cokupit napísal:
....
A opat sa vratim k tomu zakazu cyklistov na cestach 1. triedy. Uz z definicie vyplyva, ze su najma pre auta a kamiony a nie pre volnocasovych cyklistov. ..

Celoplošný zákaz cyklistom jazdiť po cestách I. je absolútna hovadina.
Dajte mi rozumnú alternatívu ako sa dostať len po asfalte z Lamača do Záhorskej Bystrice bez toho aby som nepoužil cestu I. triedy?
29.06.2021 - 12:54:03
00
milsu napísal:
a preto majú rozmery podľa motorových vozidiel (áut) :P :P :P


Cesty I. triedy majú rozmery podľa kamiónov. Znamená to, že sú určené pre kamióny? Keby sa robili pre osobné autá, vyzerali by inak (užšie pruhy, menšie polomery zákrut, prudšie stúpania) ;)
29.06.2021 - 13:04:22
00
cokupit napísal:
„Cesty I. triedy – cesty, ktoré majú význam najmä pre medzinárodnú a celoštátnu dopravu.
Zabezpečujú bez prerušenia vzájomné prepojenia sídiel krajov a prepojenia hraničných priechodov.
Z charakteristiky ciest I. triedy vyplýva, že by mali vzhľadom na technické parametre
zabezpečovať rýchlu a bezpečnú, najmä tranzitnú dopravu a obchádzať najmä mestá a obce, s cieľom minimalizovať negatívny účinok exhalátov a hluku z dopravy.
“.

Čiže sú ako stvorené na rýchlu cestu na bicykli napríklad z Bratislavy do Banskej Bystrice.
29.06.2021 - 13:08:55
00
tr3mp napísal:
Cesty I. triedy majú rozmery podľa kamiónov. Znamená to, že sú určené pre kamióny? Keby sa robili pre osobné autá, vyzerali by inak (užšie pruhy, menšie polomery zákrut, prudšie stúpania) ;)

Vyššie som to rozpisoval. Pod pojmom autá som nemyslel len osobné autá ale všetku autodopravu. :tmi:

BSP Bikers
Športový klub Devínska Kobyla
http://www.zupnypohar.sk
http://www.bratislavskymtbmaraton.sk
http://www.bsp.sk

:yes: (TRM)

29.06.2021 - 13:09:22
00
Sasulnik napísal:
Celoplošný zákaz cyklistom jazdiť po cestách I. je absolútna hovadina.
Dajte mi rozumnú alternatívu ako sa dostať len po asfalte z Lamača do Záhorskej Bystrice bez toho aby som nepoužil cestu I. triedy?


Už len z Lamača do Dúbravky sa ceste I. triedy (bez značnej obchádzky) nevyhnem.
Jedinou nevýhodou sú zavadzajúce - autá :-P Preto aj túto trasu chodím na bicykli a nie autom, je to tak 3-4x rýchlejšie.
29.06.2021 - 13:12:59
00
milsu napísal:
Vyššie som to rozpisoval. Pod pojmom autá som nemyslel len osobné autá ale všetku autodopravu. :tmi:

tj co? motorky teda nie? alebo? cim sa to definuje? spalovaci motor? ok cize elektroauta nie. Ak aj elektromotor tak ebiky ano. takze? podla coho to chces delit?
29.06.2021 - 13:14:38
00
cokupit napísal:
„Cesty I. triedy – cesty, ktoré majú význam najmä pre medzinárodnú a celoštátnu dopravu. ...
Z charakteristiky ciest I. triedy vyplýva, že by mali vzhľadom na technické parametre
zabezpečovať rýchlu a bezpečnú, najmä tranzitnú dopravu a obchádzať najmä mestá a obce....

tie zvyraznene slova robia z tej definicie velmi siroky pojem.
ono nie je cesta I. triedy, ako cesta I. triedy, niekde je to vlastne jedina moznost, ako napr. spominany Harmanec, inde je to paralela k dialnici a ako taka uz vobec nema vyznam pre tranzit napr. Detva - Zv. Slatina, od postavenia dialnice je ta cesta prakticky prazdna.
Takze asi to treba riesit pripad od pripadu, napr. BB -BR, tam kde je moznost ist mimo cesty I. tiredy je uz teraz zakaz vjazdu cyklistom.
29.06.2021 - 13:19:29
02
milsu napísal:
Vyššie som to rozpisoval. Pod pojmom autá som nemyslel len osobné autá ale všetkuw autodopravu. :tmi:


Ja viem, čo si písal. Reagoval som na vetu "Ak by sa budovala cestná infraštruktúra kvôli jednostopým vozidlám (motorky, bicykle) tak by vyzerala ináč (rozmery atď)" a na to, že je dimenzovaná pre automobilovú dopravu. Dimenzovaná je pre všetkú dopravu, ty si spravil čiaru pid auomobilovou dopravou všeobecne (lebo sa ti to hodilo ;) ), ale čiara by mohla byt aj pod nákladnou dopravou (lebo tá je určujúca pre smerové aj výškové vedenie).

Ideálna infraštruktúra budovaná pre všetky dopravné módy by pohyb na cestách 1. triedy segregovala ako je to bežné v pokročilých krajinách. Veľké motorky by však určite zostali v hlavnom dopravnom priestore. Ale neideálna, resp. staršia infraštruktúra počíta s pohybom všetkej dopravy (aj chodcov) v jednom priestore.
29.06.2021 - 13:28:09
01
andrej25 napísal:
Takze asi to treba riesit pripad od pripadu, napr. BB -BR, tam kde je moznost ist mimo cesty I. tiredy je uz teraz zakaz vjazdu cyklistom.
ale ani to niektorým prípadom nezabráni ísť si tam pobajkovat ... ja osobne som na to neveriacky pozeral že či vážne, ale vorvan v lycre tam šiel bez prilby ... každý sme nastaveny na iné zážitky ;-]
29.06.2021 - 13:53:50
01
andrej25 napísal:
Takze asi to treba riesit pripad od pripadu,


Presne tak!

andrej25 napísal:
napr. BB -BR, tam kde je moznost ist mimo cesty I. tiredy je uz teraz zakaz vjazdu cyklistom.

Opačný prípade je cesta 1. triedy Košické olšany - Košická Nová Ves, ktorá je síce frekventovaná a hlučná, ale na začiatku je tam pohodlná širokánska krajnica. A keď už prejdeš kus cesty a nastúpaš kus výškových metrov, tak krajnica končí a človek je vrhnutý do pruhu pre autá. Tam by mal byť zákaz vjazdu cyklistom - a nie je. Pokiaľ tam nezomrie prvý ...
29.06.2021 - 14:02:19
00
To iste mas aj tu medzi lamacom a zahorskou a podobne smer lozorno. Niekde je krajnica krasna a nie je problem, inde je zvlnena hrbata spinava alebo zrazu zmizne a ides v pruhu.
29.06.2021 - 14:09:27
00
scarinko napísal:
preco to inde funguje? napr video z inej temy
alebo je to len preto ze to natacali tak sa spravali slusne?
u nas by ta bud opalil na tesno alebo vytrubil co tam zavadzias
thumb_up0thumb_down



Ano, daj si na hlavu kameru a uvidis ten rozdiel. Fakt si to skus. Ja som to skusal a aj som tu o tom pisal.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

29.06.2021 - 20:54:04
00
scarinko napísal:
tj co? motorky teda nie? alebo? cim sa to definuje? spalovaci motor? ok cize elektroauta nie. Ak aj elektromotor tak ebiky ano. takze? podla coho to chces delit?


Motorkuy tiez v idealnom svete na cestu medzi auta nepatria. Ale ked sa uz niekto rozhodne nasadit svoj zivot a darovat organy, tak ma aspon tolko sebareflexie aby neobmedzoval pri tom ostatnych ucastnikov premavky a uz vobec neziadal specialne vynimky zakotvene v legislative. Ano, motorkar je rovnako ohrozeny ako cyklista. Kde je ta legislativa chraniaca ho na ukor aut, kde su cesticky pre motocyklistov, kde su tabule pozor motocykel ? Nikde. Vsetci na motorkarov kaslu , lebo je to ich volba sa nechat zabit a tak isto by mali kaslat aj na cyklistov.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

29.06.2021 - 20:58:25
01
Ukaz mi motorkara co jazdi podla predpisov. Streda az nedela som urobil okruh cca 800km cez martin, rk, certovicu, donovaly, topolcany, hlohovec, BA. Ani jeden jediny motorkar z tych vela co som stretol nedodrziaval nie len rychlost, to uz som si zvykol ale ani plnu ciaru. Permanentne predbiehanie cez protismer, cez plnu, pchanie sa medzi autami, kludne 80-90 po meste. Takito fakt na cestu nepatria. Tiez som este nevidel ze by auto lizalo motorkara spatakom. Si to nedovoli lebo by motorkar pridal, dobehol ho a rozbil by mu asi hubu co bike vacsinou nevie pokial nie je semafor blizko.
29.06.2021 - 21:05:20
02
scarinko tomu čo tu píšeš snáď ani Ty nemôžeš veriť :tmi:

BSP Bikers
Športový klub Devínska Kobyla
http://www.zupnypohar.sk
http://www.bratislavskymtbmaraton.sk
http://www.bsp.sk

:yes: (TRM)


Naposledy upravil milsu dňa 29.06.2021 - 21:32:06, celkovo upravené 1 krát.

29.06.2021 - 21:31:15
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up