Ahoj,
ja som takto upravil prvogeneracne Levo pre rodinneho prislusnika. Dake moje osobne nazory:
- Kludne mat vyssi zdvih nez "treba" na dany styl jazdy. (Klasicky "full-fat") E-Bike totiz utiahne vsetko, zbytocne mat 12cm, ked 15+ cm
e-bike slape rovnako. Komfort navyse padne dobre. Aj keby sa s tym vozi len po hradzi.
- Mat makksie nastavene odpruzenie. Netreba znizovat hned tlak, ale urcite je dobre mat co najviac otvorenu pomalu kompresiu. Su to vysokofrekvencne male narazy a vibracie ktore davaju zabrat. Bicykel potom troska viac hupe (podla znacky a platformy) ale tak je to zdravie vs vykon, nieco musi mat prioritu.
- Vystrety posed je kombinaciou viacerych vlastnosti ako hore pisu: Kratsi bike (dnes si clovek moze vyberat aj 3 velkosti pre svoju vysku vzhladom na nizke sedlove trubky), vyssi kokpit. Napr. u Specialized si 178cm vysoky clovek moze vziat, S2 (pre obratnost), S3 (pre vyrovnany feeling) aj S4 (pre max stabilitu v rychlosti). Pre kratky kokpit je dobre rozmyslat medzi nizsimi dvoma velkostami s tym ze rozdiel medzi nimi sa da upravit kokpitom pre mierne odlisny styl jazdy. Osobne by som kludne aj ten najkratsi vzal, ponehal jeho mierne dlhsi
predstavec pre lahsie zatazenie predneho
kolesa (kedze pri vystretom posede na nom nemusi byt v zjazde dostatok pritlaku a hrozi smyknutie).
- Siroka sedacka. Sirka sedadla sa totiz neurcuje len podla sirky sedacich kosti, ale aj podla vystretosti posedu. Niekto kto ma 12cm sirku panvovych kosti, si teda kupi 12cm
sedlo na xc-posed, 13-14cm na trail, a 15cm na enduro/e-bike. Takuto granularitu maju hlavne znacky SQ-Lab, a v mensom Ergon. Pre vystrety posed urcite brat pohodlne modely ako SQ60X alebo Ergon (SM-E) Core.
- Pohodlne kolesa s vyssim objemom (2.6" pri 29", kludne 2.8" pri 27.5). Fukat na nizsie tlaky. Pri tazsom jazdcovi a agresivnesej jazde potom ale hrozi trocha prevalovanie do stran aj zvysene riziko seknutia, takze moznost doplnit penovymi insertami. Taketo kolesa uz nieco vazia, ale zase, e-bike utiahne, a ostane velky komfort, aj istota ze nebude defekt.
- Ten spominany vysoky kokpit. Vyska kokpitu sa da dosiahnut podlozkami pod predstavcom (zaroven skracuje posed) alebo vyssimi riaditkami (neskracuje), zvycajne vsak oboch v dakej kombinacii. Rovno siahnut po 40-50mm + rise riaditkami, zalezi aj od toho aky vysoky uz je stack na danom bicykli (ovplyvnene vyskou vidlice, velkosti kolesa a dlzky hlavovej trubky).