poho zvládajú 60°C, ale to Ti nikto nenapíše, každý sa chce chrániť pred reklamáciami, ako sa dá...
16.06.2021 - 10:02:02
00
Ok, aj som si nieco take podobne myslel, kazodopadne ju asi obalim tenkym bielym uterakom, predsa len to odrazi viac slnecnych lucov, ako bateria ktoria je cierna a luce priam pritahuje. Myslim ze tym nic nepokazim. Diki za info
16.06.2021 - 10:04:42
00
Ja by som Ti skôr, než nejaký uterák (lebo tým zas zabrániš prirodzenému ochladzovaniu batérie počas jazdy, alebo v tieni), odporučil perforovanú odrazovú fóliu (niečo takéto: https://shop.spandex.com/sk_SK/Materi%C3%A1ly/Okenn%C3%A9-F%C3%B3lie/Okenn%C3%A9-Potla%C4%8Dite%C4%BEn%C3%A9-F%C3%B3lie/Okenn%C3%A9-F%C3%B3lie-Perforovan%C3%A9/c/YE0 ), tá odrazí 60% svetla (tepla), ale nezabráni jeho vyžarovaniu z batérie smerom von... Lebo keď ju obalíš uterákom, tak počas jazdy ju tiež môžeš prehriať... Ale je to na Tebe...
16.06.2021 - 10:55:39
01
... a ten uterák vždy namočiť.
16.06.2021 - 11:25:54
02
KinDom77 napísal:
No ja robim na tom Ebiku Wolt - Kuriera, cize jazdim cez obed od 11 do 16:00 cca, co znamena ze ked jazdim tak v podstate na slnku je stale, a ked idem odovzdat donsku niekedy ho necham stat aj viac ako 15 min na slnku ked nie je moznost tiena. Pisem to preto, ze čo presne z toho pohladu, znamena Tvoja odpoved - "dlhsie" na slnku??
Diki

batéria aj keď je zvrchu horúca, tak jadro článkov horúce nebude. To platí aj naopak pri nabíjaní. Batéria môže byť na povrchu vlažná, ale jadro jednotlivých LiIon 18650 už môže byť dosť teplé, tak ochrana vypne.
Ak ideš, tak tá batéria sa zčasti chladí obtekajúcim vzduchom. Ale ak je batéria a celkový pohon "normálne navrhnutý" a batéria je v dobrej kondícii, tak by sa podľa mňa nemala prehriať nikdy.
Dnešné auto za "normálnej prevádzky" taktiež neprehreješ, aj keď ho necháš v 40-tkách na slnku hodinu naštartované.
16.06.2021 - 13:16:42
00
Ani mne sa moc nepáči nechať baterku na ostrom slnku, aj keď 15 minút nie je veľa, odhadujem, že hodina už je problém. Výbuch batérie je extrém, o to ani tak nejde, ale už samotné prehrievanie degraduje články, zrýchli stratu kapacity.
Najlepšie by poslúžil obyčajný alobal- svetlo odrazí, chladeniu vzduchom nebráni a nahodíš/zhodíš to za chvíľočku.
16.06.2021 - 16:44:34
00
No ten alobal znie zaujimavo, asi dam to, lebo tu odrazovu foliu neviem ci je take lahke dostat. Inak ma celkom prekvapilo, ze bateria potrebuje aj zachladit, a ze obycajny tenky uterak by tomu mohol zabranit? Lebo ja ked ju aj mega vytazim, ze napr idem aj hodinu do strmaku, na Turbo podpore, tak vzdy ked vyjdem nikdy sa mi nezda nejaka, horuca alebo prehriata.
17.06.2021 - 08:48:05
00
Ak si spotrebu rozpočítaš na jednotlivé články, tak z nej odoberáš málo ampérov.
17.06.2021 - 09:21:02
00
No, tak som pouzil alobal na dnes kedze ma byt ozaj extrem horucova. Snad dobrou stranou :D

Prílohy:

alobal.jpg
alobal.jpg 421.08 KiB thumb_up0thumb_down

17.06.2021 - 10:11:17
00
Vyzerá to hrozne, neviem kam sa chodíte bicyklovať a ako, ale v živote ma toto nenapadlo. Baterka studená, v lese chládok. Jedine dade ak pred krčmou opretý, tak si viem predstaviť že sa môže zahriať, to potom asi vytiahnuť von z bicykla najlepšie.
17.06.2021 - 13:13:15
00
Strhni ten alobal dole, zabal si radšej do neho rezeň a normálne jazdi. Riešiš kraviny ako keby si býval v Dubaji kde sú teda iné teploty. Pár ebajkov a kopu elektrokolobežiek som tam videl a nikto nemal alobal ani uterák na baterke.
17.06.2021 - 13:20:36
05
Nejdem s ním na Miss ebike, ale po rozpálenej BA cez obed keď najviac pece, čiže keď to odrazí aspoň o polovicu viac slnka a tepla ako by som ju nechal holu na slnku kľudne nech to vyzerá ešte horisie
17.06.2021 - 13:22:31
00
keyboard_arrow_up