pravdu máš, toto je nereálne, ... lepšie je ísť smerom k adaptívnemu tempomatu a autopilotom na základe satelitu a iných senzorov. Neskôr to smerovať deálne na vznášadlá aby sa dalo jazdiť na viac úrovniach nad sebou

len si nie som istý, kde v tejto utópii majú miesto bicykle ako dopravný prostriedok alebo pešovanie
11.10.2021 - 15:39:24
11
Ano, moze byt, A este to ma jeden aspekt, ako nahle mi stat vnucuje ake vozidlo mozem vlastnit, ako na nom mozem jazdit, kedy, kadial, este mi navysuje prevadzkove naklady znekvalitnovanim ciet a celu zodpovednost za vysledok tohto koktailu problemov ma niest vodic/majitel. Tak nech si to auto necha. Nech je statne, nech ho stat prevadzkuje, nech ho statny pocitac riadi, a nech stat nesie zodpovedost za to ked to niekoho prejde, ja si tak max zaplatim za 1km. Odmietam za vlastne peniaze nadobudnut zariadenie, platit z neho priame aj nepriame dane, nechat si znepriemnovat jeho pouzite, nechat si diktovat co kedy mozem a musim a zaroven mat trestnopravnu zodpovednost, napriek tomu ze plnim co mi stat nariadi. Lebo dodrziavanie predpisov nikoho od stihania za sposobenu nehodu neoslobodi.
11.10.2021 - 15:49:36
00
Kenai, dovoľ niekoľko malých reakcií:

1. To nie je "môj pohľad na zelené mesto budúcnosti", to je vývoj, ktorý sa deje bez ohľadu na môj alebo tvoj názor.

2. Nikto nejde zakázať autá a nikto si nemyslí, že bicykel spasí svet. Všeobecne akcepovaná miera je, že cyklodoprava vie prevziať v mestských oblastiach 10% dopravnej práce. V niektorých šrtvtiach viac, v iných menej, v niektorých mestách viac, v iných menej, v niektorých krajinách viac, v iných menej. Pri tom zvyšku bude aj na´dalej dominantná automobilová alebo hromadná doprava - zase to závisí od miesta, regiónu, krajiny ...

3. Sú dve možnosti - buď je Slovensko iné, ako ostatné krajiny Európy, alebo skrátka tebou opisované scenáre nie sú reálne. Mestá, ktoré sa snažia vytvárať podmienky aj pre inú, ako individuálnu automobilovú dopravu, sú pre ľudí atrakťívnejše a sú hodnotené vyššie, ako mestá, v ktorých je indviduálna automobilová doprava regulovaná menej.

4. Štát ťa už teraz tak obmedzuje v používaní auta, že celkom nechápem, ako myslíš ten posledný príspevok. Napísal si "Odmietam za vlastne peniaze nadobudnut zariadenie, platit z neho priame aj nepriame dane, nechat si znepriemnovat jeho pouzite, nechat si diktovat co kedy mozem a musim a zaroven mat trestnopravnu zodpovednost, napriek tomu ze plnim co mi stat nariadi." Nie, neodmietaš to, tomu všetkému sa podriaďuješ už dnes a vlastne odkedy máš vodičák a auto. Máš auto, ktoré vie ísť 170 km/h a ty môžeš najviac 130 km/h a v obci dokonca iba 50 km/h či dokonca aj menej. Strašné. Musíš platiť za parkovanie. Bývaš v jednosmerke, máš tam svoj vlastný dom a ty tam na svojom vlastnom aute nemôžeš prísť z ktorejkoľvek strany, ale iba z tej povolenej. Musíš na svojom vlastnim aute svietiť svetlami aj cez deň. Keď odbočuješ, musíš dať smerovku. Nemôžeš ísť na svojom vlastnom aute tou najktašou cestou cez námestie, ale musíš ísť dokola a míňať svoj vlastný benzín. Máš svoje auto a nemôžeš na ňom ísť do štátneho lesa či na štátnu lúku. Bezpochy by sa ti do auta zmestilo aj šesť ľudí, ale môžeš v ňom viezť iba päť. Nemôžeš šoférovať ani po jednom pive. nemôžeš len tak prejsť cez plnú čiaru a musíš zastaviť pri každej stopke a to aj vtedy, keď vidíš, že nič nejde. Takže nerozumiem tvojmu poslednému príspevku.

V každom prípade, takto o desať rokov, bude podieľa pešej, cyklistickej a hromadnej dopravy oveľa vyšši ako dnes a podiel individuálnej automobilpovej dopravy oveľa nižší ako dnes a to bez ohľadu na to, čo si tu vypisujeme.
11.10.2021 - 20:22:31
04
uplne suhlasim so 4 bodom do bodky... ale nechapem jednu vec.

Ako si pisal. Platim za parkovanie, platim dane a poplatky... od registracnych az po recyklacne. Dokonca pouzivam smerovky, nechodim v jednosmerkach do protismeru, davam prednosť tam kde treba. Dodržujem predpisy, nesoferujem pod vplyvom alkoholu ani omamnych latok, dodrzujem MPR pretoze ide bezpecnost.

Ale potom si uvedomis, ze najviac co takeho ako ja na ceste ohrozuje je cinnost, alebo necinnost zodpovednych institucii a osob. Presne som popisal v mojom prispevku o stranu skorej. A to je na taku zaucho, ze by sa tomu úradníčkovi čo to vymyslel prehadzovačka na hlave otočila.

Zubesuch napísal:
jo... cize v zasade to vidim tak, ze urobme cestu viac "tricky" neoznačenými vyvysenymi prechodmi cez cestu lebo "naduzivanie znaciek". To, ze tam v noci niekto pojde 50 vyleti na chodnik a zramuje niekoho vieme okomentovat "neprisposobil jazdu stavu a povahe vozovky"... krasa

na druhej strane asi netrapi zodpovednych:

1) to, ze mame na cestach nezmazane docasne dopravne znacenie po zmene jazdnych pruhov
2) to, ze vodorovne dopravne znacenie je casto v stave - "transparentne" a ked v noci prsi tak nemas sancu ho vidiet, lebo sa vsetko leskne jak psovi gule
3) to, ze Z4a - Smerovacia doska ľavá a Z4b - Smerovacia doska pravá je casto ako docasne dopravne znacenie pouzite nespravne a keby si ho mal respektovat skoncis vo vykopanej diere. pozname hlavne v BA, kde snad neni mesiaca co by nieco nerozkopali. Znacky kladú chalani co maju 4 ludove - ked som raz zastavil a povedal im, ze to je zle, tak som dostal odpoved - "majster nam take dal".
4) to, ze niektore cesty 1 tr. su v dezolatnom stave a v zaujme vlastnej bezpecnosti musis dieram venovat rovnaku, ak nie vacsiu pozornosť ako znaceniu
5) ak je popri ceste vystavba tak je na 20metroch snad 20 dopravnych značiek a co 10 metrov striedas rychlost 50, 70, 50, 70...

ale naduzivanie znaciek na vyvysene prechody je problem :D kks... sem sa hodi hlaska "Pane Vachmajstr! Vy jste hlava!"


Vysvetlim aj pre menej chapavych. Obmedzenie individualnej automobilovej dopravy si vo vyspelej spolocnosti predstavujem totiz uplne inak ako tak, ze urobim z cesty prekazkovu drahu. Ked chcem aby si občania vybavovali na urade zalezitosti elektronicky z domova, tak nepostavim pred urad kozu aby ju preskakovali, ale vytvorim funkcny system.

Ked chcem aby cestovali MHD tak vytvorim funkcny system hromadnej dopravy, kde pri cestovani presne viem kedy potrebujem nastupit, kedy vystupim a kolko ma to bude stat. A nie taky, kde ledva nastupis na 3. zastavke autobusu a stojis vo dverach. Kde linka kazde rano vynechava jednotlive spoje lebo sa nestihaju otacat. Kde slubuju 25 rokov elektricku do perifernych casti a stale nic. Pikoska... "tapnutie" v MHD BA mi neberie VISA kartu napriek tomu, ze je tam jej logo. Takto funkcny system nevyzera.


Naposledy upravil Zubesuch dňa 11.10.2021 - 21:01:29, celkovo upravené 1 krát.

11.10.2021 - 20:49:55
02
Kenai napísal:
Odmietam za vlastne peniaze nadobudnut zariadenie..

Dobre robíš... Alebo ťa niekto núti kúpiť si to zariadenie?

Alebo si to tak myslel, že to zariadenie nadobudneš za nakradnuté??? A či rovno ukradneš?
11.10.2021 - 20:55:36
01
Jaroh napísal:
Kenai, dovoľ niekoľko malých reakcií:


4. Štát ťa už teraz tak obmedzuje v používaní auta, že celkom nechápem, ako myslíš ten posledný príspevok. Napísal si "Odmietam za vlastne peniaze nadobudnut zariadenie, platit z neho priame aj nepriame dane, nechat si znepriemnovat jeho pouzite, nechat si diktovat co kedy mozem a musim a zaroven mat trestnopravnu zodpovednost, napriek tomu ze plnim co mi stat nariadi."


To bol cisto reakcia na autonomne vozidla a rozne polo autonomne vozidla, ktore bud obmedzuju vodica v tom co moze, alebo sa riadia same, pripadne maju rozne obmedozvace max rychlosti, brzdneho ucinku, trakcie, vykonu na roznych stupnoch, brzdia ked vidia znacku, alebo ked sa pred ne zaradi auto. ..... Cisto reakcia na predosli prispevok od lapaloma. To ze uz dnes je majitel vozidla z pohladu statu upisana dojna krava, je sice pravda, ale na stastie este stale nema stat prsty uplne vsade. Este styale sa daju najst miesta kde clovek moze uzit svoej auto, ked nic ine aspon sukromny motokarovy okruh. Ale ked uz samotne vozidla nedovolia vodicovi viest vozidlo ako chce, za mna si to mozu nechat. BTW: to je okrem ineho jeden z dovodov preco vsetky moje auta maju 15 rokov a viac. To su este auta pre vodicov, nie polovodicov.
11.10.2021 - 22:52:03
00
JoKo napísal:
Dobre robíš... Alebo ťa niekto núti kúpiť si to zariadenie?

Alebo si to tak myslel, že to zariadenie nadobudneš za nakradnuté??? A či rovno ukradneš?


Upresnim, tak ako odmietam androidovy telefon, iphon a rozne ine vsetecne zariadenia, tak odmietam aj auto ktore sa bude riadit same alebo ma bude obmedzovat v tom co s nim mozem a co nie. Cize ak to bude ako pise Lapaloma autonomne, OK ale nech si to prevadzkuje stat a ma za to aj zodpovednost. Napr ak ma mapoje auto aktivny tempomat ktory ma zastavit v pripade prekazky a ono nezastavi, nech ma zodpovednost vyrobca, stat ktokolvek kto mi to tam nanutil nie vodic. Jediny raz som mal problem s autom v smyku v zakrute, ked sa z nicoho nic sama zapla trakcna kontrola lebo sa pocitac rozhodol ze drift 4 kolies v takom uhle je uz vela. Ja som nevedel, ze ked vypnem PSM manualne na tvrdo, moze sa samo zapnut. Zistil som drahym sposobom. A take icutky su uz dnes vsade, dakujem neprosim.
11.10.2021 - 22:58:12
00
Kenai napísal:
Upresnim, tak ako odmietam androidovy telefon, iphon a rozne ine vsetecne zariadenia,

Do tej kategórie vlastne patrí aj windows, ten by si mal odmietať tiež ako aj linux z ktorého vychádza android;) :)
11.10.2021 - 23:25:41
00
Zaujímavá snaha inak, niečo pre Jaroh https://www.theguardian.com/world/2021/oct/06/berlins-car-ban-campaign-its-about-how-we-want-to-live-breathe-and-play. Akurát že zase to niekto s petíciou nedomyslel.
12.10.2021 - 07:57:15
00
Co konkretne niekto nedomyslel?
12.10.2021 - 08:24:20
00
Čítali ste to vôbec?
12.10.2021 - 08:25:56
00
Ano, a preto prave som sa spytal, lebo z clanku ziadny zadrhel nevyplyva.
12.10.2021 - 08:29:42
00
Na danom území 88km2 žije, či pracuje, alebo ho inak potrebuje cca 3,6 milióna ľudí.
1) čo s ľuďmi, ktorý tam žijú a vlastnia auto?
2) čo so zásobovaním? A službami ako smetiari?
3) čo s verejnou dopravou? Taxi?
4) čo s ľuďmi, ktorý na výkon svojej práce potrebujú auto?
5) Ako to bude vyzerať potom v okolí? Čo to spraví s dopravnou situáciou?

Edit: Pre porovnanie podľa Google maps som si obklikal zastavanú plochu, kde žijú ľudia v BA:
- Petržalka cca 10,5km2
- Lamač, Dúbravka, Karlova ves, Staré Mesto, Nové Mesto, Ružinov, Rača, Vajnory, Podunajské Biskupice, Kramáre Koliba je cca 75km2.

Suma cca 85,5km2. Teda podobne ako v Berlíne. Nerátal som do toho Devín, Devínsku, Záhorskú Bystricu, Jarovce, Rusovce Čunovo, ale len to jadro Bratislavy. Podľa dát, čo sa zisťovali podľa SIM kariet, cez pracovný týždeň sa v BA pohybuje cca 800 000 ľudí (4,5x menej ako v Berlíne) Do celého toho jadra BA by nesmelo vstúpiť žiadne auto s výnimkou invalidov. Ako by to tu asi vyzeralo? Som z BA, preto dávam príklad BA.


Naposledy upravil Jano1987 dňa 12.10.2021 - 09:20:48, celkovo upravené 1 krát.

12.10.2021 - 08:58:36
02
3,7 miliona ma cely Berlin. V tom 88km^2 byva cca 1 milion.
Min na otazky 2,3 a 4 mas odpoved v texte clanku: "People who depend on their cars for their trade or because they have impaired mobility would be exempt, as would emergency services."..
12.10.2021 - 09:20:47
01
Ah, dobre, uz som sa bal, ze som cital nespravny clanok. Takze to, co niekto s peticiou nedomyslel, nenajdem v clanku ako takom, ale niektori z nas najdu medzi riadkami vdaka konfirmacnemu skresleniu im vlastnemu.
12.10.2021 - 09:25:59
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up