Kanál MTBIKER zverejnil video kde tvrdia, že optimálna kadencia je v rozmedzí 90-120 rpm. Neviem odkiaľ čerpajú informácie, ale grafy dostupné na internete tvrdia niečo iné. Npr. Specialized tvrdí, že iba ich motory nestrácajú dych nad 100 rpm.
Príloha:
Motortorqdue.jpg
Motortorqdue.jpg 120.98 KiB thumb_up0thumb_down


Tak som sa rozhodol to vyskúšať. Jazdil som po rovine, 9.5 km s návratom, režim ECO, rýchlosť cca. 30 km/h. Motor Yamaha PW-ST. Výkon, kadenciu a kalórie som meral pomocou displeja Yamaha "C" a aplikácie E-Kit Connection. A porovnal s dátami čo vypočítala Strava.
Výsledky dopadli viacmenej podľa očakávania. Yamaha nad 80 rpm začína strácať dych. Ono aj výrobca odporúča kadenciu 50-80 rpm. Pri kadencii 90+ rpm sa dá ušetriť energia, to je fakt, ale je to preto, že motor stráca výkon a začína sa trápiť. Jazdec musí viac makať. Prekvapilo ma, že klesá aj príkon. Toto asi niekto mylne považuje za znak, že sú to pre motor optimálne otáčky.
Iné značky ako Shimano či Bosch zvládnu o niečo vyššiu kadenciu, ale nad 100-110 rpm sa tiež už začínajú trápiť. A tam úspora energie bude ešte zanedbateľnejšia ako pri Yamahe.
Skrátka mi z toho vychádza, že kadenciu netreba nejako extra moc riešiť.
Príloha:
Bike_Yamaha_Cadence_1.jpg
Bike_Yamaha_Cadence_1.jpg 116.12 KiB thumb_up0thumb_down


Keď už som testoval, tak som skúsil zmerať odpor motora. Trasu 9.5 km s návratom po rovine som išiel rýchlosťou cca. 25 km/h, 80 rpm, v režimoch OFF, +ECO a ECO. Presne sa to zmerať nedá, ale odhadujem odpor motora medzi 10 - 40 W. Asi niečo medzi tým. Ak by som veril Strave, tak je to 11 W.
Príloha:
Bike_Yamaha_Motor_Drag.jpg
Bike_Yamaha_Motor_Drag.jpg 88.82 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil Joe70 dňa 14.06.2020 - 21:58:48, celkovo upravené 1 krát.

14.06.2020 - 21:53:30
04
Jdu blejt, velebnosti...
14.06.2020 - 21:58:45
02
keyboard_arrow_up