pokial bude stavany nejaky novy trail, tak by mal byt stavany v jednej obtiaznosti cely,ved predsa nestaaviam nahodne,ale ucelovo...

Podla mna je efektivnejsie dokumentovat/vylepsovat/propagovat existujuce ako budovat nove.
15.07.2008 - 14:16:27
00
Zda sa mi, ze niekde sa to znacenie uz pouziva. Nie je to zly napad. Tu su nejake vzory a vysvetlivky: www.sckbicyglo.host.sk/znacenie_cyklotras_s.htm


U nas na Liptove je to celkom bezne, ale Bratislava, tu to bolo pre mna, aspon zo zaciatku, akoby postavene na hlavu. (Kratka 4km trasa po asfaltke znacena ako mtb magistrala :-) ) Inak to funguje tak, ze na dolezitych uzloch je prave toto znacenie s panakom a infom kam to vedie, zatial co samotna cesta je uz znacena C-ckom v prislusnej farbe podla moznosti i so smerovou sipkou. Nieco ako turisticke znacenie. (Na krizovatkach blizsie info kam ktora cesta vedie a ako dlho, a potom uz len stare dobre pasiky)
15.07.2008 - 17:03:49
00
K téme "Značenie MTB trás - nová inicioatíva SloMBy".

Osobne si myslím, že SloMBA by najprv mala dokázať, že je životaschopná organizácia. Až potom by sa mala púšťať do takých úloh, ako je vylepšovanie a zjednocovanie značenia MTB trás.

Slombe prajem veľa úspechov, veľa odhodlania v boji s "vonkajším nepriateľom", ale hlavne jej prajem to, aby bola vo vnútri jednotná.
... a nerozložila sa zvnútra a po čase sa rozhádala (je to bohužiaľ osud mnohých organizácií aj s oveľa učľachtilejšími cieľmi).

Takže: Chlapci vydržte! Radšej pomaly, ale isto.
21.07.2008 - 13:54:55
00
Kedze nejake kilometre tras som uz vyznacil a dalsie sa pripravuju na vyznacenie pridam par poznamok.
Ako tu uz bolo napisane na znacenie CTT plati STN 01 8028 podla ktorej bolo na SK vyznacenych uz asi 8000 km tras, vecsinou vsak po asfaltovych cestach. Par stoviek km vyznacili pasovym cykloznacenim cykloturisti z KST, pokial viem, ma sa odstranit.
Cykloznacenie obsahuje aj 3 stupne narocnosti "rekrea", "sport" a "expert",
samozrejme sa pouziva aj cislovanie tras, cyklomagistraly, (cervene) maju trojciferne cislo napr. 018 "Slanská cyklomagitrala", Modré trasy napr. 2874 "Čergovská cyklotrasa" , Zelené trasy napr. 5873 " Povodim Svinky" Žlté trasy napr. 8882 "udolim Svinky", viac sa o znaceni CCT mozete dozvediet aj na
http://cyklotrasy.luho.sk/
Zaroven si vsak myslim ze aj tento system znacenia sa vyvija a doplna o dalsie veci, osobne by som pridal znacenie zjazdovych trati rozsilril pocet farieb, ako aj narocnost tras, treba vsak na to sirsi kosensus zainteresovanych ako aj pocuvat hlas verejnosti.
22.07.2008 - 15:55:34
00
dnes som si dal trocha namahy a pre priklad som odfotil jedno znacenie z Holandskeho "Brunssumerheide".1-tka znamena cislo okruhu(su tam 3,navzajom prepojene)

Prílohy:

znacenie mtb NL.JPG
znacenie mtb NL.JPG 372.68 KiB thumb_up0thumb_down

22.07.2008 - 21:24:07
00

FYI: Mne to bloklo tvoju stranku kvoli tomuto:
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusen ... _IFRAME.GQ
23.07.2008 - 07:52:56
00
Podla mna je efektivnejsie dokumentovat/vylepsovat/propagovat existujuce ako budovat nove.

suhlasim
takmer vsetky cyklocesty napriklad v Malych Karpatoch, Javorine, Inovci sa presne drzia tohto popisu : http://www.sckbicyglo.host.sk/znacenie_cyklotras_s.htm
"výlučne cyklomagistrály .... pričom sa kladie dôraz na nenáročnosť týchto trás ... okruhy zdravia a rodinné trasy ... " - ziadne kvalitnejsie skutocne MTB trasy, ktore zahrnaju lesne (nespevnene) cesty a chodniky, volne kamene a pod. skor sa jedna o lesne asfaltky, alebo dopravne komunikacie 2. a 3.triedy - co je v podstate pre nas nepouzitelne.
Ako spomina PaloTT, vacsinou preto pouzivame turisticke mapy a chodniky. takze existujuce cyklo mapy a cyklo znacenia nevyuzivame.
Preto si myslim, ze je skor treba plosne zacat v terene (a paralelne na spominane servery a papierove mapy) oznacovat MTB trasy (s uz spominanymi triedami obtiaznosti) na napr existujucich turistickych chodnikoch (napr v spolupraci s KST ako spominal PaloTT).
Nemyslim si, ze vymyslat nove znacenia, a riesit celu backround masineriu, a vyrabat nove single (stavane vylucne pre myslienku singletrailu - s konstatnou obtiaznostou, danou sirkou a dlzkou trailu), je ten "najlepsi napad"ci najpalcivejsi "problem", ktoremu by sa mohla SloMBA venovat v najblizsej dobe.
23.07.2008 - 14:03:44
00
Dana, dobre napísané. Len malý dodatok: To spomínané značenie vyjadruje obtiažnosť, ale neidentifikuje trasu. Značenie obtiažnosti je len doplnkový atribút k nejakému inému značeniu trás, či už k "C" značeniu Slovenského cykloklubu alebo k nejakému novému, ktoré by bolo potrebné vytvoriť práve pre účely, ktoré opisuješ. Aj na tom obrázku od warzoneho je identifikácia trasy (číslo "1") a až pod ňou je značenie obtiažnosti. Označovanie trasy číslom však nie je šťastným riešením, chcelo by to nejaké farebné grafické značenie...
24.07.2008 - 07:23:47
00
hm..nejako sa to tu zvrhaava..
1. poslat otazku do fora, bola zalezitost asi 5 minut.. to ze sa o tychto veciach bavime s chalanmi pri pive, sem tam sa nejaky clen spyta cez mail, ze co nove, resp. posle svoju pripomienku na temu znacenia, to vsetko je len minimalna ,,strata" casu. nebojte sa,robime aj ine veci,praktickejsie.. prave preto sa pytam tu, aby sa mohlo viac ludi zapojit a casom dopracovat k niecomu, co bude najlepsim kompromisom.... preco kompromis? ak tak citam, tak asi neexistuje jeden jediny system ktory by oznacoval zaroven: obtiaznost a zaroven urcoval o ktoru trasu ide(myslim,ze vsetci rozumieme ze sa jedna o urcenie trasy z lokalneho hladiska...)

2.Tento nedostatok sposobeny obmedzenymi vyjadrovacimi schopnostami jedneho symbolu sa da doplnit doplnkovim znacenim, teda info tabulkou , tak ako to je doteraz... Takze tiez si nemyslim,ze je vhodne vsetko menit od zakladov, niektore veci je naozaj dobre len vylepsit.

3.na otazku ci budovat nove alebo znacit stare sa da odpovedat jedine AJ AJ :) lebo niekde je tras dostatok a niekde zase trasy velmi chybaju...
24.07.2008 - 10:50:48
00
Nech uz sa dohodne akykolvek kompromis je vhodne, aby sa znacenie vykonavalo za triezveho stavu. Na prilozenej foto je cesticka pre cyklistov s vyznacenou trasou. Podla zeleneho C mam odbocit vlavo, ale kde? Na tu rozbitu lavicku? Nieco tvariace sa ako odbocka na urovni chodca je slepa cesticka v dlzke asi 30m.

Prílohy:

DSC00083.JPG
DSC00083.JPG 151.48 KiB thumb_up0thumb_down

24.07.2008 - 11:40:50
00
Prave to co tu postol jfab maju tu v NL/BE vyriesene tak,ze ta sipka ukazuje odbocku sikmo(cize nie ostru-pravouhlu,co o dost viac napoveda)
Celkovo je v podstate jedno ci je to trojuholnik alebo C-cko,hlavne nech ta sipka ukazuje tak aby to bolo na prvy pohlad jasne.Tak isto farebne rozlisenie tras je ok si myslim a pokial by sa to chcelo doplnit o nejaku obtiaznost,tak mozme pouzit to singletrailove oznacovanie (odkaz na tu stranku tu uz kdesi viac krat bol) alebo nejake cislo(1-10 napr.)...?
24.07.2008 - 12:58:55
00
hm..nejako sa to tu zvrhaava..

IMHO sa to tu vobec nezvrhava, len si nepochopil odkaz tejto diskusie :)

Ja som sa dozvedel napriklad:
oficialne cyklokloznacenie je robene podla turistickeho vzoru (TZT):
: 4 farby - znacene v terene
: 2 druhy (MTB, cesta) - uvedene na znaceni na stlpikoch (je to vlastne hrube definovanie povrchu trasy)
: Luho spomenul aj 3 stupne obtiaznosti, to sa asi ??? neznaci v terene, ale len v mapach, sprievodcoch???
: predpokladam, ze cyklotrasy maju pre jednoznacnu identifikaciu aj oficialne cislo - podobne ako TZT (je uvedene v mape).

Mas problem novovytvoreny singlac oznacit ako zelena, MTB, extrem?
Treba vlastne viac? Mozno by v praxy pomohli nejake standardizovane info tabule.
Problem vidim viac v tom, ze existujuce znacenie je zamerane na cykloturistiku (cesta, trek), zle znacene v praxy a na inych mapach. Ta teoreticko-metodicka stranka znacenia sa mne osobne celkom pozdava.

Ked uz porovnam s turistikou - cervena TZT je v terene znacne tak isto na hrebeni Zapadych Tatier ako v Cunove pri BA. Pritom rozdiel v narocnosti je obrovsky!!! Tieto "upresnujuce" informacie najdes/vycitas len z map, sprievodcov. A vsetci sa tvaria spokojne (mozno teda okrem "vikendovych" turistov v sortkach a sandaloch na Ostrom Rohaci, ty ale ani pojem mapa asi nepoznaju :) )
TZT ale maju mnohorocnu historiu, MTB znacenie je mlade a dynamicke. IMHO preto namiesto map a brozur by sa malo uberat cestou internetu.

Btw. osobne pod pojmom budovanie tras rozumiem predovsetkym znacenie tras a nie nejake masivne terenne upravy. Lesnych ciest a chodnikov tu mame naozaj dost, treba len o nich vediet.

Moje zhrnutie asi takto: Sam som clovek co preferuje jasne definovane pravidla , ale v cyklo znaceni je bordel hlavne v ich aplikacii v praxy a nie v samotnych pravidlach. Preto nevidim dovod na nejake urgentne rozsirovanie metodiky a uz vobec nie na jej prekopanie od zakladov. Podla mna je metodika(pravidla znacenia) celkom dobra.
24.07.2008 - 13:38:58
00
Sam som clovek co preferuje jasne definovane pravidla , ale v cyklo znaceni je bordel hlavne v ich aplikacii v praxy a nie v samotnych pravidlach. Preto nevidim dovod na nejake urgentne rozsirovanie metodiky a uz vobec nie na jej prekopanie od zakladov. Podla mna je metodika(pravidla znacenia) celkom dobra.


Palo, v cykloznačení nie je až taký bordel, resp. ak niekde je, tak to nie je chyba systému, ale konkrétneho značkára. Súčasné značenie "C" je dobré a aj teraz vyhovuje na 90% lokalít Slovenska a keby sa v terénnych úsekoch vhodne doplnilo vyznačením obťiažnosti, tak sa v systéme de iure nemusí nič meniť.
Avšak sú a najmä stále budú pribúdať lokality, kde súčasné "C" značenie nebude stačiť z jedného dôvodu: štyri farby sú málo a pri koncentrovanejšej práci v jednej lokalite môže dôjsť k súbehu alebo križovaniu rovnaej farby. To je podľa mňa jediný nedostatok súčasného "C" systému. Preto by bolo dobré buď pridať farbu (stačila by jedna, možno čierna) alebo písmeno (namiesto "C" niečo iné, napríklad "M"). Treba si pritom uvedomiť, že farba (či už pri pešom alebo cykloturistickom značení) nevyjadruje obtiažnosť, ale spravidla vyjadruje účel a význam danej značenej trasy (a aj to nie je kamenné pravidlo): červená obyčajne označuje diaľkové a hlavné trasy, modrá dôležité miestne trasy, zelená menej dôležité miestne trasy a žltá spojky, skratky, odbočky... Tak isto je to spravidla aj pri cykloznačení, ale v praxi sa to moc nedá dodržať a farby niekedy musia byť "rovnocenné".
24.07.2008 - 14:27:11
00
2Jaroh: V tom problem nevidim.

Doplnit to by nebol problem, ale treba to definovat.
Co je obtiaznost? Narocnost fyzicka alebo technicka? Nieco vycitas aj z mapy a ako som spominal turistom takato velicina nechyba.
Ako to naviazat na sucasne rozdelenie rekrea, sport, extrem?
Mozno by sa dala specifikovat technicka narocnost ako podtyp skupiny (farba, MTB, EXTREM) napr. podla tej nemeckej stupnice, co som spominal.

Aj rozsirenie farby nie je problem. Taka ruzova je pekna farba, ale v praxy aj siet TZT je husta a stacia im 4. Ak sa ale maju stretnut rovnake farby z viac ako 2 smerov, tak farebny ucel trasy je druhorady, meni sa farba trasy. Ale tiez sa v praxy obcas stretaju rovnake farby znaciek v jednom bode viac z ako 2 smerov a nikto farby nevymysla.

A vadi mi, ze stvoritel tejto temy nedal uceleny a komplexny prehlad aktualneho stavu. Ten by mal byt zakladnym predpokladom na to, aby sa nieco upravovalo. V praxy to aj tak bude treba naviazat na existujuce veci.
24.07.2008 - 15:11:35
00
Slovenský cykloklub má na značenie cyklotrás legitímne oprávnenie a ako jediný má vyškolených značkárov ktorý tieto cesty vyznačujú a preto by SloMBA mala či už značenie synglov resp.MTB cies konzultovať s touto organizáciou poprípade s nima úzko spolupracovať čím by sa vyhla zbytočným nedorozumeniam atd...
http://www.cykloklub.sk/index.php
24.07.2008 - 19:52:55
00
keyboard_arrow_up