scarinko napísal:
Ked zacnes jazdit trochu viac mimo hradzu tak zistis ze to co pises je nerealne.

Bol si na Orave, tak vieš - predvídaj alebo zomri...

Niekedy čakám kým ma auto pustí (sú také križovatky, hlavne kde auta dlhšie v špičke stoja), na plnom kruháči radšej spomalím (vždy sa niekto stihne vtisnúť). Zrovna včera som v jednej dedine dával prednosť sprava - ako som neskôr zistil bol som na hlavnej (buď som si značku nevšimol alebo to bola hlavná typu - daj prednosť na vedľajších a na hlavnú nedávaj nič, však ušetríš). Inak keď dávam prednosť sprava (to je jedno či som autom alebo na biku), tak sa na seba nechápavo pozeráme a aj tak idem prvý ja, často sa to berie, že kúsok širšia cesta je hlavná alebo :tmi:

A ďalšia nepríjemná vec je, že si šoféri myslia, že každý cyklista chodí 10 km/h. Zrovna nedávno cestou do práce vybehlo auto z vedľajšej, pribrzdím, však prejdem, ale zrazu vidím za ním vlečku, tak som brzdil naplno a strhol doprava (išiel spoza domu), vtedy som sa neovládol a pohrozil päsťou...
07.06.2021 - 16:39:43
03
a predsa len mi čosi napadlo ešte, vy, cyklisti, púšťate chodcov cez prechod keď idete po ceste?
07.06.2021 - 16:41:21
03
Ja sa snažím vo väčšine prípadov. Ale zas hádam nečakajú (či som na biku alebo aute), že akonáhle prídu k prechodu, že budem flekovať aby som ich pustil... To nečakám ani ako chodec, a ako chodec ani nečakám na prázdnej ceste mi zastane jediné auto širokoďaleko, proste počkám a prejdem.
07.06.2021 - 16:46:35
03
milos21 ano ved toto je samozrejme ale nebudes predsa zastavovat na kazdej jednej krizovatke aby si sa uistil ze mozes prejst, to je proste nerealne. to by si zastal tak 50-100x za jednu jazdu. Ani na zelenej potom nemas istotu.

lapalomaja davam ake teda vidim ze su ready a nie ze sa tam vykecavaju. Uz som sa nejakych tetusiek aj pytal ci laskavo prejdu ked uz som im zastal lebo mali vasnivu debatu asi o vcerajsej telenovele.
07.06.2021 - 16:47:46
00
Vzhľadom na to, že diskutéri zahrabali tú petíciu hlboko do vlákna, tak ju vyťahujem na svetlo:

Prosím, podpíšte a zdieľajte (neplatí pre Kenaia, Lapalomu a ďalších, čo nechcú podpísať):

https://www.mojapeticia.sk/campaign/peticia-za-prijatie-opatreni-na-zvysenie-bezpecnosti-cyklistov-a-chodcov/04723b32-a881-4df4-a067-eddf4ecfe129
07.06.2021 - 16:48:16
03
Milujem túto logiku. Ideš na bajku v premávke a keď Ťa zrazia, je to Tvoja chyba.

Mňa na biku v kruháči zrazila jedna spievajúca celebrita, keď mi nedala prednosť. A nie preto, že som by nesvietil/blikal, ale preto, že sa zamerala len na dve svetlá a nie na nejakú blikačku.
Podľa Kenaia som na vine ja, lebo som sa trepal na cestu a nie ta koza, ktorá porušila pravidlá cestnej premávky, lebo nerozmýšľa, že cesta nie je iba pre dve svetielka.

Sprosté paragrafy vo vyhláškach a ešte sprostejší vodiči, hotové nešťastie na cestách.
07.06.2021 - 18:03:09
03
Sasulnik opačný pohľad: idem autom do kruháču pozriem vľavo nič nejde zabočím doň a zrazu sa mi vpravo zozadu spoza mňa zjaví cyklista na cesťáku????
odkiaľ mám predpokladať že sa tu zjaví spoza mňa?
Mimochodom Kenai písal o niečom úplne inom.
07.06.2021 - 19:28:41
01
Fascinuje ma tá posadnutosť mnohých cyklistov bočným odstupom 1,5m. Ak mi niekedy išlo na ceste o život, bolo to spravidla nedanie prednosti, predbiehanie v protismere, križovanie v kruháči a pod. Myslím si, že bočný odstup má byť skôr funkciou rozdielu rýchlostí a na rozdiel od merania radarom, považujem za nemožné dokazovať, či niekto išiel iba 134cm od ľavého obrysu cyklistu...
Odpoveďou je budovanie oddelenej cykloinfraštruktúry, výchova vodičov (vrátane cyklistov) a dôslednejšie odstraňovanie "nevodičov" z premávky.
07.06.2021 - 19:38:54
12
milsu napísal:
Sasulnik opačný pohľad: idem autom do kruháču pozriem vľavo nič nejde zabočím doň a zrazu sa mi vpravo zozadu spoza mňa zjaví cyklista na cesťáku????
odkiaľ mám predpokladať že sa tu zjaví spoza mňa?
Mimochodom Kenai písal o niečom úplne inom.

Toto som videl nedavno v zahorskej bystrici na kruhaci. Typek v ciernom bave, bezkrky brav. Predo mnou si toel nejaky ziletkar ale nelepil som sa na neho lebo sa mi velmi nepozdavalo ako jazdi. No a bavo prislo pred kruhac v ktorom islo auto a my sme len dochadzali akurat a v momente ako to auto uz preslo popred bavo tak sup ho tam povedla a ten sa chcel pohnut tak by ho sundal ale hned truba na celu dedinu, ved ok. Potom ho predbehol, zase truba. Na konci ZB je semafor. Tam si ho zas docvakol ziletkar a zacal mu nieco gestikulovat a kedze padla zelena tak vyrazil popri autach rychlejsie a zahol doprava na krizovatke. No lenze brav pupkaty zahol tiez a zablokolval ho, vystupil a uz si to zacali vysvetlovat face2face. Ja som siel dalej na stupavu tak neviem ako to dopadlo ale stavil by som na brava. Som si vravel ze aj tak si za to moze ten pako. Keby aspon bol ticho tak sa nic nestane, ale kto chce kam...
07.06.2021 - 20:17:18
00
lapaloma napísal:
a predsa len mi čosi napadlo ešte, vy, cyklisti, púšťate chodcov cez prechod keď idete po ceste?


na svk som pustaval, pravdaze, tak ako bolo napisane - ak niekto "priskoci" k prechodu, alebo ak sa niekto okolo neho obsmieta, nevie ci chce vstupit, pripadne "50m dopredu" ich nechavam prejst ale oni su pribrzdeni a nechapu a nejdu, tak potom prejdem. Kde zijem teraz prechody pre chodcov takmer neexistuju a vpodstate sa to tu riadi zakonmi dzungle a funguje to docela dost dobre :)

a k obiehaniu - 1.5m nieje nevyhnutne modla - ak ma bude auto pomalicky, potom co o nom viem, pripadne ukazem ze obid ma, prejde okolo mna aj natesno ale pomalicky, tak mi to nevadi. Ovsem uz nie raz som bol skoro sfuknuty kamionom, autobusom, posral sa z blizko iduceho auta, ako teenager som pomahal osetrovat tetus sfuknutu kamionom leziacu ktohovie ako dlho v priekope vedla cesty.... Dodnes mam "fobiu" z ukazovania zmeny smeru jazdy pretoze sa bojim ze mi okoloiduce auto ufakli paprcu. O tom ako ma zvykli pustit do krizovatky ked som zmenu smeru ukazoval je totalna skoda hovorit.
Preco proste v inych krajinach, ak napr. UK, ITA, Island, NL,.... vodici nemaju problem pockat a bezpecne vas obist (pokial to niesu drbaci/turisti). Na par dni v USA na "nebezpecnej" ceste s velkymi US autami som sa citil bezpecnejsie ako na vacsine SVK ciest.... preco asi....
07.06.2021 - 20:22:48
03
Pali65 napísal:
Odpoveďou je budovanie oddelenej cykloinfraštruktúry, výchova vodičov (vrátane cyklistov) a dôslednejšie odstraňovanie "nevodičov" z premávky.


Vôbec nie, to je úplne nereálne. Ako by si postavil oddelenú cykloinfraštruktúru na všetkých desiatkach tisícoch kilometrov ciest? Ako ju postavíš v uliciach miest, zbúraš domy, aby sa tam zmestila "oddelená cykloinfraštruktúra"? A načo by si ju staval niekde na dedine, kde prejde jedno auto za päť minút?
Vodičov a cyklistov "nevychováš" v zmysle výchovy, to je nereálne. Musíš ich donútiť, aby jazdili zodpovednejšie, aby sa naučili jazdiť zodpovednejšie a to výchovou nedosiahneš, dosiahneš to iba priestorovou a legislatívnou reguláciou.
A ako chceš odstraňovať nevodičov z premávky? Dáš im zákaz vychádzania? "Nevodič" akonáhle vyjde z domu, je účastníkom premávky, nemáš šancu ich z nej odstraňovať. Ako vodič musíš skrátka nevodičov rešpektovať a jazdiť tak, aby si ich ohrozoval čo najmenej.

Riešením je oddeľovanie jednotlivých módov dopravy všade tam, kde je to možné a tam, kde to možné nie je, upokojovanie dopravy - a to je v prvom rade jej spomalenie a sprehľadnenie a ak je to možné, tak aj jej obmedzenie iba na odôvodnenú dopravu.
07.06.2021 - 20:28:25
02
a este by som si 1 vec dovolil k tej diskusii - chceme zelensie mesta, aby ludia vyuzivali rozumnejsie sposoby dopravy a nie ze na 500m sa treba previest autom, lebo sak "sa nebudem potit jak nejaka buzna latexickova ciiiipo, ta neeeee". A ani nehovorim o tom, ze tak isto ako chodci, cyklisti su ti ktori si to odnesu v "99.9%" pripadov, bez ohladu na to ci su, alebo niesu vinni (a ako tu volatko priznacne vytkol, tych pripadov kedy nieje na vine cyklista je pre podaktorych teorie zjavne nevhodne vela). Preto je podla mna uplne na mieste zavadzat opatrenia a riesenia na zvysenie bezpecnosti a pocetnosti cyklistov.

Je taktiez fajn si uvedomit, ze toto opatrenie nezvysi nevyhnutne per se prezivost cyklistov na cestach, pretoze (z dlhodobeho hladiska) moze zvysit pocit bezpecia cyklistov a tym padom navysit pocet cyklistov na cestach, co moze z inych dovodov viest k vyssiemu poctu nehod v absolutnych cislach.
Taktiez, pokial cesty niesu pre cyklistov bezpecne, tak tam proste ~50+% populacie na biku ani nepachne. 50%, pretoze zeny, ktore nepojdu na cestu... - znamy fakt, objavujuci sa napriec roznymi spektrami nasej spolocnosti, taka "rodova diskriminacia v dennom zivote", a konkretne v tomto pripade je to dovod preco sa vo svete hovori o tom ze, ano, pravidla ako 1.5m pripadne nakreslene cyklopruhy su nahovno, pretoze proste bezpecne nikdy nebudu a hlavne zeny (a deti) sa ani s nimi nebudu citit bezpecne --> 50+% populacie ich nebude moct vyuzivat.
07.06.2021 - 20:46:14
01
Jaroh napísal:
Vôbec nie, to je úplne nereálne. Ako by si postavil oddelenú cykloinfraštruktúru na všetkých desiatkach tisícoch kilometrov ciest? Ako ju postavíš v uliciach miest, zbúraš domy, aby sa tam zmestila "oddelená cykloinfraštruktúra"? A načo by si ju staval niekde na dedine, kde prejde jedno auto za päť minút?
Vodičov a cyklistov "nevychováš" v zmysle výchovy, to je nereálne. Musíš ich donútiť, aby jazdili zodpovednejšie, aby sa naučili jazdiť zodpovednejšie a to výchovou nedosiahneš, dosiahneš to iba priestorovou a legislatívnou reguláciou.
A ako chceš odstraňovať nevodičov z premávky? Dáš im zákaz vychádzania? "Nevodič" akonáhle vyjde z domu, je účastníkom premávky, nemáš šancu ich z nej odstraňovať. Ako vodič musíš skrátka nevodičov rešpektovať a jazdiť tak, aby si ich ohrozoval čo najmenej.

Riešením je oddeľovanie jednotlivých módov dopravy všade tam, kde je to možné a tam, kde to možné nie je, upokojovanie dopravy - a to je v prvom rade jej spomalenie a sprehľadnenie a ak je to možné, tak aj jej obmedzenie iba na odôvodnenú dopravu.


vyhladaj si nieco o tom preco sa v holandsku tolko vyuzivaju bicykle a preco je infrastruktura na ne na kazdom kroku a preco dostane sofer vycipovane aj ak chybu spravi cyklista.
Mam hint - predchadzalo tomu vela umrti a "povstanie zien" a zdaleka to nieje ze holandsko je cyklonarod od jakziva, prave naopak, cyklo historia je tu hodne mlada a je vysledkom vychovy a zmeny priorit.
ja napr. nevidim absolutne ziaden dovod, preco by sa trebars okolo Tesca v BA na kamennom, alebo obdobne V NR a kope dalsich miest malo promenadovat tolko aut v 2 az 6 prudovkach - kopu ciest zavriet a zmenit na cyklochodniky.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_the_Netherlands
07.06.2021 - 20:53:08
03
na slovensku je jeden zasadny problem, s ktorym treba pohnut predtym nez sa cokolvek zacne robit: ze hlupa slovac automaticky povazuje za CHODNIK vsetko asfaltove, co nie je urcene pre auta ...
nebude poriadok na cyklocestach, pokial VB nenaberie dostatok odvahy systematicky pokutovat chodcov, psickarov a kočikujuce nalpy na cyklocestach ...
07.06.2021 - 21:11:33
01
stanos4 napísal:
vyhladaj si nieco o tom preco sa v holandsku tolko vyuzivaju bicykle a preco je infrastruktura na ne na kazdom kroku a preco dostane sofer vycipovane aj ak chybu spravi cyklista.
Mam hint - predchadzalo tomu vela umrti a "povstanie zien" a zdaleka to nieje ze holandsko je cyklonarod od jakziva, prave naopak, cyklo historia je tu hodne mlada a je vysledkom vychovy a zmeny priorit.
ja napr. nevidim absolutne ziaden dovod, preco by sa trebars okolo Tesca v BA na kamennom, alebo obdobne V NR a kope dalsich miest malo promenadovat tolko aut v 2 az 6 prudovkach - kopu ciest zavriet a zmenit na cyklochodniky.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_the_Netherlands

Zjavne nevies koho poucujes o holandskej cykloinfrastrukture :D ;) Jano spolupracuje s Dutch cycling embassy a tento rok organizoval webinare s holandskymi expertmi o cyklistickej infrastrukture, mozes sa dovzdelat:
thumb_up0thumb_down
Otto mal prezentaciu aj na konferenci cyklodoprava v Galante. Ak bude mozne ju tento rok zorganizovat znova, tak pridi pozriet.
K tomu "povstaniu" najdes viac ako "stop kindermoord". Mal som k nemu exkurziu, ked som bol na University of Amsterdam a vsetci sa vyjadrovali, ze to bol dolezity medznik ale je neprenositelny do inych krajin.
K segregacii cyklistov este kratky priklad:
- na Slovensku mame 18130 km ciest a D mimo miestnych komunikácií
- ak by sme chceli vybudovat segregovanu cesticku pre cyklistov, tak by sme pri cene 300 tis. €/km potrebovali by sme 5,49 miliárd € (bez pozemkov)
- otazka je o kolko by klesla nehodovost a o kolko by vzrastol podiel cyklistickej dopravy na delbe prepravnej práce, ak by sme nemali dobudovanú integrovanu infrastruktúru v mestách a teda by boli segregované cesticky pre vacsinu ludi nedostupne?
07.06.2021 - 22:11:53
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up