Pýtal si sa, ako by to v Bratislave vyzeralo, keby mohli jazdiť len invalidi. Tak som ti to napísal...

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

12.10.2021 - 13:20:28
01
JoKo napísal:
Pýtal si sa, ako by to v Bratislave vyzeralo, keby mohli jazdiť len invalidi. Tak som ti to napísal...


Čítanie s porozumením vám robí problém.
12.10.2021 - 13:26:53
00
Jano1987 napísal:
Čítanie s porozumením vám robí problém.


Musíš viac trénovať kladenie presných otázok. Uvedená odpoveď bola vyhovujúca otázke, aj keď to nebola tá odpoveď, ktorú si chcel počuť. Ale to, že niekto nevraví to, čo chceš počuť, neznamená, že má problém s čítaním s porozumením :)

V kontexte diskusie je samozrejme otázna relavancia otázky, ktorá sa pýta len na invalidov, keď je to len jedna zo skupín vozidiel, ktoré mali mať povolený vjazd.
12.10.2021 - 16:51:07
01
tr3mp aha, nabudúce sa ten nemám pýtať, ako to bude vyzerať, keď zakážu vstup autám do BA (aj keď je to bežná otázka a všetci pochopili aj na iných fórach, že sa to týkalo dopravy, lebo na počudovanie sa celý čas riešila doprava). Ale mám položiť otázku nejak v štýle: Ako bude vyzerať dopravná situácia v Bratislave a v okolí, keď zakážu vjazd áut na územie Bratislavy? Ako to ovplyvní prepravu osôb a nákladov na území Bratislavy?
12.10.2021 - 16:57:45
00
Pýtaj sa ako chceš, ale potom dostaneš aj takú odpoveď :)

Prečo ťa zaujíma, ako by vyzerala situácia po takmer absolútnom zákaze vjazdu áut na územie Bratislavy, či iného mesta? Veď to nie je nikde v pláne, pokiaľ nie je plnohodnotná alternatíva.

Alternatíva je napríklad v Benátkach, kde nemáš vo väčšine mesta žiadne autá ani cesty pre ne. Zásobovanie je riešené loďami či vozíkmi po súši. Podobne hasiči, smetiari, pohrebné lode.

Zákaz vjazdu máš aj u v Bratislave do pešej zóny. Napriek tomu sa tam autá zásobovania, smetiarov či obyvateľov dostanú.

Vidí sa mi, že riešiš neexistujúce problémy :)
12.10.2021 - 17:07:39
03
Ano v Berlíne to momentálne nie je problém. Ale čo keď o rok sa zobudia a bum, zákaz vjazdu áut do centra? Trendy zo západu prichádzajú aj na Slovensko, žiaľ zvyčajne niekde po ceste sa zvykne stratiť aj B strana daného trendu. Aj v mojej časti Petržalky, keď sa začali stavať Slnečnice, že škôlka a základná škola sa postavia medzi poslednými, že problém nie je. Na moju bývalú ZŠ sa hlási cez 400 detí, ktoré mali mať ZŠ v Slnečniciach a škola nikde. ZŠ odmieta deti, ktoré patria do nej a berie zo Slnečníc, lebo musí podľa zákona a deti zo sídliska sú presúvané na vzdialenejšie školy. Škôlka to isté. Už stávajú ďalšiu etapu Slnečníc, 3. etapa odkedy mala byť hotová škôlka a ZŠ a škôlka a škola nikde. Problém na ktorý sa ukazovalo už pri výstavbe Vila domov tak 6 rokov dozadu a vtedy tiež sa mávlo rukami, že aký problém.
12.10.2021 - 17:23:06
01
Zvrhlo sa to tu zasa, mimo temy - offtopic
12.10.2021 - 20:41:20
01
Kto krmi trolla, zne offtopic...

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

12.10.2021 - 20:44:22
01
Nebyt toho toho "trola" nedozviem, sa v tejto teme vobec nic relevantne. Ale je pravda ze sme offtopic. Podme k teme kedy zacne cyklokoalicia riesit problemy MTBikerov a lobovat za upravu scestnych bodov v zakone o ochrane prirody a v zakone o lesoch ?

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

12.10.2021 - 21:52:00
00
Kedze cyklokoalicia je particka hipsterov a comuterov tak... odpoved poznas
12.10.2021 - 21:58:36
00
Kenai, podla mna naposledy tato diskusia skoncila tu: https://www.mtbiker.sk/forum/post1770567.html#p1770567
Tak sa mozeme odpichnut dalej teda.

A suhlasim, ten ranny link k Berlinu bol velmi relevantny a dakujem zan, to, co nasledovalo s nim len pramalo suviselo.

“In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.”
https://www.strava.com/athletes/racheljak

12.10.2021 - 22:00:51
00
Kenai napísal:
Nebyt toho toho "trola" nedozviem, sa v tejto teme vobec nic relevantne. Ale je pravda ze sme offtopic. Podme k teme kedy zacne cyklokoalicia riesit problemy MTBikerov a lobovat za upravu scestnych bodov v zakone o ochrane prirody a v zakone o lesoch ?




Cyklokoalícia je občianske združenie podporujúce rozvoj cyklistickej dopravy na Slovensku. Cyklokoalícia tiež monitoruje a pripomienkuje stav verejných priestorov, aby boli bezbariérové a vyhovujúce pre peších a ľudí s obmedzenou schopnosťou pohybu a presadzuje lepšiu legislatívu pre cyklistov na celoslovenskej úrovni.

https://cyklokoalicia.sk/cyklokoalicia/

Problémy MTBikerov, zákona o lesoch a pod. mi do tejto náplne úplne nesedia. Prečo práve Cyklokoalícia a nie nejaké združenie horských cyklistov či cykloturistov?
12.10.2021 - 22:02:36
00
Som zvedavý, koľko miestnych pozná tzv. Idaho stop. Už som zažil 4 ľudí čo sa na to odvolávali na Slovensku.
12.10.2021 - 23:00:52
00
Ako zase neodbocit od temy... Wiki:
The Idaho stop law is the common name for a law that allows cyclists to treat a stop sign as a yield sign, and a red light as a stop sign.

Pod tymto nazvom nepoznam,ale napr tusimze v MD Marylande (alebo PA,Delaware) bolo povolene odbočovať vpravo na cervenu,aj autam - no a co?

Odvolávať sa na zakony inej krajiny je nanic (a je jedno, ci forista alebo 4 nim spominani ucastnici cestnej premavky)
12.10.2021 - 23:29:12
01
To áno, lebo tie zákony u nás neplatia. Ma druhú stranu môže to byť inšpirácia na nové zákony či pravidlá, ktoré môžu zlepšiť situáciu, ale aj zhoršiť. V niektorých krajinách je možné napríklad na červenej odbočiť doprava, ako keby tam bola STOPka, či Daj prednosť v jazde. Veľa ľudí by to uvítalo. Na množstve križovatiek by sa to dalo spraviť. V niektorých krajinách tam majú na semafore, len plechovú zelenú šípku doprava a je to možné spraviť len na takých križovatkách. Tak isto veľa cyklistov by uvítalo aj to Idaho stop. Vyhradené pruhy pre cyklistov na cestách tiež nie sú slovenský vynález. Tak isto aj 1,5m odstup, to tiež nie je zo slovenskej hlavy. Plošná 30 v meste? Tiež vec zo zahraničia. A časť ľudí to chce aj na Slovensku. V Berlíne chcú centrum bez áut. Cyklokoalícia by chcela zase celé Slovensko bez áut. V Londýne na cestu kde bolo od obrubníka po os cesty medzi pruhmi bolo 3,5m dokázali natlačiť 1 pruh pre autá a 1 pruh pre cyklistov a úspešne to funguje. Bol som tam aj osobne, aj som si to vyskúšal ako cyklista. Na Slovensku všetky cykloorganizácie sú proti (ak bude záujem, môžem vysvetliť prečo). Je teda viac ako žiadúce sledovať aj to, čo sa deje v zahraničí a čo to so sebou prináša.
13.10.2021 - 07:16:09
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up