https://www.relive.cc/view/v7O9B4NyZQ6 , tu je pre pana co nevie bicyklovat na ebiku :D rad ta to naucim :D
05.12.2022 - 13:06:33
00
Relive s ich presnosťou vôbec nie je smerodajný údaj a keď sa bavíme o dojazde na baterku, myslí sa tým dojazd s podporou motora, nie "pol na pol", alebo "po rovine idem za svoje," pretože tak sa dá prejsť na 400Wh baterku aj 200km

edit: mám aj ja výjazd s dĺžkou 107km na 630Wh baterku, ale podmienky boli tak špecifické, že sa to nedá klasifikovať ako štandardný dojazd.
05.12.2022 - 13:39:55
09
hej netreba brat tie udaje od ostatných, že to bude aj tebe tak fungovat. Ja som pre 630Wh baterku pohybujem od 30km 1000 vyškovych až po 80 km a 1500 vyškových. Medzitým je xy dalších faktorov ako počasie, vietor, sklon kopca, terén, váha, plášte, fyzicka kondícia jazdca a zvolený režim. Napr taký strmý šutrový výšlap na booste tej baterky vie zožrať požehnane.
05.12.2022 - 14:34:21
04
a co je smerodajny udaj? riesil chlapec ze ci 625 alebo 700vka baterka,ja som reagoval ze aj 625 je v pohode,ty tu riesis hluposti,ebike vie ist aj bez pripomoci a napr po rovine jazdit s motorom sa ani neda kedze 25km/h da clovek v pohodicke,prestan sa uz strapnovat a nechaj si svoje trapne komentare...
05.12.2022 - 16:31:29
00
smerodajny udaj je,že ak je možnost - tak zobrat 700vku teda ak to nebude predávat po 2rokoch, Kedže kapacita batérie časom klesá. naviac môže prejsť aj viac. Stalo sami a nejeden raz ,že by som chcel ist na traily ci booste ale vedel som,že mi to nevydrži tak som šiel eko alebo bez výpomoci. Z 25kg bicyklom 2,6 plaštami, ked ti aj trošku fúka tak to nieje žiadna pohoda ani po rovine a to jazdím aj na normalnom a kondíciu ako takú mám.
jedine ešte je taká možnost,že človek chce len točiť traily pred domom vtedy by sa hodil práve ľahší bicykel s menšou kapacitou batérie.(ale to si myslim,že ten domací kopček dá aj na normalnom bicykli) Ak chce človek robit vylety alebo tahat decka a nema prijoritu len trailovat tak čím vačšia kapacitne baterka tým lepšie
05.12.2022 - 16:58:02
02
Na hruby odhad dojazdu (alebo len pre predstavu pre uplne neznaleho) je dobry kalkulator Bosch https://www.bosch-ebike.com/en/service/range-assistant
Vcera som to tam vyklikal a pod ho na jazdu. "Trafili" sa takmer presne ... teda ak sa bavime o rovine plus minus. "Najhorsia" varianta (eMTB, turbo mod, lesna cesta, vysoke stupanie, zima, lahky vietor, priemerna rychlost 20kmh, kadencia 80, hmotnost biku s jazdcom 110 kg) mi tam ukazuje pri 500ke baterii cca 23 km. Podstatne je, co sa bude skryvat pod pojmom "vysoke" stupanie, ale aky -taky obraz o dojazde si clovek moze spravit.

Cize pri vybere naklikat planovany sposob pouzitia ebiku a podla toho sa rozhodnut, ci priplatit za dojazd alebo nie. Za mna je tych kilometrov v kopcoch aj pri 750ke baterii malo, ale v mojom pripade som planoval jazdit skor gravel trasy, resp. sotoliny, lesne a polne cesticky a tam je to uz pri Tour dopomoci 70 km, co si myslim mi bude stacit. Co by som spravil pri vybere ebiku inac? No v prvom rade by som si ho v lete niekde pozicial, a pekne krasne otestoval. Mohlo by to predist malemu sklamaniu (ako v mojom pripade).
05.12.2022 - 18:39:06
01
Nehadajte sa tu, pls.

Kto ma neobmedzeny rozpocet a nezalezi mu kolko € da za E-bike tak uz ani nemusi dalej citat, lebo si kupi najvacsiu baterku.
V podstate ani ti, co so sebou budu vozit nahradnu baterku.
Ti, kt. staci ten odkaz na Bosch Range od Castiela tiez nemusia.
Z mojich skusenosti co som to porovnaval uz davnejsie je to celkom dobre na rovinky. (pozri obrazok na konci, skusal som rovinku BA-Gabcikovo a spat)
---

Kto si precital moje prispevky vyssie a troska nad tym rozmyslal, tak chape o com pisem.
Zhodneme sa na tom, ze DOJADZ je vysostne individualny.

Ak chceme vediet aku baterku minimalne potrebujeme (Pozor ratame, ze motor je neustale zapnuty, pomaha nam a ideme stale do kopca)
Je presnejsie uvadzat:
* vm = vyskove metre na 100% baterky (vyratane)
* priemerne stupanie (sklon) % = len cisto stupanie (cize bez rovnych a klesajucich usekov, pretoze tie skresluju stupanie a potom aj vysledok)
* Povrch
* vaha

* pripadne vykon vo Watt (ti, kt. maju wattmetre, pripadne im to cyklocomp meria ako napr. KIOX od Boschu)
Vykon cloveku napovie aku namahu jazdec pri tom stupani mal aby to mohol porovnat so sebou

Teda tie prve styri udaje su to minimalne, podla kt. si vieme priblizne vyratat ako dlho nam vydrzi baterka, podla nasich kriterii. (cize netreba udavat pocasie, vietor, kadenciu, rychlost, rocne obdobie ...)
Kazdemu je jasne, ze baterka v zime sa rychlejsie vybija tak si tam odrata napr. -20%. Ja napr. v zime nezvyknem jazdit Ebike.
Z tychto udajov sa da potom celkom slusne urcit aku baterku potrebujete na svoje vylety, zjazdy, traily.
Teda kto co preferuje.

Teda napr. mate udaje
ECO; 7,4%; asfalt, 82kg, ~200W = 3 000 vm
TOUR+; 7,4%; asfalt, 82kg, ~200W = 1 900 vm

Ten co jazdi traily a vie podla mapy, ze k trailu vedie cesticka, kt. ma 200 vm, ~7% stupanie, je to asfalt
tak si lahko vyrata, ze to na 100% baterky a ECO dokaze urobit
3000vm / 200vm = 15x

Na Tour+ potom
1900vm / 200 = 10x (+/-) (poslednu jazdu pojde napr. ECO/TOUR+)

Kto chce vediet aku prejde vzdialenost:
200vm / 7% = 2,86 km (pripadne z mapy)
Trail ma napr. 4 km (podla mapy)
=> 1 kolo = 6,86 km

ECO: 15x = 102,9 km
TOUR+: 10x = 68,6 km

Ale Trialistu zrejme nezaujima aku prejde vzialenost ale kolko krat je schopny dany trail prejst.
Resp. kolko trailov je schopny na 100% baterky prejst.
Takze z tychto udajov si vie urcit aku baterku (minimalne) bude potrebovat podla toho ake dopomoci chce vyuzivat.

Podobne postupuje aj ten co si jazdi len vylety (ako napr. ja) a vie si to priblizne vyratat podla svojich kriterii.
Takze napr. mne, momentalne 625 Wh baterka v pohode staci. Este som ju nikdy nedal na 0. Max som minul 59%.
---

Na rovinke, ci budete mat 120kg alebo 80 kg, tak v dojazde nebude zasadne veliky rozdiel. Mozno 8-10%. Pretoze tazsiemu pomaha aj vyssia hybnost ked sa uz rozbehne.
Kazdy to poznate, ze najtazsie je sa rozbehnut, potom na udrzanie urcitej rozumnej rychlosti (pri vyssej rychlosti je aj vyssi odpor vzduchu) uz treba menej energie.
Ale v kopcoch je to uz ina kava a tam uz sa rata kazde kilo navyse, pretoze uz tlacite aj proti gravitacii.
Cize 80kg biker v kopcoch odjazdi na 100% baterky vyrazne viac ako ten 120 kg.
Zase naopak dole kopcom pojde rychlejsie tazsi. (ziadne technicke useky)
---

Kto chce vediet ako na tom je on sam, nechce sa spoliehat na rozne stranky, ci rady od ludi, tak si staci urobit vlastne meranie.
Vyberte si usek, kt. ma len stupanie a vyskusajte ten usek s roznymi stupnami dopomoci. Odporucam aby mal aspon 200-300vm. Chodte to tak ako keby ste isli normalne, netreba sa hnat za megavykonmi.
Kludne pocas vyletu.
Pojdete tadial druhy krat tak si ten dany usek vyslapete s inym stupnom dopomoci a na dalsom vylete dalsi stupen. Pripadne mozete skusit kombinaciu ECO/Trial (50/50). atd.
Takto si budete vediet urcit ako na tom ste, co sa tyka vm a spotreby baterky a nasledne si viete vyratat kolko teoreticky dokazete nastupat na 100% baterky.

Ti co mate palickove meranie spotreby a neviete sparovat ebike cez cyklocomp a bluetooth to asi nezmeriate dostatocne presne.
Ti co maju napr. Shimano EP8 pouzite apku E-tube ride (pozri obrazok). Sparujete cez bluetooth. Zaznamenate si dany usek. Ulozite a ten vam ukaze v % kolko ste minuli baterky.
Samozrejme presnost merania je +/- 1%
Pretoze to nezaznamena % v desatinach ale cele cislo, teda nie 19,1% alebo 19,9% ale 19%
U paliciek je daleko horsia presnost merania. Ked niekomu zostane 3/5 paliciek tak neviete, ci mate 59,9% alebo 40,1% takze presnost je +/- 20%

Prílohy:

ebike_dojazd_Gabcikovo.jpg
ebike_dojazd_Gabcikovo.jpg 214.57 KiB thumb_up0thumb_down

1664704102119_maly.jpg
1664704102119_maly.jpg 28.69 KiB thumb_up0thumb_down

05.12.2022 - 20:53:49
00
Ja som po rocnej skusenosti s e-bajkom zistil, ze pre mna osobne je najdolezitejsia vaha e-bajku, takze moj dalsi bude minimalne pod 20kg, idealne pod 18kg, este uvidim, co sa bude dat zohnat, aj za cenu mensej baterie a trochu slabsieho motora. Zatial mam pocit, ze s tak "lahkym" ebajkom by som v ramci mojich vyjazdov ani nemusel riesit dojazd.
06.12.2022 - 15:28:33
01
ankhax pozri ten Lapierre co maju aj v MTbikeri, myslim, ze sa da dokonca nejako zhodit motor aj s bateriou: https://www.mtbiker.sk/shop/elektrobicykle/horske-elektrobicykle/celoodpruzene/lapierre-e-zesty-am-92-f250.html
"Ďalšia nesporná výhoda je, celý pohonný systém Fauza – motor aj s batériou tvoriaci jeden blok, môžete veľmi jednoducho a bez námahy zo spodnej rámovej trubky vybrať, nasadíte kryt – ušetríte ďalších 5kg a jazdíte ako na klasickom bicykli bez motora !"
06.12.2022 - 16:27:11
00
Skor poskulujem po novej Orbei Rise 2023, ale neviem, ci sa bude dat realne zohnat :).
07.12.2022 - 09:07:38
02
ankhax kamos orbehu v kosiciach ma. je to uzasny ultra lahky bajk. problem ma skor s vybavou. ma tam zakladnu radu fox 36, " cvachtajuci tlmic x2 od kupy" a smiesne brzdy shimano m200. brzdy vymenil za formula cura 4, no stale nevie zabudnut na propain tyee, ci evil vreckoning v carbone, magura mt7, najvyssi model zebb a pruzinoveho tlmica. hold na dobre sa rychlo zvyka. ak jazdis #KECY jednoznacne chod po vahe
07.12.2022 - 09:15:27
01
Nech si ten tlmič da spravit lebo sa mu poškodí. Nieje dobré ak je vzduch niekde v oleji. Fox je citlivý stačí aj jeden doraz alebo ked jazdíš na zamknutom tlmiči a už može prejst vzduch kde nemá. Ak to má od výroby tak niekde bolo zlé tesnenie. Ja som tak jazdil pol roka, že som si odpalil lock out a už mam tlmič načaty z vnutra.
07.12.2022 - 10:16:41
00
valecek napísal:
ankhax kamos orbehu v kosiciach ma. je to uzasny ultra lahky bajk. problem ma skor s vybavou. ...


To hej. Aj Orbea 2023 je v cenovo dostupnejsich modeloch s vybavou strasne naprd. Jednak FOX 34, a vlastne FOX vidlu vseobecne by som uz len kvoli servisu velmi nechcel a tiez brzdy tam davaju slabe, cize hned po kupe (alebo pri kupe) by to bola dalsia investicia do komponentov, co by mi to vcelku predrazilo. Stale je to len zatial jeden z kandidatov, tak este uvidim.
07.12.2022 - 11:29:04
00
kamos to bral tak ze chce bajk ako taky a s dielmi bude stotozneny... zial nieje.
na druhej strane, sme v tomto asi vazny pacienti a aj keby mal najvyssiu radu zebbu, hladal by co je este lepsie :D
a ked ten dream bike vyskladas, vyjde novy lepsi model
07.12.2022 - 11:41:06
01
Ja nie som nejak vysadeny na komponenty, skor mi ide o bezpecnost a teda nechapem, preco vseobecne na ovela tazsie bajky davaju slabe brzdy, co zisti casom hadam kazdy majitel ebiku, ktory sa semtam rad spusti z vacsieho kopca.
07.12.2022 - 12:34:42
01
keyboard_arrow_up