to mozu vyzadovat len ludia co nejazdia po meste resp mozno tak po chodnikoch, to je predsa vyhoda toho biku v doprave ze nemusi cakat v tej kolone. potom sa na tie biky uz uplne ludia vyseru.
09.06.2021 - 09:27:27
00
Jaroh, scarinko keď by malo platiť 1,5m pre autá, tak by bolo dobré prispôsobiť pravidlá aj opačným smerom.
Vždy by mal byť pohľad z viacerých strán, nie len z jednej.

scarinko všetci tu na fóre sme cyklisti a jazdíme aj po cestách
09.06.2021 - 09:36:21
02
Milan, ja s tebou v podstate súhlasím, na cesty by mali ísť cyklisti vyzbrojení istými vedomosťami a vzorom správania, ale na druhej strane treba zvažovať, čo je najväčšia motivácia. Teraz sa nebavíme o športe ale o doprave o dochádzaní o obchode
09.06.2021 - 09:40:11
01
Reagoval som na 1,5m a na jednostranné obviňovanie vodičov. Jazdím autom ráno v BA a mnohokrát sa nestačím diviť čo dokážu dochádzajúci "cyklisti".
09.06.2021 - 09:45:15
00
milsu napísal:
Jaroh, scarinko keď by malo platiť 1,5m pre autá, tak by bolo dobré prispôsobiť pravidlá aj opačným smerom.
Vždy by mal byť pohľad z viacerých strán, nie len z jednej.

scarinko všetci tu na fóre sme cyklisti a jazdíme aj po cestách

Všetko je vecou nastavenia a znenia zákona. Tých 1,5 m by napr. platil mimo obce a na cestách, kde je zvýšená rýchlosť nad 50. Napr. na Hodonínskej smere do Záhorskej, kde je 70 alebo na Devínskej ceste. V meste s premávkou do 50 alebo pomalým súbežným prúdom vozidiel a cyklistov obiehajúcich z prava tieto pomalé a stojace kolóny by sa tento odstup nevyžadoval aj kvôli stiesneným podmienkam uličnej siete. Samozrejme povinnosť bezpečne predchádzať pomalšieho účastníka cestnej premávky by stále platila tak ako je v znení dnes platná.
09.06.2021 - 09:54:01
00
Od Riviéry do Devína je teraz 50 (mení sa to v priebehu roka)
09.06.2021 - 09:57:34
00
Cyklistovi by malo byt zakazane obiehanie zprava minimalne pri velkych vozidlach, ktore stoja priamo pred semaforom a maju kopu mrtvych uhlov...
09.06.2021 - 10:05:47
01
milsu a vlastne aj user_id
ale ten odstup je koli bezpecnosti cyklistov, auto nie je nijak ohrozene ak ho cyklista lizne tesne.
je to nezmysel to co navrhujes, len koli nejakemu vyrovnavaniu pravidiel.
Ak bude bike stat v kilometrovej kolone za autami tak ludia prestanu jazdit bike ako dopravu.
To ze sa par krat prevezies po nejakej bocnej ulici nie je rentabilne. Jazdi kazdy den tam a spat krizom cez mesto v spicke a v zapche a potom sa mozeme relevantne bavit o tom co navrhujes ako reciprocitu aby asi aj vodici dostali nejaky darcek a bola karma vyvazena.
ja netvrdim ze to ma byt exaktne 1,5m. niekde to proste ani nejde dodrzat a sposobovalo by to kolonu. Podla mna by malo byt mozne cyklistu predbehnut aj cez plnu ciaru s odstupom.

videl si niekedy merat tu 50tku od riviery? ja este nie a to tam jazdim pomerne casto. Zato na tej 70tke tam kazdy druhy vali 90-100

milsu napísal:
Jaroh, scarinko
Vždy by mal byť pohľad z viacerých strán, nie len z jednej.


milsu napísal:
Jazdím autom ráno v BA a mnohokrát sa nestačím diviť čo dokážu dochádzajúci "cyklisti".


kazdemu soferovi by som dal jazdit mesiac rano v spicke trasu Petrzalka - Raca po ceste aby sa vedeli vzit do situacie. drviva vacsina ludi ktorym som to umoznil a isli so mnou tak po prvej alebo druhej jazde povedali ze uz nikdy viac, radsej budu porusovat zakon a jazdit po chodnikoch alebo vobec a pojdu autom. Je to o zivot. Nie koli cyklistom ale koli soferom. Ti radsej cyklistu liznu a ohrozia ako keby mali ohrozit seba tym ze prejde viac do protismeru alebo nebodaj vedlajsieho pruhu.


Naposledy upravil scarinko dňa 09.06.2021 - 10:15:49, celkovo upravené 2 krát.

09.06.2021 - 10:09:24
00
scarinko napísal:
Niekde to proste ani nejde dodrzat a sposobovalo by to kolonu. Podla mna by malo byt mozne cyklistu predbehnut aj cez plnu ciaru s odstupom.


Toto bude súčasť príslušného legislatívneho návrhu.
09.06.2021 - 10:12:07
00
user_id napísal:
Cyklistovi by malo byt zakazane obiehanie zprava minimalne pri velkych vozidlach, ktore stoja priamo pred semaforom a maju kopu mrtvych uhlov...

To je už na zvážení a pude sebazáchovy takého cyklistu. Ja osobne sa vedľa autobusu a nákladiaku nikdy netlačím, pokiaľ nemám istotu, že sa nebude rozbiehať alebo sa pohybuje či už aj pomalou rýchlosťou. Po tom čo občas vidím hlavne videa z Ázie aké kúsky tam stvárajú na tých skútroch a bicykloch pri autobusoch a nákladiakoch, ktoré končia rozjazdenou hlavou alebo rozmazaným telom zaseknutým pod nápravou na 100 metroch, tak človek musí predvídať veľmi veľa vecí.
09.06.2021 - 10:15:52
01
tak kazdy rozumny cyklista sa vedla autobusu, tatrovky a pod netlaci
jednak tam nie je miesto (sirka pruhu vs sirka tatrovky) a jednak ta nevidi zhora z kabiny
ergo nebezpecne
auto je ale na tvojej vyskovej urovni
09.06.2021 - 10:18:26
01
@jaroh napriek tomu, že mám auto, do roboty a podobne jazdím 90% času bicyklom a v Bratislave, čo veľa ľudí považuje za peklo. Za mňa je to väčšia pohoda ako Londýn, či Frankfurt.

Súhlasím s tebou, že ľudia by mali presadnúť z áut do verejnej dopravy, či zvoliť inú formu ako bicykel, kolobežka, skateboard, pešo a tak. Som za to, aby obmedzovala IAD (istú časť ľudí proste z auta nedostaneme nijak), som za to, aby sa budovala cyklistická infraštruktúra. Ja ju rozdeľujem 2 dva typy a to dopravná - už spomínané cyklopruhy na ceste (za mňa plne postačujúce cyklopruh o šírke 1,25m s tým že pruh pri autách stačí 2,75m, užší pruh z psychologického hľadiska pomáha k znižovať rýchlosť, užšia cesta=idem pomalšie), keďže zvyčajne po tých cestách to je najrýchlejšia a najkratšia cesta do roboty, za nákupom atď a rekreačno-turisto-športová čo je niečo ako hrádza v BA, čo môže slúžiť aj na dopravu aj na šport a rekreáciu. To zase ale kladie nároky aj na samotných cyklistov, aby dodržiavali predpisy. Často chodím za tmy, bežne reálne odhadom 1 z 10 cylistov má za tmy na sebe reflexné prvky či nebodaj svetlo (aj keď sa to časom pomaly zlepšuje) a to som veľmi optimistický a tí ľudia nemajú problém jazdiť po ceste. Tak isto bežne vidím, ako si to dávajú na červenú, STOPka je pre nich neznámy pojem spolu s prednosťou z prava, či keď je na vedľajšej ceste. Ono dať prednosť chodcovi na prechode som ešte ani raz za 30 rokov nezažil. Ukázať zmenu smeru tiež robí problém. To hovorím len o úplných základoch, čo by mal každý ovládať. Nie je to žiadna raketová veta.

Spomínaš obavy o bezpečnosť. Beriem. Aj v Česku sa argumentovali, že je to nebezpečné, že tam umrelo 36 cyklistov na cestách. Len už sa zabudlo povedať že 29 z nich si za to mohlo samo. Ak prejdem na červenú a zrazí ma autobus, ten autobus za to nemôže, môžem za to ja. Systém môže byť dobre nastavený, napriek tomu ak ľudia nedodržiavajú predpisy, tak systém fungovať nebude. Ako príklad uvediem u známeho na dedine majú železničnú trať aj s prechodom. Sú tam závory, svetlá, vlaky špeciálne kvôli tomu tade prechádzajú 20km/h a trúbia, napriek tomu neprejde rok, aby sa tam nestala nehoda. Mimochodom je to jednokoľajka a vlak tade chodí raz za hodinu. Obyvatelia požadujú podjazd pod traťou kvôli bezpečnosti. Železnice odmietajú, pretože ľudia čo sa sťažujú na bezpečnosť ju sami nedodržiavajú, bežne podliezajú závory, obchádzajú ich a podobne. U cyklistov je to podobne. Na jednej strane kričia CHCEME BEZPEČNOSŤ!!!, na druhej strane nemajú problém prejsť na červenú, nie sú schopný si za 1€ keď už nič iné kúpiť aspoň blbú reflexnú vestu, keď jazdia v noci. Ponovom už bežne vidno ako sa hrajú s mobilom počas jazdy, keďže nové držiaky im to umožňujú, alebo proste ho držia v ruke. Pred mesiacom som bol svedkom, ako sa zrazil chodec s cyklistom na Starom moste na petržalskej strane ako sa zlieza dole smer Most SNP. Chodec si to kráčal po cyklopruhu a pozeral do mobilu, cyklista asi písal SMS a zrazili sa. Nebola to veľká rýchlosť, ale nadávok padlo veľa. Koho to bola chyba? Chodca? Cyklistu? V tom je jadro problému. Bežne chodím po hrádzi do a z roboty, ráno je to v pohode, po obede je to už peklo, ľudia bežne jazdia v protismere, 3 vedľa seba a podobne. Neprejde týždeň, aby som nemusel núdzovo brzdiť, či vyhýbať sa na trávu, lebo musia ísť 2-3 vedľa seba a kecať a zaberajú celú šírku cyklotrasy hore. Ak sa cyklisti nedokážu správať zodpovedne na cyklotrase, ako od nich môžeme očakávať, že budú zodpovedný na ceste? Preto aj tá petícia. Nastavujú pravidlá, kde zodpovednosť sa presúva na šoféra auta. Šofér musí obiehať cyklistu minimálne v 1,5m vzdialenosti, čo je štatisticky aspoň v meste dostatočná vzdialenosť na to, aby cyklista mohol robiť kraviny a šofér stihol zareagovať. Aj dnes, čakám na križovatke na zelenú, vedľa mňa policajná hliadka. Na červenú si to dali 3 cyklisti (normálne obehli policajnú hliadku), pár chodcov si to strihlo ma červenú a polícia nič. Keď som zaklopal policajtovi na okno, že či to nemieni riešiť, aspoň tých cyklistov, dostal som odpoveď, citujem:"Čo mu mám zobrať vodičák na kolobežku? Ak nechcete mať problém, starajte sa o seba." Naskočila zelená odšprintovali preč o chvíľu som ich našiel, ako dávali pokutu za to, že niekumu na aute nesvietilo jedno zadné obrysové svetlo. Lebo to, že teraz cez deň nesvieti zadné obrysové je životu nebezpečné, ale prechádzať na červenú cez križovatku je asi v pohode.

Je logické, že cyklista ťahá za kratší koniec v prípade nehody. Teda chápem že je snaha o ochranu. Ale byť cyklista zase neznamená mať zlatú priepustku, že som cyklista a môžem si robiť čo len chcem na ceste a správať sa ako debil. Pravidlá platia pre všetkých.
09.06.2021 - 10:20:02
03
Scarinko to je ten problém, žiadny rozumný cyklista. Bežne vidím, že cyklista sa natrepe všade, kde vidí aspoň trocha priestoru.
09.06.2021 - 10:24:59
01
scarinko napísal:
tak kazdy rozumny cyklista sa vedla autobusu, tatrovky a pod netlaci..


a tu je kamen urazu, po ceste nejazdia len rozumni cyklisti/ludia na bicykli :-)
09.06.2021 - 10:25:18
01
Jano1987
ano, suhlasim uplne so vsetkym co si napisal. Tiez sa nestacim divit niektorym "cyklsistom" co su schopni robit na ceste aj mimo nej.
A malo by sa to trestat a tvrdo. Nie buzerovat ludi co sa boja na cestu tak idu po chodniku kde nikto nechodi alebo ze prejdes po prechode na biku lebo je to jednak rychlejsie a jednak mas mozno tretry v ktorych sa na tom prechode tak akurat skydas.

cervena podla mna v cyklookuliaroch musi byt ina farba. Ja mam asi nejake zle, stale vidim cervenu :D
09.06.2021 - 10:29:55
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up