Kenai napísal:
Kolko ma teda Jaroh najazdene ?


Ja sa ospravedlňujem, celú tému nestíham čítať, keďže píšete naozaj dosť ;P Ale zaujímalo by ma, koľko treba mať našoférované, aby sa mohol niekto vyjadrovať? Je na to spracovaná aj nejaká metodika alebo ide o expertný odhad? :D
20.06.2021 - 20:57:40
05
To je zábavné čítanie, títo dvaja kamaráti Kenai a Jano1987.
Tr3mp, tiež ma napadlo, že koľko treba mať najazdené, aby mal človek oprávnenie diskutovať s Kenaiom :-)

Nikdy som si to nezapisoval ani nemeral, auto je pre mňa vec, nie predmet skúmania. Tak som teda vzal kalkulačku zaspomínal a môj konzervatívny odhad je 750.000 km, ale zrejme to bude o 10-15 % viac. Ťažko povedať.

Je jasné, že to Kenaiovi nebude stačiť, ale nejako to prežijem :-)
20.06.2021 - 21:13:08
01
Kenai napísal:
...bludy... Akosi vam unika, ze na tie dlely treba vytazit material ten transportovat cez 3/4 sveta potom sa minie energia na ich vyrobenie a nasledne sa tie diely opat ransportuju cez 3/4 sveta.Cena odzrkadluje cnakladu a zisk.Cena pozostava z nakladov a zisku...bludy...

Ok tak teda - vezmem slusnejsi cestny bicykel a cca 8000km rocny najazd - 3 retaze, 1 kazeta, 3 plaste, 2 brzdove gumicky. Spolu cca 200€. Skoda octavia pri spotrebe 5,90 l/100 km spotrebuje na 8000 km cca 472 l benzinu, teda cca 722€. Ostatny spotrebak snad ani nema zmysel priratavat.
722 € > 200 €
Este v akych jednotkach by si to chcel?
Zabudol si na:
Zigo napísal:
Dopravu reguluju hlavne dopravni policajti, dopravni a stavebni inzinieri. Kolko mas za sebou semestrov dopravneho inzinierstva, cestneho stavitelstva, miestnych komunikácií atd.?

https://www.strava.com/athletes/4978273

20.06.2021 - 21:44:31
00
Sorry chlapci, ale zle rátate. V prvom rade treba zohľadniť počiatočné stvy. Auto=1000kg, bicykel=10kg. A teraz je otázka:za koľko zoderieš 100 bicyklov a za koľko jedno auto? :-)
20.06.2021 - 22:56:31
01
Uz som raz prosil o strucnejsie texty, takze vyberam len cast:
Jano1987 napísal:
2500 vozidiel v jednom pruhu je maximálna kapacita, ak ich je viac, začnú sa tvoriť kolóny. Na škole nám to vysvetľoval, že ak je odbočenie naplánovaná na 1400 vozidiel za hodinu (toľko je plus mínus intenzita dopravy na danom mieste) a ak by sa realizovala daná úprava, klesla by kapacita na cca 700 vozidiel. Čo by spôsobilo domino efekt cez ďalších 8 križovatiek a dosť významných a viedlo by to ku kolapsu dopravy. Chápem, že chodcom sa tam nechce zbytočne čakať ísť na 2x, ale cca 1-1,5 minútové zdržanie pre chodcov znamená, že neskolabuje Pražská, Račko, Trnavské mýto a neviem čo všetko.

Kapacita priameho pruhu bez obmedzenia rychlosti, bez stupania, bez nakladnych vozidiel a aj bez autobusov je 1800 voz/h, nie 2500 (pri cyklistoch to je cca 10-12 tis cyk/h). Kapacita odbocovacieho pruhu 1400 voz/h vo svetelne riadenej krizovatke je teda nerealna, skor to bude okolo 600 voz/h. Projektant by pri navrhu signalneho planu mal riesit aj kvalitu pohybu chodcov. Pesia doprava je dopravnym modom a predpokladam, ze v danej krizovatke uz teda doprava skolabovala.

Jano1987 napísal:
Netreba zabúdať, že MHD v BA prepraví cez pracovný deň cca 300 000 cestujúcich, SAD do BA priváža cca 70-90 tisíc cestujúcich. Správny projektant teda musí nájsť najlepšie možné riešenie aj za cenu kompromisu, ktorý sa nemusí páčiť ani šoférom, ani chodcom, ani cyklistom. ...Ak rátame že ľudia robia SAD len 2 cesty denne, tak sa to týka 7500-10 000 ľudí. Ako asi tí ľudia zoberú fakt, že zrazu musia každý deň o 2 hodiny dlhšie cestovať kvôli koľko? 40? 50? Či 60 cyklistom?

Dlhsie cestuju kvoli IAD, kongescie cyklistov na Slovensku este neboli zaznamenané. Preco by mali kvoli cyklistom cestovat dlhsie? Uved prosim priklad, kde sa v SR preferuju cyklisti pred VOD.

Jano1987 napísal:
Ak som dobre pochopil, tak podľa sčítačov v BA, tak v najrušnejšie dni prejde cez Starý most 180 cyklistov za hodinku, aj to cez víkend a len za pekného počasia. To je jeden dlhý a jeden krátky autobus, alebo plná električka. Ak mi ako projektantovi niekto povie, že za hodinu tadeto prejde 8000 ľudí v električkách a 160 cyklistov aj to len za pekného počasia, sorry, prednosť má električka. Nie je to nič osobné. Ale cyklisti si to osobne zoberú, že útok na nich.

Stary most si vybral dobre, su po nom vedene iba udrzatelne mody dopravy- pesi cyklisti a VOD. Elektricka v okolitych krizeniach prednost ma. V 1,5m pruhu, ktory tam maju cyklisti sa elektricka viest neda a s 3. kolajou sa zrejme neuvazuje.

https://www.strava.com/athletes/4978273

21.06.2021 - 10:05:08
00
Zigo o tých pruhoch sa nehádam, zo školy som už nejaký ten rok a aktívne sa tomu nevenujem. Chcel som to uviesť ako len príklad

Čo sa týka cyklisti vs verejná hromadná doprava. Zatiaľ to problém nie je. V momente, keď nastúpi povinný 1,5m odstup, čo znamená prakticky obiehať cez ďalší pruh/protismer, už to môže robiť problém. Nie všade zase, záleží od hustoty dopravy a dopravnej situácie. Je rozdiel doprava niekde v Hornej-Dolnej, kde prejde za deň 200 vozidiel a iné Bratislava a okolie, Košice a podobne.
21.06.2021 - 10:33:07
01
Jano1987, zabudol si napísať, ako kolega tvojho kamaráta kolegu išiel v buse a kvôli cyklistovi prišiel niekam o 17 hodín neskôr ... .... ?
21.06.2021 - 10:51:20
02
Jaroh chápem, máte z toho srandu. Priemerná rýchlosť cyklistu sa uvádza 15km/h na rovine. Vozidlá dokážu ísť MPR, teda 50, 90. Základná otázka. Ak chytím na 2 prúdovke cyklistu v hustej premávke a nebudem mať možnosť ho obehnúť cez protismer, ako dlho mi bude trvať prejsť 15km trasu?
21.06.2021 - 11:39:31
02
Dva dni?
21.06.2021 - 11:41:44
01
Konecne dostatocne dlho na to, aby sa vyvinul silnejsi tlak verejnosti na vybudovanie vhodnejsej infrastruktury, ktora bude s cyklistami pre zmenu aj pocitat?

“In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.”
https://www.strava.com/athletes/racheljak

21.06.2021 - 11:44:14
04
..lacnejsia je znacka zakaz vjazdu pre cyklistov. ;)

.: Vedieť mlčať je ťažšie, ako hovoriť. Mnohí hovoria, lebo nevedia mlčať. :.

21.06.2021 - 11:54:44
02
Jaroh, 15km trasu prejde cyklista v priemere za 60 minút. Auto idúce 50km/h to prejde za 18 minút, auto idúce 90km/h to prejde za 10 minút. Matematika základná škola.

Rachela infraštruktúra s tým počítala, žiaľ nepočítala s tým, že cyklista zaberie 1 celý pruh.
21.06.2021 - 12:02:36
02
Nerozumiem.
Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Pri predchádzaní musí zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla.

S cim teda pocitala infrastruktura, ked pises o ceste, kde nie je mozne obehnut cez protismer? Nezavisle od nejakeho bajneho "1,5 metra", ako hodlas obehnut cyklistu bez jeho ohrozenia bez toho, aby si vosiel do protismeru?

“In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.”
https://www.strava.com/athletes/racheljak

21.06.2021 - 12:06:19
03
S tým, že cyklista nemá na šírku 2,75m ale menej. Bezpečný odstup je iný pri rýchlosti 30km/h a pri 90km/h. Ale keď sa dá, že cyklista sa musí natvrdo obiehať z 1,5m odstupom, že sa nerieši či to je v 30km/h, alebo 90km/h. Šírka cyklistu je dajme tomu 80cm, takže ak cyklista pôjde 1m od krajnice (rátam to osovo), ľahká matika 100cm od krajnice + 40cm polovica cyklistu + 150cm odstup = 290cm. Bežne šírky pruhov sú 275cm, 300cm, 325cm čo sa používajú okrem diaľnic. V momente, keď sa cyklista začne posúvať viac do stredu pruhu, tým viac sa musí auto vysunúť do protismeru.
21.06.2021 - 12:54:37
01
A teda ak podla teba konci cyklista 140 cm od kraja vozovky (to si bol vcelku stedry, dakujem), ako sa chces s 2 metre sirokym vozidlom vojst do 3 metroveho jazdneho pruhu bez toho, aby si vosiel do protismeru? Chces ho obehnut s negativnym odstupom -0.4 metra? To je pri akej rychlosti bezpecne? A teda, ak uz vojdes vozidlom do protismeru pol metra, aby si obiehal bezpecne, preco by si nemohol rovno celym vozidlom?
Povinny odstup 1,5 metra definovany pausalne prinasa kopec hypotetickych problemov a scenarov, kde to nedava zmysel (vid. spominane uzke mestske ulicky, jednosmerky apod.), rozumiem, ale prave nejaka cesta I./II. triedy "medzimesto", tam podla mna nepatri, pretoze nepoznam sposob, ako cyklistu bezpecne obist bez toho, aby som tak ci tak vosiel do druheho jazdneho pruhu.

Ono je to pekne, ze si vytiahol historku s autobusom, ktory musel ist vyrazne dlhsie, lebo rozumiem, ze v ramci demagogie je vzdy potrebne vybrat ten spravny scenar. Autobus je plny nevinnych ludi, je to verejna hromadna doprava, a rozhodne je vo verejnom zaujme, aby nebol cyklistami blokovany. Suhlasim. Ale jazdia na cestach len autobusy? Len dopravcovia a kurieri, ktori naplnaju verejne zaujmy? Nie su nahodou cesty plne aut, v ktorych sedia ludia cestou k volnocasovym aktivitam, na ceste do fitka, na lyze, sediet 3 dni na kraji jazera a cakat na zaber? Keby tito ludia neboli na ceste so svojimi autami v rannej spicke a nevytvarali zapchy, ale hoc aj mimo spicky, o kolko by ine autobusy verejnej hromadnej dopravy boli rychlejsie vo svojej destinacii? Preco je v poriadku, ked niekto v aute brzdi dopravu a niekto na bicykli nie?

Dovod, preco by sme mali podporovat cyklodopravu, a to aj na cestach, a to aj za cenu toho, ze obmedzime soferov automobilov, je ten, ze sa divame dalej do buducnosti. Dalej nez len na horizont tych 30 sekund, o kolko ma kde-tu bezne zdrzi cyklista, ked idem autom. Hovorim o buducnosti 20-30-40 rokov. Nie je dlhodobo udrzatelne v spolocnosti, aby kazdy clovek jazdil svojim osobnym automobilom. V mestach nie je dostatok priestoru a v prirode nie je dostatok zdrojov. Zato ale je dostatok miesta, a mozno aj dostatok zdrojov, pre spolocnost, kde velka porcia ludi jazdi do prace bicyklom a odbremeni dopravu natolko, aby prave autobusy a ti, pre ktorych je to nevyhnutne, jazdit autom mohli.
Pre tych, ktori si myslia, ze auto je ekologickejsim dopravnym prostriedkom, nez bicykel, to samozrejme neplati. Oni nevidia riesenie v cyklistike, a s ohladom na ich optiku, sa to da chapat. Budem teda na to mysliet a ich prispevky povazovat za skreslene tymto humornym predpokladom.

Vzdy ked sa (dnes uz len velmi vynimocne) ocitnem v nejakej zapche autom a sledujem tie vyjazdene kolaje, ktore stojace auta zapustaju do komunikacie, napadne mi este taka zabavna myslienka, ze kolko asi cyklistov na bicykli by muselo po tejto ceste prejst, aby ju rovnakym sposobom zdevastovali, a opat sme ju museli z verejnych penazi opravovat.

“In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.”
https://www.strava.com/athletes/racheljak

21.06.2021 - 13:48:30
110

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up