tu si môžeš prečítať niečo na tému pretekov...a je tam spomenuté, že tuning je ten najmenší problém :)

https://ebike-mtb.com/en/e-mtb-pro-racing/
07.11.2018 - 10:21:42
01
Katko - clanok som si precital a asi k tomu len tolko ze to je nazor autora kde v mnohom s nim suhlasim a v mnohom nie. Skusim sa k tomu vyjadrit na zopar prikladoch....

1. mam rad F1...ale nikdy si ju nekupim a ani tak jazdit nebudem
2. jazdim aj lyze aj snowboard - ked jazdim na snoboarde vies kolko vela lyziarom na svahu vadim? a ked idem na lyziach je vsetko ok - a pritom ja ako clovek som sa vobec nezmenil
3. poznate firmu Kodak? - kedysi to bola bezkonkurencne najvacia firma co vyrabala fotaky a filmy....jo a tvrdila ze digitalne fotaky nemaju sancu
4. poznate firmu Nokia? kedysi to bol kral telefonov, len akosi zaspali nastup smartfonov
5. preco tu mame F1 a eFormulu, preco tu mame MotoGP a eMotorky, preco Isle of Man ma uz aj eBike (rozumej emotorku) kategoriu?
6... atd by sa dalo pokarovat donekonecna

co tym chcem povedat? pokrok nezastavis, a tvarit sa ze neexistuje ta dovedie jedine tak k tomu ze zapadnes do zabudnutia a budes tak maximalne sluzit ako priklad v ucebniciach dejepisu ze "ako sa to nema robit"

jedneho dna tu budu profi zavody eMTB a inych ebike kategorii a pravidla a regulacie budu stanovovat UCI podobne organizacie. Tak ako aj dnes ci uz v F1, MotoGP, cyklistike .... ci v akomkolvek inom sporte, motosporte, hybridsporte.... pravidla su vsade a tak isto pridu do eMTB....

k tej kondicke a ebaiku.....nuz myslite si co chcete, ale pre mna je ebaik super v tom ze kym si na biku dam ten trail 1x na ebaiku si ho strihnem 3x cize v podstate mam za rovnaky cas naskilovane podstatne viac ako na klasike a tepovku si viem poriadne vymacknut aj na ebaiku.

jo a lastly...absolutne nesuhlasim s tym aby sa v lese organizovali zavody motoriek. Zakon jasne definuje co ebaik je a co uz nie. Motorky nech si zavodia na to urcenych tratiach. A po precitani isteho clanku o organizovani isteho cyklo podujatia na Slovensku zacinam silno zvazovat ze som zato aby sa celkovo zakazalo organizavoanie cyklo zavodov v lese, pretoze nielen ebikeri su evidentne "hovada".....ze?
07.11.2018 - 14:22:40
013
birel napísal:
torres80 dá sa odpovedať aj bez nadávania, aj keď je pravda, že dosť príspevkov odbočuje od toho na čo si sa pýtal.

To je pravda ale tak nenadaval som nikomu
07.11.2018 - 14:36:25
00
eMTB preteky mozno casom budu, aj pod hlavickou UCI, ale situacia bude rovnaka ako teraz, vyhravat budu nabuseni borci, ktori by vyhravali aj bez ebiku na klasikach a ti, co si teraz myslia, ze aki su nabuseni, lebo predbiehaju chudakov na nemotorizovanych koleckach, budu tam, kde aj predtym :) Jediny rozdiel bude v tom, ze sa priemerka zdvojnasobi ,horekopce budu rozrypane, bude viac a vaznejsich zraneni, viac bordelu a ludi v lesoch /lebo uz teraz organizuje preteky - nielen bajkovy - kazdy, kto ma dieru do ()/ a viac baterkoveho odpadu. Takze tolko k povodnej otazke, ake sance budu s 250w motorom, myslene v case posunutom dopredu :)

A diskutujuci by sa mali vratit k teme .. 250w vs 1000w :)
07.11.2018 - 14:59:11
02
lto napísal:
....bude viac a vaznejsich zraneni....


cim viac ebikerov, tym menej ebikerov
07.11.2018 - 15:04:53
00
lto - otazka 250w vs 1000w je zbytocna. zavody emotoriek uz davno su.....
07.11.2018 - 15:16:48
00
Pridám aj ja čosi...
Posledné dva-tri roky som mal na bicykli problémy. Kamaráti, ktorých som na kopci čakal, zrazu čakali mňa, v kopci som občas musel zastaviť a upokojiť pulz. Pol roka som chodil po doktoroch, že čo mi je. Všetky výsledky negatívne. Nakoniec minulý rok v auguste prišla na rad kardiológia, kde som si mal dať urobiť záťažové EKG. Kardiologička ma trochu stetoskopom popočúvala a povedali mi, že sa jej niečo nepáči. A že mi najprv spraví echo (echokardiogram). Po echu mi povedala, že žiadne záťažové EKG sa nebude robiť, príčinu mojich problémov našla v stenóze aortálnej chlopne. Označila ju ako významná stenóza, doporučila dávať si pozor, nepresilovať sa a o pol roka prísť na kontrolu. Vo februári tohto roku to už bola závažná stenóza a rovno ma poslala na NUSCH (Národný ústav srdcovo-cievnych chorôb). Tam si ma pozvali na ambulanciu, potvrdili diagnózu a pozvali si ma pár dní si poležať - chceli mi urobiť koronarografiu (katetrizáciu srdca cez cievu). V apríli som si tri dni poležal v špitáli, na koronarografii zistili degenerovanú a zvápenatenú aortálnu chlopňu, avšak inak je srdce o.k., nebude treba repasovať mitrálnu chlopňu (medzi komorou a predsieňou), ani žiadny by-pass nebude treba urobiť.

Operácia na srdci nie je žiadna sranda, stav bol dosť vážny, tak v apríli som si objednal Pinarello Nytro (elektrický cestný pedelec s motorom Fazue) s tým, že dodávka by mala byť niekedy koncom roka, prípadne ju budem môcť aj stornovať.

Operácia prebehla 15. júna... Všetko bolo o.k. Samozrejme, až na bolesti a ten psychický pocit, že keď som na operačnom stole spal, som mal cca pol hodiny odstavené srdce. Júl a august boli otrasné horúčavy - mal som chodiť na prechádzky, zvyšovať zaťaženie a predlžovať vychádzky, ale o 10-tej už bolo cez 30 stupňov. Tie horúčavy ma ničili, na druhej strane som videl všetky prenosy z TdF od začiatku do konca...

Koncom augusta som išiel na liečenie do Dudiniec. Cestný bicykel cestoval so mnou. Už predtým som si dal niekoľko ľahkých, cca hodinových výjazdov. Viac ako baby na hrádzi som si všímal pulzmeter - neprekračoval som pulz 100 úderov na minútu. Len pri výjazdoch na most Apollo vyskočil na 120... V Dudinciach som si už pridával, najprv do 110, potom do 120, no a v stupaniach aj 130 (Žemberovce, Tlstý vrch, Medovarce).

A terazky prichádza to najdôležitejšie. V kúpeľnom dome požičiavali elektrické bicykle. A jedného krásneho dňa som si povedal, že to musím porovnať s normálnym cestným. Neporovnateľné! Do stúpania na I. stupni pomoci sa mi trochu zvýšil pulz a zadýchal som sa , na III. stupni som točil cca 30-40 otáčok za minútu a letel som, pulz úplne normálny. Jednu lesnú cestičku som si dával v rámci ranných prechádzok a to som mal vyšší pulz a hlbšie som dýchal, ako na elektrickom bicykli. Na rovine, po kúpeľnej zóne, som točil pár otáčok a motor rozbehol bicykel na tých cca 25 km/hod. Pulz som mohol mať tak 60.

Po návrate som zrušil objednávku na Pinarello Nytro... To nie je bicyklovanie, to je len také vozenie sa. Ako mi to povedal jeden doktor v špitáli, ked som sa ho pýtal, či budem môcť po operácii jazdiť aspoň na elektrickom bicykli - nebláznite, vy ešte pôjdete do Dolomitov na normálnom bicykli, elektrické bicykle sú pre lenivé lemry... Od operácie mám najazdených vyše 1200 km, postupne pridávam záťaž (zvyšujem pulzy aj dobu záťaže), do maxima však až na budúci rok. Uvidím, v decembri idem na kontrolu, či je srdce po generálke zabehnuté a ventil dobre zabrúsený. Zatiaľ sa mi zdá, že je to o.k., skôr si musím dávať pozor, aby som nešiel do maximálnych pulzov a nepreháňal to.

Takže terazky sa prudko čudujem všetkým mladším (mám 64 rokov), zdravým (som po operácii srdca), že obhajujú elektrické bicykle. Ako to povedal ten doktor - sú to lemry lenivé, hľadajú cestu ľahšieho odporu.

Ďakujem, že ste dočítali až sem...
09.11.2018 - 20:59:03
244
:bow:
09.11.2018 - 21:36:26
00
vdaka JoKo, tvoj prispevok by mal svietit na zaciatku kazdej tunajsej temy o ebajkoch. Este raz vdaka :y:
09.11.2018 - 21:48:03
06
iron.hideje radost pozerat, aku mas radost z pocitu, ze si nieco viac :-) miesto toho, aby sme sa navzajom tolerovali...

JoKo respekt, ze to po operacii takto zvladas, ale nie kazdy ma take stastie, alebo tolko casu/moznosti a pod

btw: nemam ebike a ani sa nechystat si ziaden kupit, len mi vadi toto priserne elitarstvo..
09.11.2018 - 22:02:55
03
ty co riesis, vsak ja uz som zalozil aj vlastnu temu o elektrickych dopravnych prostriedkoch :party: :smoke:
https://www.mtbiker.sk/forum/elektro-bicykle-f33/elektrokolobezky-t41822.html
09.11.2018 - 22:08:40
00
to ta len presunuli, lebo si bol offtopic ako v tejto teme:-) a s eKolobezkami mam zas problem ja, pre zmenu:-)
09.11.2018 - 22:17:31
00
iron.hide napísal:
vdaka JoKo, tvoj prispevok by mal svietit na zaciatku kazdej tunajsej temy o ebajkoch. Este raz vdaka :y:

Túto časť fóra moc nesledujem, na túto tému som narazil úplnou náhodou... Zdá sa, že ty si tu častejšie

Takže súhlasím, aby si link na ten môj príspevok podľa vlastného uváženia, dával do tém, kde elektrikári budú písať o tom, ako si na e-bikoch dávajú do nosa. Prípadne môžeme podpísať aj licenčnú zmluvu..
09.11.2018 - 22:21:06
00
JoKokoko...co si tym chcel napisat? Nejak mi uletela pointa, seres veci do vlakna kde to vobec nepatri...
Ved si daj na tom elektrickom 100km po horach a nie ze cestny pedelec.
10.11.2018 - 11:18:35
01
Asi trafil :) a neprišiel plakať že 250W mu bude málo
10.11.2018 - 12:05:32
02
keyboard_arrow_up