@kenai, faktom však je, že netušíš, o čom píšeš :-D . "Za svoju nehodu vzdy mozem ja sam. " hovorí za všetko.
07.06.2021 - 13:09:32
01
Kenai mnoho ľudí ťa má možno v zuboch, ale toto má hlavu a pätu podľa mňa. Skús spísať petíciu, ktorú nebudem mať problém podpísať :) Ja som sa už na smečku hádal, že cyklista má jazdiť po krajnici (kde na Oravu už len máme krajnice, možno na jednom úseku v jednom smere) alebo že keď obieha nemá problém dodržať 1,5 m odsup a nevybočiť do protismeru (teda cesty široké ako diaľnice). Ja osobne keď už idem bližšie okolo cyklistu, tak aspoň spomalím - to by mi úplne stačilo, keď už ma lížu späťákom, nech aspoň neupaľujú 100 km/h. Už som sa naučil ignorovať auta, pevne držať riaditka a nebáť sa oprieť o zvodidlá alebo ísť do priekopy - vždy lepšie ako skončiť pod kolesami.

Je rozdiel cyklista a cyklista. Sú používatelia jendostopového nemotorového vozidla, ktorých mám strach obehnúť na biku, nie to ešte na aute. V drtivej väčšine sú za nehody cyklistov zodpovedný cyklisti. U mňa je to 50:50 a ako vravíš, tam kde mi auto nedalo prednosť, som si mohol všimnúť, že sa začalo rozbiehať, čiže zas moja vina. To ani policajti neboli zavolaný. A pri prvej nehode síce boli, ale bola to "len" škodová udalosť, priestupok a nie dopravná nehoda aj keď som bol vinník a mal zlomenú kľúčnu kosť...

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson


Naposledy upravil milos21 dňa 07.06.2021 - 13:25:05, celkovo upravené 1 krát.

07.06.2021 - 13:22:31
10
Jaroh Neviem ci si ma pochopil, ja nevravim ze ked ta niekto na chodniku prejde autom a ty to nahodou prezijes, ze sa z toho pojdes spovedat do kostola a nechas sa zaviret ako vinnik. Ja vravim, ze si z toho vezmem ponaucenie a mozno aj na chodniku sa budem viac obzerat, alebo ked budem tukat do tel. postavim sa k poriadnemu stlpu, alebo dalej od cesty.... proste vzdy sa da nieco urobit, aby si znizil pravdepodobnost.
Ale ziaden problem, nemusis so mnou suhlasit. Mas ine zivotne skusenosti vychovu informacie... a co funguje mne nemusi tebe. Ked sa ti zije lahsie s filozofiou poskodenej obete, tak OK. Mne sa lepsie zije s vedomim, ze som mohol nieco proti tomu urobit a snazim sa z toho poucit a nezopakovat tu chybu znova.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

07.06.2021 - 13:24:53
00
Kenai napísal:
Vytvara pocoit, ze za nehody cyklistov mozu vodici aut co v 90% pripadov nieje pravda. Podporovanim toho myslienkoveho smeru bude tych nehod len pribudat. Uz dnes su pre cyklistov nebezpecnejsi cyklisti ako auta na 99% cyklotras a s prichodom ebikov to bude len horsie.
1. Sprecíznenie pravidla o zachovávaní dostatočného bočného odstupu od predchádzaného vozidla je absolutna hlupost. 1.5m odstup je mozne uzakoniot len ak by bola sirka jazdneho prudu 6m, alebo poskytnuta vynimka zo zakazu predbiehania v pripade predchadznia cyklistu, alebo by cyklistom musel byt vydany zakaz vjazdu na cesty, kde nie je 6m sirka pruhu, alebo kde je plna ciara...
Obmedzenie rychlosti motorovych vozidiel neznizuje nehodovost cyklistov. Nehodovost cyklistov znizi efektivne vymahanie pokut za prekrocenie rychlosti cyklistami.
4. Koncepčný prístup k bezpečnosti cestnej premávky založený na dátach tu sa zabuda na fakt ze 99% dopravnych nehod su v skutocnosti len skodove udalosti.
Chyba najdolezitejsi bod, zaviest na ZS opat dopravnu vychovu a znovu otvorit dopravne ihriska. Nemozeme chciet, aby bol cyklista rovnocenny ucastnik cestnej premavky, ako to cyklokoalicia rada vyhlasuje, a zaroven ho nechat nevzdelanym a bez pochopenia ako funguje organoizacia cestej premavky. Ked ma byt cyklista rovnocenny musi mat aj rovnocenne vedomosti a schopnosti, ako ostatni ucastnici cestnej premavky. To znamena vodicke opravnenie, alebo aspon jeho primeranu verziu. To v primeranej miere plati aj pre chodcov. Deti na skolach by sa mali naucit aspon tych 10 riadkov povinnosti ktore, im zakon ako chodcom uklada a hned by sa na ceste zilo lahsie cyklistom, motoristom aj chodcom.

Klames v kazdom jednom odstavci, tak som citaciu skratil. Zareagujem aspon na par tvojich klamstiev- vodici motorových vozidiel zavinili v 2020 okolo 66% vsetkých dopravných nehôd cyklisti zavinili 3% DN https://www.minv.sk/swift_data/source/policia/dopravna_policia/dn/prezentacie_dbs/2020/Vyhodnotenie%20DBS%20za%20rok%202020%20def..pdf Pri nehodach s ucastou cyklistov, mozu motoristi za cca 50% z nich.
Sirka jazdneho pruhu je bezne 3,2-3,75m a neupravuje ju zakon ale STN. Cyklista iduci v jazdnom pruhu zabera nieco vyse 1m, odstup ma byt 1,5m, takze vodic musi pri predchádzani prejst do vedlajsieho alebo protismerneho pruhu. Ak ale, tak ako je to v sucasnosti bezne, zostane v jazdnom pruhu, tak predchádza cyklistu s odstupom 0-0,75m pri rychlosti 50-90km/h. Do pruhu sirokeho 3,2m sa predchádzajúci autobus a cyklista bezpecne nezmesti.
Uved prosim statistiku, kde bude porovnanie poctu prekroceni rychlosti cyklistov a motorových vozidiel. Nenasiel som taku ale opat je jasne ze klames. V CR je najcastejsou ricinou nehod cyklistov nepozornost https://www.ibesip.cz/Statistiky/Statistiky-nehodovosti-v-Ceske-republice/Statisticke-analyzy/Cykliste
Dopravny vychova v osnovach ZS je, len ju vyucuju skor motoristi alebo ju ucitelia zamenia za nieco jednoduchsie.
Cast skodových udalosti bola do roku 2008 evidivana ako DN, pokles bol cca 60% (nie 99%), percentualny pokles usmrtenych a zranených bol minimálny https://www.minv.sk/swift_data/source/policia/dopravna_policia/statistika_dn/vyvoj%20DN%20a%20nasledkov%20od%20roku%201966%20do%202020.pdf
Kym zacnes pisat tie klamstva, tak si prosim over fakty.

https://www.strava.com/athletes/4978273

07.06.2021 - 13:26:44
02
1. bod si očividne nepochopil, však tam píše, že pri súčasných cestách musíš ísť vždy do protismeru, ale keďže na SK nikto nerieši plné čiary, ani dvojité niekedy, tak to nikto nerieši.
Nepochopil si ani zveličenie na prekračovanie rýchlosti cyklistov - tam išlo o to, že sa nerieši príčina nehôd cyklistov. Nehody nás (tým myslím čo to s cyklistikou myslia vážnejšie ako ísť do obchodu a krčmy) sú len špička ľadovca
4. ja by som upresnil, že niekedy nie sú ani škodovými udalosťami, hoc by sa mohli viesť ako úmyselný pokus o zabitie event. pri niektorých spôsoboch aj vraždu.

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson

07.06.2021 - 13:34:37
10
Zigo, navyše samozrejme, že súčasťou legislatívnych úprav bude aj umožnenie prekročenia plnej čiary pri ochádzaní cyklistu alebo chodca.
07.06.2021 - 13:35:37
00
milos21 co presne je podla teba pricina nehod cyklistov? lebo tu stale sa tvaris, ze onen odstup problem nie je (a ten odstup nie je len o tom, ze sa ma znizit pocet nehod, ale aj o to podporit cyklistiku ako taku.. lebo v sucasnej dzungli je to na tych cestach fakt len pre odolnych)..
Mna fakt fascinuje, ked tu kazdy ma svoj nazor na vsetko a napriek tomu, ze je konfrontovany so statistikami, tak si bude dokolecka hovorit to svoje...
Ja suhlasim s tym, ze existuje strasne velke mnozstvo cyklistov ktori jazdia jak idioti (tak isto ako bezci, psickari, chodci, motorkari, kamionisti, dodavkari, pridaj si co chces).. ale to nemeni nic na tom, ze cyklisti su na cestach najohrozenejsia skupina - a jednoducho musia byt nejakym sposobom chraneni.
07.06.2021 - 14:04:06
03
Zigo Nejdem sa s tebou hadat. Dokonca ta ani nebudem nazivat klamarom aj ked tvrdis, ze som napisal nieco co som nenapisal. Napisal som, ze cyklisti maju spoluvinu to znamena. nedostatocne osvetlenie, ziadne reflexne prvky, jazada v strede prudu... to ale nie je dovodd aby boli vinnikom nehody. Problem je, ako som uz napisal, ze nehoda cyklistu je ked je prejdeny a ma tazke ublizenie na zdravi. Inak je to skodova udalost / vobec nic a tam za to mozu takmer vylucne cyklisti. Dam ti priklad. Ak zo 100 situacii medzi autom a cyklistom v 3 pridoch pride k tazkemu poskodeniu zdravia u cyklistu. Ide v principe o 3 dopravne nehody tych 97 su skodove udalosti/nic podla zakona. U tych 97 percent pripadov kde cyklista buchne do stojaceho auta, neda prednost a padne do kanala, zrazi zvodidla, alebo len huci dole z BK a nevyberie zakrutu (ano aj to je nehoda)... sa nikdy policia neprivola. O tychto pripadoch, nie je v statistike zmienka. Dokonca ani poistovne to neeviduju, lebo cyklista nema poistku. A iste uznas, ze nie kazda nehoda cyklistu konci v nemocnici s tazkym poskpodenim zdravia. Cize ta statiska je totalne irelevantna.

K predchadzni si napisal to co pisem ja. Ano auto a cyklista sa nezmesti. A ake je riesenie? Napisat 1.5m a cakat ze sa auto zuzi ci prud rozsiri sam od seba ? Moznosti su len tie co som uviedol, nepridal si nic nove do diskusie.

Statistika prekroceni rychlosti cyklistami nejestvuje, lebo im nikto rychlost nemeria. Tam treba zacat, ziaskat data dobre hovoris. Pre zaciatok by mohla posluzit strava.

Mas pravdu dopravna vychova je v osnovach, ako pozeram, co je dost prekvapujuce lebo dopravne ihrisko som neviel od mojho dectva a v tedy uz bolo zchatrane (90 roky). Nuz zrejme to ma efekt, asi ako auto skola, v osnovach maju vselico a napriek tomu jazdia po cestach ludia co by nemali riadit ani nakupny vozik. Asi to ma podobny princip, staci sa zucastnit pochopit netreba.

Cast skodových udalosti bola do roku 2008 evidivana ako DN, pokles bol cca 60% (nie 99%), percentualny pokles usmrtenych a zranených bol minimálny
???
Ja hovorim o niecom uplne inom. Ze 99% "pruserov" (alebo ako to mam nazvat) na ceste medzi autom a cyklistom nie je "nehoda". Je to skodova udalost (alebo ani to), ktora nie je vacsinou hlasena ani na poistovnu, lebo niet na aku. Cyklista nema PZP vodic si uplatni havariku alebo vobec nic. Alebo tam vodic auta ani byt pritom,mny nemusi, ako som vysvetlil v predoslom odstavci. Cize oficialne statistiky tu zase neukazuju vobec nic.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

07.06.2021 - 14:12:36
00
Tiež chcem aby boli cyklisti chránený, však by som šiel proti sebe. Ale nech to nie je štýlom ako to na SK býva - jedna nehoda na rovnom prehľadnom úseku, lebo si tam niekto šinul 200 km/h a krátko na to značka max. povolenej rýchlosti 60 km/h - presne takto sa nerieši príčina takej nehody (ten dotyčný by tadiaľ šiel 200 km/h bez ohľadu či je tam 40, 60, 90-tka).

Ani ja nie som bez viny, dokonca som zapríčinil dopravnú nehodu (ale v štatistikách nie je). Za mňa hlavný problém je, že na bike sa dostane každí bez adekvátných vedomostí a znalostí o cestnej premávke. Sám som ako pubertiak prejazdil celú Oravu, ale vedel som čo ako chodí a ako sa mám správať...

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson

07.06.2021 - 14:18:00
10
Muso napísal:
cyklisti su na cestach najohrozenejsia skupina - a jednoducho musia byt nejakym sposobom chraneni.


Ano, ale nie obmedozvanim vsetkyuch ostatnych. Jediny sposob, ako ucharnit cyklistu pred autom je, ze sa nikdy nestretnu. Znovu musim pouzit priklad s vlakom alebo elektrickou. Ked chces chranit auta pred kontaktom co urobis, obmedzis rychlost vlakov, elektriciek, nariadis im zastavit ked vidia auto ? Nie das zavory na prejazd a das elektricke prednost aj ked ta krizuje z lava. Ked ches znizit nehodovost motorovych vozidiel znizujes maximalnu povoelnu rychlost, preco neuplatnime to iste aj tu. Chcme znizit nehodovost cyklistov, OK dajme im 25km/h max. rychlost a hotovo. Iste chapes, ze niktore veci sa riesit obmedzeniami nedaju. Riesenie je, len zmena infrastruktury, vsetko ostane bude viest len k vacsim a vecsim problemom. Nech klunde na niektorych cestach urobia jednosmerky a jeden prud pouziju na cestisku pre cyklistov, ziaden problem, uvitam to. Ale dat 1.5m odstup a vacsie pokuty za prekrocenie rychlosti nehodam nezabrani, to len vytvori este vacsi tlak na vodiocov a ludia pod tlakom robia chyby. Nikto nezraza cyklistov umyslene, preco ocakavame, ze tym, ze to zakazeme sa nieco zmeni ? Zlepsia sa jeho schopnosti, pochopi ze zrazat cyklistov je nespravne? Je to ako niekde namalovat miesto plnej ciary dvojitu, trojitu, stvoritu... na co ? Aby policajt mohol po nehode povedat, ale vy ste isli cez dvojitu nie jednoitu tak ste hosi vrah ako ten co isiel cez jednoitu ?

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai


Naposledy upravil Kenai dňa 07.06.2021 - 14:34:19, celkovo upravené 2 krát.

07.06.2021 - 14:27:44
01
milos21 pri tvojej vlastnej logike si trosku odporujes:) z mojho pohladu to nie je o tom, ze by ludia nevedeli, problem je, ze ludia na to prdia.. takze mozes x krat zaviest vodicske preukazy pre bicykle, pokial ludia spravia skusky a hned na druhy den budu jazdit podobne - tak je to zbytocne
07.06.2021 - 14:28:39
00
Kenai nesuhlasim s tvojimi predpokladmi, tym padom ani so zavermi:) tvarit sa, ze jedinou moznostou je cyklistov oddelit od aut je nezmysel - uprimne, to je este vacsie sci-fi ako ocakavat, ze uzakonenim 1,5m odstupu to vsetci budu dodrziavat...
Ci sa nam to paci alebo nie, jednoducho cesty patria stale vsetkym (okrem vyhradenych ciest typu dialnic a pod) a musime sa naucit spolu zit - a ak uzakonenim nejakej hranice motoristi pochopia par zakladnych veci, tak to stoji za to:

1. obiehat cyklistu vo vzdialenosti 50 cm nie je ok
2. pri predbiehani cyklistu MUSIS prejst do protismeru, ci sa ti chce alebo nie
3. aj auto ma brzdy a su na to, aby sa pouzili, ked je pred tebou pomalsie vozidlo/cyklista/koc
07.06.2021 - 14:36:22
03
Skusim postupne:
Zákon o premávke riesi dopravne nehody:
Dopravná nehoda je udalosť v cestnej premávke, ktorá sa stane v priamej súvislosti s premávkou vozidla a pri ktorej
a) sa usmrtí alebo zraní osoba,
b) sa poškodí cesta alebo všeobecne prospešné zariadenie,
c) uniknú nebezpečné veci24)alebo
d) na niektorom zo zúčastnených vozidiel vrátane prepravovaných vecí alebo na inom majetku vznikne hmotná škoda zrejme prevyšujúca jedenapolnásobok väčšej škody podľa Trestného zákona.

Riesit zákonom kazdy jeden pád z bicykla je hlupost.
Najcastejsie priciny dopravnych nehod v 2020 boli:
46% DN - porušenie povinnosti vodiča (nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke, nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov)
14% DN - nedovolená rýchlosť jazdy
6% DN - nesprávna jazda cez križovatku
4% DN - porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky...
Vodici motorových vozidiel zavinili takmer 8000 nehôd, cyklisti 386 DN.
Priority pri znizovani poctu DN by teda mali vychádzat z tychto cisel.

https://www.strava.com/athletes/4978273

07.06.2021 - 14:57:57
00
Muso napísal:
milos21 pri tvojej vlastnej logike si trosku odporujes:) z mojho pohladu to nie je o tom, ze by ludia nevedeli, problem je, ze ludia na to prdia.. takze mozes x krat zaviest vodicske preukazy pre bicykle, pokial ludia spravia skusky a hned na druhy den budu jazdit podobne - tak je to zbytocne


Ni ej to zbytocne lebo im mas co odobrat a je naozaj vela cyklistov, rovnako ako motoristov co na cestu nepatria.

Muso napísal:
Kenai nesuhlasim s tvojimi predpokladmi, tym padom ani so zavermi:) tvarit sa, ze jedinou moznostou je cyklistov oddelit od aut je nezmysel - uprimne, to je este vacsie sci-fi ako ocakavat, ze uzakonenim 1,5m odstupu to vsetci budu dodrziavat...
Ci sa nam to paci alebo nie, jednoducho cesty patria stale vsetkym (okrem vyhradenych ciest typu dialnic a pod) a musime sa naucit spolu zit - a ak uzakonenim nejakej hranice motoristi pochopia par zakladnych veci, tak to stoji za to:

1. obiehat cyklistu vo vzdialenosti 50 cm nie je ok
2. pri predbiehani cyklistu MUSIS prejst do protismeru, ci sa ti chce alebo nie
3. aj auto ma brzdy a su na to, aby sa pouzili, ked je pred tebou pomalsie vozidlo/cyklista/koc


To je OK nemusis suhlasit. To je vec nazoaru. Ja si myslim, ze tak ako ovca s vlkom v jendom kosiari zit nemoze bez ohladu na predpisy, ani slovanista s interistom chodt do toho isteho podniku.... tak nemozes ochranit cyklistu pred autom viac, ako uz je za pouzitia legistlativy.

1. obiehat cyklistu vo vzdialenosti 50 cm je obcas jednia alternativa k jeho zrazeniu.
2. pri predbiehani cyklistu MUSIS prejst do protismeru, ci sa ti chce alebo nie co ak ti to zakazuje plna ciara alebo zakaz predchadzania ? Ja by som kazdmu signatarovi tej peticie doprial aby sa jeden den riadili vsetci morotisti tymto predpisom. Premavka na vsetkych cestach kde je cyklista by sa spomalila na cca 25km/h A nasledne zastavila. Lebo 25km/h sa na aute ist dlhsiu dobu ani neda. To pojdes na 1 kvalte v akych otackach, co na to chladenie, co nakladiaky ktore nedobrzdia nedokazu sa rozbehnut ? Nasledne predbiehanie 2-3 auta ktore nevidi preco ten prvy brzdi lebo to 3 auto moze mat kludne este prerusovanu ciaru.... no peklo.
3. aj auto ma brzdy a su na to, aby sa pouzili, ked je pred tebou pomalsie vozidlo/cyklista/koc suvisi s bodom 2. ale doplnim ze brzdna draha kamionu s navesom je z 90 na 20km/h okolo 130m ked vezmes v uvahu ze plna ciara je tipicky v zakrute kde vodic nema sancu vidiet cyklistu na taku vzdialenost, ake ma moznosti ? A to uvazujeme perfektnu viditelnost suchu cestu, moznost brzdit na plno (priama cesta)....

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

07.06.2021 - 15:00:39
01
Kenai, daj petíciu za zrušenie jazdenia všetkych vozidiel, motorových alebo nemotorových, ktoré sú pomalšie ako 40km/h, aby nejazdili po cestách v premávke. :-)
07.06.2021 - 15:06:35
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up