Skusim postupne:
Zákon o premávke riesi dopravne nehody:
Riesit zákonom kazdy jeden pád z bicykla je hlupost.
Najcastejsie priciny dopravnych nehod v 2020 boli:
46% DN - porušenie povinnosti vodiča (nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke, nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov)
14% DN - nedovolená rýchlosť jazdy
6% DN - nesprávna jazda cez križovatku
4% DN - porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky...
Vodici motorových vozidiel zavinili takmer 8000 nehôd, cyklisti 386 DN.
Priority pri znizovani poctu DN by teda mali vychádzat z tychto cisel.
OK, ale myslis ze pachatelia tych DN maju za sebou n rokov bezproblemovej premavky bez skodovej udalosti aleobo cohokolvek a jedneho dna zrazia cyklistu lebo .... (neviem ty doplne preco) ? Mozno su aj taky, ale som presvedceny ze drviva vacsina pripadov su jedinci co maju rocne 3-4 skodove udalosti a raz to skonci DN. Cize risiet treba podla mna aj skodove udalosti. Aj ako pises, kazdy pad z biklu. To je totiz ta prevencia a ochrana. Preto stale hovorim ze sa vychadza z chybnych dat. Napr za seba som mal 5 padov z
biku na ceste. 1. kontakt s utom ( zaparkovanym), ale ked ma zajtra zrazi auto. bude to vyzerat, ze ja som bezuhonny chudak cyklista podla statistiky. Kolko krat si sa ty nekontrolovatelne valal po ceste a bola to vec pozornosti a ohladuplnosti, ze ta nikto nezrazil ? Ten pomer zavinenia je uplne iny, ako sa zda byt podla statistiky.