Ahojte
Po case som sa rozhodol ze vymenim obcas auto za bike pri dochadzani do prace ( cca. 22km ).
Bike bude sluzit hlavne na to ( prevysenie max +/-30m ). Cestou spat obcas trochu obchadzka...
Bike ma byt jednoduchsi v predu jednoplatnicka, vzadu 7-9 prevodov. Vidla staci struna ... , ale dobre bude ak sa da zamknut. Brzdy vsak chcem hydrauliku.
Idealne by bolo ak by sa dala jednoducho zvysit vykon asistencie cca. do 30km/h ( hlavne na cestu do prace ).

Zatial mam vybrate 2 ( prosim nesmejte sa ):

1. RM Crossride e350
https://rockmachine.sk/2019/flash/crossride-e350/matte-black-silver-dark-grey
( vo vypredajoch sa da kupit aj do 1250€ )
2. Riverside 500e
https://www.decathlon.sk/elektrobicykel-riverside-500-id_8405314.html

A to dolezite ... urcite nechcem minut viac ako 1500€, proste je to bike na zodratie.. ziadne zazitky, horske cesty... atd.

A este taky mali detail.. idealne ak by sa dal kupit niekde okolo bb, nechce sa mi servisovat v zaruke niekde mimo ( trocha skoda pre ten rm )
26.12.2020 - 22:46:34
00
random napísal:
Ahojte
Po case som sa rozhodol ze vymenim obcas auto za bike pri dochadzani do prace ( cca. 22km ).
Bike bude sluzit hlavne na to ( prevysenie max +/-30m ). Cestou spat obcas trochu obchadzka...
Bike ma byt jednoduchsi v predu jednoplatnicka, vzadu 7-9 prevodov. Vidla staci struna ... , ale dobre bude ak sa da zamknut. Brzdy vsak chcem hydrauliku.
Idealne by bolo ak by sa dala jednoducho zvysit vykon asistencie cca. do 30km/h ( hlavne na cestu do prace ).

Zatial mam vybrate 2 ( prosim nesmejte sa ):

1. RM Crossride e350
https://rockmachine.sk/2019/flash/crossride-e350/matte-black-silver-dark-grey
( vo vypredajoch sa da kupit aj do 1250€ )
2. Riverside 500e
https://www.decathlon.sk/elektrobicykel-riverside-500-id_8405314.html

A to dolezite ... urcite nechcem minut viac ako 1500€, proste je to bike na zodratie.. ziadne zazitky, horske cesty... atd.

A este taky mali detail.. idealne ak by sa dal kupit niekde okolo bb, nechce sa mi servisovat v zaruke niekde mimo ( trocha skoda pre ten rm )


Zbehni do Pegi bike rovno oproti Kapitol pubu.
Predavaju RM a aj Crussis
Urcite tam nieco vymislite
27.12.2020 - 08:21:34
00
Viem o nich.. ale pokial viem ziadny RM co by som chcel skladom nemaju a co som pisala nevedia ani objednat ...
Crussis som pozeral ale ich ponuka ma moc nezaujala. Co ma trochu zaujalo v marci sa bude dat objednat :) ..
27.12.2020 - 16:14:58
00
Jazdím do práce každý deň 25 km jedna cesta po rovine. Každopádne to musí byť bicykel, čo sa dá čipnúť. 25 km/h limit na rovine je nezmysel. Ten motor ti bude iba na obtiaž.
Najlepší bicykel na commuting je ten čo mám ja :D , ale už sa nevyrába. To myslím vážne, dnes po 7 mesiacoch a 8 tis. km by som sa nerozhodol ináč. Rsp. by som ešte zvažoval Specialized Turbo Vado. To je ale mimo tvoj rozpočet.
A počítaj s tým, že budeš potrebovať kvalitné blatníky, nosič a svetlá.
27.12.2020 - 16:51:40
00
Ahojte.. takze zaujal ma este jeden bike, aj ked sa nejedna o cross ...

https://apache-bike.cz/cs/katalog/produkt/2021-tuwan-e5

Obuť to na uzsie plaste ... INak to ma vlastne vsetko co som chcel, vybava mi pride na danu cenu celkom slusna.
Ake su skusenosti ten motor Apache Power Silent ( aka to je vlastne naozaj znacka, predpokladam ze to je nejaky OEM vyrobok ).
29.12.2020 - 17:40:56
00
Ako sorry, chcel si bicykel na commuting a dávaš tu bicykle úplne mimo misu. Si ujasni na čo ten bicykel vlastne chceš.
29.12.2020 - 18:18:00
00
Ja chapem ze je to ina trieda ..., ale cena je OK
Zakladat novu temu chcem.
Vybavenie je celkom OK .. ak by sa osadili plaste 1,75 na dochadzanie po polnej ceste/ceste ...
konstrukcia je vcelku jednoducha. Motor v zadnom naboji mi skor pride ako pri cross ( aj pri ceste po rovine mi pride dobra volba ).
Zas tak vela bike co by sa mi pacilo a malo vhodnu cenu som nenasiel.
A to ze je to primamarne MTB ... tie ich cross maju vsetky 3x9 rychlostí Shimano Altus ( co mi pride zbytocne, teda v cene do 1500 ).
29.12.2020 - 19:11:25
00
osobne hladat commutera do 1500 eur idem asi do tohoto https://www.flystork.sk/apache-matto-tour-mx-i-bezova-2019. Tych matto tour / mato je tam požehnane v rôznych fabrách a velkostiach. Urcite teda brat s nosicom a blatnikmi dokupit svetla. Bafang stredovy by mi na commuting v tejto cenovke neprekazal a aj bateria je znackova a kapacita dobra. Ten tuwan to je take... ani ryba ani rak. Tvari sa to podla ramu ako univerzalne XC, ze by chcelo aj nejaky trail ale motor to ma vzadu = zle vyvazene. Budes k tomu dokupovat uzsie gumy, vybavu, blatniky a zistis, ze je to vopruz jak prasa...
29.12.2020 - 19:28:30
00
Nie ja blatníky, nosic ani svetlo neplanujem.. nikdy doteraz som to nemal, a nikdy mi to nechýbalo. Asi to je vec zvyku.. max nosim celovku a ked je tma dam tu :).
29.12.2020 - 19:53:35
00
Tak tu je kazda rada draha ako sa hovori. Kup si to co chces, budes spokojny.
29.12.2020 - 20:30:11
00
random napísal:
Nie ja blatníky, nosic ani svetlo neplanujem.. nikdy doteraz som to nemal, a nikdy mi to nechýbalo. Asi to je vec zvyku.. max nosim celovku a ked je tma dam tu :).

Nechcem ti brať ilúzie, ale ak to myslíš s commutingom vážne, z toho sa rýchlo vyliečiš. Ja jazdím denne 50 km a rozmýšľal som podobne. Na fotke vidieť stručne evolučný vývoj. Všetky verzie nemám odfotené. Hore je produktová fotka, pod tým upravená v PC, čo som si spravil pre predstavu, ako asi bude vyzerať, keď príde. Tak aj bolo, ako prvé som ho oholil. Pri prvej jazde do práce som zistil, že blatníky by sa aj celkom hodili. Tak som ich nahodil späť, ale aspoň skrátil, ako vidieť na tretej fotke. Potom som zistil, že krátke blatníky sú platné ako hadovi noha a nadlepil som, čo som predtým urezal. Nakoniec som musel kúpiť nové 56 mm, lebo som dal aj širšie 45 mm plášte a predný sa už nedal nijako predĺžiť na rozumnú dĺžku. Naspäť išiel aj stojan, lebo je to pri takom bicykli veľmi praktické a momentálne mám vpredu aj zásterku, lebo (takmer) všetky predné blatníky sú krátke. A plánujem sa vrátiť k pôvodným 38-40 mm plášťom, lebo pri rýchlosti 40 km/h sú tie 56 mm blatníky nedostatočné.
Buď budeš jazdiť iba za pekného počasia, alebo stačí mokrá cesta a prídeš ako prasa. Záleží kde pracuješ a či sa môžeš osprchovať a prezliecť. Ale ak potrebuješ prísť do práce čistý, suchý a nespotený, tak rýchlo pochopíš, že nejaké to blato vnímaš ináč pri voľnočasovom výjazde a ináč keď jazdíš do práce.
Proste ja som oholil čo sa dalo, kúpil nové blatníky, širšie plášte, špekuloval s nosičom ktorý sa dá pripnúť na sedlovku, brašňami, stálo ma to všetko vyše 300 Ł aby to vyzeralo čo najviac cool a dospel som k tomu, že najlepšie to bolo tak ako to bolo od výroby.
A teraz viem čo naozaj potrebujem a využijem. Jazdím po rovine, tak to musí ísť viac ako 25 km/h, ináč ebajk nemá zmysel. Prevod to musí mať cca. 44/11. Počet prevodov nie je podstatný, keďže to už nebude jazdiť kopce a je to ebajk. Dnes by som bral aj ten Turbo Vado, alebo ak niečo lacnejšie, tak vyberal niečo z bicyklov určených na commuting, ktoré možno nie sú tak atraktívne ale sú funkčné.
Z toho čo tu bolo je najrozumnejší ten Apache čo ti núkal Zubesuch Ten vyzerá dobre.
Príloha:
Haibike_MY20_SDURO_Trekking_50_Gent.jpg
Haibike_MY20_SDURO_Trekking_50_Gent.jpg 3.03 MiB thumb_up0thumb_down

29.12.2020 - 22:10:27
01
Dakujem za odpovede. Len mi beriete iluzie :) ...

Je pravda ze doteraz som taku dialku na biku do prace nedochadzal ( max cca. 7km ).. a vzdy to bolo na horskom.
Odvtedy to uz je ale cca. 15 rokov len auto ... ( tam je viac menej jedno, ci prsi, snezi, je -10 ..) clovek to tak neberie.
Asi sa sam poucim v praxi ... Standartne ratam vybrat sa na biku len ked je pekne, a ked clovek ide z prace az tak to nevadi.

A ake motory su v tejto nizsej triede teda najlepsie a daju sa rozumne upravit?

https://apache-bike.cz/cs/katalog/produkt/2021-matto-tour-e3

vybava je celkom rozumna, cena povedzme da sa... a aj barteria je lepsia. Tj. ked chcem tie original dieli mozem zatial nechat v sufliku a ked ukaze cas ze to treba.. znova ich nahodit.
29.12.2020 - 22:56:08
00
ja by som preferoval stredovy motor nad motorom v zadnom naboji uz len kvoli rozlozeniu hmotnosti. pravdepodobne ta laka M4100 sada na tom matto tour e3. musim ale povedat, ze ten altus 1x9 bude radit tiez velmi dobre na trekkingovom/crossovom bajku. Prevodnik je tam 44zubovy, najmensi pastorok na kazete je 11z. Prevody by mne osobne nechybali. Cez vikend som akurat mal moznost skusit Aceru na ebajku a bolo to uplne pohodove radenie. Na lepsie alivio mozes upgradovat jednoducho za par šušňov hocikedy - prehadzovac RD-M3100-SGS + radenie SL-M3100-R cca 30eur.
30.12.2020 - 14:06:50
00
Ja chapem ze stredovy motor ma vyhody ...

Ale nie je nahodou motor v naboji konstrukukne jednoduchsi, tj. teoreticky aj spolahlivejsi ? Beriem to naviac aj tak ze konstrukcna jednoduchost sa prejavuje aj na cene, tj. je to mierne lacnejsie riesenie.
Negativ som si vedomi, ale zas to beriem tak ze po rovine sa az tak neprejavia.

Ano zaujala ma ta M4100...
31.12.2020 - 09:18:35
00
priznam sa, ze vplyv zlozitosti motorov na spolahlivosť uplne nemam nastudovanu. Ale viem, ze vela ludi ma stredovy Bafang a su spokojni. Ja som na to isiel logikou, že: Ktory motor sa viacej narobi? Ten co vyuziva prevody (stredovy) alebo ten co musi tocit rovnake rpm ako zadne koleso (zadny). Okrem toho stredovy ma fakt lepsie vyvazenie.

To radenie a prehadzovac by ma nejak vobec nevzrusovalo. Je to aj tak len spotrebka co casom vymenis a nestoji to vela. Lenze koncepciu ramu a motora uz zmenis dost tazko/nezmenis.

Pre mna osobne ma motor v zadnom kolese aj tu nevyhodu, ze ked chcem vyuzivat 2 sady kolies s roznym obutim, tak nemozem. Pri stredovom v pohode.
31.12.2020 - 17:05:25
00
keyboard_arrow_up